ایسنا نوشت:

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به تحولات این روزهای سوریه، گفت: ما تقریبا از حدود دو ماه پیش می‌دانستیم که اقداماتی علیه سوریه در جریان است و در این زمینه اطلاع‌رسانی کردیم.

حجت‌الاسلام مصلحی عصر امروز در آیین رونمایی از کتاب خواب‌گردها که توسط مرکز اسناد اسلامی منتشر شده بود، در بخشی از سخنان خود با تشکر از نویسنده و ناشر این کتاب و با اعتقاد بر این‌که این کتاب زمینه را برای آشنایی هر چه بیشتر نسل آینده و امروز در ارتباط با جنایت‌های منافقین و اپوزیسیون نظام فراهم می‌کند، گفت: اسناد قابل توجهی در ارتباط با مقوله نفاق و همکاری منافقین در عراق با آمریکایی‌ها و صدام وجود دارد و ما در واقع اسناد قوی و محکمی در این زمینه در اختیار داریم.

وی با اشاره به هدف از انتشار این کتاب، تصریح کرد: در واقع این کتاب مقطعی از تاریخ که انقلاب اسلامی با آن مواجه بوده را بیان می‌کند و در خنثی کردن اقدامات تبلیغاتی توسط استکبار برای تطهیرسازی منافقین موثر است.

مصلحی با بیان این‌که استکبار به دنبال این است که منافقین را تطهیر کند و در این راستا اسم این گروه را از لیست تروریست‌هایی که داشته خارج کرده و این اقدام را در راستای تطهیر منافقین انجام داده است، گفت: امام در مورد منافقین گفتند که منافقین از کفار بدترند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان این‌که هفده هزار انسان بیگناه در کشور ما قربانی تروریسم شده‌اند و جمهوری اسلامی ایران اولین قربانی تروریسم است، افزود: عده‌ای این روزها مطرح می‌کنند که مسائل دهه 60 مورد بررسی قرار بگیرد و اگر این مسائل مورد بررسی قرار بگیرد، چهره آنهایی که این اقدامات تروریستی را انجام داده‌اند به خوبی مشخص می‌شود. منافقین دوازده هزار انسان بیگناه را ترور کردند مثلا افرادی را به دلیل این‌که ریش داشتند ترور می‌کردند، کودکان خردسال را به خاک و خون می‌کشیدند، مثل همین اقداماتی که امروز در سوریه در حال انجام شدن است.

وی با بیان این‌که ما اطلاعاتی داشتیم مبنی بر این‌که توسط آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای عربی منطقه و همچنین ترک‌ها طراحی جدیدی در منطقه علیه سوریه در حال انجام شدن است، گفت: سند این موضوع نیز وجود دارد، ولی استکبار رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد که این مسائل به گوش جهانیان برسد و شما فضا را در این ارتباط می‌بینید.

وزیر سابق اطلاعات گفت: دقیقا در ارتباط با حوادث این روزهای سوریه طراحی صورت گرفته و مشخص است که محموله شیمیایی از کجا آمده است، از کجا وارد سوریه شده و چگونه توسط معارضین و تکفیری‌ها به کار گرفته شده است و آمریکایی‌ها نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ما تقریبا از حدود دو ماه پیش می‌دانستیم که این اقدامات در حال جریان است و اطلاع‌رسانی نیز کردیم و گفتیم که اقدامات سنگینی علیه سوریه در حال صورت گرفتن است.

مصلحی با بیان این‌که ما نباید اجازه دهیم اپوزیسیون و جریان ضدانقلاب و مردم زیر چتر اشراف اطلاعاتی ما رشد کنند، به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: ما در ترور دانشمندان هسته‌ای‌مان به خاطر از دست دادن تعدادی از دانشمندان‌مان ضربه سختی خوردیم اما این موضوع باعث شد که مسائلی روشن شود. متاسفانه سرویس‌های اطلاعاتی آنها به دلیل بی‌توجهی مجموعه‌های مختلف در دوره‌های گذشته در کشور پخش شده بودند و در پی این ترورها این سرویس‌ها شناسایی شد و ضربه خوردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که منافقین از سال 57 تا 75، 418 عملیات تروریستی در تهران انجام دادند و این عملیات‌ها شناسایی شده است، افزود: به طور میانگین می‌توان گفت هفته‌ای 20 عملیات انجام شد که البته در برخی از این عملیات‌ها ما انسان‌های بزرگی را نیز از دست دادیم و شخصیت‌های بزرگی به شهادت رسیدند.

وزیر سابق اطلاعات همچنین به همکاری منافقین با صدام در جریان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: منافقین در دوران دفاع مقدس همه توان خود را در راستای حمایت از صدام به کار بردند و در جنایت‌هایش با او همکاری داشتند.

مصلحی با اشاره به این که پادگان اشرف در عراق در اختیار منافقین بود، تصریح کرد: پادگان اشرف در واقع یک شهری است که به اندازه نصف یکی از کلان‌شهرهای ماست.

وی با اشاره به همکاری منافقین با صدام و آمریکایی‌ها، گفت: منافقین فقط در حق ملت ایران جنایت انجام ندادند، بلکه در حق مردم عراق نیز جنایت‌هایی را انجام دادند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: بعد از این‌که آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند تا صدام را از بین ببرند، منافقین سریع چهره عوض کردند و به سمت آمریکایی‌ها رفتند و از آنها حمایت کردند و بعد نیز بلافاصله آمریکایی‌ها در عراق اعلام کردند که پادگان اشرف و مجموعه منافقین تحت حمایت ما هستند.

مصلحی گفت: ما اکنون برای تعیین تکلیف منافقین در عراق با آمریکایی‌ها مشکل داریم در حالیکه سازمان ملل همکاری می‌کند، ولی آمریکایی‌ها از منافقین حمایت می‌کنند و همان‌طورکه می‌دانید آنها را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کردند.

وی در ادامه به نقش منافقین در فشار هر چه بیشتر غرب و آمریکا به ایران اشاره کرد و افزود: غربی‌ها منافقین را از لیست‌ تروریست‌ها خارج کردند برای آنکه آنها یکسری اقداماتی را برای غرب انجام دهند. در حال حاضر منافقین به دلیل کهولت سن در وضعیتی نیستند که بتوانند اقدام نظامی داشته باشند و در مباحث اطلاعاتی نیز به دلیل روحیه نظامی چندان نمی‌توانند در این زمینه فعالیت کنند مگر به عنوان ابزار که ما در موضوع هسته‌ای ایران نیز دیدیم که غربی‌ها از آنها به عنوان ابزار استفاده کردند و موصاد با راهنمایی آمریکایی‌ها از آنها به عنوان یک ابزار در این پرونده استفاده کرد.

وزیر سابق اطلاعات همچنین با بیان این‌که غربی‌ها در بحث فتنه 88 نیز از منافقین بهره‌برداری کردند، اظهارداشت: نیاز به زمان داریم که مباحث فتنه به طور کامل باز شود و ما نباید به راحتی از آن مباحث بگذریم. من در این چند سالی که در وزارت اطلاعات بودم با این موضوع کاملا درگیر بودم و پشت فتنه استکبار بود و تلاش آن براندازی نظام بود و من حاضرم این را بدون چون و چرا در هر محکمه‌ای بحث کنم و اسناد آن را بیاورم.

وی در ادامه به حوادث مصر اشاره کرد و یادآور شد: در حوادث مصر می‌بینیم که چگونه اخوان‌المسلمین را جمع کردند. البته ضعف‌های اخوا ننیز سر جای خودش. البته آنها می‌خواستند انقلاب مصر را جمع کنند و این طراحی استکبار بود و ندانم‌کاری اخوان نیز راه را برای آنها باز کرد ولی در کشور ما ولایت فقیه جلوی راه آنها را گرفت و اجازه نداد هدف آنها محقق شود.

وی ادامه داد: وقتی وسایل دفتر یکی از سران فتنه را جمع می‌کردیم، جزوه‌ای را به دست آوردیم که این جزوه دقیقا طراحی فتنه قبل از انتخابات سال 88 و همچنین مسائل بعد از آن بود و در آن این طراحی‌ها حتی تا زمان کنونی شده بود و من چون خودم درگیر کارهای اجرایی بودم، در اختیار یکی از بزرگان نظام قرار دادم. چند روزی که گذشت، به ما پیغام دادند و گفتند بررسی کنید که جزوه کجا تنظیم شده و توسط چه کسانی و ما افرادی را که این جزوه را تنظیم کرده بودند، شناسایی کردیم و بعد سوال کردیم که مگر در جزوه چه چیزی وجود داشته که این موضوع پیش آمده که پاسخی که گرفتیم این بود که در جزوه از ادبیات حزب توده استفاده شده و در واقع در این راستا. اینجا همان مقوله التقاط است که عرض کردم.

وی همچنین به نقش منافقین در تشدید تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: آنها به صورت سنگین در بحث تحریم‌ها دارند به غرب کمک می‌کنند. در مقوله مذاکره سی‌آی‌ای بهره‌برداری اطلاعاتی سنگینی از آنها می‌کند.

مصلحی در ادامه با بیان این‌که آمریکایی‌ها در مقوله حقوق بشر نیز از منافقین استفاده خواهند کرد، تصریح کرد: غربی‌ها درصددند در آینده در ارتباط با حقوق بشر به صورت سنگین به میدان بیایند و طراحی‌ها را در این زمینه دارند و از منافقین نیز استفاده خواهند کرد.

وی همچنین به استفاده غربی‌ها از منافقین در ارتباط با عملیات روانی و رسانه‌ای علیه ایران اشاره کرد و گفت: اکنون در وضعیت رسانه‌ای خودمان و در سایت‌ها یک کم آن را می‌بینیم.

وزیر سابق اطلاعات با بیان این‌که غربی‌ها در ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران از منافقین استفاده می‌کنند، گفت: آنها در تهدیدهای نظامی نیز در خدمت استکبار هستند.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها دو نقش ویژه برای منافقین طراحی کرده‌اند، تصریح کرد: از جمله ایفای نقش در راستای ایجاد وحدت میان گروه‌های اپوزوسیون و همچنین جهت‌دهی اطلاعاتی و امنیتی به فعالیت‌های اپوزویسیون هست.

به گزارش ایسنا، وزیر سابق اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در جایی مشغول به فعالیت هستید یا خیر، گفت: در جایی مشغول نیستم.

مصلحی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد تحولات اخیر در سوریه تصریح کرد: پس از موفقیت‌هایی که ارتش سوریه در چند ماه اخیر به دست آورد، غربی‌ها به دنبال این بودند که اقدام به انجام عملیاتی در سوریه بکنند که یکی از طراحی‌های آنها حمله سنگین به دمشق بودند ولی با توجه به آگاه شدن ارتش سوریه از این موضوع، این موضوع نقش برآب شد و آنها طراحی جدیدی را انجام دادند که همان بحث استفاده از مواد شیمیایی بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازرسان سازمان ملل متحد در سوریه هستند، تا اتفاق رخ داده در سوریه را مورد بررسی قرار دهند، گفت: آمریکایی‌ها از سوی دیگر می‌گویند که این موضوع تمام شده است و قطعا دولت سوریه از این مواد شیمیایی استفاده کرده است و به نظر می‌رسد این مسائل طراحی‌هایی است که آنها درصددند که در اجلاس ژنو دو به سوریه فشار بیاورند و با این طراحی‌ها سوریه را تحت فشار قرار دهند و از آن طریق به نتایج مورد دلخواه خود برسند.

وی خطاب به کشورهای منطقه که با آمریکایی‌ها و غربی‌ها در این ارتباط همکاری می‌کنند و پول می‌دهند، تاکید کرد: آنها باید بدانند که زمانی نوبت خود آنها نیز می‌رسد و نباید به آمریکا و غرب اعتماد کرد و ایران می‌تواند در ایجاد این آگاه‌سازی برای کشورهای منطقه نقش مهمی داشته باشد.

وی همچنین در مورد آینده سوریه نیز تصریح کرد: زود است که در این ارتباط اظهارنظری بکنیم.

در این مراسم، محمد خدابنده عضو پیشین شورای مرکزی مجاهدین خلق و همچنین تبراییان نویسنده این "خوابگردها" نیز به ایراد سخنرانی پرداختند و مراسم رونمایی از این کتاب با حضور حجت‌الاسلام حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات و همچنین نویسنده کتاب برگزار شد.

در این مراسم از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی لوح تقدیری به نویسنده کتاب "خوابگردها" اهدا شد.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =