تسنیم نوشت:

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که کشورش در حال بررسی استفاده از گزینه نظامی در سوریه است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس؛ چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که دولت اوباما هنوز در حال بررسی استفاده از گزینه نظامی در سوریه در واکنش به حمله شیمیایی صورت گرفته است.
هیگل امروز (یکشنبه) در گفتگو با خبرنگاران در کوالالامپور از اعلام این مساله که آمریکا چه تصمیمی خواهد گرفت خودداری کرد.
وی اعلام کرد که دولت آمریکا در حال بررسی گزینه‌های بسیاری است. این گزینه‌ها شامل ارزیابی‌های اطلاعاتی و چیزی است که خود وی مسائل قانونی و حمایت بین‌المللی از هرگونه واکنش نظامی خواند.
هرچند چاک هیگل در حال حاضر به عنوان بخشی از تور یک هفته‌‌ای‌اش در مالزی حضور دارد اما با اینحال در مورد مسائل سوریه با واشنگتن در ارتباط نزدیک است.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    15 10
    باید بگم همین الان آمریکا داره بیشترین نفع رو از جنگ سوریه میبره. توی جنگ سوریه چند تا جناح وجود دارن: نیروهای دولتی بشار اسد همراه با حزب الله، مخالفین که شامل ارتش آزاد و اعضای وابسته به القاعده هستن، و کردهای مستقل در شمال سوریه. جالبه که بگم هیچ کدوم از این سه تا دوست آمریکا نیستن! آمریکا داره از یک طرف داره دولت سوریه که هم پیمانه حزب الله هستش، رو نابود میکنه، از یک طرف دیگه داره از شر تروریستهای تکفیری راحت میشه، از طرف دیگه با کشتن کردها داره منافع هم پیمان خودش تو منطقه یعنی ترکیه رو تامین میکنه. پس به نظرم نیازی به حمله کردن نداره.
    • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      1 1
      با تمام حرفات موافقم اما هر۳موردی که گفتی کاملا فرسایشی هست و در نهایت هیچ کدوم نابود نمیشن بلکه با حمله ی ظامی در حال حاضر که همه ی طرفین تضعیف شدن میتونه کار رو یکسره بکنه...