ایسنا نوشت:

چهاردهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری از روز سه‌شنبه 12 مرداد به مدت دو روز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاح این اجلاس که به صورت علنی و با حضور خبرنگاران آغاز می‌شود، آیت‌الله مهدوی‌کنی رییس مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و سپس این اجلاس غیرعلنی شده و اعضای خبرگان وارد دستورکارهای این دوره اجلاس خواهند شد.

بر اساس آنچه اعلام شده و با توجه به تحولات منطقه، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس میهمان ویژه اجلاس خبرگان خواهد بود و وی در ارتباط با اوضاع سوریه، مصر، عراق، لبنان و دیگر کشورهای منطقه برای اعضای خبرگان سخنرانی خواهد کرد.

سه‌شنبه شب نیز اعضای مجلس خبرگان رهبری در ضیافت شام آیت‌الله مهدوی‌کنی که با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد و تعدادی از اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در ارتباط با مسائل مختلف خواهند پرداخت و در انتها رییس مجلس خبرگان نیز سخنرانی می‌کند.

روز دوم این اجلاس نیز در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار خواهد شد و در نوبت بعدازظهر آن مراسم اختتامیه اجلاس خبرگان رهبری با قرائت بیانیه پایانی‌ چهاردهمین اجلاسیه خبرگان برگزار خواهد شد.

همچنین، پنجشنبه صبح اعضای مجلس خبرگان رهبری با حضور در حرم امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد و سپس به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت. در این دیدار نیز آیت‌الله مهدوی‌کنی رییس مجلس خبرگان به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و سپس رهبر معظم انقلاب اسلامی بیاناتی را در حضور اعضای این مجلس مطرح خواهند کرد.

این دوره اجلاسیه با دوره‌های چند سال اخیر آن از نظر حضور وزنه‌های سیاسی کمی متفاوت است، چراکه در این دوره حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی که در دوره‌های قبل به عنوان عضو عادی در اجلاسیه حضور داشتند، اکنون به ترتیب به عنوان رییس‌جمهور و وزیر اطلاعلات حضور خواهند داشت. آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه نیز عضو مجلس خبرگان رهبری است و بدین ترتیب در این دوره از اجلاسیه خبرگان، دو رییس قوه حضور خواهند داشت که مطمئناً این مساله بر اهمیت اجلاس خواهد افزود.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    19 7
    منتظر سخنان سردار سليماني در مورد سوريه هستيم. فكر ميكنم نقش پررنگ سپاه قدس در سوريه را همه دنيا حس كرده اند. درود بر حاج قاسم.