ایسنا نوشت:

برخی از مفاد بودجه دولت عراق برای سال آتی جنجال گسترده‌ای را در محافل رسانه‌ای و سیاسی کشور به راه انداخته است که در برخی موارد نمایندگان عراق یکدیگر را به گرفتن وام از بودجه کشور به منظور مسائل گوناگون و در راس آنها برای جراحی پلاستیک متهم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عالیه نصیف، از نمایندگانی است که این جنجال‌ها را علیه برخی از رهبران فهرست العراقیه مطرح کرده است.

نصیف در گذشته خود نیز از اعضای فهرست العراقیه بود که به همراه تعدادی از نمایندگان از این فهرست جدا شده و فهرست جدیدی با نام فهرست"العراقیه الحرة" را تاسیس کرد.

وی تصریح کرد که برخی از نمایندگان به اسم وام از اموال دولت برای انجام جراحی پلاستیک پول برمی‌دارند.

وصال سلیم علی، از نمایندگان فراکسیون "متحدون" از جمله افرادی است که نصیف آنها را به برداشت پول برای انجام جراحی پلاستیک متهم کرده است.

اسامه نجیفی، رهبر فراکسیون "متحدون" و رئیس پارلمان عراق نیز اخیرا به دلیل انجام جراحی زیبایی گوش در ترکیه با انتقاد نمایندگان پارلمان و رسانه‌ها مواجه شده است.

در مقابل محمد الخالدی، مخبر پارلمان عراق و یکی از رهبران فهرست العراقیه کاملا این مساله را تکذیب کرد.

وی در مصاحبه با "الشرق الاوسط" گفت: تمام سخنانی که اکنون ایراد می‌شود در راستای تبلیغات انتخاباتی و بدنام کردن افراد در محافل سیاسی است و هدف این اقدامات کاملا مشخص و شناخته شده است.

الخالدی افزود: سفر رئیس پارلمان به هزینه شخص خودش بود و یک دینار هم از بودجه عراق برنداشته است.

وی به این مساله نیز اشاره کرد که اسامه نجیفی همانند هر مسوول دیگر این حق را دارد که با هزینه دولت درمان شود.

وی در خصوص بودجه پارلمان و سر و صداهایی که پیرامون آن ایجاد شده است، گفت: این بودجه هنوز در مرحله بررسی بوده و هنوز تصویب نشده است و در اواخر سال جاری به عنوان بودجه عمومی دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برخی از بندهای این بودجه حذف و مواد دیگری به ‌آن اضافه خواهد شد و سپس پارلمان آن را تصویب خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برخی از نمایندگان پارلمان در تلاش هستند تا مردم را به وادی غفلت بکشانند و برای برجسته نشان دادن خود از برخی از شرایط سوء استفاده کنند و دیگران را به حاشیه برانند.

مخبر پارلمان عراق گفت: آنچه که در خصوص جراحی پلاستیک و برداشت پول از طریق بند أخذ وام مطرح شده است به هیچ وجه صحت ندارد چرا که بندی برای گرفتن وام در پارلمان کنونی وجود ندارد، اما بودجه‌ای که به صورت مغایر با واقعیت از آن سخن می‌رود، در دست بررسی است و به پارلمان دوره آتی مربوط می‌شود.

در همین راستا، وصال سلیم در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط در خصوص اظهارات عالیه نصیف مبنی بر انجام جراحی پلاستیک از پول بودجه پارلمان گفت: این اظهارات بخشی از تبلیغات مغرضانه‌ای است که با هدف خدشه‌دار کردن پارلمان صورت می‌گیرد.

سلیم تصریح کرد: در شرایطی که هم و غم اصلی برخی از نمایندگان خدمت رسانی به مردم است، هم و غم برخی تنها این است که دیگران را بدنام کنند.

وی خاطرنشان کرد: من هیچ مبلغی از پارلمان به عنوان قرض یا هدیه دریافت نکرده‌ و تاکنون دست به جراحی پلاستیک نیز نزده‌ام. اگر قرار بود که مبلغی را از پارلمان دریافت کنم، آن پول را خرج ترمیم خانه‌ام می‌کردم که در انفجاری در موصل تخریب شده نه آنکه جراحی پلاستیک کنم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =