تسنیم نوشت:

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل با اشاره به تعلل بنیاد مستضعفان برای راه‌اندازی گیت اخذ عوارض در قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال،گفت:هیچکدام از ارقام ۳۰۰۰ و ۱۵۰۰۰ تومانی برای عوارض عبور این قطعه صحت ندارد.

احمد صادقی در خصوص دلایل تاخیر در راه‌اندازی گیت عوارض قطعه 4 آزادراه تهران-شمال، افزود: متاسفانه بنیاد مستضعفان در این قضیه تعلل می‌کند و به ضرر خودش تمام می‌شود. چراکه بنیاد 50 درصد در این پروژه با وزارت راه و شهرسازی شریک است و این قطعه 4 را ساخته و باید از محل اخذ عوارض اصل و سود سرمایه‌گذاری را جبران کند. این‌که تا الان گیت نگذاشته است به منافع خودش لطمه می‌زند مردم هم عوارضی را پرداخت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: آنها به منافع خودشان توجیه نیستند و در حقیقت الان باید گیت بزنند تا بتوانند عوارض  بگیرند و از محل عوارض کارهای باقیمانده را انجام دهند که متاسفانه تا این تاریخ علی‌رغم مکاتبات متعدد، این کار را انجام نداده‌اند.

وی در خصوص میزان عوارض نیز گفت: در این زمینه بنیاد باید هزینه‌های انجام شده را به تایید حسابرس خود برساند به وزارت راه اعلام کند و وزارت راه  از طریق معاونت برنامه‌ریزی وزارتخانه و شورای رقابت با توجه به میزان ترافیک سالانه و هزینه‌های انجام شده و این‌که تا چند سال این سرمایه‌گذاری مستهلک شود، نرخ عوارض را مشخص می‌کنند.

این در حالی است که گفته شده مسئولان بنیاد مدعی عوارض 3000 هزار تومانی برای این قطعه هستند و مسئولان وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان شریک عوارض 15 هزار تومانی را برای این مسیر 21 کیلومتری در نظر گرفته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این ادعا، گفت: خیر، این اعداد هر دو غلط است. هنوز بنیاد هزینه‌های خود را اعلام نکرده و این باعث شده این مسئله به شورای رقابت برای طرح شدن نرود. وزارت راه و شهرسازی و مردم از این قضیه آسیبی نمی‌بینند و این آسیب صرفا متوجه بنیاد است. با این حال تلاش کردیم و چندین نامه نوشته‌ایم ظاهرا بنیادی‌ها نه تنها به منافع خودشان بلکه به منافع دولت هم توجه نمی‌کنند.

قطعه 4 آزادراه تهران-شمال پیش از آغاز تعطیلات نوروز امسال افتتاح شد و با دستور رئیس‌جمهور سابق مردم برای مدتی از پرداخت عوارض عبور از این قطعه معاف شدند.

3131

کد خبر 311730

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    265 2
    با اینهمه درآمدی که بنیاد مستضعفان داره پس ما نباید مستضعفی در کشور داشته باشیم!!!!!!!!!! اضافه کنید کمیته ی امداد و سایر بنیادهایی که برای کمک به گروهی خاص یا نیازمندان جامعه راه اندازی شدن
    • محسن A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      7 0
      اين همه منابع طبيعي نفت و گاز و معادن (از فيروزه گرفته تا طلا) داريم ... اصلاً بنیاد مستضعفان به اين جور عوارض نيازي داره؟ حالا اگه از نظر منابع يه كشوري مثل بيشتر كشورهاي پيشرفته بوديم كه نصف منابع مارو ندارن چيكار مي كرديم؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    5 0
    به نظر من هم عوارض آزاد راه بگیرند و هم عوارض ورود به شهرهای شمالی و برای پاکسازی جنگل ها و سواحل از زباله هایی که مردم می ریزند بکنند. تا دیگر مردمی که به مسافرت می روند یاد بگیرند زباله هایشان را هرجایی رها نکنند وگرنه همه چی پولی و عوارضی می شود.
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    وقتی تهران پردیس 2500 تومان تهران شمال 15000 تومان ؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    2 0
    کارشناس نخبه ۶۰ کیلومتر کل مسیر کوتاه تر میشود بر اساس ادعا خودتان یعنی ۱۲۰کیلومتر رفت و برگشت .صرفه جویی بنزین میشود ۱۴۰۰۰هزار تومان اگر پیکان در نظر پگیریم بعد میخواهی ۶۰۰۰۰ هزار تومان عوارض بگیری در رفت وپرگشت .۷۰۰۰ هزار تومان ضرر است .
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 5
    15 هزارتومان کمه...به نظر من باید بیشتر از 2 برابر باشد.وقتی راه 4 ساعته من با این مسیر به ثلث کاهش پیدا می کنه.....چقدر ارزش داره؟
    • بی نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      4 0
      اولا شما وضع مالیت خیلی خوبه !!!! دوما وضیفه دولته که برای مردم رفاه رو تامین کنه و یک موسسه مالی یا تجاری نیست که توقع داشته باشه با ساخت یک بزرگراه که احتمالا مثل پردیس دو خطه و غیر استاندارد هست و بارها بسته شده ولی بدلیل سود دهی دوباره باز شده به سود ودرامد هم برسه
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    3 0
    چه خبرهههههههه 21 کیلومتر خیلی خیلی بخوان پول بگیرند 1000 تومن نه واقعا چه خبرههههه؟؟؟؟؟؟
  • حسام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    11 0
    عوارض بزرگراه 15 کیلومتری تهران -پردیس 1500 تومان بود که به دلیل عدم استقبال رانندگان، بجای اینکه کاهش یابد به 1800 تومان افزایش یافت. البته مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با نصب تابلوهای بسیار بزرگ، رانندگان نا آشنا را مجبور به استفاده از این بزرگراه که در هر مسیر عبوری فقط دو خط دارد می نمایند.
  • محمدرضا IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    2 0
    سلام مثل اینکه دولت بخاطر رفاه مردم دست به این کار نزده بلکه بخاطر کسب درامد دست به چنین کاری یعنی ساخت اتوبان کرده البته ما مردم نمی گوییم عوارض نگیرن ولی به مقداری که توان پرداخت داشته باشیم اون اقای بی نامی که بالا ( 15 هزارتومان کمه...به نظر من باید بیشتر از 2 برابر باشد.وقتی راه 4 ساعته من با این مسیر به ثلث کاهش پیدا می کنه.....چقدر ارزش داره؟ ) نظر خودش رو اعلام میکنه باید بگم اقای بی نام که وضع مالی شما همان طوری که برادرمون عرض کردن خوبه من فکر بهتری دارم اونم اینه که از پولدارایی که ماشین های گران قیمت زیر پاشون هست و می خواهند با شمال کشور سفر کنن بهتر از این اقایون 5 برابرم بگیرن کمه چون مسءله ای براشون نداره برای ما که کم در امدیم و شاید در سال یکبار به شمال سفر کنیم کمتر بگیرن
  • شهروند IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    4 0
    پرداخت عوارض و مالیات شاه کلید توسعه است اما به شرط ارائه خدمات مناسب . آیا بنیاد مسولیت افراد آسیب دیده در این 21 کیلومتری که غیر استاندارد تحویل مردم داده است را می پذیرد ؟ تصادفات انجام شده در این مسیر آن قدر فاجعه بار بود که مجبور به بستن آن شدند . بیچاره افرادی که جان و مالشان به خاطر کارهای غیر اصولی در این کشور از بین رفت . چه کسی باید پاسخگو باشد ؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    2 0
    الف-بنیاد یک ارگان دولتی است اگر ضرر کند ازجیب مردم ایران انرا پرداخت میکند و بنابر این هیچ اهمیتی نمیدهد ب - چرا بار شکتهای خصوصی یا خارجی که اگر ضرر کنند باید از جیب خودشان پرداخت کنند قرار داد بسته نمی شود -ج مگر در قرار داد هایی که بسته میشود تاریخ تحویل ودیگر موضوعات قید نمیشود - ایا دراین مملکت مرجع رسیدگی کننده ای و دادگاهی وجود ندارد که به موضوع رسیدگی وحکم صادر کند موضوع چیست چرا پر تردد ترین مسیر کشور باید مال صد سال پیش باشد - در جاده چالوس اگر یک ماشین خراب شود محلی برای ایستادن ندارد - این مسیولین لطفا هنگام مسافرت به شمال از مسیر زمینی استفاده کنند تا