۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳
راهنمای والدین کودکان مبتلا به سرطان

ایبنا نوشت: انتشارات تیمورزاده کتابی را با عنوان «راهنمای والدین کودکان مبتلا به سرطان» برای آموزش خانواده‌هایی که کودک سرطانی دارند منتشر کرد.

کتاب حاضر به قلم خدیجه اثنی‌عشری و محمد بابایی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم‌‌پزشکی تهران و با نظارت مرحوم پروفسور پروانه وثوق به رشته تحریر درآمده است.

نویسندگان در این کتاب 10 فصلی پس از ارایه مقدمه‌ای درباره این بیماری و تشخیص سرطان در کودکان از والدین می‌خواهند تا با کودکان خود درباره بیماری‌شان صادق باشند و از چگونگی به وجود آمدن این بیماری با کودکان خود صحبت کنند.

مولفان این کتاب در ادامه کتاب، راهکارهای درمان این بیماری را به والدین آموزش می‌دهند و خطرات احتمالی درمان را نیز به والدین می‌آموزند. راهکارهایی مانند عمل‌جراحی، شیمی‌درمانی و پرتو‌درمانی همراه با عوارض درمانی این روش‌های درمانی دیگر مطالب این کتاب را تشکیل می‌دهند.

تمامی روش‌های درمانی در انواع بیماری‌ها با عوارض جانبی همراه است، مولفان این کتاب نیز در فصل پنجم به آموزش و توضیح عوارض جانبی درمان سرطان در کودکان اشاره کرده‌اند. تغذیه کودکان سرطانی، توصیه‌هایی برای حفظ سلامت مواد غذایی نیز برای تغذیه این کودکان به خانواده‌ها کرده‌اند. درد، ماندن در بیمارستان، سرطان یک مشکل خانوادگی و اقدامات پس از درمان فصول پایانی این کتاب را تشکیل می‌دهد.

انتشارات تیمورزاده این کتاب را در پنج‌هزار نسخه منتشر کرده است و آن را در 152 صفحه به قیمت هفت‌هزار و 900 تومان به فروش می‌رساند.
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =