۱ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

ایسنا نوشت:

 یکی از دیپلمات‌های ارشد سازمان ملل اعلام کرد، شهادت‌های قربانیان حمله شیمیایی سوریه نشان می‌دهد که این حمله کار مخالفان بوده است که از گاز اعصاب سارین استفاده کرده‌اند نه دولت سوریه.

کارلا دل‌پونته، یکی از اعضای کمیسیون مستقل بین‌المللی سازمان ملل در امور تحقیقات سوریه به تلویزیون سوئیس گفت: با این حال مدارک متقنی در این رابطه به دست نیامده است که مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از فاکتور گاز اعصاب استفاده کرده باشند.

این مقام سازمان ملل افزود: ظن قوی و واقعی درخصوص استفاده شورشیان سوریه از گاز اعصاب سارین وجود دارد اما هنوز مدارک مسلمی یافت نشده است که این امر را ثابت کند.

وی همچنین گفت که هیات تحقیق سازمان ملل هنوز به مدرکی دست نیافته‌اند که نشان دهد نیروهای دولتی سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند. هنوز باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

کارلا دل پونته در سال 1999 به عنوان رئیس هیات تحقیقات سازمان ملل درخصوص جرایم جنگی یوگوسلاوی سابق و رواندا منصوب شد.

وی در سال 2003 از سوی شورای امنیت سازمان ملل از این سمت عزل شد اما همچنان در سمت دادستان ارشد دادگاه جرایم جنگی یوگوسلاوی تا سال 2008 فعالیت داشت.

وی که دادستان سابق و دادستان کل سوئیس بود، عنوان داشت: تحقیقات ما در کشورهای همسایه با مصاحبه از قربانیان، پزشکان و بیمارستان‌های میدانی بوده است. طبق گزارش هفته گذشته آنها که مورد بررسی من قرار گرفته است ظن قوی و واقعی وجود دارد اما هنوز مدارک مسلمی از کار بستن گاز سارین، به دست نیامده است.

این مقام که با شبکه خبری بی بی سی نیز گفت‌وگو کرد، اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

کمیسیون مستقل بین‌المللی سازمان ملل در امور سوریه در اوت 2011 تاسیس شد تا ادعاهای مطرح شده درباره نقض حقوق بشر در درگیری‌های سوریه را که از مارس 2012 آغاز شد، بررسی کند.

این کمیسیون قرار است گزارش بعدی خود را در ژوئن به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه کند.

در همین حال سخنگوی ارتش آزاد سوریه این مساله را که شورشیان از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، رد کرد.

وی در گفت‌وگو با سی ان ان عنوان کرد: تحت هر شرایطی ما مکانیزم پرتاب چنین نوع تسلیحاتی را که به موشک‌هایی با کلاهک شیمیایی نیاز دارند، نداریم.

52261

کد خبر 310336

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    خدا اون بالاست............زنده باد سوریه
    • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      کی داره واقعا منفی میده ؟ .. یعنی واقعا شمایی که منفی میدی کی هستی ؟ .. فقط می دونم ایرانی نیستی
    • پدرام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      خدا همه جا هست اما اینایی که منفی دادن کافرن
    • با نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      10 10
      اینایی که منفی میدن ایرانی هستند اما روشنفکر مابانی هستند که تن و بدن و اعتقاداتشون رو با یه نسیم کوچولو به باد میدن
    • بی نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      21 6
      در پاسخ به بی نام دوم : ایرانی هستیم ولی سوری نیستیم معمولا ایرانی ها میگن زنده باد ایران
    • بهروز A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      60 5
      شماها عادت دارين هر كس مخالفتون حرف بزنه ميشه كافر به هرديني كه داري احترام بزار خدايا اسلام عزيز را محمدي و فقط محمدي به مردمان با بفهمان نه حنفي نه وهابي نه اسماعيلي نه ... خبر نظرمو بزار فك نكنن از هوا منفي ميدن
    • بی نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      80 5
      اینایی که منفی دادن اولا به جمله دوم منفی دادن و دوم اینکه اتفاقا ایرانی هستن نه عرب
    • سعید EU ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      70 6
      همه دنیا بی دین و غیر مسلمون و کافر هستند فقط تویی که با دین هستی و ایرانی . سکوت کن .
    • بی نام IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      54 2
      عزیز نمیدونم باید بگم که 150/000 نفر رو دولت کشته یا مخالفان. اما می دونم که زنده باد نه برای اسد درسته و نه برای مخالفانش.
    • رضا MY ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      29 3
      وقتی شعار سلفی ها آدم کش را به نام شعار آزادی مینویس بیش از اینها منفی حقته .یک چیز دیگر لطف کنید همه کسانی که کامنت میگذارید با اسم خدا شماها دیگه کاسبی نکنید
    • بی نام IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      48 6
      من نمیدونم چرا اینقدر بعضیا خودشونو مسلمون و ایرانی میدونن و بقیه رو کافر. به قول فردوسی پور دین ایمون فقط مال شما نیست آقای محترم.
    • بی نام A1 ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      51 5
      زنده باد فقط ايران و ايراني
    • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      48 8
      زنده باد ملت سوريه ، قبول دارم كه برخي از شورشيان در سوريه از پست ترين آد مهاي روي زمين هستند و با نام اسلام هر جنايتي را مرتكب مي شوند .اما در اينكه بشار اسد وپدرش نظام ديكتاتوري در سوريه برپا كرده بودند و شهوت قدرت آنها را كور كرده بود شك نكنيد. جنايت حافظ اسد در كشتار آورارگان فلسطيني تا ابد به ياد تاريخ خواهد ماند، شما را به خدا كمي مطالعه كنيد كمي فكر كنيد و بعد نظر بدهيد. اگر اين كامنت به مذاق شما خوش نيامد باز هم رسالت خبر نگاري خود را حفظ كنيد.
    • هادي IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      18 2
      حالا هر چقدر منفي و مثبت بديم كاري إز دست ما ساخته نيست، اگه بشار اسد رو بردارن قدرت چونه زني ايران به شدت مياد پايين الحق كه آيتالله هاشمي خوب پيش بيني كره بود، إز همه نارا حت كننده تر حرف هاي آقاي شريغتمداري بود كه تو متنش حي خطاب به آقاي هاشمي ميگفت ًآقاي پيش گوً. حالا متوجه ميشه كه منظور آيتالله هاشمي چي بود
    • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      11 7
      کشورما از شخص بشار اسد حمایت نمی کنه بلکه از کشوری که می تونه منافع ما رو تامین کنه حمایت می کنه.
    • ایمان IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      0 4
      امریکا اگر واقعا ضدتروریست است باید نیرو اعزام کند تا همراه با ارتش سوریه برابر تکفیری های تروریست بجنگد . افشای مدارک امریکا که از اقدام شیمیایی صدام علیه ملت مظلوم ما آگاه بود دلیل محکمی برای انجام سناریویی است که اسناد آن در آینده معلوم خواهد شد و رو سیاهی با کسانی است که کورکورانه از امریکا و سیاست های حمایت میکنند.
  • امین س A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    ""این مقام سازمان ملل افزود: ظن قوی و واقعی درخصوص استفاده شورشیان سوریه از گاز اعصاب سارین وجود دارد اما هنوز مدارک مسلمی یافت نشده است که این امر را ثابت کند"""" حالا فهمیدین امریکا چرا عجله داره زودتر به سوریه حمله کنه و منتظر گزارش سازمان ملل نیست...یکی از دوستان ادعا کرده بود چون دیگه دیر شده!!!! لابد الان هم که شاهدین قضیه شهادت دادن باز میگن خب 5 روز گذشته و قطعا فراموش کردن کی بمبارون کرده!! البته دوستان اینقدر شیفته واکس زنی برای امریکا هستن که کلا کور شدن و تعصب جلو چشمشون رو گرفته...
    • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      15 42
      امام خمینی : کسانی که خواب آمریکا را می بینند خداوند بیدارشان کند
    • میثم A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      95 43
      جالبه هرجایی که به مذاقتون خوش نیاد قبلش یه "ادعا کرد" میچسبونین به جمله ها و هرجا خوش بیاد چشم بسته حرف چهارتا مریض ناخوش رو تخت بیمارستان رو روی هوا قبول میکنین!
    • امین س A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      34 34
      میثم خان...می دونم از چی دارین می سوزین...اما فکر نکنم این خانم که خودشون در سازمان ملل کلی مسئولیت مرتبط با جرائم جنگی داشتن رو بشه گفت "آدم مریض!!!! و ناخوش...اما حرف جنگ طلبانی که در مورد جنگ عراق و تسلیحات کشتار جمعی عراق دروغ هاشون برای همه دنیا ثابت شد و البته خودشون هم اعتراف کردن رو بشه حرف معتبر حساب کرد...
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    76 42
    دم خروس "با این حال مدارک متقنی در این رابطه به دست نیامده است که مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از فاکتور گاز اعصاب استفاده کرده باشند." یا قسم حضرت عباس " شهادت‌های قربانیان حمله شیمیایی سوریه نشان می‌دهد که این حمله کار مخالفان بوده است که از گاز اعصاب سارین استفاده کرده‌اند نه دولت سوریه. "
    • علی A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      30 1
      اینم سازمان ملل ما
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    سخنگوی ارتش آزاد سوریه این مساله را که شورشیان از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، رد کرد. آخه مگه شورشی ها یک گروهند بابا خر تو خره.
  • بوشهری A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    به نفع اسراییل این قضایا
    • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      56 6
      فعلا که عربستان و ترکیه و قطار با دمشون دارند گردو میشکنند.
    • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      76 28
      اسراییل را ازتون بگیرند حرف دیگه ندارین!
    • محمد A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      5 1
      اسد سياسي كاره . پس نظريه "تصميم بچه گانه" منتفيه . اسد بهتر از هركي ميدونسته استفاده از سلاح شيميايي خودزني محض است . احتمالاً كساني كه از اين شورش يا تروريست يا انقلاب يا هرچيز ديگه بشه گفت به نتيجه مورد نظرشون نرسيدن ، شرايط استفاده از سلاح شيميايي رو فراهم كردن . در واقع اسد بازي خورد . دشمن بين اونها هم مهره داره.
  • مریم IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    27 9
    این گزارش مال گذشته هست و نه الان!
  • انارشیسم IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    14 69
    به نظر منم کار بشار اسد نیست.کار کاره ولید معلم هست
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    23 7
    مگه بمب شیمیایی مثل ترقه میمونه که تو خونه بشینی درست کنی توی خونه نمیشه ترقه درست کنی تا برسه ببمب شیمیایی که معلومه تجهیزات مدرنی میخاد که اون رو بشار اسد فقط داره که بشار اسد حالا باید بمیرد
    • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      7 4
      عجب تحلیلی شما رو باید به عنوان کارشناس مسائل خاورمیانه باید در گفتگوی ویژه خبری ببینیم
    • روح اله IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      1 0
      مگه الان اسلحه ها و بمبای جنگی رو تو خونشون می سازن ؟ آخه این چه تحلیلیه!!
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    29 7
    مرگ بر دیکتاتور سوریه
  • بی نام EU ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    45 7
