از امروز بیشتر مراقب خط عابر پیاده باشید

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز طرح تشدید برخورد با تجاوز به گذرگاه عابر پیاده از شنبه خبر داد.شاید مرگ بیش از ¼ عابران پیاده در روی خط عابر پیاده باعث شد تا پلیس تصمیم بگیرد سخت گیری های بیشتری را اعمال کند .

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه متاسفانه هم عابران و هم رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت به خط عابر پیاده احترام نمی‌گذارند، گفت: آمارها نشان می‌دهد بیش از 40 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی در پایتخت، عابران پیاده هستند و این در حالی است که 26 درصد مرگ و میر عابران پیاده در گذرگاه‌های عابر پیاده رخ می‌دهد.
هر چند مرگ های ناشی از حوادث رانندگی طی سال های گذشته روند کاهشی داشته و در سال 1391 به زیر 20 هزار نفر (19 هزار و 89 نفر) رسید، اما همچنان عابران پیاده و به خصوص سالمندان و خردسالان بخش زیادی از این مرگ ها را به خود اختصاص داده اند. به طوری که از چهار هزار و 371 نفر عابر پیاده ای که در سال 1391 جان خود را از دست دادند، دو هزار و 365 نفر آنها سالمند و خردسال یعنی 12.4 درصد کل تلفات رانندگی سال 1391 بوده اند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان پزشکی قانونی کشور، در بهار امسال هم از چهار هزار و 523 نفری که در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، 979 نفر (21.6) آن ها عابر پیاده بودند. 56.2 درصد از 979 نفر عابر پیاده متوفی سه ماهه اول امسال را سالمندان و خردسالان (550 نفر) تشکیل می دهند که این رقم در مقایسه با به مدت زمان مشابه سال قبل (یکهزار و 101 نفر) با کاهش 11.1 درصدی مواجه بوده است.
در رده های سنی دیگر مرگ های عابرین پیاده به ترتیب 50 تا 59 ساله ها با 11.5 درصد، 40 تا 49 ساله ها با 9.2 درصد، 30 تا 39 ساله ها با 8.7 درصد و 20 تا 29 ساله ها با 8.5 درصد قرار دارند.
در بهار امسال، استان های تهران با 136 نفر، (43.7 درصد)، مازندران با 68 نفر (32.1 درصد) و گیلان با 46 نفر (29.3 درصد) بیشترین مرگ های عابر پیاده را نسبت به کل کشته های حوادث رانندگی استان خود داشته اند.

جریمه20هزارتومانی در انتظار متجاوزان به گذرگاه عابران پیاده
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه با توجه به نزدیکی مهرماه، شاهد افزایش ترددها در پایتخت هستیم و به زودی خریدهای مهر نیز به ترافیک تهران افزوده می‌شود، گفت: بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ویژه‌ای را برای ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده در نظر گرفته است.
رحیمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 64 دوربین ثبت تخلف، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده را در تهران کنترل می‌کنند، به ایسنا گفت: بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، هر گونه تجاوز به گذرگاه عابر پیاده 200 هزار ریال جریمه به همراه دارد وی با تاکید بر اینکه متاسفانه هم‌اکنون برخی از رانندگان با مشاهده چراغ زرد به جای آماده شدن برای توقف، سرعت خودروی خود را افزایش می‌دهند، گفت: همین امر موجب بروز بسیاری از تصادفات در تهران می‌شود.بر اساس آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان در صورت مواجه شدن با چراغ زرد، باید با کاهش سرعت خود، آماده توقف شوند.
رحیمی از اجرای طرح تشدید برخورد با تجاوز به گذرگاه عابر پیاده از روز شنبه در تهران خبر داد و گفت:به کلیه ماموران پلیس راهور تهران ابلاغ شده است تا با هر گونه تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و عبور از چراغ قرمز، به طور جدی برخورد کنند. علاوه بر این ماموران مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور نیز با کمک دوربین‌های نظارتی ضمن گرفتن عکس متجاوزان به گذرگاه عابران پیاده نسبت به جریمه و برخورد با متخلفان اقدام می‌کنند.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همسایه IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    136 4
    سامانه ای داده شود جهت اطلاع رسانی به راهنمایی ورانندگی برای رفع مزاحمت های اتومبیل پارک شده همسایه در پیادرو
    • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      85 2
      واقعا كمبود پاركينگ معضلي شده براي تهرانيها!
    • قندنمک A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      93 9
      معضل بیشتر بی فرهنکیه تا بی پارکینگی.
    • قندنمک A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      62 26
      اونهاییکه قوانین رانندگی را رعایت میکنند مثبت کسایی هم که رعایت نمیکنند منفی بدن.
    • مهدی A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      33 7
      چهار چرخ پنچر
    • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      92 3
      یک سفر کوتاه مدت به دوبی در امارات متحد عربی داشتم. خواستم از عرض خیابان کاملا خلوتی رد بشوم. دیدم یک ماشین دارد نزدیک میشود. طبق عادت ایستادم تا ماشین رد شود. به یک باره دیدم که ماشین کاملا پشت خط عابر ایستاد. چراغ قرمزی برای ماشین در کار نبود. تقریبا 10 ثانیه طول کشید تا بفهمم این ماشین برای چی ایستاده؟ حالا هی بگید عرب ها اینطور عرب ها آنطور. در همین تهران بالای شهر یک بار داشتم از خط کشی عابر رد میشدم. یک تویوتای پرادو نزدیک بود زیر بگیره منو. تازه بعدش سرش رو از پنجره بیرون کرده وفحش رکیک میدهد. خواستم بگم عرب ها الان از ما ایرانی ها خیلی با فرهنگ تر و مترقی تر هستند و اگر در این مورد شک دارید سفری به امارات متحده عربی داشته باشید.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      42 43
      یه زلزله ی مشتی و پر قدرت اونم شب ساعت 3 بیاد جمعیت تهران نصف و ترافیک روانتر میشه.
    • بی نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      4 78
      آقاي "بي نام" شما امارات چي كار ميكردي؟!!!!
    • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      7 0
      با سلام رانندگان با رسیدن به خط عابر پیاده سرعت خود را بیشتر هم می کنند و همین امر باعث کشته شدن عابرها میشود متاسفانه سواره ها طلبکارانه هم برخورد می کنند بنده شاهد بوده ام روی خط عابر پیاده بوق هم می زنند متاسفانه جریمه ها بسیار ناچیزه برخورد باید شدیدتر باشه
    • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      13 0
      بی فرهنگی نیست بی شعوری است!
    • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      6 4
      بی نام زلزله مشتی که جون هموطانو بگیره نمی خواد، تا خانواده ها داغ دار بشن تا شما خوشحال!!(متاسفم) انشالله وضع یکم بهتر میشه شهرستانی های عزیز برند شهرهاشون و یکم به فکر شهر خودشون و متولدین تهران باشند هم تهران میشه تهران قدیم هم شهرهای دیگه آباد میشه.
  • علیرضا IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    260 8
    کاشکی روزی را در ایران میدیدم که قانونی برای این متور سیکلت ها وضع میشد که نه چراغ قرمز حالیشون است نه چهارراه نه خیابان نه عابرپیاده نه پیاده رو نه پلیس رو میشناسند نه.........فقط وقتی بزنی بهشون باید فاتحه زندگیتو بخونی.!؟
    • کامیار IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      97 5
      دقیقا متاسفانه سره منم اومدهمخصوصا پیکهای موتوری که وحشتناکند..............
    • قندنمک A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      63 7
      متاسفانه قانون برای پلیس هم جدی نیست چه برسه به رانندگان.
  • عبدالمجید پرهیزکار GB ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    61 0
    بنده هم بسهم خود از این طرح استقبال میکنم کاشک در مورد خودرو هاییکه در پیاده رو ها پارک میکنند نیز فکر ی بشود ...متشکرم
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    85 23
    رانندگان ایرانی به خط عابر که میرسند سرعت خودشون رو بیشتر میکنند! میدونین چرا؟ چون میگن اگر کسی را هم زیر کنیم تا 4 نفر جا داره بکشیم !!! اینه فرهنگ رانندگی ما !!!!! خط کشی عابر پیاده درست مثل تابلوهای راهنمایی و رانندگی عملا هیچ نقشی نداره. چون هیچ راننده ای اونو نمیبینه !!!!!
    • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      44 16
      آمریکایی ها واروپایی ها قبلا اینجوری بودن با اتخاذ واجرای دقیق قوانین یواش یواش یاد گرفتن
    • مهدی A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      57 20
      دوست بی نامی که میگی اروپایی ها و آمریکایی ها اینجوری بودن !!! شما اونجا زندگی کردی احیانا؟!! شما میدونی وقتی ذات کسی خراب باشه دیگه 1000 سال هم بگذره درست نمیشه؟؟! ایرانی ذاتا فرهنگ رانندگی نداره. حالا هر چی بخوان جریمه کنند و آموزش بدن !!!
    • arash IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      20 4
      باید قوانین طوری باشن که اگه یه راننده ای به یه عابری آسب رسوند یه قسمتی از بار مالی یا به اصطلاح دیه رم خودش بده و اینجوری نباشه که فرضا جون یه انسان گرفته بشه و در مقابل فقط یه کوپن از بیمه نامه جناب راننده پاره بشه!
    • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      39 3
      مگه سر کمربند ایمنی نبود. الان کمتر کسی هست که کمربند نبنده. اگه واقعا سخت بگیرن و مقطعی نباشه این هم فرهنگ سازی میشه. بعدشم باید برن سراغ حرکت بین خطوط و استفاده از راهنما در تغییر مسیرها. متاسفانه تا زور بالا سرمون نباشه خودمون اصلاح شدنی نیستیم
    • مجید A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      1 0
      آقا آرش متوجه نشدم و نخونده بهت اشتباهی مثبت دادم . بعد شما راننده هاهمینجوری عابر پیاده رو زیر میگیرید !!! حال وای به حال اینکه نصف این هزینه را هم بندازند روی دوش مصدوم !!!!!!! حال نمیشه شما احتیاط کنید و قوانین رو رعایت کنید؟!!
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    53 4
    این طرح بسیار علی هست
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    32 1
    چشمم آب نمیخوره فقط شعار میدید
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    42 5
    ایکاش فرهنگش جا میفتاد تا کار به جریمه و نظارت نرسه. این موضوع که باید موقع نزدیک شدن به خط عابر سرعت کم بشه هم هست. دیدم بعضی راننده ها شایدم بیشترشون وقتی به خط عابر میرسن بیشتر گاز میدن تا پیاده ها از ترس وایستن و اونا زودتر رد بشن!!!
  • اول آموزش ! IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    29 1
    قانونش را کامل در تلویزیون آموزش بدهید اول .
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    58 2
    رانندگان به عابرانی که از روی خط عابر در حال عبور هستند هیچ احترامی نمیذارن . بعضی ها عابر می بینن سرعتشون رو بیشتر می کنن تا عابر بترسه و اونا رد شن....خیلی زشته به خدا . اصلا آدم امنیت نداره . ...تو رو خدا پلیس با جدیت برخورد کنه
  • بی نام EU ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    35 2
    نه قربان مساله چراغ زرد نيست رانندگان با ديدن خظ عابر پياده سرعت خود را بيشتر مي كنند وگرنه وقتي اتومبيل با چراغ سبز و قرمز شدن ناگهاني آن رو برو مي شود و در حال عبور از خط عابر است چه كاري مي تواند بكنند.
  • سرکیسیان IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    60 1
    چه عجب این آمار و ارقام باعث شد به فکر عابرین بیافتند... واقعا" عجیبه که اکثر رانندگان از هر قشری از تحصیل کرده تا عوام خانم یا آقا متاهل یا مجرد.... به هیچ وجه حاضر به رعایت کردن حقوق عابرین و حتی والدینی که با کالسکه بچه تردد میکنن نیستن ... هر چند ماشالله عابرین هم بعضی مواقع اینقدر آهسته و بدون ملاحظه از عرض خیابان رد میشن که حرص رانندگان رو در میارن.. کلا" مراعات کردن احوالات دیگران از ذهنیت عمومی مردم حذف شده متاسفانه ..
  • علی A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    71 3
    متاسفانه سیاست راهنمایی رانندگی کسب درآمد از طریق جریمه کردن است. در شهر ما چهارراه شلوغی وجود دارد که انواع تخلف رانندگی در انجا صورت میگیرد و ماموری هم حضور ندارد اما در کمال تعجب ماموران در فاصله 100 متری این چهارراه در یکی از خیابانها کمین کرده اند و خودروهایی که راننده انها کمربند نبسته اند را جریمه میکنند. ایا این اقدام فقط به منظور کسب درامد نیست؟
    • بانو A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      30 2
      عالی بود علی اقا... چرا طرز جریمه کردن توجاده هارو نمیگی؟پشت پیچ صندوق عقب باالا قایم شدن نداره واللا مگه دنبال جانی و قاتل میگردید اخه؟؟؟بعدم به محض دیدن سرعت مثلا ۱۲۲ انچنان قید جونشونو میزنن و میپرن وسط اتوبان که ادم واقعا نگرانشون میشه.
    • بهمن IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      10 1
      دقیقا من همیشه تو فکر همین هستم
  • شهروند IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    27 0
    لازم است نيروهاى محترم پليس با خودروهايى كه حق تقدم عابر را در تمامى محل هاى خط كشى عابر رعايت نمى كنند برخورد نمايند نه فقط در سر تقاطع ها و متقابلا تا حد امكان با عابرانى كه از محل خط كشى شده عبور نمى نمايند نيز برخورد ولو بصورت تذكر يا جلوگيرى داشته باشند تا اين فرهنگ جا بيفتد
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    30 0
    خدا رو شکر ، هر وقت دوبی میرم حالم گرفته میشه، این راننده های پاکستانی و هندی که میگن بدترین راننده های دنیا هستند انقدر از قانون اونجا میترسند که حداکثر 2 متری خط عابر نگه میدارند ، تا عابر رد نشه تکون نمی خورند، بعد او تهران میخوام از عرض ستارخان رد بشم ماشین منو میبینه گاز میده، حرف هم میزنی دعوا میشه، کاش یه مردونگی بکنه این راهنمایی رانندگی اینو درستش کنه.
  • یونس A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    18 3
    البته همه مشکل را نباید از دید راننده یا عابر پیاده دید ما هر روز میبینیم عابرینی که حاضر نیستن برای 30ثانیه صبر کنن و به خیابان میزنند!البته من بسیار دقت میکنم و این نوع بی قانونی را بیشتر در خانمها میبینم.نه اینکه آقایان خیلی قانون را رعایت میکنن متاسفانه همه ما نسبت به خیلی از قوانین بی تفاوتیم به امید تلاش برای روزی که ما هم مثل تاریخمون ملتی باشیم الگو و تاثیر گذار!
  • سعید IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    30 0
    چند نکته: 1- تکلیف خودروهایی که در ترافیک شدید پس از قرمز شدن چراغ روی خط عابر متوقف می شوند چیست؟ 2- چراغهایی که به طور ناگهانی زمانشان کاهش می یابد را چه باید کرد؟ ( راننده سرعت خود را متناسب با زمان باقی مانده چراغ سبز هماهنگ می کند، ولی در یک چشم به هم زدن چراغ قرمز می شود.) 3- با برخی از عابرین محترم که رعایت حق تقدم را نمی کنند چه باید کرد؟ آیا حقوق رانددگان در این زمان پایمال نمی شود.
  • مهدی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    47 9
    کاشکی یه جریمه هم برای عابران پیاده ای میذاشتن که حق تقدم رو رعایت نمیکنن .30 ثانیه چراغ سبزه که ماشین رد شه اما 30 نفر عابر از رو خط پیاده رژه میرن
    • فریادکش A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      9 11
      این دسته از عابرا رو باید اعدامشون کنن . . ..
  • شهروند IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    11 0
    كاش طرح برخورد با خودروهايى كه در خروجى بزرگراهها قانون خطوط منتهى به تقاطع را رعايت نكرده و از خط سرعت ويا حتى سبقت تا دهانه خروجى امده و با عدم رعايت حق تقدم و ايجاد راه بندان مزاحم خودروهاى خروجى وعبورى مى شوند نيز اجرا مى شد.اين طرح در گذشته اجرا مى شد و اينگونه رانندگان را وادار به ادامه مسير بصورت مستقيم ميكردند كه هم باعث جلوگيرى از راه بندان و هم باعث عبرت خاطيان مى گرديد واز طرح هاى بسيار خوب و فرهنگ ساز پليس بود اميدوارم مجددا مورد توجه فرماندهى پليس راهور قرار گيرد
  • تهرانی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    30 2
    قرهنگ هر کشور را از راننذگی آت بشنا سید.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    31 6
    چرا همه به راننده ها گیر میدن؟ چرا هیچ کس نمیگه عابران پیاده از هر کجای خیابان عقشون بکشه رد میشن؟ اگه در این مورد آمار بگیرن معلوم میشه کدوما قانون رو بیشتر زیر پا میذارن. مخصوصا خانم ها وقتی از خیابون رد میشن انگار دارن تو شانزه لیزه قدم میزنن
  • م پ A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    16 0
    بنده به خاطر اینکه هر روز از میدان آزادی مسیر ابتدای جاده مخصوص به سمت منزل تردد می کنم با این مسئله نگران کننده روبه رو هستم. راکبین محترم اصلا به خط عابر پیاده در این مسیر توجهی نمی کنند و هر روز که از این مسیر خط کشی شده عبور می کنیم به رسیدن به آن سوی خیابان امیدی ندارم. حتی بسیار دیده ام که رانندگان با مشاهده عابرین پیاده که از خطوط عابر رو عبور می کنند بر سرعت خود می افزایند و اصلا به فکر دیه و مشکلات بعد از تصادف هم نیستند که امیدوارم ان شا الله برای کسی اتفاق نیفته. از مسئولین محترم خواهشمندم که پیگیری نمایند.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    13 3
    به نظر من يكي از راههاي خوب براي جلو گيري از رعايت نكردن متخلفان به خط كشي عابر پياده اينه كه مأموران به طور أن محسوس در نزد يكي محل حضور داشته باشند و جريمه را نيز افزايش دهند. من در سوئد كه بالاي ٩٠درصد قوانين رعايت ميشود ديدم كه پليس اين كار را ميكند.
  • مهدی A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    6 4
    عالی است
  • mohammad IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    25 1
    ای کاش یه جریمه ای برای موتور سوارانی که از پیاد رو می روند می گذاشتید.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    14 1
    امیدوارم این قانون همیشه اجرا بشه و مربوط به یه زمان خاص نباشه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    22 2
    واقعا اگر سمت بازار بیایید می فهمید که موتور سواران چقدر خطرناک هستند.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    18 3
    خواهش می کتم به وضعیت موتور شوارهای رو خط عابر هم رسیدگی کنید
  • مهدی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    11 3
    متاسفانه همه گمان میکنند مقصر فقط رانندگان هستند یا فقط رانندگان هستند که فرهنگ رانندگی و رعایت حق تقدم را زیر پا میگذارندولی اینطور نیست عابر پیاده هم مقصر، نباید عابر پیاده از هر جای خیابان که عشقش کشید رد بشه یا کی موتورسوار با اعتماد به نفس بالا از پیاده رو استفاده کنه کلا فرهنگمان در رعایت اینجور موارد خیلی ضعیف، باید تقویت بشه !!!!!
  • فریادکش A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    8 2
    بعضی از این خطای عابر پیاده تهران خودشون منشا خطرن. نمی دونم جنس لامصبشون از چیه که اگه خیس بشن، از صابون لیز تر می شن. همین قضیه باعث شده منه جوون بار ها تا مرز کتلت شدن وسط خیابون پیش برم، چه برسه به سالمندا و بچه ها و . . . یه بارم ماشینم روی خط عابر خیس ترمز نگرفت و خسارت جانی و مالی میلیونی به بار اومد . . .
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    15 1
    من یه سوال دارم چراغ راهنمایی خیابان آزادی تقاطع نواب گاهی اوقات مخصوصا در ساعات شلوغی ثانیه شمار آن کار نمیکند و po را نشان میدهد.موقعی که میایم از چراغ سبز رد بشوم و برروی خط کشی عابر پیاده هستم چراغ زرد و فوری قرمز میشود(درحالی که باید حداقل چند ثانیه چراغ زرد باشد) و من به ناچار باید یا روی خط کشی بمانم تا مجددا چراغ سبز شود.آیا هزینه ی این بی تدبیری راهنمایی و رانندگی را من با جریمه باید بدهم؟باید به اجبار گردش به راست کنم تا از چاه جریمه به چاله ترافیک بیافتم؟خبرآنلاین خواهش میکنم تایید کن تا مسئولین جواب بدهند یا حداقل این نظر را ببینند.
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    16 0
    فعلا بهتره موتورارو يه كاري كنن يه بار چند ماه پيش بارندگي بود و من تو پياده رو با چتر راه مي رفتم موتوره با كمل پرويي به من زد و به جاي معذرت خواهي گفت مگه اينجا جاي راه رفتن با چتره! منم يه نگاهي بهش كردم و گفتم، نه پياده رو جاي ويراژ دادن با متور تو بارونه! نزديك بود دعوامونم بشه! والا به خدا آدم چي بگه.
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    7 0
    داشتن خط کشی مرتب و حساب شده معابر وسخت گیری و اجباردر مورد رعایت آنها بدون استثناچاره کاراست
  • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    5 0
    يه جريمه اي هم براي عابراني که به زحمت از لاي ماشين ها رد ميشن و حق آنها را پايمال و باعث کندي حرکت اونها ميشن بگذاريد .
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    2 0
    چه عجب حتما باید یه عده کشته بشن تا چاره ای اندیشیده بشه؟ من که شخصا دلم خونه ازدست این راننده ها. فرض کن چند دقیقا می ایستی تا چراغ عابر سبز شه و عبور کنی اگه دوربینی نباشه ماشین و موتورها همچین با سرعت چراغ رو رد می کنند انگار اصلا براشون مهم نیست که شما رو زیر بگیرن. موتوری ها هم که فبها...تو لاین اتوبوس حرکت می کنند تو پیاده رو همه جا اونم با سرعت. واقعا راننده های ما آدمهای بی فرهنگی هستند کاش اول فرهنگ رانندگی رو یاد بگیرند و بعد ماشین بخرند.
  • مهدی A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    2 0
    سلام این صحبت ها هیچ فاییدی ندارد تا فرهنگ سازی نشود واسه عابر پیاده که چراغش قرمز ولی همین جور سرش می تداره پایین رد میشه از عرض خیابان . بعدشم اعتراض میکنه مگر کوری .....
  • مستشار A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    2 0
    ۱ جریمه راننده واقعا متخلف نه کسی که به خاطر شلوغی ، زود قرمز شدن چراغ و... روی خط ایستاده ۲ جریمه عابر پیاده هنگامی که چراغ عبور برای او قرمز است ۳ عدم پرداخت دیه به عابری که از زیر پل عابر یا از روی نرده بلوار عبور می کند ۴ احداث زیر گذر برای عابران بجاي پل هوایی
  • مقیمی A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 0
    نه اینکه عابرهای ما درست و حسابی از خیابان رد میشن . نه اینکه عابرها خودشان را جلوی ماشین در حال حرکت نمی اندازند. نه اینکه عابرها زیر پل عابر پیاده از خیابان و اتوبان رد نمی شن و حتی از روی نرده های وسط اتوبان نمی پرند . نه اینکه موقع چراغ قرمز باید بایستند ولی نمی ایستند. نه اینکه از جلوی اتوبوس داخل ایستگاه نمی آن وسط خیابان . نه اینکه موقع تاکسی گرفتن تا وسط خیابان پیشروی نمی کنند.و ..... کلاٌ ما ایرانی ها برای همه چیز عجولیم و معلوم هم نیست کدامین پل در کجای دنیا شکسته که هیچکس هم به مقصد نمی رسه.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    5 0
    التماس می کنم برای شهرستان ها هم اجرا بشه، مخصوصا شیراز که از لحاظ فرهنگ رانندگی در حد گواتمالا و کنگوو هم نیست.
  • بی نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    2 0
    این پلیس راهنمایی و رانندگی غیر از اینکه مردم رو جریمه میکنه چه وظیفه ای انجام میده؟ قبلا که جریمه ها رو ده برابر کردن گفتن ما در عوض خدماتی هم ارائه میدیم. مثلا وقتی یک فرد تصادف میکنه اگه خودرو مقصر باشه خودرو ساز باید پولش رو بده و اگه جاده مقصر باشه وزارت راه باید هزینه بده و قرار بود خیلی از این قبیل کارا در ازای ده برابر کردن جریمه ها اتفاق بیوفته که هیچ اتفاقی نیوفتاد مگر اینکه مردم بدبخت ده برابر قبل جریمه شدن. من تو یه بیابون پشت یه تریلی که با سرعت 30 میرفت سبقت گرفتم وقتی سبقتم تموم شد خط هم ممتد شد و بعدش پلیس بالای کوه قایم شده بود تو اون بیابون و منو نگه داشت و 100 هزار تومن جریمه کرد. این جریمه از حقوق 600 تومنی من داده شد و حلالش نمیکنم به راهنمایی و رانندگی. نون بچم بود
  • لیلا IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    4 0
    بله رانندگان نیابد روی خط عابر بایستند قبول! اما عابر پیاده ای هم که دو قدم نمی ره بالاتر از خط رد بشه و یا رعایت چراغ سبز و قرمز خودش رو نمی کنه هم باید جریمه بشه....
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    5 0
    به ایرانی جماعت باید همه چی رو یاد بدی. تاکسی سوار شدن، رانندگی کردن، همسایه داری کردن.
  • آ-ر A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    باسلام به نظر من بهتره این آموزش برای نیروهای راهنمایی ورانندگی گذاشته شود . اکثراسرچهارراه ایستاده اند؛ چراغ قرمز ،عابر ان درحال عبورازخط پیاده رو هستند ولی بابودن چراغ قرمز صدها موتورسوارازچهارطرف درحال عبورند ماموران انگارنه انگار. درست ازبغل گوش مامور رد میشود ولی نه تذکری ونه ... لطفا در دوربینهایتان بررسی فرمایید چه کسانی بیشتر به آموزش نیاز دارند . سرمیرداماد سر جهان کودک و..... باوجود مامور متاسفانه همه خلافی ازطرف ماشینها وعابران میشود.