مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز پنجشنبه 31 مرداد 1392

دادگاهی در تایلند ۲ ایرانی که به زعم مقامات تایلندی تلاش کردند در بانکوک بمب گذاری کنند را به حبس ابد و ۱۵ سال زندان محکوم کرد.
به گزارش فارس، این دادگاه در جنوب تایلند امروز پنجشنبه علی سعید مرادی 29 ساله را به دلیل تلاش برای قتل، نگهداری و حمل و نقل مواد منفجره به زندان ابد محکوم کرده است.
متهم ردیف دوم نیز محمد خزایی 43 ساله است که دادگاه حکم 15 سال زندان را برای او به‌خاطر حمل مواد منفجره صادر کرده است.
دادگاه تایلند به نقل از شاهدان عینی مدعی شده است که سعید مرادی به‌هنگام فرار از دست نیروهای پلیس، بمبی را به سمت آنها پرتاب کرد، اما از روی تصادف این بمب در نزدیکی خود او منفجر شد و در نهایت باعث شد که مرادی هر دو پای خود را از دست بدهد.
خبرگزاری رویترز نوشت که مقامات سفارت اسرائیل در تایلند از حکم دادگاه بانکوک در محکومیت عوامل انفجارها استقبال کردند.
پلیس تایلند و کابینه اسرائیل بعد از انفجارهای فوریه 2012 مدعی شدند که هدف از بمب گذاری‌ها دیپلمات‌های اسرائیلی در تایلند بوده‌اند.

وعده گنج و قتل مرد جوان در سمنان
رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: قاتلی که زن و شوهر جوان را با وعده پیدا کردن گنج فریب داده و اقدام به کشتن آنها کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش فارس، داوود رسولی‏فر افزود: خبر وقوع فقدان یک زوج جوان به مرکز فوریت‏های پلیسی 110 شهرستان سمنان اعلام شد.
پس از اعلام این خبر و با توجه به اهمیت و حساسیت آن، بی‏درنگ اکیپ ویژه‏ای از مأموران مجرب پلیس آگاهی استان سمنان تشکیل شد و رسیدگی سریع به آن در دستور کار آنها قرار گرفت.
تحقیقات گسترده و همه‏جانبه پلیس در راستای پیدایش مفقودان، فرد مذکری را به عنوان مظنون اصلی پرونده معرفی کرد که با هماهنگی‏های لازم قضایی، دستگیر و از وی تحقیق شد.
رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سمنان با بیان اینکه مظنون در ابتدا منکر هرگونه ارتباط با مفقودان بوده است، تصریح کرد: با اقدامات تخصصی پلیس، متهم به فریب با وعده پیدایش گنج و اقدام به قتل مفقودان در محلی اطراف سمنان اعتراف کرد.
این مسئول انتظامی با اشاره به اعزام سریع نیروهای پلیس و امداد و نجات افزود: زوج مفقود شده در حالی که مرد به قتل رسیده بود و همسر وی دچار آسیب‏دیدگی بود، پیدا شدند و زن به بیمارستان منتقل شد.
تحقیقات تکمیلی پرونده با هماهنگی مراجع قضایی در حال بررسی است. 

زورگیری با یک سؤال‌!
سرهنگ منصور خدادادی، رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران از دستگیری اعضای باند زورگیران موتورسواری خبر داد که با زاغ‌زدن سوژه‌های خود، به بهانه پرسیدن آدرس به آنان نزدیک و اموالشان را می‌ربودند.
او به ایسنا گفت: بنابر دریافت پرونده‌های متعدد وقوع سرقت‌های به عنف در منطقه شهرک امیریه شهریار، رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مأموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که سارق زورگیر به بهانه پرسیدن آدرس به سوژه‌های خود نزدیک و سپس کیف حاوی پول و مدارک آنان را با تهدید چاقو و قمه به سرقت می‌برند، گفت: با توجه به حساسیت موضوع که موجب رعب و وحشت مردم منطقه شده بود، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ویژه قرار گرفت.
رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه پرونده‌ای با موضوع سرقت 128 میلیون و 500 هزار ریال از یک سواری وانت که سارقان موتورسیکلت به بهانه پرسیدن آدرس از راننده کیف حاوی پول را ربوده بودند در پلیس آگاهی گشوده شد، گفت: این در حالی بود که با شناسایی یکی از سارقان توسط راننده خودرو، اطلاعات جدیدی به دست مأموران رسید و پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.
وی با بیان اینکه پس از آن که یکی از سارقان چندین بار توسط مردم شناسایی شد، گفت: بررسی‌ها نشان داد که این فرد از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای است که با انجام اقدامات نامحسوس و کنترل مناطق وقوع جرم، سرانجام این فرد (مجید) به همراه یک خودروی سواری پراید در شهریار مشاهده شد که این فرد به دستور ایست پلیس بی‌توجه و اقدام به فرار کرد که متهم پس از تعقیب و گریز پلیسی خود را از پنجره ماشین به بیرون پرتاب کرده و سعی داشت که با پای پیاده فرار کند که توسط مأموران دستگیر شد.
رییس پلیس آگاهی غرب استان تهران با بیان اینکه وی به هشت فقره سرقت به همدستی چهار تن با موتورسیکلت اعتراف کرد، گفت: بررسی‌ها نشان داد که اعضای این باند از قبل سوژه‌های خود را شناسایی و به بهانه پرس‌وجوی آدرس به آنان نزدیک و با تهدید چاقو و قمه، اموال آنان را به سرقت می‌بردند.
وی با بیان اینکه متهم دستگیرشده به موادمخدر شیشه اعتیاد دارد، گفت: متهم به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت. 

اعدام قاچاقچی حرفه ای در ملاءعام
قاضی علی افتخاری، معاون قضایی رییس دادگستری استان خوزستان از اعدام یک قاچاقچی کراک در ملاءعام خبر داد و به مهر گفت: این قاچاقچی مواد مخدر به جرم حمل پنج کیلو و 50 گرم مواد مخدر از نوع کراک به اعدام محکوم شده بود.
این قاچاقچی در 28 مرداد سال 88 دستگیر و مراحل سیر پرونده قضایی آغاز شد. پس از اعلام حکم دو بار تقاضای عفو برای این قاچاقچی انجام شد که با رد این تقاضا و تنفیذ رأی صادره شده از سوی رئیس قوه قضائیه حکم اعدام تأیید شد.
با توجه به اینکه محل کشف جرم و صدور کیفرخواست در هندیجان بوده است حکم اعدام نیز در این شهرستان اجرا شد و صبح امروز در ملاءعام به دار مجازات آویخته شد. 

نجات 4 کارگر زن از میان دود و آتش یک تعمیرگاه خودرو
4 کارگر زن یک کارگاه تولیدی لباس که براثر انتشار دود ناشی از آتش سوزی یک تعمیرگاه اتومبیل، در داخل محل کار خود گرفتار شده بودند نجات پیدا کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، پیرو تماس های اهالی و ساکنین محل و درخواست کمک فوری از آتش نشانی، ستاد فرماندهی این سازمان در حدود ساعت 10 صبح دیروز چهارشنبه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 37 و 15 را به محل حادثه واقع در شهرک مسعودیه، خیابان مظاهر اعزام کرد.
محمد مونسان، افسر آماده منطقه 8 سازمان آتش نشانی تهران در این باره اظهار داشت: هنگام رسیدن مشاهده شد که یک مغازه مکانیکی در طبقه هم کف یک ساختمان مسکونی به طور کامل دچار آتش سوزی شده و در آتش می سوزد.
در هنگام بروز این حادثه، یکدستگاه خودرو سواری پراید در داخل این مغازه در حال تعمیر بود که شعله های آتش به آن هم سرایت کردو این خودرو را به آتش کشید.
در پی این اتفاق، دود حاصل ازاین آتش سوزی، کم کم به طبقه زیرین این ساختمان که یک کارگاه تولیدی لباس بود نفوذ کرد و 4 نفر از کارگران زن را که در داخل این کارگاه تولیدی مشغول به کار بودند در میان دود و آتش گرفتار کرد.
آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شده و نجات افراد را در اولویت عملیات خود قرار دادند وهمزمان با خاموش کردن این آتش سوزی و نیزجلوگیری از سرایت آتش به ساختمان های مجاور و طبقه بالا، به کمک محبوس شدگان شتافتند.
نیروهای عملیاتی سرانجام آتش سوزی را پیش از سرایت آن به واحد مسکونی در طبقه فوقانی و کارگاه تولیدی لباس در طبقه زیرین آن، تحت کنترل در آورده و پس از وارد شدن به داخل کارگاه تولیدی موفق شدند هر 4 نفر کارگر زن را صحیح و سالم به بیرون از کارگاه منتقل کنند.
در جریان این حادثه کارگر مکانیکی از ناحیه دست دچار سوختگی شد که توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت. 

انهدام باند دزدان در لرستان
سرهنگ قدرت‌الله دالوند، رییس پلیس آگاهی لرستان از انهدام باند سارقان مغازه در مرکز این استان خبر داد و به ایسنا گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل و مغازه در سطح شهرستان خرم‌آباد، تیمی متشکل از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پیگیری این پرونده را بر عهده گرفت.
وی با اشاره به شگرد سارقان در انجام سرقت و احتمال فعالیت باندی در این زمینه، اظهارکرد: کارآگاهان پس از تحقیقات خود، ردپایی از چهار سارق را که اقدام به ایجاد باندی کرده بودند، شناسایی کردند.
رییس پلیس آگاهی لرستان با بیان اینکه مأموران در عملیات پلیسی چهار سارق را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، گفت: این افراد در بازجویی‌ها به 10 فقره سرقت از منازل و مغازه با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.
به گفته دالوند، متهمان پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

47282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    36 0
    خبر آنلاین برای من اس ام اومد گنج پیدا کردم شماره شما رو مادر بزرگ سیدم همین جوری گفته .میدونستم کلکه ولی زنگ زدم برای کنجکاوی به من گفت بیا فلان جا انقد میلیون بده سکه ها رو ببر. زنگ زدم به پلیس شماره موبایل رو بدم اصلا تحولیم نگرفتن و براشون عادی بود و محل نذاشتن . آخه درسته؟ پلیس اگر با قدرت عمل می کرد این شیادها انقدر راحت و بدون ترس دزدی نمی کردن . انقدر اس ام اس میده به آدمهای مختلف تا یه ساده پیدا کنه و ذزدی کنه.
  • احمدی A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    28 3
    این افراد که برای ایران وایرانی در تما م دنیا ابرویی نگذاشتن همان بهتر که نباشند واعدام بهترین حکمه
    • امیر IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      6 24
      شما ماشالله هم خوب قضاوت می کنی هم حکم میدی ... اجراش هم می کنی ؟!
    • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      4 1
      حمل مواد منفجره پرتاب اون به پلیس معنی دیگه ای نداره جلوی این ترور ها رو باید گرفت حق با آقای احمدی هست امیر خان یکم فکر کن