۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳

ایسنا نوشت:

با روی کار آمدن دولت جدید مصرف‌کنندگان چشم‌ انتظار کاهش قیمت خودرو هستند. در این میان کارشناسان کاهش قیمت‌ها را محتمل نمی‌دانند.

از اواخر سال گذشته با اظهارات رییس شورای رقابت مبنی بر کاهش قریب‌الوقوع قیمت خودرو، مصرف‌کنندگان خرید این محصولات را متوقف کردند.

نتیجه این وضعیت ایجاد و تعمیق رکود در بازار خودرو در چند ماه اخیر بوده است. با این حال اگرچه تحت تاثیر رکود شکل گرفته قیمت خودروها در بازار مقداری کاهش یافت اما در دو ماه اخیر با وجود تشدید رکود، قیمت‌ها به ثبات رسیده و کاهش بیشتری نداشته است. در این شرایط کارشناسان کاهش بیشتر قیمت خودرو در آینده نزدیک را بعید می‌دانند.

شهرام آزادی - عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، در این زمینه می‌گوید: به نظر می‌رسد حساسیت‌ها پیرامون قیمت خودرو و جو روانی شکل گرفته برای کاهش قیمت‌ها کماکان ادامه یابد.

وی با بیان این‌که شخصا به برخی اخبار منتشر شده در رابطه با توافق خودروسازان و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای افزایش تولید خودرو خوشبین نیستم، خاطرنشان می‌کند: به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در روند نقل و انتقال پول و تامین قطعات شرایط در واحد‌های خودروسازی بدتر شده است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه می‌دهد: تا پیش از این قطعات مورد نیاز شرکت‌های خودروسازی بیشتر از کره و اروپا تامین می‌شد اما هم‌اکنون شرکت‌های چینی جایگزین آنها شد‌ه‌اند. قطعه‌سازان چینی تکنولوژی و ظرفیت تولید قطعه‌سازان اروپایی و کره‌ای را در اختیار ندارند بنابراین طبیعی است حجم تامین قطعات کاهش یابد.

وی اضافه می‌کند: از آن سو نیز امکان داخلی سازی برخی از قطعات خارجی مورد نیاز وجود نداشته و داخلی سازی بخش دیگری از قطعات نیز حدود یکی دو سال زمان خواهد برد.

آزادی با بیان این‌که در این شرایط به هیچ وجه با موضوعات مطرح شده مبنی بر افزایش تولید و کاهش قیمت خودرو در چند ماه آینده معتقد نیستم، تصریح می‌کند: با این حال اگر شرایط بین‌المللی بهبود یافته و تحریم صنعت خودرو لغو شود می‌توان خوشبین بود که شرایط در سال آینده بهتر شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    85 2
    ما خودروی داخلی نخواهیم کیو باید ببینیم؟ دیگه باید تعرفه واردات خودرو رو صفر کنین
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    76 2
    بايد تعرفه ماشين هاي خارجي دولت برداره
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    42 14
    خودروی ارزان سوخت بیشتر الودگی بیشتر پس سلامت جسم کجا
  • داود IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    42 0
    خودرو به قیمت جان مردم فایده ندارد خودرو سازان واقعاً خون مردم را می مکند ٰ دولت باید رسیدگی کند و جهت پیشگیری وکاهش قیمت خودرو واردات خودرو را آزاد کند تا خودرو سازان بفهمند چه خبر است .
  • سراوانی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    33 0
    چرا دولت تعرفه واردات رو بر نمیداره و باجان مردم بازی میکنه باور کنید بهترین خودروی روز اروپا با 16 ایربک و کلی امکانات به 20میلیون نمیرسه آن وقت ملت بدبخت باید پراید بی کیفیت رو بخرند و جون بدن واردات آزاد بشه تولید داخلم بیاره در کناره خارجی بگذاره مردم بخرند .اگه توانش رو ندارند جمع کننن کاسه و کوزه .خودروی ملی افتخار ملی .مسخره است
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    29 0
    واردات رو آزاد کنیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد...
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    16 1
    تنها چاره ...؟نخریدن خودرو است
  • سعيد IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    8 0
    اين چه حرفيه ميزني مگر نشنيدي جمعيت ميان سال زياد داريم بايد فكري بكنينم تاجمعيت پير نداشته باشيم اگر قيمت اذاد بشه پس ديگر دلالان چه كاركنن پس خودرو ملي قبرستان ملي درست كرده مگر بده مرده شور درامدش با خودرو ساز يكي بشه .
  • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    9 0
    سلام اقای روحانی تو حرفاش قول داد که قیمت خودرو رو کاهش میده ولی از اون روز که اومده خودرو گرانتر شده من خودم ارزیابی کردم
  • فيرو علميرزايي بوشاد IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    2 0
    قيمت خودرويي كه به اندازه جان يك نفر است به چه درد ميخورد
  • ادیب A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 0
    گرفتن جان مردم شعار صنعت خودرو ملی است
  • میثم A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 1
    تا همه چیز دولتیه هیچ چیز ارزون نمیشه چون گمرک دولتیه...ایرانخودرو و سایپا دولتیه اگر تعرفه گمرک برداشته بشه ایرانخودرو و سایپا میخوره زمین .که در اصل یعنی دولت خودشو زده زمین...