    عین همین خبر رو از قول خانم کارلا پونتی یا پونته چند ماه قبل که حمله شیمایی شد نوشتید عین همین سخنان رو گفته بود که پر از تناقض است و بعد هیئت تحقیق سازمان ملل اعلام کرد نظرات این خانم نظرات گروه تحقیق نیست و خودتون هم منتشر کردید نظر هیئت تحقیق درباره حرفهای این خانم رو حالا دوباره عین همان مطالب با همان جمله بندی از همان خانم را منتشر کرده اید؟ این دیگه چه بازیه؟ http://khabaronline.ir/detail/291158/
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    40 85
    مرگ بر اسرائیل
    • نفس A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      1 1
      اخه چرا منفی میدید؟سفاهت بعضی ها منو گریه میندازه برا هر کی نه برا اسرائیل مرگ بخواید چون اون مرگ شما رو می خواد می دونید چند هزار ایرانی رو کشتن در زمان خشایار شاه وبا پر رویی این نتانیاهو گفته اون واقعه رو تکرار می کنیم
  • بی نام MY ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    14 7
    آقا من کاری به جنایتکار بودن یا نبودن اسد ندارم! ولی با عقل جور در نمیاد که وقتی که قرار بود بازرسان برای بررسی استفاده شیمیایی وارد سوریه بشوند بصورت معجزه آسا سلاح شیمیایی استفاده بشه! کاملا مشخصه که طرحی برای تغییرات در خاورمیانه در جریانه!
  • اهوازی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    2 1
    متن زیر اصلاح شود لطفا کمیسیون مستقل بین‌المللی سازمان ملل در امور سوریه در اوت 2011 تاسیس شد تا ادعاهای مطرح شده درباره نقض حقوق بشر در درگیری‌های سوریه را که از مارس 2012 آغاز شد، بررسی کند
  • حسین راست گو IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    28 94
    من ماندم یک سری دوستان چرا به زنده باد سوریه منفی زدن یعنی اینقدر جاهل ونادان هستند که منافع ایران رو نمیفهمند سقوط سوریه خیلی برا ایران بد تمام میشه اگر ایران کشور خودتون رو قبول ندارید پس ببینید روسیه چه طور داره از سوریه حمایت میکنه فقط به خاطر منافع ملی کشورش پس این قدر جاهل نباشید
    • جواب به دروغگو IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      19 3
      مردم رو به راحتی جاهل . ناد.ن خوندی قبل از اینکه دلیلشو بدونی؟ تو هرجی میدونی و روش تعصب داشتی رو هم بدون تفکر قبول کردی.
    • حسین IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      19 3
      دوست عزیز، ما هم ایران عزیز رو دوست داریم. برای مردم ایران بد نمیشه ولی قبول داریم برای عده ای که با مردم ایران تضاد منافع دارن بد میشه. البته کلا خدا کنه با کمترین تلفات و حتی بدون جنگ این فاجعه دردناک سوریه تموم بشه. انسانیت از این وضعیت شرم میکنه.
  • بی نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    40 9
    آقا چرا هی پیچش میدید - اینکه جامعه جهانی یه دست میگه دولت سوریه بوده این کارو کرده و اینکه الانم تصمیم دخالت نظامی گرفتن که حتمیه. حالا اگه میگید تصمیماشون به نا حق هستش یا به حق - به نظرم فایده ای نداره.چون نه قدرت نه اعتبارشو دارید که بخواین نظرشونو عوض کنید. شما منافع کشور خودتو بچسب یکم از روسیه یاد بگیرید ببینید از آب گلالود چه ماهی ای میگیره.
  • هومن IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    58 10
    به هر حال ان شا الله جنگ نشه!
  • بی نام CA ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    63 10
    فعلا که نسخه یارو رو پیچیدن، حالا شما هی بگین اسد نبوده...
  • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    21 14
    "تحت هر شرایطی ما مکانیزم پرتاب چنین نوع تسلیحاتی را که به موشک‌هایی با کلاهک شیمیایی نیاز دارند، نداریم." آره جون عمتون! چیزی هست که شما نداشته باشید؟! نکنه شیطون، دلارای عربستان و دوستان رو هپولی کردین و به این تجهیزات دیگه قد نداد؟
  • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    33 15
    از اسد هم بعید نیست مثلا چطور میشه تشخیص داد که انها ارتش ازادن یا ارتش اسد!؟ اگه به لباس و قیافست که پوشیدن و تغیر قیافه کاری نداره!؟ چطور اینقدر دقیق حتما این ادم که گفته از طرف سازمان ملله روس بوده! این شورشیا که نشون دادن هر کاری از دستشون بر میاد اسد هم کمی از انها نداره بیچاره مردم سوره زن و بچه های بیگناه!!!!!!! روسیه و امریکا رقابت سیاسی میکنن امتیاز میدن و میگیرن انم سر خون مردم حمایت از طرفهای درگیر در سوریه یعنی چی ! خون مردم بیگناه و اوارگیشون به چه قیمت! چرا اسد زودتر دست بکار نشئ یه رفراندوم بذاره ای پدر قدرت بسوزه......
