دیدار وزیر ارشاد با هنرمندان / خانه اصناف سینما تحریم کرد، وزارت ارشاد پاسخ داد

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور طلاعیه‌ای اعلام کرد رسیدگی به مسائل و مشکلات تشکل‌های صنفی از اولویت برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این اطلاعیه پس از آن صادر شد که خانه اصناف سینمای ایران اعلام کرد در جلسه معارفه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز پنجشنبه 31 مرداد برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد. 

خانه اصناف سینمای ایران تشکلی است که در زمان جواد شمقدری و به دنبال اختلاف او با خانه سینمای ایران شکل گرفت و برخی سینماگران از آن به عنوان صنف سازی دولتی در سینمای ایران نام بردند.

شمقدری در روزهای پایانی دولت دهم کوشید تا این تشکل را جایگزین خانه سینمای ایران کند و به همین منظور مقدمات پلمپ و واگذاری ساختمان شماره یک خانه سینما را به این تشکل فراهم ساخت. با مقاومت اهالی سینما اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت دادگاه نیز حکم داد که طبق قانون تشکل دیگری نمی‌تواند جایگزین خانه سینمای ایران شود.

این تشکل که حالا نام خانه سینمای ایرانیان (اصناف قانونی) را بر خود نهاده در اطلاعیه خود آورده آقای وزیر! ظاهرا در نگاه شما اعتدال را جایی نیست! پس علی‌رغم آرزویمان،‌ از شرکت در جلسه معارفه شما در روز پنج‌شنبه معذوریم. لطف کرده ما را مِس کنید!

مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد هم با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد که رسیدگی به مشکلات تمام تشکلهای صنفی و نهادهای فرهنگی و هنری وظیفه وزیر ارشاد بوده و هیچ عاملی نمیتواند او را از رسیدگی به این مهم باز دارد.

در این اطلاعیه آمده است:«دیدار با تمامی تشکل های صنفی، انجمن ها و نهادهای فعال و تاثیرگذار در تحولات حوزه فرهنگ و هنر(سینما، مطبوعات، هنرهای تجسمی، تئاتر و...) و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان ، اولویت برنامه های مقام عالی وزارت می باشد و ایشان در این خصوص بسیار مصمم و جدی بوده و هیچ عاملی نمی تواند ایشان را در تحقق این مهم متوقف نماید

در اطلاعیه روابط عمومی وزات ارشاد با اشاره به این موضوع که به دنبال تقاضای خانه سینمای ایرانیان (اصناف قانونی سینما)برای دیدار با وزیر محترم وقت ملاقاتی در هفته آینده برای بررسی و حل مشکلات آنان در تقویم کاری ایشان گنجانده شده است. تصریح شده:«طبیعی است که اختصاص زمان برای این دیدار در اولین هفته کاری با توجه به حجم بالای تقاضاها و فشردگی برنامه های ایشان ممکن نبود.بدیهی است تحقق عدالت فرهنگی و دستیابی به اقتدارو استقلال مورد نظر مقام معظم رهبری جز با همیاری، همدلی، وحدت و همراهی همه فرهنگ دوستان، فرهیختگان، علاقه مندان و صاحبان فکر و اندیشه میسر نمیگردد

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    42 2
    فقط امیدوارم. همین
  • 20 A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    150 3
    توجه کنید:خانه "اصناف" سینما. مثل: انجمن اسلامی "مستقل" دانشجویان. ملاحظه کنید همگی از اقلیتی هستند که به علت نداشتن پشتوانه مردمی به کپی برداری و سواستفاده از نهادهای محبوب و مردمی روی آورده اند.
    • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      اره فقط شمامحبوبید !!!سال 96 نوبت ما هم می رسه
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    22 11
    بی منطق تر از این اهالی شاید ندیدم. در این مدت طولانی دولت احمدی نژاد کاری نشد، حالا در یک روز چه کاری ممکن است! برای این اهالی متاسفم!
  • بی نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    39 1
    در این چهار همه حواس مون باید به این افراط گرایان باشه. این ها دنبال تنش هستند و نانشان از تنور تنش در می آد
  • فرزاد فرومند A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    7 0
    چرا تمام توجهات وزير محترم ارشاد را بايد معطوف به سينما كنيم ؟ بايد هنرهائى همچون ادبيات و موسيقى و هنرهاى تجسمى هم پا به پاى ديگر عرصه ها مورد توجه قرار گيرد ، موسيقى در بين مردم خواهان و علاقه مندان بيشمارى دارد اما امان از يك تشكل درست درمون براى موسيقى ! چه كلاسيك و سنتى اش و چه پاپ