تردیدهای ژئوپولیتیک در باره بحران سوریه و تشدید ناآرامی ها در این کشور، بهای جهانی نفت خام را به بالاترین سطح در ٦ ماه گذشته رساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، به دنبال وجود تردیدهای ژئوپولیتک درباره حمله احتمالی نیروهای نظامی به رهبری آمریکا به سوریه، بهای جهانی نفت خام در معاملات روز گذشته (سه شنبه پنجم شهریور) به بالاترین سطح در ٦ ماه گذشته رسید و شاخص سهام در بازارهای جهانی نیز کاهش یافت.

 به دنبال احتمال دخالت نظامی آمریکا و غرب در بحران سوریه که می تواند سبب بی ثباتی در منطقه خاورمیانه شود، بهای نفت خام هر دو شاخص برنت دریای شمال و دبلیو تی آی آمریکا بیش از سه دلار افزایش یافت.

شاخص سهام در بازارهای بورس آمریکا و اروپا روز گذشته بدترین شرایط خود از ماه ژوئن را تجربه کردند و به شدت با کاهش رو به رو شدند.

شماری از کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه، کانادا و اتحادیه عرب به همراه آمریکا خواستار حل بحران سوریه شده اند و مدعی هستند که جامعه جهانی باید در مقابل استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه واکنش نشان دهد اما روسیه یکی از متحدان اصلی دولت بشار اسد با استفاده از گزینه نظامی برای حل بحران سوریه مخالفت می کند.

بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه  سپتامبر، سه دلار و ٦٣ سنت افزایش یافت و به ١١٤ دلار و ٣٦ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز با سه دلار و ٩ سنت افزایش، در سطح ١٠٩ دلار و یک سنت تثبیت شد.

اختلاف میان دو شاخص بهای نفت خام برنت دریای شمال و دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات روز گذشته به میانگین پنج دلار و ٣٥ سنت برای هر بشکه رسید.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسل جوون پسر A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    9 0
    بوي جنگ يعني همين. توي دو روز گذشته توي ايران هم طلا افزايش داشت هم دلار. شاخص بورس هم كاهش. خدايا خودت درستش كن دنيا را ما كه بريديم ديروز دوستمون عقدش بود فقط 38 ميليون طلاهاش شد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • تقی A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    9 2
    بحران دیگر برای نفت بستن تنگه هرمز از طرف ایران میباشد که نفت بشکه 200 دلار پیدا نمیشود