  • بی نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    40 7
    خلاصه باید این قضیه سوریه و کشتار و اوارگی مردمی و زن و بچه ها یه جوری تموم شه دیگه جامعه بین الملل داره اشتباه بوسنی و رواندا و سومالی ..... تکرار میکنه بیچاره مردم سوریه بین جنگ قدرت روسیه و امریکا گیر افتادن فقط یه سئوال دارم اینها که میگن اسد خوبه چرا ایشون مخالفانو از اول کشت و چرا یه رفراندوم نذاشت تا مردمش و کشورش نابود نشن به غیر از اینه که برای قدرت بوده!! این وصله ها که به هم میزنن و رادیکاله شدن در سوریه بخاطر رفتار اسد هم هست اسرائیل هم از خداشه اسد بمونه ....
  • ابراهیم A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    36 11
    من با اسد موافق نیستم و به نظرم رفتار اشتباه اون تو حکومت داری باعث این قضایاشد. اما مشکل اینجاست که مخالفان از بشار اسد هم بدتر و آدمکش ترن. پس فکر میکنم بهتره بد تو قدرت باشه تا بدتر قدرت نگیره!!!
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    23 3
    اینارو ول کن خبرآنلاین جان. از نعمت الله پوستین دوز بگو :)))
    • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      0 0
      آفرین به شما هزار تا لایک
  • بی طرف DE ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    20 10
    سلام ببینید تمام جنایات القاعده در سوریه ودخالتهای استعماری محکوم است اما این حمله شیمیایی بر اساس شواهد کار نظام سوریه بوده وقتی روسها میگویند برای اینکه ناظران به مناطق ادعایی بروند احتیاج به همکاری مخالفان مسلح است چون این مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح است ایا عقلی است که مخالفان خودشان را شیمیایی کنند؟
    • امین س A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      31 17
      عزیزم...چه کشف بزرگی کردی...یکی به بازرسان سازمان ملل بگه دیگه نیازی به تحقیقات نیست... 1-مخالفان اولا ده ها گروه از طیف های مختلف اعتقادی هستند که حتی بین خودشون هم جنگ دارن...این رو همه می دونن... 2-سوریه احمق نیست در 5 کیلومتری محل استقرار هواداران نظام و دولت گاز شیمیایی بزنه اون هم در روزی که بازرسان سازمان ملل در دمشق هستند!! 3-سوریه با پیشروی های اخیر که داشته دلیلی نداره بیاد بهانه بده دست دنیا برای اقدام نظامی علیه خود...4-...
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    26 9
    نه خیر بنده استفاده کرده ام!
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    39 11
    اره صدام هم استفاده نکرده بود.!
  • بی نام US ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    59 32
    واقعا منافع ما در سوریه چیست که تمام سمت و سؤ و گفتار دیپلماتیک و غیر دیپلمتیکمامن رو هزینه دفاع از دولت بشار اسد می‌کنیم؟ لطفا توضیح بدین و مردم رو از این سیاست آگاه کنین ... و به این سوال جواب بدین " اگر روزی اعراب خیالشون از بابت اسرائیل راحت بشه، تمام قدرت و نفوذ و تشکیلاتشون رو هزینه اتحاد کشورهای عربی‌ برای حمله به ایران نمی‌کنن؟" آیا محکومیم به فراموشی و باید یادمان بره که پدر همین بشار اسد نیروهای عرب رو برای جبهه‌‌های جنگ به پشتیبانی از صدام متحد میکرد؟ لطفا درج کنین و اگر خودتان جواب نمیدین اجازه بدین دیگران به این سوال من جواب بدن.
    • امین س A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      40 20
      پدر بشار اسد اعراب رو برای حمایت از صدام علیه ایران حمایت می کرد؟!!! تو کل کشورهای عربی فقط سوریه و لیبی بودن که از ایران حمایت کردن...لیبی که برای استفاده از ایران جهت مقابله با عربستان این کار رو می کرده و وقتی ایران اعلام کرده وارد این بازی ها نمیشه ایران رو ول کرده...فقط موند سوریه...که در جو سنگین تحریم سلاح ،همواره به ایران سلاح رسونده و حتی موشک و آموزش اونها رو به ما داده...سوریه امروز فقط داره چوب حمایت از ایران رو در مقابل همین سران عرب خلیج فارس می خوره...بعد از اون هم نوبت ماست ...غصه نخور...یه درخت رو که می خوان از ریشه بیرون بیارن اول میان اطرافش رو چاله می کنن و خالی می کنن و بعد اون رو از ریشه در میارن...این حس ناسیونالیستی شما به تنهایی بی خردانه هست
    • بی طرف DE ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      2 0
      سلام بازهم میگویم تمام دخالتهای استعماری وجنایات القاعده هم در سوریه محکوم است اما جناب اقای امین حکومت سوریه تنها حکومت عربی نبود که به ایران در دفاع مقدس کمک کرد حکومت لیبی وسرهنگ قذافی بسیار بیشتر از اقای حافظ اسد به ایران کمک کرد در ضمن سوریه در قبال دفاع از ایران نفت مجانی ونفت ارزانقیمت دریافت کرد به سایت مرکز پژوهش های مجلس بروید قرار داد وقرار داد را ببینید
  • بی نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    32 10
    سفیانی از شام خروج خواهد کرد
  • رضا-ب A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    1 0
    بی نام جان حرفت کلام!ودراصل بهترخرتوخریه که گفتی. راستی3-4روزپیش روی بشکه وگالن های عامل شیمیایی درسوریه کشف شدنام لابراتورهای آلمانی چاپ شده بوداین همون آلمانه که توجنگ عراقین نظر.امامتاسفانه نفربعدی بایدویرایشش کنه بنویسه:"شیرتوشیر". چون ناخواسته ردپای خودمون بین اون شورشی هایاتروریست هاست حالادرموردسوریه کی به کی بگه شورشی وتروریست دیگه همون وایران به"دوست وهمسایه برادرصدام حسین کافر"!(عراق)سلاح شیمیایی میداد؟!!حالاچی شده داره به نفع...کارمیکنه؟!!! واقعاخوشابه حال سبک بالانی که رفتندونماندنداصل جنگ رامثل باقی جانبازان شیمیایی فعلی ببینندکه راهی جزسکوت مظلومانه دربیمارستان یاخانه ومصرف7/24اکسیژن وداروهای خاص که بازمعمولاآلمانی هستند!ندارندتابه شهادت نائل آیند. این واکس زدنه؟لعنت برجاهل
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    7 1
    این 3000 میلیارد کجا رفت؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      0 0
      رفت کانادا از اونا بپرس
  • مدافع IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    6 0
    ههر کس از سلاح شیمیایی. استفاده کرده خدا نابودش کنه
  • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    1 2
    منم شنیدم حکومت مرکزی ضعیف میشه بعد زلزله میشه در دمشق و سفیانی از اونجا پا می گیره یعنی اخر الزمانه ؟؟خدا به هممون رحم کنه با این ایمانای نصفمون
  • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    2 1
    من الان اینجا نشستم و ناگهان صدایی می یاد و همه جا رو غبار و دود انفجار فرا می گیره...حالم به هم می ریزه..چشمام می سوزه..دل پیچه...بی قراری ...تهوع...سر گیجه... اما این ها مهم نیست من تشخیص دادم که حمله کار کی بوده ! فقط نپرسید از کجا و چطوری فهمیدم که کی چند کیلومتر دورتر حمله کرد ...اما من تشخیص دادم
  • امیر A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    9 11
    بعضی وقتا موقعیت را باید درک کرد چندتا مسله رو نباید فراموش کنیم 1.اینجا فقط امریکا دشمن نیست بلکه یک مشت وهابی تکفیری هم هستند که برای کشتن شیعه در درجه دوم وایرانی دردرجه اول از هیچ کاری روی گردان نیستن 2.امنیت اسراییل که مهمترین نگرانی امریکاست 3.نشان دادن قدرت امریکاکه هر ار چند وقت باید دنیا رو بوحشت بیاندازد
  • نوید IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    28 8
    در کل مثل اینکه هر فاجعه ای در سوریه رخ میده بشار اسد و یارانش از هرگونه اتهام مبرا هستند و همچون مظلومان بیگناه نشان داده میشوند و در مقابل مخالفین مانند شیطان هستند و در پی مکیدن خون مردم.
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    17 2
    زنده باد آزادی ، زنده باد مردم دلیر و مظلوم سوریه . نه بعنوان یک ایرانی بلکه بعنوان یک انسان مدافع مردم سوریه هستم .
  • محمد A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 2
    بسم الله الرحمن الرحیم 1-خیلی عجیبه که بعضی دوستان متوجه نیستند اما همه سیاستمدارای دنیا می دونن که این جنگ،جنگ نیابتیه. سوریه به نیابت از ما می جنگه و القاعده و تروریستها به نیابت از آمریکا و اسرائیل. حتی نماینده روسیه تو سازمان ملل یه بار اینو گفت که همه این کارا درباره ایرانه. اگر نظام سوریه فرو بپاشه احتمال حمله به ایران قوت میگیره. بعضی از کسانی که ادعای ایرانی بودنشون گوش فلکو کر می کنه در واقع، در این جنگ (و خیلی جاهای دیگه)حامی آمریکا و اسرائیلند و ضد ایران. 2-حتی اگر درباره ایران هم نبود چون شیعه مولا علی هستیم وظیفه داریم درهنگام ظلم، دشمن ظالم و یاریگر مظلوم باشیم.بویژه که مظلومها خیلیها شون شیعه هستند که وظیفه ما رو سنگینتر می کنه.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین