تسنیم نوشت:

روزنامه وال استریت‌ژرونال در یادداشتی با بررسی تاثیر حمله آمریکا به سوریه را بر روند گفتگوهای هسته ای کشورمان افزود چنین حمله‌ای سیاست خارجی روحانی و ظریف را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وال استریت‌ژرونال گزارش داد به اعتقاد دیپلمات‌های غربی حمله آمریکا به سوریه به احتمال زیاد امیدواری‌های ایجاد شده برای پشرفت گفتگوهای هسته‌ای که پس از مواضع میانه رو دولت جدید ایران ایجاد شده را تضعیف می‌کند. حمله به سوریه موجب تقویت مواضع گروه‌های محافظه‌کار و مخالف دیدگاه های حسن روحانی خواهد شد که حل و فصل برنامه هسته ای را در راس سیاست خارجی خود قرار داده بود.

به نوشته این نشریه طی هفته جاری مقامات ایرانی به کررات نسبت به مداخله نظامی در سوریه هشدار داده‌اند. منابع خبری ایران اعلام کرده‌اند در صورت حمله آمریکا، ارتش سوریه و نیز حزب الله به ناوهای این کشور در دریای مدیترانه حمله موشکی خواهند کرد.

دیپلمات‌های غربی در تهران به وال استریت ژورنال گفتند ایران بعید است وارد جنگ مستقیم با آمریکا و متحدانش شود.اما در عوض تهران در مذاکرات هسته‌ای آتی هیچ امتیاز و مصالحه ای نخواهد داد و گفتگوهای مستقیم با آمریکا را رد خواهد کرد.

این روزنامه افزود: هرچند هنوز برنامه مذاکرات مشخص نشده است اما روحانی امیدواری‌ها و انتظاراتی برای حل و فصل موشوع هسته ای ایجاد کرده بود. یک دیپلمات غربی مستقر در تهران به وال استریت ژورنال گفت: «اگر واشنگتن به سوریه حمله کند، روند مذاکرات هسته‌ای با ایران تغییر خواهد کرد. این حمله تلاش‌های دیپلماتیک را با شکست مواجه خواهد کرد.»

به نوشته وال استریت ژورنال سوریه متحد استراتژیک ایران در منطقه است و در عین حال نقطه رابط بین ایران و حزب الله لبنان است و از ابتدای شروع بحران در سوریه به همراه روسیه از دمشق حمایت کرده اند. فریدون مجلسی، از دیپلمات های سابق کشورمان به این روزنامه گفت:« حمله آمریکا به سوریه دیپلماسی خارجی روحانی و ظریف را با مشکل مواجه خواهد کرد.»

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معترض IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    11 4
    شما هیچ نظر مردم رو انتشار نمیدید و فقط خودتون نظراتی مینویسین که مردم نظر بدن اینه به قول خودتون نظرات . خبرآنلاین و فارس و مهر یک مشت جزم اندیش سبک مغز هستین .