خبرگزاری مهر نوشت:

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به جلسه خودروسازان با وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین برنامه افزایش تولید از سوی خودروسازان خبرداد و گفت: قرار است که در قالب برنامه 100 روزه دولت، خودروسازان نیز شرایط افزایش تولید و بهبود وضعیت بازار خودرو را فراهم کنند.

سعید مدنی  با اشاره به جلسه اخیر خودروسازان با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این جلسه مقرر شد تا خودروسازان در کنار برنامه 100 روزه دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی، برنامه افزایش تولید خود را تدوین کرده تا از این طریق، شاهد افزایش تولید و بهبود بازار باشیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان جلسه مشترکی را با بانکها برای بهبود وضعیت تامین مالی خودروسازان داشته باشند؛ اما به طور قطع خودروسازان به این نکته توجه دارند که افزایش تولید، رمز بقای صنعت خودروسازی و کاهش قیمت است.

وی تصریح کرد: با افزایش تولید از سوی خودروسازان امیدواریم بتوانیم شاهد کاهش قیمت و رونق صادرات و ارزآوری در صنعت خودرو باشیم، این در شرایطی است که تلاش داریم تا بتوانیم با افزایش تولید، خودرو را با شرایط سهل تری به مردم بفروشیم.

به گفته مدنی، 25 تا 30 درصد قیمت فروش خودرو به جیب دولت می رود؛ به این معنا که خودروسازان با تولید بیشتر، از طریق پرداخت مالیات و بیمه حاصل از فروش خودرو، با پرداخت بهره های بانکی، به بهبود درآمدهای دولت کمک می کنند؛ این در شرایطی است که سال گذشته 1300 میلیارد تومان سود بانکی پرداخت کرده ایم، در حالیکه کل فروش ما 8 هزار میلیارد تومان بوده است؛ ضمن اینکه 13 درصد نیز سایر هزینه ها همچون بیمه، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های گمرکی پرداخت کرده ایم.

وی اظهار داشت: خودروسازان مامور وصول پول از مردم برای دولت هستند، بنابراین دولت باید این صنعت را کمک کرده و شرایطی را فراهم کند که رشد تولید سبب کاهش هزینه های تمام شده و در نهایت کاهش قیمت خودرو شود.

مدنی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که تولید را افزایش دهیم و با افزایش تولید، قیمت را کنترل کنیم. این در حالی است که قصد داریم کل تولید را به 1800 تا 2000 دستگاه در روز برسانیم.

/17222

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    34 2
    یعنی دقیقا 100 روز ؟!
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    52 1
    اینهمه منت سر دولت نذارین 1. همیشه متقاضی برای وام مخصوصا نوع کلانش وجود داره 2. قطعا درامد دولت از واردات خودرو بیشتر از تولید داخلیه 3.قطعا هزینه های تحمیلی به مردم و دولت در قبال تولیدات داخلی خودرو اعم از پزشکی و مالی ناشی از کیفیت پائین و پر مصرف بودن و ... انقدر زیاده که در مجموع به کسی نفعی نمی رسه
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    112 2
    آقا جون جدت تولید نکن... هرکاری میکنی بکن، فقط تولید نکن!
  • سینا A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    85 1
    ((خودروسازان مامور وصول پول از مردم برای دولت هستند)) . خیلی بی شیله پیله میگه اونی که داره جیب ملت رو خالی میکنه دولته . فکر میکنم دولت اگه عوارض واردات خودرو رو کاهش بده همون دارآمد که نه 10 برابرش رو میتونه در بیاره اونوقت این آقا میفهمه که نباید یکی به میخ بزنه و یکی به نعل 30 ساله که دارن ملت رو با این فرقوناشون میچاپن .
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    15 0
    مردم عزیز یک چیزی را برادرانه عرض می کنم حداقل تا یک سال از این خودرو سازان داخلی خودرو نخرید من خودم یک سال ونیم است که پول دادم به ایرانخودرو ولی هنوز ماشینی ندیدم ماشینی که باید به قیمت مهر 91 می دادند ندادند که هیچ با بدبختی پول جور کردم و به قیمت الان پول خودرو را واریز کزدم باز الان دو ماه از واریز کل پولم می گذره هنوز هم می گویند ماشین تو خط تولید است من که بلا نسبت شما غلطی کردم ولی شما ها مردم نخرید اگر خیلی هم گیر ماشین هستید چند مدل پایین تر تمیزش خیلی بهتر از صفر کیلومتر های الان است به خدا الان فقط اسم و ظاهر ماشین همان قبلی است وگرنه همه چیزش چینی و یکبار مصرف است
  • بی نام RU ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    36 0
    دو دولت رنج بیهوده بردند وسعی بی فایده کردندیکی دولت دهم که خواست نفت رو سر سفره مردم ببره یکی دولت یازدهم که می خواد دست رانت خواران رو از اقتصاد مفلوج کوتاه کنه
  • مهدی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    19 0
    ای خودروساز ملی! ای ایران خودرو! بابا سمند مدل 92 من 3 ماهه که بوق نمیزنه! آقایون میگن دسته راهنما نداریم که عوض کنیم، ما رو گذاشتن تو نوبت تا خبرمون کنن! این مشکل ملی است که برای خودروی ملی این خودروساز ملی وجود دارد. نبود دسته راهنما! مایه تآسف نیست؟!!!
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    23 0
    من این سوال رو دارم یه خودروی تمام خارجی در حد پژو 206 (اگرچه 206 سالهاست از دور خارج شده) در بازار بین المللی کمتر از 15 هزار دلاره که با دلار 3000 تومنی هم میشه 45 میلیون اونوخ چطور 206 ساخت داخل بیشتر از این در میاد؟؟!!! خب اگه رقابتیه تعرفه هارو بردارید عدالت رعایت بشه خودبخود خودروسازان هم کیفیت رو بالا میبرن. اگرنه با این قول و قرارا کار به جایی نمی رسه
  • حسین IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    12 0
    برنامه 100 روزه دولت: افزایش مجدد قیمت خودرو -تولید خودروهای بی کیفیت -کاهش تولید و بالا رفتن قیمت ها در بازار آزاد.... ؟
  • حمید صحرایی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    2 0
    رییس محترم شرکت سایپا. فروش پراید صادراتی زیر 3000 دلار است که با ارز ازاد کمتر از 9000000 تومان میشود،مگر در پراید صادراتی بهره بانک پرداخت نمیشود ؟ کالای صادراتی فقط مالیات معاف است.13% هم میشود 1210000 تومان یعنی جمعا شما باید پراید داخلی را حداکثر به قیمت 10210000 تومان بفروشید البته با فرمایشات خودتان. مضاف براینکه شرکت سایپا و ایران خودرو درزمان پیش فروش و بعد از ماه ها بد قولی به مشتری هیچ سودی پرداخت نمیکند و همچنین مطالبات قطعه سازان را با 4 تا 6 ماه تاخیر پرداخت میکند بابت ان هم سودی پرداخت نمیکند. مابالتفاوت این مبلغ تا 16000000 میلیون صرف چه کاری میشود. تا کی میخواهید با این حساب سازی ها سر مردم را کلاه بگذارید؟