۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۱

تسنیم نوشت:

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، ارتش مصر باید این اجازه را داشته باشد تا برای جلوگیری از تشدید اوضاع در مصر ثبات و آرامش را در این کشور برقرار کند.
به گزارش  میدل ایست مانیتور؛ "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به وضعیت داخلی سوریه خواستار برقراری ثبات و آرامش در مصر توسط ارتش این کشور شد.

اظهارات نتانیاهو در حالی است که مشاور امنیتی وی قرار است برای شرکت در مذاکرات مربوط به مصر به واشنگتن سفر کند.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز نوشت، وزارت خارجه اسرائیل هفته جاری پیام سری و مخفیانه ای را برای تعدادی از سفرای این رژیم در غرب اروپا و آمریکای شمالی در خصوص موضع تل آویو در قبال تحولات مصر ارسال کرده است.

معاریو افزود، این پیام با موافقت نتانیاهو ارسال شده است. نتانیاهو وزیر خارجه اسرائیل نیز به شمار می رود. این پیام در پاسخ به سئوالات مطرح شده در کشورهای مختلف در خصوص موضع رژیم صهیونیستی در قبال تحولات اخیر مصر ارسال شده است.

در این پیام آمده است، وضعیت کنونی مصر می تواند تاثیر مستقیمی بر اسرائیل داشته باشد چرا که این رژیم مرزهای مشترکی با مصر دارد. اسرائیل به شدت نگران تحولات داخلی مصر و تاثیر آن بر منطقه است.

این پیام در ادامه افزود، اولویت در مصر باید این باشد که ارتش اجازه برقراری ثبات را داشته باشد و در غیر این صورت وضعیت مصر نیز مانند شرایط کنونی سوریه خواهد شد.

این نخستین بار است که مقام های رسمی اسرائیل موضع خود را در خصوص وضعیت داخلی مصر پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور منتخب این کشور اعلام کرده اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    4 2
    نگرانم تمام این اتفاقاتی که در عراق و سوریه و لبنان و مصر میفته و همینطور تحریم های ایران برای ضعیف شدن قدرت های این منطقه و زمینه سازی جنگی باشه که در انتهای اون اسرائیل به رویا دیرینه خودش که گسترش سرزمینهای تحت اشغال این رژیم از نیل تا فرات است برسه.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    5 0
    چقدرم سری موند واقعا!!!