تسنیم نوشت:

رئیس‌سازمان انرژی اتمی گفت: متاسفانه گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از رویه انصاف خارج بوده و تنها جنبه سیاسی دارد.

علی اکبرصالحی در مورد گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ادامه مذاکرات ایران با آژانس اظهار داشت: گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گزارشی روتین است و ما نباید به این گزارش‌ها بیش از یک حجم  توجه کنیم.

وی تصریح کرد:‌ زمانیکه این گزارش‌ها در مورد فعالیت‌ هسته‌ای ایران بیرون می‌آید، سرو صداهای زیادی به راه می‌افتد که بیشتر جنبه تبلیغاتی و تاثیرگزاری بر افکار عمومی را دارد که ما باید در مقابل این گزارش‌ها به صورت عادی رفتار کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اظهار داشت: متاسفانه گزارش اخیر آژانس از رویه انصاف خارج بوده و تنها جنبه سیاسی داشته است و بسیار جای تاسف دارد. ما انتظار داریم تا گزارش‌های آژانس همواره بر اساس شفافیت  و اعتدال باشد و از استنباط‌های شخصی دور و واقعی باشد.

صالحی تاکید کرد: آژانس در گزارش اخیر خود، در مورد مسائل ادعایی که تاکنون 5 جلسه میان دو طرف برگزار شده است که ادامه آن در 5 مهر در وین خواهد بود، گزارشاتی را ارائه کرده که ناقص بوده و در این جلسات هنوز طرفین به جمع‌بندی درستی نرسیده‌اند، ولی متاسفانه درخصوص این مطالبات و براساس استنباط‌های خود آژانس، مطالبی در گزارش اخیر منعکس شده که این اقدام نادرستی است چراکه ما هنوز به جمع‌بندی کاملی در این مورد نرسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما هنوز به جمع‌بندی درستی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نرسیده‌ایم و این موضوعات  از حرفه‌ای بودن آژانس نیز می‌کاهد و تقاضای ما این است که با شرایط جدیدی که پیش آمده، طرفین سعی کنند با حسن‌نیت و با رویه‌ای حرفه‌ای و بی‌طرفانه عمل کنند و از مسائل شخصی و سیاسی دوری کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: قضاوت‌های نابه جای آژانس، زیبنده یک موسسه بین‌المللی نیست و از اعتبار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌کاهد.

صالحی تاکید کرد: پرونده هسته‌ای ایران دیر یا زود حل خواهد شد و نباید این اجازه داد تا قضاوت عادلانه و منصفانه تاریخ، عملکرد آژانس را زیر سوال ببرد.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    1 0
    امیدواریم که زود حل شود
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    1 0
    از آقای روحانی و تیم مذاکره کننده ایشون درخواست میکنیم هرچه زودتر تکلیف پرونده هسته ای رو مشخص کنن طوری که هم عدالت رعایت بشه و هم این تحریمای ظالمانه ای که در حق مردم ایران اجرا شده برطرف بشه که مردم یه نفس راحتی بکشن و این کشورهای عرب دوروبر اینقده از اجرای این تحریم ها علیه ایران سود نبرن و خوش بحالشون بشه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    1 0
    اقا چرا ما با وجود این همه تحریم و تنبیه و تهدید و ترور که اینها به خاطر کاری که ثابت نشده انجام دادیم (ساخت بمب هسته ای) بر علیه ما انجام داده اند همچنان عضو ان پی تی هستیم؟ اینها که در هر صورت مجازات میکنند. بهتر نیست حد اقل از ان پی تی خارج بشیم که دیگه تعهدی کلا نداشته باشیم که اینها با گفتن اینکه ما به تعهداتمون عمل نمیکنیم ما رو مجازات کنن؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    1 1
    چرا همیشه منفعل می شویم چرا قبلا پیش بینی نمی کنیم که حتما آژانس طرف آمریکا خواهد بود تا اخبار را خودمان درست و ارایه کنبم