تسنیم نوشت:

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه هیچ منطقی درباره استفاده از سلاح شیمیایی وجود ندارد تأکید کرد که آمریکا و فرانسه حتی یک مدرک هم درباره استفاده دولت از سلاح شیمیایی ندارند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،‌ ژرژ مالبرونت، گزارشگر ویژه نشریه فرانسوی لوفیگارو مصاحبه ای اختصاصی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه انجام داده است که بخشی از آن را این روزنامه امروز منتشر کرده است.
لوفیگاو : آقای رئیس جمهور! شما می توانید به ما ثابت کنید که ارتش سوریه در حمله 21 آگوست به حومه دمشق که منجر به مرگ بیش از یک هزار نفر شد از سلاح شیمایی استفاده نکرده است؟
بشار اسد: هر کسی که این اتهام را می زند باید مدارک خود را ارائه کند. ما از آمریکا و فرانسه می خواهیم تنها یک مدرک در این باره ارائه کنند. آقایان اوباما و اولاند قادر به ارائه مدرکی نیستند، حتی برای مردم خودشان (...) من هرگز نمی گویم که ارتش دارای این سلاح ها هست یا خیر. فرض کنیم که ارتش ما قصد استفاده از سلاح های کشتار جمعی را داشته باشد: امکان دارد که در منطقه ای که خود نیروهای ارتش هم حضور دارند از این سلاح ها استفاده کند؟ همچنان که سربازان ما مورد آسیب شیمیایی قرار گرفتند و بازرسان سازمان ملل از آنها در بیمارستان بازدید کردند. منطق این کار کجاست؟
لوفیگارو: واکنش شما در صورت حمله نظامی فرانسه علیه کشورتان چه خواهد بود؟
خاورمیانه یک بشکه باروت است، و اکنون آتش به این بشکه نزدیک شده است. نباید تنها از پاسخ سوریه صحبت کرد، بلکه تبعات آنچه که پس از اولین حمله اتفاق خواهد افتاد را باید در نظر داشت. بنابراین هیچ کس نمی داند چه اتفاقی پیش خواهد آمد. هنگامی که بشکه باروت منفجر شود، کنترل اوضاع از دست همه خارج خواهد شد. هرج و مرج و افراطی گری در منطقه پخش خواهد شد. احتمال وقوع یک جنگ منطقه ای نیز وجود دارد.
لوفیگارو: آیا فرانسه تبدیل به دشمن سوریه شده است؟
هر کسی که در تقویت مالی و نظامی تروریست ها مشارکت کند دشمن مردم سوریه است. هر کسی که علیه منافع سوریه و شهروندانش عمل کند دشمن سوریه محسوب می شود. مردم فرانسه دشمن ما نیستند، اما سیاست دولت فرانسه نسبت به مردم سوریه خصمانه است. تا جایی که سیاست دولت فرانسه علیه مردم سوریه استمرار دارد، این دولت دشمن ما محسوب خواهد شد. این دشمنی ما زمانی که دولت فرانسه سیاست خود را تغییر دهد پایان خواهد یافت. (این موضع) بدون شک تبعات منفی بر منافع فرانسه خواهد داشت.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    35 7
    یاد بلف های صدام می افتم
  • ابراهیم IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    7 34
    یاشاسین اسد
  • بی نام A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    21 5
    پسرت که گفت حمله کنه...
  • حسن A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    7 6
    "هر کسی که علیه منافع سوریه و شهروندانش عمل کند دشمن سوریه محسوب می شود" توجه کردین چی شد؟
  • امین IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    23 5
    -صدام هم از این رجزا زیاد میخوند.. --آمریکا مدارکشو داره شما از خودش بگیر ببین...رو که نیست... ---دوستانی که میگن سوریه به ما در جنگ کمک کرد بله کمک کرد اما با فروش 10 برابر قیمت نرخ جهانی مهمات یعنی اونم فکر منفعتش بود ----حکومت سوریه علوی است شیعه نیستند یعنی شیعه 12 امامی نیستند یه سرچ بکنید علوی ها را بسیاری از فرق اسلام مرتد میدونند چون حتی نماز و روزه را هم واجب نمیدونن تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل... -نیروهای سوری هم در جبهه مقابل ما توی 8 سال بودند -و باقی اعراب-اما خدا منتقم هست ببینید چه به سر کشورای حامی صدام داره میاد مصر اردن عراق و حالا هم سوریه..... این عروسی به خونه شما هم رسید جناب اسد...
  • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    8 6
    حرف حق جوابی نداره :)
  • میثم A1 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    17 6
    هشدار برای چی میدی ؟! مگر تو قوی نیستی ؟! مگه تو پودرشون نمی کنی ؟!! یعنی حتما باید به زبون بیاری ؟!!! خیال می کنی دوره، همون دوره رجزخونی و این حرف هاست ؟!!! سال 64 ماهواره های امریکایی مقر استقرار نیروهای ایرانی رو به صدام حسین گرا می دادند که تلفات ایران بره بالا ... الله اعلم الان در چه سطحی هست توان نظامی شون !!!
  • بی نام A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    27 4
    سئوال مهم اینه که آقای اسد اگر مملکت آروم شه بر چه چیزی می خواهند حکومت کنند (ویرانیها)؟ بایستی واقعا" به آقای حسنی مبارک هزاران آفرین گفت که سریعا" کنار رفتند و باعث بهار عربی شدند.
  • مسعود A1 ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    9 1
    جنگ جنگه، این ی چیز مسلمه. امیدوارم جنگ نشه. نه به خاطر جانب داری از کسی. به خاطر کشته نشدن مردم بی گناه. چه در سوریه چه ایران. چه اسراییل
  • بی نام IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    3 0
    نظر دکتر عارف درباره حمله به سوریه: خبرجان برای خودت گذاشتم.اطلاع رسانی بفرمایید
  • سیاوش IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    14 3
    درغگو اینهمه مسلمان کُشتی. اینکار هم ازت بر می یاد.
  • علی اکبر A1 ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    18 2
    بشار جان اگه روزهای اول تظاهرات اعتراضی رو مدیریت میکردی و برای اعتراض کنندگان شاخ و شونه نمیکشیدی الآن وضع خودت و کشورت و مردمت اینجوری نبود!
  • رضا A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    7 4
    اسد به جمله خوبی اشاره کرد . " فرض کنیم که ارتش ما قصد استفاده از سلاح های کشتار جمعی را داشته باشد: امکان دارد که در منطقه ای که خود نیروهای ارتش هم حضور دارند از این سلاح ها استفاده کند؟ "
  • اسدالله US ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    4 20
    زنده باد اسد ضد اسرایل مرگ بر صدام و آمریکا
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    13 3
    میگه بذارین مردم خودم را بیشتر بکشم هشششششششششششششدار
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    11 2
    اقای اسد به زور نمی شود به مردم حکومت کرد صدام و قذافی و ... را مگه ندیدی؟ چرا اجازه ورود بازرسان سازمان ملل را ندادی و با پنج روز تاخیر اجازه دادی بیایند البته این اشتباهات را حکوکت مدادان ما نیز میککد اجازه ورود بازرسان حقوق بشر را نمی دهند اجازه بازرسی از زندان ها و مرامز نظامی را نمی دهند ان را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است!
  • بی نام RS ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    17 3
    خانواده اسد فقط زورشون به مردم بدبخت سوريه ميرسه , زمان حافظ اسد حدود 30 هزار نفر در سوريه قتل عام شدن سال 1361 بود و ايران درگير جنگ با عراق بود , وسايل ارتباط جمعي هم جوري نبود كه مردم آگاه بشن , زمان بشار اسد هم كه يه سري اعتراضات مسالمت جويانه رو اومد به تقليد از پدرش سركوب شديد و در نطفه خفه كنه كه ديگه مردم هم دست به اسلحه بردند و الان هم كه برعليه مردم خودش شيميايي زده . كلا حزب بعث چه عراقي چه سوري جنايتكاره و انديشه بعثي از افكار يكنفر به نام ميشل عفلق نشأت ميگيره و بعد هم با كمونيستهاي روسي قاطي شدند و الان اين هيوليي شدند كه ميبينيد . حالا همين حزب بعث سوريه و خانواده اسد جرأت درگيري با اسرائيل رو ندارند و ارتفاعات جولان بيش از 40 ساله كه در تصرف اسرائيله .
  • سعید A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 10
    به چند نکته اشاره کنم اول نظام سوریه هیچ وقت از اسلحه شیمیایی استفاده نکرده این یکی از دروغ پردای های معروف وشناخته شده جامعه بین المللی است هر وقت خواستن نظامی را سرکوب کنند از آن استفاده می کنند. دوم اینکه بشار اسد با صدام حسین اصلا قابل مقایسه نیست به خصوص در مورد ایران خودمون واقعا کم لطفی است اگر بگوییم همه سر وته یک کرباسند یعنی می شه گفت بی معرفتی است سوم نمی دونم بعضی دوستان به نفع کی این حرفارو می زنن یعنی به نظر اونا واقعا امریکا وفرانسه استعمارگران کار کشته دلشون برای مردم سوریه می سوزه یا مثلا عربستان سعودی وقطر می می خوان دموکراسی وآزادی در سوریه حاکم بشه به نظرم خیلی عجیبه چهارم ایران به خاطر شیعه بودن یا شیعه نبودن نظام سوریه اونو همراهی نمی کنه اصلا بحث مذهبی مطرح نیست.
  • علی صادقی A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    4 17
    مقاومت یه بار دیگه مثل جنگ 8 ساله و سال 2000 و جنگ تموز و 22 روزه معادلات منطقه ای که نه معادلات جهانی رو تغییر میده و مستکبرین رو 10 پله به عقب پرتاب میکنه.همونطور که سید مقاومت گفته دوران شکستها گذشته و دوران انتصار شروع شده.نائب امام عصر وقتی میگه ما در شرایط بدر و خیبریم بیخود و از روی احساسات نمیگه. اینم از قول ژنرال قاسم سلیمانی: سوریه برای ما خط قرمز است، سرزمین شام معراج ما به سوی آسمان است و یقینا گورستان آمریکایی ها خواهد شد.
    • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      17 1
      پيشنهاد ميكنم جنابعالي هم اسلحه بدست به سوريه برويد و يكبار براي هميشه اين آمريكاييها رو ادب كنين
  • علی صادقی A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    4 8
    درود شرفای ایران اسلامی بر همه مجاهدان خط مقدم اسلام علی الخصوص رجال الجیش العربی السوری.الله محیی هالجیش حامی ترابک سوریه*یحمی قائدنا بشار رئیس الجمهوریه.
  • علی صادقی A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    3 10
    درود شرفای ایران اسلامی بر همه مجاهدان خط مقدم اسلام علی الخصوص رجال الجیش العربی السوری.الله محیی هالجیش حامی ترابک سوریه*یحمی قائدنا بشار رئیس الجمهوریه.
  • علی صادقی A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    4 19
    درود شرفای ایران اسلامی بر همه مجاهدان خط مقدم اسلام علی الخصوص رجال الجیش العربی السوری.الله محیی هالجیش حامی ترابک سوریه*یحمی قائدنا بشار رئیس الجمهوریه.
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 7
    ترکیه و القاعده , عربستان و اسراییل ، قطر و طالبان قراره برای سوریه دمکراسی بیارند !!! پس باشید و تماشا کنید دمکراسی کشورهای حامی تروریست را
  • میثم A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 2
    به گزارش خبرگزاری مهر، المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسئولیت شلیک دو موشک به سوی شرق مدیترانه (سواحل سوریه) را برعهده گرفت. تل آویو اعلام کرد که این موشک ها از یک جنگنده شلیک شده است. کانال ده تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد که این دو موشک بالستیک در جریان یک آزمایش موشکی پرتاب شده است. همچنین این شبکه اعلام کرد که وزارت امنیت رژیم صهیونیستی تا دقایقی دیگر با صدور بیانیه ای درباره این آزمایش موشکی توضیح می دهد.