یک روزنامه نگار تحلیلگر مسائل آمریکا معتقد است که موضعگیری اخیر باراک اوباما در قبال اخبار منتشر شده درخصوص استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه الغوطه در حومه دمشق بسیار محتاطانه بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مارک ماردل سردبیر بخش آمریکای شمالی وب سایت انگلیسی بی بی سی معتقد است اگر خوب به همه سخنان باراک اوباما در مصاحبه اخیرش درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در حومه دمشق گوش داده شود، حس خواهد شد که چقدر او در اتخاذ موضع محتاط بوده است. 
درپی انتشار خبری مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه الغوطه در حومه دمشق که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از ساکنان منطقه شد، باراک اوباما در مصاحبه ای گفت : «ما رخداد بزرگی را شاهد بودیم که شدیدا مایه نگرانی است»
او همچنین گفت آمریکا به زودی تصمیماتی کلیدی در مورد تحولات سوریه و مصر اتخاذ می‌کند. اوباما با این حال نسبت به تبعات احتمالی مداخله نظامی در سوریه هشدار داد و گفت ملاحظاتی وجود دارد که باید در نظر گرفت.
مارک ماردل در یادداشت کوتاه خود در بی بی سی با اشاره به این فراز از موضعگیری اوباما می افزاید: معلوم نیست آمریکا چه کار ممکن است بکند- عجیب اینکه وزارت خارجه گفته است که خط قرمز پیشتر نادیده گرفته شده و آمریکا نسبت به آن اقدام کرده است اما آنها نمی توانند بگویند که این اقدامات چه بوده است.
دولت سوریه شورشیان مورد حمایت عربستان سعودی، ترکیه و غرب را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده و شورشیان نیز که اولین بار خبر استفاده از سلاح شیمیایی را منتشر کردند دولت اسد را به این کار متهم کرده اند.
این نویسنده بی بی سی در ادامه می نویسد: شما ممکن است فکر کنید که یک تنبیه خصوصی چندان بازدارندگی ندارد و هرچیزی که الان اتفاق می افتد باید حتما جنبه عمومی و علنی داشته باشد. اما از همه لحاظ مشخص است که باراک اوباما شبیه مردی که می خواهد یک اقدام نظامی را رهبری کند نیست.
سردبیر حوزه آمریکای شمالی بی بی سی انگلیسی نتیجه می گیرد: باراک اوباما به نظر شبیه به مردی می رسد که افکار عمومی جهان و متحدانش به زور دارند او را کشیده و یا وادار به انجام کاری می کنند و او عاجزانه آنها را از این کار باز می دارد چرا که می خواهد مطمئن شود اقدامی که او قرار است اتخاذ کند به یک جنگ ختم نخواهد شد.

 4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    16 6
    اگر بین خودمون بمونه بین سیاست های امریکا و انگلیس بنظر میاد شکاف ایجاد شده.
    • یک رفیق قدیمی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      15 4
      دلتو خوش نکن اینان گوشت همدیگر را بخورن استخوانشون دور نمی اندازن
  • بی نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    7 1
    به نظرم حتی اگر الان کشوری قصد جنگ با امریکا را داشته باشه باز اوباما حتی از دفاع کردن از کشورش طفره بره.کلا اوباما بیشتر حرف زده تا عمل کرده باشه حتی نیروهاشم از کشورهای دیگه جمع کرده
  • بی نام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    10 7
    دولتی که خودش بازرسا رو دعوت میکنه برای بررسی اوضاع کشورش چطوری میاد در زمانی که اونها مشغول بازرسی هستند بیاد بمباران شیمیایی بکنه
  • نفس A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    4 0
    دولت سوریه الان طرفدار ای زیادی نداره فقط روسیه ایران ولبنان که درصورت استفاده از سلاح شیمیایی ایران ولبنان دیگه ازش حمایت نمیکنن پس این منطقی نیست که اسد یه چکش برداره ومیخ به تابوت خودش بکوبه