نظراعضای کمیسیون انرژی را فقط سخنگو اعلام می کند/ قصد مجلس تعامل با زنگنه است

برخی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین از سیاست تعامل این کمیسیون با وزارت نفت و شخص بیژن نامدار زنگنه گفتند.

آذرجزایری:درحالی  که هنوز 10 روز از تکیه زنگنه بر مسند مدیریت وزارت نفت نگذشته، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در اظهارنظرهایی متفاوت با رسانه ها نحوه مدیریت این وزیر دولت یازدهم را زیرسوال برده  است. اما تعدادی از اعضای این کمیسیون در گفت وگو با خبرآنلاین تاکید کرده اند: نظرات مطرح شده از سوی آقای میرکاظمی نظر اعضای این کمیسیون نیست بلکه وی به طور شخصی اظهارنظر می کند.

حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از موافقت اکثریت اعضای کمیسیون پیش از رای آوری زنگنه در مجلس با برنامه های او خبر داد و تاکید کرد: بدنه کمیسیون انرژی موافق برنامه های آقای زنگنه هستند اما به هرحال تعداد اندکی هم در کمیسیون هستند که با ایشان مخالفند. به گفته وی، سیاست کمیسیون تعامل با وزارت نفت و وزیر این وزارتخانه است.امیری خامکانی در خصوص گلایه های رئیس این کمیسیون از نحوه مدیریت زنگنه در این روزهای ابتدایی متذکرشد: بعد از ارائه رای اعتماد به وزرا کمیسیون انرژی هیچگونه جلسه ای نداشته و سیاست مشخصی جز تعامل در پیش گرفته نشده است.

مجلس

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در خصوص تغییر و تحولات مدیریتی در نفت متذکرشد: این حق یک وزیراست که تیم مورد نظر خودش را برای مدیریت وزارتخانه متبوعش در نظر بگیرد و این مساله جای گلایه ای نمی گذارد.

محمد سعید انصاری  عضو دیگری از کمیسیون انرژی مجلس است که تاکید می کند: اعضای کمیسیون انرژی مخالف برخورد و تقابل با وزارت نفت هستند.

به گفته وی، همراهی کمیسیون با وزارت نفت از واجبات است. چراکه نباید کاری کرد که ناخواسته اختلافی عمیق بین کمیسیون و وزارت نفت شکل بگیرد. انصاری در خصوص موضع گیری های اخیر میرکاظمی متذکرشد:موضع گیری های رئیس کمیسیون دیدگاه شخصی وی است و ربطی به کمیسیون انرژی ندارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود:باید برای نظرات شخصی افراد احترام قائل شد اما این بدین معنی نیست که اعضای کمیسیون هم از نظرات ایشان پیروی خواهند کرد چراکه ما راه تعامل را در پیش خواهیم گرفت.

روبرت بیگلریان عضو دیگر کمیسیون انرژی است که تعامل را راهگشای شرایط فعلی می داند و تاکید می کند: اگر مساله ای در جلسات کمیسیون انرژی پیش بیاید قطعا این کمیسیون سخنگو دارد و مواضع اعضا را اطلاع رسانی خواهد کرد. بنابراین هر اظهارنظری شخصی تلقی می شود.

وی تصریح کرد: نباید زود قضاوت کرد و باید گذاشت در فضایی آرام  مدیرات نفتی به کار خودشان مشغول باشند. اگر قرارباشد برخی از مسایل باعث خدشه دارشدن رابطه میان کمیسیون و وزارت نفت شود آن را پیگیری خواهیم کرد و اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

علی مروی عضو دیگر کمیسیون انرژی هم بر سیاست تعامل تاکید دارد و معتقد است: اظهارنظرهای صورت گرفته توسط میرکاظمی در روزهای اخیر نظر فردی اوست و ربطی به اعضای کمیسیون انرژی ندارد چراکه اعضای این کمیسیون به فکر تعامل هستند.

به گفته او، اگر انتقاداتی هم بر نحوه مدیریت زنگنه وارد باشد بهترین راهکار دعوت او به کمیسیون و مطرح کردن آن در این کمیسیون است اما راه انتقاد رسانه ای کردن مشکلات نیست.

عبدالکریم جمیری هم بهترین راهکار را تعامل می داند و همانند علی مرودی راه درست را تعامل می داند و معتقد است میرکاظمی  نظر کمیسیون انرژی مجلس را ارائه نمی دهد بلکه نظر شخصی اوست که مطرح شده است.

به گفته او باید از شخصی کردن مسایل پرهیز کرد و به مسایل به شکل ملی نگاه کرد.

سیدسعید حیدری طیب هم عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس است که معتقد است: اکثریت اعضای کمیسیون انرژی مجلس به فکر تعامل با وزارت نفت هستند. به گفته او، به غیر از یکی دونفر در کمیسیون مابقی اعضا به فکر تعامل و همکاری با وزارت نفت و شخص زنگنه هستند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص یاری رساندن به دولت متذکرشد: هنوز برای قضاوت در خصوص نحوه مدیریت زنگنه زود است اما اگر تخلفی دیده شود قطعا باآن برخورد خواهیم کرد اما تا زمانیکه که تخلفی صورت نگرفته گلایه یک جانبه کاری درست نیست.

براساس اظهارات حیدری طیب اگر قراراست از زنگنه گلایه ای هم شود باید او به کمیسیون دعوت شود و آن را طرح کنیم رسانه ای کردن گلایه ها برای مجلس و تعامل با دولت مناسب نیست.

جواد سعدون زاده هم تنها تعامل برمی گزیند و تاکید دارد: قطعا با تعامل می توان مشکلات نفتی فعلی را مرتفع کرد.

امیرعباس سلطانی نیز معتقد است: اکثریت اعضای کمیسیون انرژی با آقای زنگنه مشکل ندارند و به نظر نمی رسد آقای میرکاظمی هم فردی باشد که روی منافع کشور تقابل داشته باشد.ولی مسلم است 18 نفر دوستان در بحث دفاع زنگنه با هم هم قسم شدند تا ایشان رای بیاورند و قطعا با وی هم همکاری خواهند کرد.

سلطانی تاکید کرد: به زودی شاهد تعامل خوب کمیسیون انرژی با وزیر نفت خواهید بود.

سید موسی موسوی  هم بر تعامل با وزارت نفت اصراردارد و تاکید می کند: مگر می شود ما به عنوان  بازوی اجرایی و هم نظارتی وزارتخانه نفت قصد تقابل با زنگنه را داشته باشیم؟ اعضای کمیسیون انرژی قطعا به دنبال تعامل هستند.

 

/31221

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک نیروی شرکتی منطقه ویژه عسلویه IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    4 0
    نمایندگان و دولتی ها از همه چیز گفتن جز ما نیروهای شرکتی نفت.سوال من ار وزیر نفت و نمایندگان مجلس اینه که شما اگه جای ما بودید و میدیدید که همکاران شما که کارشان با شما یکی هست بصورت یکی در میون تبدیل وضعیت شده اند و شما هنوز شرکتی و پیمانکاری باقی ماندید آیا راضی میشدید که از ته دل کار بکنید؟؟؟؟؟آیا این وضع رو تبعیض بین کارکنان نمیدانستید؟؟؟؟وقتی دولت قبلی دستور تبدیل وضعیت ما شرکتی ها رو صادر کرد به این منطقه دستور رسید که نیروهای بالای سابقه هفت و نیمسال تبدیل وضعیت شوند و آرامش رو از کارکنان گرفته و همگی از زیر کار واقعی فرار میکنن و میگن مگه فرق ما با بقیه همکاران چی بود و از کار با تعهد فرار میکنن.از وزیر میخوایم این مشکل و طلم به ما رو حل کنه
  • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    1 0
    خب این نمایندگان عزیز که با وزیر همدل هستند، در انتخابات کمیسیون انرژی سال دوم مجلس که نزدیک هستش، رییس جدیدی که با اکثریت اعضا همسو باشه رو انتخاب کنن
  • مهدي IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    1 0
    ازآقاي زنگنه تقاضامنديم مديرعامل شركت ملي نفت راعوض كنند وشخص دلسوزي همچون آقاي نوذري راجايگزين نمايند