۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

ایسنا نوشت:

آیت‌الله توکل استاد اخلاق حوزه علمیه بابل و نماینده یکی از ادوار گذشته مجلس خبرگان رهبری به دلیل امر به معروف یک زن بدحجاب توسط همسر این زن مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

سایت بلاغ مازندران با درج این خبر نوشت: این اتفاق زمانی رخ داد که این زن و شوهر خودروی خود را در مقابل منزل آیت‌الله توکل پارک کرده و پس از پیاده شدن از خودروی خود، با توجه به آنکه این زن حجاب مناسبی نداشته از سوی آیت‌الله توکل مورد امر به معروف قرار می‌گیرد که همسر وی با این استاد اخلاق درگیر می‌شود و پس از درخواست آیت‌الله توکل از وی برای پایان دادن غائله، وی اظهار کرده «دل خوشی از شما ندارم. شما به چه حقی به خانم من بابت حجابش تذکر دادید و ...؟» آیت‌الله توکل نیز در پاسخ گفته است «امر به معروف وظیفه من است، حتی اگر به قیمت جانم تمام شود» که در این حین این فرد اقدام به ضرب و شتم وی کرده است.

بر اساس این گزارش، فرد ضارب توسط ماموران انتظامی دستگیر شده است.

/2727

کد خبر 311792

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 160
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدرضا IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    5 17
    وای بر ما. دوستان روشنفکر تحویل بگیرند. باز هم ضرب و شتم یک آمر به معروف و ناهی از منکر. باز هم به زبان و طریقه صحیح امر به معروف شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. بخدا قسم دیگر طاقتمان تمام شده. هیچ کس جلوی بدحجابی را نمی گیرد. فقط شعار، شعار و باز هم شعار.
    • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      من نمیدونم چرا ملت که از شهرهای دیگه پا میشه میاد شمال فکر میکنه اومده سواحل برزیل. بابا جون ما مسلمونیم ها. خداوکیلی اگه حجاب خود شمالیا رو درنظر بگیری کامل ترین حجاب رو در سطح ایران دارن. ولی از شهرهای دیگه که میان واقعا حجاب های زننده ای دارن. کسی هم نیست که به داد ما برسه. اگه میدونستم واقعا چرا یه دفعه وقتی میان شمال این همه بدحجاب میشن خوب بود.
    • فرید A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      دوست عزیز امر به معروف در حالتی واجب هست که خود طرف بخواد امر به معروف بشه نه اینکه ما هر کسی رو دیدیم بریم امر به معروفش کنیم،خب شاید طرف دوست نداشته باشه و این حوادث پیش میاد
    • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      سیاستها و عملکرد مسئولین باعث بروز مشکلات اجتماعی ، اقتصادی و روحی و روانی برای مردم شده . خوب از هر دست بگیری از اون دست پس میدی . چرا قبلا اینطوری نبود ؟! همه باهم و در خوشی و خوبی باهم زندگی میکردن .
    • صادق IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      البته از شروط مهم امر به معروف و نهی از منکر احتمال تاثیره...
    • احمدرضا IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      توروخدا دوستان بدحجاب و مدافعان بدحجابی از دادن تزها و نظرات خنده دار در مورد لازم نبودن امر به معروف یا طریقه امر به معروف بپرهیزند که باعث خنده می شود. یه رفیق قدیمی داشتم نه نماز میخوند و نه روزه می گرفت. بعضی ها که بهش در مورد مسائل ظاهری امر به معروف میکردن، مینشست برامون داستان میگفت که امر به معروف باید چطور باشه و چطور نباشه که البته اونا رو هم اشتباه می گفت.
    • بی نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      آقای فرید خان و بقیه عزیزان آیا شما از آیت الله توکل (استاد اخلاق-استاد حوزه- عضو سابق مجلس خبرگان) بیشتر در مورد شرایط امر به معروف می دانید که دارید میگید ایشون اشتباه کرده؟؟؟ ایشان در فقه دارای درجه اجتهاد هستند و آیت الله هستند، حضرتعالی چطور آقای فرید؟؟؟؟!!! نزنید تو رو خدا این حرف ها رو... کجا یاد گرفته اید آخه؟....
    • a IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      چرا امر به معروف فقط محدود شده به پوشش بعضیا فقط؟کاشکی یه عده مفسدین اقتصادی،مدیرای نالایق،مفت خورها و.....هم امر به معروف کنن
    • فرید IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      خبر گفتم نظر منو تایید کن
    • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      هر چیز جای خودش. در همه موارد باید امر به معروف شود از جمله در مساله مهم حجاب.
    • سعید IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      ضرب و شتم یک آدم مسن که احترامش به هر حال واجبه واقعا شرم آوره و نشانه بی فرهنگی و بی تحملی محسوب میشه!
    • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      اي بابا اين چه ربطي به روشنفكر هاداره نكنه اين روشن
    • پرهام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      مگه خدا نمیگه مسولییت زن با شوهرشه مگه اون زن بی صحابه که آقا میره تذکر میده عجبا!!!! هر کیو میزارن تو قبر خودش به نظر من که شوهر اون خانوم کار خوبی کرد ........
    • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      سلام عزیز دلم شما چرا امر به معروف و نهی از منکر رو فقط درباره ی بی حجابی می دانید مثلا" درباره ی دروغگویی آشکار بعضی از مسولین ، سواستفاده از بیت المال. خوردن مال حرام و ... چشم ها رو باید شست. خانم من چادری ست و با حجاب نزذیک حرم مطهر امام رضا (ع) بچه بغلش بود داشتیم میرفتیم و من وسایل دستم بود یک آقایی تذکر داد خانوم حجابت رو رعایت کن مامور همین امر به معروف . بهش گفتم تو خودت به نامحرم نگاه می کنی گناه نیست گفت مامورم و معذور ......
    • آزاد A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      تا بد حجابی رو شما چی معنی کنید؟ به چه کسی میگن بد حجاب؟ مصداق بدحجابی کجای قانون تعریف شده؟ شاید این خانم به نظر خودش و شوهرش بد حجاب نبوده . باور کنید افرادی که شما به آنها بد حجاب می گویید مسلمان هستند خانواده دارند تحصیلات دارند و خیلی از انها نه به اندازه شما اما کمی هم فهم و شعور دارند! پس چرا به خودمان اجازه بدهیم که در مورد هرکسی هر فکری بکنبم؟
    • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      در حضور شوهر چرا باید به ناموس اون فرد نگاه کنه؟ مسئولیت ناموسش با خودشه ایشان چرا باید دخالت کنه؟
    • قندنمک IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      مشکل امربه معروف و.. نیست مشکل دورویی. جناب احمدرضا سرت را زیر برف نکن که نمیدونی
    • هادی A1 ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      سلام دوستان شما از کجا میدنید آقای توکل تو جاهای دیگه امر به معروف میکنند یا نه؟ اگه کار ایت الله اشتباهه آیا کار اون ضارب اشتباه نیست؟دوستانی که نقد امر به معروف آیت الله دارند چرا نقد به برخورد غیر منطقی اون ضارب ندارند؟ زن آدم اگه خصوصی باشه زینتش رو عمومی نمیکنه حالا که عمومی کرده پس فقط مال شوهرش نیست میشه یکی نقد و امر به معروف کنه و یکی دیگه نگاه کنه و خوش به حالش باشه مگه اینکه شما مخالف نظریه آزادی باشید.
    • فرهاد IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      كدام يكي از اين عزيزان آمر به معروف در مورد گراني ها امر به معروف كرده؟ كفن پوشان اينهمه آدم تو پل در خوزستان مردن حس امر به معروفشون كجا بود؟
    • شهیدی فر IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      دوستان گلم امام علي (ع) می فرمایند خداوند لعنت کند کسي را که غيرت ندارد.(وسايل: ج ۱۴ ص ۱۷۴) و نيز فرمودند:کسي که غيرت ندارد قلبش واژگون است.(کافي: ج۵ ص ۵۳۶) و امام صادق(ع) هم می فرمایند بهشت بر کسي که نسبت به زن و دختر و خواهرش و ...بي تفاوت است و غيرت ندارد حرام است.(کافي: ج ۵ ص ۵۳۷)
  • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    1 11
    بابا شوهر این خانومه چقدر پر رو تشریف داشته . زنش بدحجاب بوده . توصیه آیت الله رو هم قبول نکرده . گرفته بنده خدا رو هم تو روز روشن کتک زده ؟ پلیس اونوقت چه برخوردی داره ؟ قوه قضائیه چی ؟
    • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      لااقل شوهر اون خانم به احترام سن و سال آيت الله، بهش بي حرمتي نميكرده.
    • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      به احترام سن و سال فقط نه. به احترام حکم خدا. به احترام دین خدا نباید به ایشان بی حرمتی می کرد و ایشان را کتک می زد.
    • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      زورش به آیت الله بزرگوار و سالمند رسیده؟ اسم خودشم گذاشته مــــــرد. آخه آدم حسابی مگه آیت الله توکل چیز بدی بهت گفت؟ مگه جور بدی گفت؟
    • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      دورانش گذشته؛بیشتر تاثیر منفی میزاره؛مگه قبلا شاهد اینجور چیزا نبودیم؟؟البته واقعا احترام افراد رو باید نگه داشت؛.......
    • صادق IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      با ضرب و شتم و رفتار خصمانه و جاهلانه به شدت مخالفم ! اما کسی هم نباید خودش رو محق بدونه برای زندگی دیگران تعیین تکلیف کنه. دوستان عزیز مذهبی من ، قرار نیست همه ی افراد با عقیده مذهبی ما زندگی کنند که اینقدر راحت حس میکنیم الزاما تمام چیز هایی که ما بهش اعتقاد داریم و فکر میکنیم باید تماما و در مورد تمام افراد اجرا بشه . ما وظیفه نداریم در زندگی دیگران دخالت کنیم تا هنگامی که خود بخواهند هم عقیده ما گردند . حدود و مرز های مذهبی برای کسیه که به اون دین و مذهب باور یقینی داره نه برای هر کس که صرفا در این مملکت بدنیا آمده . امیدوارم نظرم تایید بشه .
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    11 1
    نکنید آقا امر به معروف تا این حادثه ها پیش نیاد.
    • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      برو خجالت بکش. یعنی چی این حرف؟ "امر به معروف" نکنیم؟؟؟؟!!!! مجبوری نظر بدی؟
    • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      پس فردا اگه از یه مسئولی انتقاد کردید گرفت تا میخورین زدتون شاکی نشین. تو همه جای دنیا امر به معروف و نهی از منکر هست فقط برای حجاب که نیست برای شستن کف خیابون با آب هم هست. برای آشغال ریختن توی خیابون هم هست. اما خب چون همه این مسائل در جامعه امروز ما ناهنجاری محسوب نمیشه و اصولا آدم های انتقاد پذیری هم نیستیم امثال این حادثهه ها پیش میاد.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      پس فردا اگه از یه مسئولی انتقاد کردید گرفت تا میخورین زدتون شاکی نشین.................!!!! نه که نخوردیم!!!!
    • آوین A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      جدا...؟! شما از همون قماش هستین که برای راحتی و آسایش ظاهری ناموستون را هم ببرن صداتون درنمیاد. امر به معروف یکی از اساسی ترین مسائل دین اسلام و فقه شیعه است و اگر کسی با روشی که در دین گفته شده، امر به معروف کنه به وظیفه ش عمل کرده. چون ماها جرأتش را نداریم پس دیگران هم نکنند. به فرموده حضرت امیر(ع) مسلمان از این غم بمیرد حق دارد.
    • علی رضا IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      امیر المومنین حضرت علی(ع) میفرماید . جامعه ای که امر به معروف ونهی از منکر را ترک کند هرچه به درگاه الهی دعا کند مستجاب نمیشود .
    • محمد IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      امر به معروف کنید ولی با آبروی کسی در ملاعام بازی نکنید
    • ایرانی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      موافقم باهات بعضی ها کاسه داغ تر از آش شدن بابا طرف شوهر داره ، به شما چه ربطی داره آخه!
    • بی نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      در جواب ایرانی: آری هر زنی شوهری دارد اما این واقعیت امروز جامعه اسلامی ماست واقعیتی دردآور و غیرقابل باور، مردانی که روزگاری برایشان قابل قبول نبود تا همسر یا دخترشان قسمت کوچکی از موهایش نمایان شود این روزها در برابر بدحجابان خود را باخته‌اند. مردانگی کتک زدن آیت الله نیست.
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    3 12
    باید یه فکر اساسی در مورد این کسایی که وقتی بهشون تذکر داده میشه به آدم حمله می کنن کرد.بعضیا تازگیا در برابر امر به معروف گارد میگیرن و به طرف مقابل حمله می کنن.حداقل چندتا از این خبرهای بد رو در طی همین چندماه اخیر شنیدیم.باید ضارب رو به همین راحتی آزاد نکنن.حتی اگه آقای توکل رضایت بده.چون داره باب میشه و رواج پیدا می کنه
    • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      1 0
      باید در برابر دخالت در امور شخصی گارد گرفت. البته زد و خورد را جایز نمی دانم.
    • بی نام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      حجاب جز امور شخصی نیست چون تاثیر اجتماعی دارد
    • صادق IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      نوع پوشش کاملا امر شخصی و انفرادیست ! و من به جد از کسانی که تاکید یر آثار اجتماعی پوشش دارند تقاضا دارم برای من تشریح کنند منظورشان چیست از تاثیر اجتماعی نوع پوشش !؟
    • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      آهای مسئولین حجاب کجا فرياد بزنيم؟ آيا خيابانهاي ام القراي جهان اسلام، معابر منهتن و نيويورک است که زن در معرض ديد نامحرمان قرار داشته باشد؟ امت حزب‌الله به کجا پناه ببرد از بي‌غيرتي و بي‌مسئوليتي؟
  • 20 A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    13 2
    البته کتک زدن کار غیر قابل دفاعیه اما آیا امر به معروف همیشه وظیفه ایشان بوده؟ آیا در این چند سال اخیر که این همه فساد مالی و سیاسی در کشور اتفاق افتاده هم، امر به معروف و نهی از منکر جزو وظایف ایشون بوده؟! یا سکوت مصلحت! بوده؟؟؟
    • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      چرا امر به معروف در حد حجاب مانده؟ چرا شامل امور مهم کشوری نمی شود؟
    • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      آقای 20 آیا شما تمام مواضع و سخنرانی ها و صحبت های آیت الله توکل را گوش داده اید که الان اعتراض می کنی که باید در موارد دیگر هم امر به معروف می کرده اند؟ اگر میخواستی حق بگویی باید فقط می گفتی "کتک زدن ایشان کار قابل دفاعی نیست و امر به معروف که کردند صحیح بوده" شما که نمیدانی ایشان در دیگر زمینه ها چه مواضعی داشته اند.
  • کاملیا A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    1 7
    اینکه عده ای مهارت شنیدن ندارند و نمی توانند انتقاد دیگران را بشنود اصلا صحیح نیست. نباید با زد وخورد سخن گفت.
    • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      6 1
      زد و خورد بد است، انتقاد بی جا هم بد است.
    • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      واقعا از شنیدن خبر کتک زدن آقای توکل در مقابل منزلشان متاثر شدم.ما که هر وقت به نیروی انتظامی اعتراض می کردیم که چرا با بدحجابان برخورد قاطع نمی کنید می گفتند کار فرهنگی و از این جور حرفها. این هم نتیجه اش. عضو سابق مجلس خبرگان رهبری به چه دلیل باید توسط یک بدحجاب و شوهرش کتک بخورد؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    1 3
    واقعا اگر مردم امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند جامعه بهتر می شود؟! همه جای دنیا از انتقاد و تذکر به هم به جایی رسیده اند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    1 0
    ای کاش همه حقیقت همینی بود که نوشته شده. در یک مورد در آمریکا رئیس صندوق بین المللی پول به یک زن خدمتکار هتل تعرض کرد. پلیس آمریکا در فرودگاه دستگیرش کرد از مقامش استعفا داد از کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه هم همینطور این یعنی معنی واقعی برابری همگان در قانون
    • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      شما مطمئنی حقیقت جز این است که اینجا نوشته؟ از کجا مطمئنی؟ مدرکش موجود است نکنه؟ اگه مطمئن نیستی که ضرب و شتم این استاد برجسته اخلاق همینگونه نبوده که بیان شده تشکیک وارد نکن و بگذر. کاش نسبت به دینمان هم اینقدر غیرت داشتیم. کاش نسبت به حجاب هم غیرت داشتیم. کاش نسبت به امر به معروف هم باغیرت بودیم.
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    من نمیدونم چرا ملت که از شهرهای دیگه پا میشه میاد شمال فکر میکنه اومده سواحل برزیل. بابا جون ما مسلمونیم ها. خداوکیلی اگه حجاب خود شمالیا رو درنظر بگیری کامل ترین حجاب رو در سطح ایران دارن. ولی از شهرهای دیگه که میان واقعا حجاب های زننده ای دارن. کسی هم نیست که به داد ما برسه. اگه میدونستم واقعا چرا یه دفعه وقتی میان شمال این همه بدحجاب میشن خوب بود.
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    صبح تا شب به آدم می گویند چرا خودت این جوری، چرا زنت این جوره، چرا دخترت اون جوره؟ اعصاب برای آدم نمی مونه خب. هرچند زدن ایشان هم کار درستی نبوده
    • بی نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      نه تو رو خدا عزیز. پس شما میخوای هرجور دلت خواست در حوزه اجتماع باشی و کسی کاری به کار شما نداشته باشه؟ عزیز با عرض معذرت ولی این که میشه قانون جنگل. وقتی میای توی جامعه باید تابع قوانین جامعه باشی و تابع دلت و هوا و هوست نباشی. وقتی میای توی جامعه که دیگه نباید بگی حریم خصوصی خودمه! داخل خونه ات حریم خصوصی ات است. اونجا هرطور میخوای راحت باش.
    • بی نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      در اروپا قانون جنگل باب نیست، ولی امنیت روانی بیش از ایرانه. به گفته آقای شاهرودی رییس سابق قوه قضاییه که گفته بود در سوئد پنج هزار پرونده قضایی هست، در حالی که در ایران بیش از این حرف هاست. انقدر زیاد است که بررسی پرونده ها سال ها طول می کشد. خود ایشان ابراز شگفتی کرده بود. اخلاقیات فقط رعایت حجاب نیست. ملت ایران در دوره شاه، اخلاقی تر از ملت امروز ایران بود، در حالی که خیلی چیزها در آن دوره آزاد بود. برای مثال، مسجدها در دوره شاه، پرتر از مسجدها در دوره ماست.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    به قول محمود تمام مشکلات این کشور تو همین چند تا تار موی زنان است ؟
  • رامین IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    ان حاجاقا حکم خدا رو گفته ولی بعضی ها اینقدر گردن کلفت هستن و اینقدر ازخدا به دورن وحتی از انسانیت هم بدورن که جواب اشخاص ملبس به لباس دین را با سبعیت میدن البته این خودش نشانه بدبینی بعضی به دینه که در سالهای اخیر بر اثر بد عملی بعضی بوجود امده. باید توجه داشت که امر به معروف ونهی از منکر در همه جا و با هر فردی واجب نیست بلکه در بعضی جاها شاید خلاف نظر صاحب شریعت باشه
    • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      مشکل این گارد اشتباهی است که عده ای در مقابل فریضه ی الهی امر به معروف و نهی از منکر گرفته اند. باید امر به معروف در جامعه ی ما احیا شود. وضعیت امر به معروف خراب است و نهادهای مسئول بی مسئولیتی می کنند.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    مدام سلایق شخصی خودمان را در حال تحمیل کردن به دیگران هستیم. چی برای مردم مانده فقط غم غم غم تو را بخدا رهایمان کنید. در ضمن شما واقعا اگر از جانت نمی ترسی برو اون آدمهای صاحب قدرت را که خون مردم را بجوش آورده اند امر به معروف کن تا ببینیم کجا تشریفت را خواهند برد
  • بی نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    امر به معروف و نهی از منکر وقتی باید بشه که مطمئن شویم طرف تحمل شنیدن رو داره. در غیر این صورت چرا امر به معروف کنیم؟
    • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      حکم جدیده؟؟؟ از کجا میاری این حکم های جدید رو؟ از جناب بها؟ یا جناب باب؟ یه تاثیر شنیدی و هی تکرار می کنی؟
    • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      یعنی وقتی مطمئنیم طرف حرف ما رو گوش نمی کنه و عمل نمی کنه و موجب بگومگو و جدال می شه، باید امر به معروف کرد و تنش درست کرد؟ خب این جوری که طرف پاش رو تو یه کفش می کنه و بدتر می کنه. نمی شه بی توجه به روان شناسی و جامعه شناسی از کسی انتقاد کرد. انتقاد هزار راه داره، هزار شکل داره. باید غیرمستقیم طرف را به خوبی دعوت کرد نه این قدر واضح و آشکار. قلق مردم رو باید بلد بود. با زبون خوش می شه مار رو از سوراخ در آورد. زبون خوش و منطق قوی، کارآیی داره.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    آخه چرا بعضی ها یک جوری لباس می پوشن که فرقی با توی خونشون نداره. به خدا توی اروپا هم هر لباسی را برای جایی دوخته اند.
    • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      حرفت حقه رفیق بی نامم. آقایون/خانوما/هرجور دلتون میخواد تو خونه تون لباس بپوشید. ولی انصافا وقتی میاید توی جامعه پوشش کامل داشته باشید. جامعه دیگر حریم خصوصی شما نیست که بگید هرجور دلم بخواد لباس می پوشم یا اصلن نمی پوشم و هرجور دلم بخواد رفتار می کنم. بابا حرمت نگه دارید.
  • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    کاملا تابلو هستش داری نظرات مثبت رو تایید میکنی توف به غیرتت
  • بانوى ايرانى IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خبر انلاين نبايد بخش منفى ومثبت راحذف كنيد. من به اين نوع مباحث علاقه دارم البته به دنبال نظرات مستدل هستم ولى خيلى ها به هم تهمت مى زنند يا حرف هم را باور نمى كنند. به هر حال من نظرم راصادقانه مى نويسم واز اقايان كاربر خواهش مى كنم از ديد يك خانم هم به موضوع دقت نماييد:من از نظر خودم با حجاب هستم ولى اصلا اين نوع برخورد ها را مناسب نمى دانم ايا درست است كه اقايان در خيابان ويا حتى در حرم امام رضا به خانم ها تذكر دهند؟ يعنى برخى از انها عمدا همه جا را مى ببينند تا فرد مجرم رابيابند! حتى در مورد خانم هايى كه جزو نيروى انتظامى هستند خيلى دوست دارم به سوالم جواب دهند، ايا در زمان صدر اسلام هم اين حالت اجبار وجود داشت؟ بنابر اين ما خودمان در تربيت اين نسل كم كارى كرده ايم كه هنوز مشكل وجود دارد
    • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      همسر بنده نیز محجبه است. خانواده ما نیز متدین هستند، ولی هر جا به خانمی برای حجاب گیر می دهند، دلخور می شوم. این قدر که فسادهای رنگارنگ در کشور ما هست در کشور بودایی ـ مسیحی ژاپن نیست. در حادثه سونامی ژاپن، ملت ژاپن باز هم پشت چراغ قرمر ایستاد و از هیچ فروشگاهی دزدی نکرد. این نشانه اخلاق است. ما پس از سال ها در بند خط آخر مسلمانی هستیم. این در حالی است که خط اول را از یاد بردیم.
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    برای این سایت متاسفم که امانتدار نظر مخاطبانش نیس. جانبداری نکن خبرآنلاین. منتشر کن همه نظرات رو. بخش مثبت و منفی رو از کار ننداز
  • amir GB ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    در زندگی و سلایق شخصی مردم نباید دخالت کرد. مردم خودشان عقل دارند و تشخیص می‌دهند چگونه بپوشند و غیره...
  • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    حالا به هر دلیلی، چطور تونسته یه پیرمرد مسن رو بزنه؟ خب یه لبخند میزد الکی مگفت چشم حاجی. حالا دفعه دیگه لباسای بهتری میپوشه. چی معنی داره!
    • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      ما نمی دونیم اصل ماجرا چیه. بخشی از اون رو شنیدیم. نمی شه داوری قاطعانه ای داشت
    • علیرضا IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      چشم حاجی ؟ دفعه بعد بهتر لباس میپوشه ؟! مشکل اینجاس که اصلا به ایشون ربطی نداره که کی چی میپوشه 80 میلیون نفر جمعیت ایران بخوان بهم تذکر زبانی بدن چه خواهد شد ؟!جای نفس کشیدن باقی میمونه ؟
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خبر آنلاین از چشمم داری می افتی. نترس بذار همه نظرها منتشر شه
  • بانوى ايرانى IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خبر انلاين جوابم به جعفرى راتاييد كن! دكمه مثبت منفى را هم بزار سرجاش تا دوست داشته باشم!
  • الهه A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    چه آدمهای وحشی پیدا میشن . فوقش الکی می گفت چشم دیگه . این وحشی بازی ها چیه. کتک زدن یک پیرمرد . حالا مگه پیرمرد بنده خدا چی کار کرده . فحش که نداده
  • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خبر چرا از گذاشتن مثبت و منفی مردم می ترسی؟؟؟ البته می دانی مردم حرفشان چیست
    • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      خبرآنلاین از مثبت و منفی مردم نمیترسه. بلکه در چنین موضوعات مهمی یه سری افراد هستند که با استفاده از راهکارهایی بصورت رگباری و فله ای به نظرات ضددینی مثبت می دهند و به نظرات دینی منفی می دهند و می خواهند بگویند مردم هم همینطور فکر می کنند!!!! بنظرم کار خبرآنلاین در غیرفعال کردن منفی و مثبت این مطلب ستودنی است.
    • بی نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      حرف ما حرف دین است: امر به معروف و نهی از منکر
    • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      حرف ما این است که دست بلند کردن روی یک پیرمرد کار وحشتناکی است.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    به نظر من خبرآنلاین در عین اطلاع رسانی و مشارکت پذیری با نظرات مختلف کاربرانش راه را بر بعضی افراد که فقط دنبال هوچی گری با لایک و دیسلایک هستند بسته است. این روش خوبی است. چرا که در حالی که کامنتها حذف نشده و نظرات مطرح میشود لایک و دیسلاک غیر فعال شده. به نظرم هر فردی نظری دارد می تواند بنویسد. اینطوری بهتر است
    • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      اصلا خوب نیست شاید بعضی جملات و نظرات جالب و مورد تایید باشن قرار نیست هی نظر بنویسیم لایک یا دیس لایک می کنیم در ضمن موافق و مخالف معلوم میشه
    • بی نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      بنده هم از خبرآنلاین متشکرم که لایک و دیسلایک در چنین موضوعاتی غیرفعال می شود. چون مدتی است که عده ای بر روی لایک و دیسلایک ها دستکاری می کنند و در عرض چند ثانیه یکدفعه چندصد لایک و دیسلایک جابجا می شود. همه ما این موارد را دیده ایم. خصوصا در موضوعات مهم دینی، این تغییر ناگهانی و 180 درجه ای را دیده ایم. ممنون خبرآنلاین.
    • بابک A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      شما از لایک و دیسلایک هم می ترسی. برو از خدا بترس.
    • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      آفرین هر کسی نظری دارد بهتره که یه رفراندوم بذارند تا نظر همه معلوم بشه. حرفت خیلی متنانقض بود تو که لالای بلدی چرا خوابت نمی بره
  • حمید IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خبر آنلاین چرا مثبت منفیها رو بستی! این روشها در رسانه اخلاقی نیست!! مطمئن هستم نظر من رو تایید نخواهی کرد.
  • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    دوره امر به معروف گذشته
    • بی نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      دوره این نظرات شما گذشته. دوره امر به معروف نگذشته.
  • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    متاسفم برای خبر انلاین که فقط نظرات موافق رو تایید میکنه....عزیزم حقیقت چیز دیگریست ...ما که توهین نمی کنیم شما سانسورش می کنی..؟؟!!
  • محسن IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    در امر به معروف بایستی شروط آن مخصوصا تاثیر آن مورد توجه قرار گیرد بویژه در مورد حجاب و در وضعیت کنونی جامعه. در ضرب و شتم هم مفامات قضایی به شدت برخورد کنند ضمن اینکه حکم در محل قرائت شود.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خبر محافظه کار اگه نمیتونی کامل وظیفتو در مقابل یک خبر بطور کامل انجام بدی خبر رو کار نکن مثبت و منفی رو چرا برداشتی؟ نگرانم این خبر به این شکل منجر به اتفاق خیلی خیلی بدی برای شخص مذکور بشه چون طرفش آدم بزرگیه غیر عادلانه طرفو مجازات سنگینی کنند و شما هم با این نوع خبررسانی دخیل در موضوع باشی خدا کنه اتفاق بدی نیفته
  • بی نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    نمی دونم چرا خبرآنلاین تا حالا هیچ کدوم از نظرات من رو نشون نمیده!!!. حالا با نشون دادن این نوشته، در جریان باش هنوز نظرم رو نشون ندادی، فقط اعتراضم رو نشون دادی. کم کم دارم بهت شک می کنم.
  • ... A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    ده یازده ساله بودم و روزی از روزهای ماه رمضون که از قضا توی تابستون افتاده بود با دوستام کنار پارکی فوتبال بازی میکردیم و وسط بازی شدیدا تشنه شدیم و برای خوردن آب پیش باغبون پارک که سرگرم آب دادن گلها بود رفتیم و ازش خواستیم لحظه ای شلنگ آب رو به ما بده تا کمی آب بخوریم. باغبون هم که گویا خودش خیلی روزه بود با چند تا فحش آبدار به پدر ها و مادر های ما به خاطر تربیت بچه های نا مسلمون و بی دین همه ما رو حسابی نهی از منکر و بازم نهی از منکر کرد تا اینکه همگی از ترس مردن پا به فرار گذاشتیم. هنوزم بعد از گذشت چندین سال از اون جریان فکر میکنم حد اقل یک درصد از روزه نگرفتنم به رفتار اون بنده خدا و نحوه امر به معروف و نهی از منکرش برمیگرده نود و نه در صد یقیه تقصیر خودمه!
    • حر A1 ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      خوب منظور شما از این قصه چی بود؟ کسی میدونه بیاد یه توضیحی بده.. منظورت اینه که امر به معروف و نهی از منکر حتی با فحش هم خوبه؟ یا اینکه امر به معروف کار بدیه؟ اصلا نتیجه قصه ت چی بود؟
  • گنجی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    بیچاره کسانی که از نصیحت و امر به معروف ناراحت میشوند اینها جز بدبختی چیزی نصیبشان نمیشود
  • بی نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خدا گواه است چادری هستم . قسم خوردم تا باور کنید . اهل آرایش هم نیستم . کاملا معمولی و مویم هم بیرون نیست . اما به هیچ عنوان موافق تذکر چهره به چهره نیستم . نه تنها اثر مثبت ندارد بلکه اثر عکس هم می گذارد. تا به حال چه اثری داشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بدتر هم شده . جواب نمیده این روش جواب نمیده . حتی موجب شده عده ای نسبت به ما چادری ها عقده ای شوند . برخی مطب ها میریم منشی می بینه چادری هستیم درست جوابمون رو نمیده . برخی مغازه ها میریم میبینن چادری هستیم جوابمون رو نمی دن . برخی مکانهای تفریحی با چادر میریم با نگاهشون ما رو سرزنش می کنن. دارید دو دستگی در ملت ایجاد می کنید . من برای آینده کشورم و همبستگی خودمون به شدت نگرانم.
  • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    دوستان به تجربه 35 ساله امر به معروف و بگیر و ببند، یک نگاهی بکنید. چرا نتیجه نداده؟ این خانم ها از سیاره دیگری به ایران نیامدند. همه این خانم های جوان در دوره جمهوری اسلامی به دنیا آمدن و پرورش یافتن. فراموش نکنید در دوره ای که تلویزیون، مدرسه، دانشگاه، جامعه، روزنامه ها و کتاب ها، تحت نظر نظام اسلامی بوده. چی شده که این ها حجاب رو رعایت نمی کنن. به موضوع ریشه ای بپردازیم نه مقطعی. نه با گشت ارشاد و توهین و تحقیر به خانم ها. این رفتارها سبب شده که اوضاع جوری باشه که متدینین ناراضی ان. عوامل اقتصادی رو نادیده نگیرید. همه عامل ها نقش دارند، نه یک عامل. حتی نوجویی و نوخواهی جوانان هم یکی از عامل هاست.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    فقط اینو میدونم که پوشش یک امر شخصی است و کسی حق ندارد به پوشش دیگری ایراد بگیرد ، بیایید نگاهمان را عوض کنیم ، قرار نیست همه به دلخواه ما رفتار کنند به پوشش مردم در کشورهای مسلمان و پیشرفته دیگر هم نگاه کنیم ، کشورهایی مثل ترکیه ، مالزی ، اندونزی و .... چرا وقتی تو فرانسه یا جاهای دیگر اروپا میگن منع حجاب باشه و کسی حق نداره حجاب داشته باشه همه اعتراض میکنن حتی بی حجابها ؛ حرفشون هم اینه که حجاب امر شخصیه و حق ندارن به کسی تحمیل کنن که باید حجابت را برداری راستی چرا قسمت مثبت و منفی نظراتتون خاموشه خبرانلاین ؟!
  • مسعود IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    با سلام، درست است كه آمر به معروف فردي شناخته شده هستند اما وقتي زني با شوهر خودش به صورتي كه گفته شده وارد جامعه ميشن به نظر مياد كه خود شوهر هم درست يا غلط با اين موضوع مشكلي نداره، فقط بحث اجتماعي قضيه هست كه شايد بهتر بود امر به معروف با واسطه و در مورد شوهر آن زن صورت مي گرفت يا يك زن با همسر ايشون مطرح مي كرد و در نهايت اگر هم خيلي زننده بود با يك تماس با110 مسئله قابل حل بود. ظاهراً شوهر اين زن بيش از "امر به معروف" با آمر به معروف مشكل داشتن كه چرا مستقيماً با همسر ايشون قضيه رو مطرح كردن. به هر حال برخورد فيزيكي مطلوب جامعه انساني نيست و از طرف ديگر پر واضح است كه در دنياي مدرن با اين همه امكانات ارتباطي چنين موضوعاتي قابل پيش بيني است كه با گذشت زمان و آموزش شرايط بهتر خواهد شد.
    • بی نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      یه پیر مرد جز خیر چه قصدی دیگه داشته که اون زدتش! این جور ادما خودسرند و با زور باید باهاشون برخورد کرد.
  • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    الهه! از بس فوقش الکی گفتیم چشم حال و روزمون اینجوری شده دیگه!! معنی نداره که عده ای نظر خودشون را در مورد پوشش به دیگران تحمیل کنند. با اینکه چادری نیستم اما از خیلی از چادری ها محجب ترم. خانم داشته با شوهرش می رفته. آخه...
  • اسد GB ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    ولی اگرم قرار باشه هرکی به زن یکی دیگه تذکر بده.سنگ رو سنگ بند نمیشه که!!!استاد روش بهتری باید اتخاذ میکردند. کتک زدن هم که کاملا مردوده.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    به نظرم باید کمی انصاف هم به خرج بدیم، ما که اونجا نبودیم ببنیم آیت الله به اینا چی گفته و خب کار خوبی نبودن زدن
  • بی نام DE ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    شما هم مثل سدا و صیما از نظر مردم میترسی ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    شوهر اون خانم هم تشخیص داده که این جوری امر به معروف و نهی از منکر کنه. درست یا غلط بودنش رو نمی دونم ولی خوب تشخیصش این بوده.
  • هموطن-1 IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    جدا از بحث مهم امر به معروف و نهی از منکر بیایم این نکته رو بررسی کنیم که چرا مردم ایران و مخصوصاً جوانان اصلاً انتقاد پذیر نیستند. ربطی هم به موضوع نداره. کلاً انتقاد بهشون بر می خوره. محترمانه هم بگی برمی خوره. یه مثالی رو می یارم. یه جای بنده خدایی داشت از عابربانک استفاده می کرد اما حدود 2، 3 ماه قبل تر از اون تلویزیون اعلام کرده بود برای کارت به کارت از این بعد فلان قانون هست. چون عابربانک ها پول نداشتن من 2،3 تا عابربانک رو باهاش بودم. دیدم قضیه رو نمی دونه. خیلی محترمانه و دلسوزانه گفتم شما چون بانک مبدأ و مقصدتون فلان بانک هست باید به عابربانک یکی از بانک های مبدأ و مقصد مراجعه کنید. یه نگاه بدی (؟!) به من کرد و گفت من همش این کار رو می کنم و حرفمو گوش نکرد و ... ادامه داره
  • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    مثبت و منفیا کجان پس خبرآنلاین ؟ زرنگ شدی؟
  • هموطن-2 IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    این مسائل باید تو مدارس آموزش داده بشه. تو کدوم کتاب درسی ما مثلاً فارسی روحیه انتقادپذیری رو در قالب یک داستان تو بچه ها جا انداختیم. چرا یه جوون ازش انتقاد میشه احساس می کنه بهش توهین شده؟ بیایم این نکته رو بررسی کنیم شاید به نتیجه ای رسیدیم.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    متاسفم برا بعضی از مردممون فک کردن آخرتی نیست لعنت بر اونایی که این وضع رو تو مملکت ایجاد کردند که الان این بی حجابا اینقدر پررو شدن
    • صادق IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      نمیدونم چرا اینقدر اصرار داریم تفکر خودمون رو به دیگران دیکته کنیم . انهایی که به آخرت اعتقاد دارند در نهایت در محکمه الهی قضاوت خواهند شد آنهایی هم که اعتقادی ندارند میخواهند با این اعتقاد خود زندگی کنند و نباید راه و روش زندگی اونها رو یکسره مردود فرض کنیم !
  • حمید A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    در مجموع و از هر طرف که به این موضوع توجه شود حق با آیتالله است.اما ای کاش فضایی ایجاد شود که همگان حقوق خود و دیگران را به رسمیت بشناسند و بی هیچ اجباری سلم و صلح را که از آموزه های اولیه مذهب ماست در روابط اجتمایی الگوی خود قرار دهند.
  • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خبر انلاين عزيزم ، لايك و ديسلايك رو باز كن. خواهش ميكنم. تا فرق اقليت و اكثريت معلوم بشه............  
  • سروش A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    اون عضو خبرگان اشتباه کرده .طرف با شوهرش است نباید کاسه داغ تر از آش میشد ضمن اینکه هر کسی نباید به خودش اجازه بدهد خود را ملزم به امر به معروف بکند آیا این عضو خبرگان دیگر یک انسان کامل هستند خودشان! که اقدام به امر به معروف به کسی که با شوهرش بیرون آمده میکند.
    • بی نام A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      شما قطعا نمیدونی امر به معروف چیه برو مطالعه کن
    • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      حجاب و پوشش مناسب موجب رواج عفت و رفتار سالم در سطح جامعه می‌شود و شهروندان نیز از مزایای آن بهره می‌برند اما این روزها متاسفانه شاهد رنگ باختن غیرت در میان برخی از مردان شده‌ایم.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    حاج آقا همشریمه و ادم متشخصیه - متاسفانه ظرفیت انتقادمون پاینه جای تاسف داره که ریشه در مسائل اجتماعی ماست
  • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خوش به حال شهدای این راه که پیرو حقیقی امام حسین ع هستند
    • بی نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      نظرت آب گوارایی بود بر عصبانیت من از این مدافعان بدحجابی که از هیچ فرصتی برای بیان نظرات ضددینشان دریغ نمی کنند. بنظرمن زیباترین مرگ در دوران غیبت امام زمان، شهادت در راه امر به معروف و نهی از منکر است. از خدای مهربان می خواهم مرگ من را شهادت در راه امر به معروف و نهی از منکر قرار دهد.
  • رضا A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    من قبول دارم كه بي حجابي در جامعه خيلي زياد شده و مي بايست ريشه يابي شود تا در مملكت اسلامي شاهد نباشيم كه دختران و زنان با انواع ساپورت و لباس هاي بدن نما در انظار ظاهر شوند ولي خدا وكيلي كدوم آيت الله تا حالا به مسولين جامعه كه همه مي شناسيمشون گفتند دروغ نگوييد ثروت اندوزي نكنيد علي وار زندگي كنيد آيا مي دانيد سودي كه بانك هاي به اصطلاح اسلامي ما ( انصار- مهر- ثامن و سيناو... كه موسسين اش از ما بهترون هستند چه سود هاي هنگفتي مي گيرند. كي گفته بچه هاي مسولين ما اكثرا در خارج از كشور باشند داراي بهترين امكانات باشند چرا كسي پيدا نمي شود اين ها را امر به معروف كند. من كه كسي را ندارم چرا بايد دنبال وام 4 ميليوني بانك ها 6 ماه بدوم ولي.....نميشه يك بام باشه و دو هوا.....
  • منتقد دلسوز IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خبرآنلاين با حذف مثبت و منفي فرهنگ انتقاد پذيري رو رعايت نميكنه اونوخ از انتقاد پذبر نبودن شوهر يه خانوم ناراحته بلخره هر كي يه جوري انتقاد ميكنه يكي زباني يكي با كتك - خبرآنلاين اگه انتقادپذبري درباره حذف مثبت و منفي نظرسنجي بذار (حتي اگه تحت فشار يعضيا خبرآنلاين مجبور شده مثبت و منفي رو براي بعضي خبرا حذف كنه حداقل اون نهاداي فشار ببينن نظر مردم چيه)
    • بی نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      این دیگه چه جور منطقی هست؟ «بلخره--بالاخره-- هر كي يه جوري انتقاد ميكنه يكي زباني يكي با كتك». با کتک؟؟؟!!!!!!! خبرآنلاین چرا این جور نظرات رو تأیید می کنی؟ این نظر من رو یاد فیلم های وسترن میندازه!!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      پس از این به بعد با کتک کاری امربه معروف می کنیم
  • سینا IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    وقتی شوهرش اونجاس کسی دیگه حق تذکر دادن نداره زنشه اختیارشو داره هرجور بخواد میتونه باشه پیش شوهرش
    • بی نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      0 0
      برخی رفتارها از سوی زنان و دخترانی که حجاب نامناسبی دارند به قدری زننده است که بنده به عنوان یک خانم از آن شرم دارم؛ چند روز پیش در یکی از میادین شمال تهران صحنه بسیار زننده‌ای از خودنمایی دختر جوان که لباسی کاملا باز داشت و از پوشش ساپورت نیز به جای شلوار استفاده کرده بود دیدم و واقعا به خاطر این وضعیت شهر تأسف خوردم. تا چه زمانی باید شاهد چنین رفتارها و پوشش‌هایی باشیم و جرئت سخن گفتن یا حتی اعتراض کردن نداشته باشیم مگر ایران یک کشور اسلامی با ضوابط مشخص برای پوشش نیست؟
    • با غیرت A1 ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      یعنی شما دوس داری خواهر و مادرت هرجوری بیان تو خیابون....هرجوری....؟ غیرتت کجاست عمو؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      درود بر شما "باغیرت"... با حرفهات موافقم. واقعا شيطان به از خود گذشتگي مردي كه پول در مي‌آورد، تا هزينه لوازم آرايش و لباس‌هاي آنچناني ناموسش را فراهم کند، و او را مثل عروسکي به چشم‌هاي شهوت پرست بسپارد، دست مريزاد مي‌گويد.
    • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      در جواب سینا فقط یک حدیث می گویم و اگر قانع نشد دیگر هیچ نمی گویم. رسول اکرم(ص) فرمودند:زني که خود را زينت و خوشبو نمايد و از خانه اش خارج شود و شوهرش به اين کار راضي باشد، هر قدمي که اين زن برمي دارد، براي شوهرش در جهنم خانه اي بنا مي‌شود.منبع حدیث: بحارالانوار ج۱۰۳ ص ۲۴۹
    • يه دختر A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      زنشه اختارشو داره؟ و چه زن بدبختيه كسي كه لباسش بسته به نظر ِ شوهرش باشه(اگه شوهره مومن باشه زنه چادري بشه و اگه شوهره دلش بخواد زنش بي روسري بياد توو خيابون بي روسري بياد؟) به نظر ِ شما زن چيه يه موجود بي عقل؟ هركس خودش بايد لباس پوشيدن خودش رو انتخاب كنه. در ضمن شما به اين چيزا ميگين غيرت؟!!غيرت يعني اگه كسي ناموست رو(يا هرآدم ديگه رو) اذيت ميكنه يا قلدري ميكنه بري جلو و از مظلوم دفاع كني نه اينكه آزادي هاي طرف مقابل رو مطابق با سليقه ي خودت محدود كني
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    انشاالله که با پادرمیانی افراد خیر همه چیز به خیر و خوشی تمام میشود. دنیا ارزش این گونه نامهربانی ها را ندارد.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    متاسفم برای خبرآنلاین که میاد مثبت منفی ها رو برمیداره، کامنت ها رو تایید نمیکنه که به زور جامعه و افکار عمومی رو جوری دیگه جلوه بده. این دروغ گفتن ها به خودتون باعث میشه مردم رو درک نکنید و با مردم درگیری پیدا کنید
    • بی نام A1 ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      فکر نمیکنم جامعه و افکار عمومی موافق کتک زدن یه پیرمرد حالا به هر دلیلی باشه.
  • بی نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    ما دردمان را به چه کسی بگوییم. فقط می توانیم اینجا بنویسیم. به هر مسئولی اعتراض می کنیم، می گوید باید کار فرهنگی بکنیم! اقدام فرهنگی در حوزه حجاب شعاری است که سال‌هاست آن را سرمی‌دهند اما مشخص نیست که این اقدام فرهنگی چگونه و توسط چه نهادهایی باید انجام شود. طی ماه‌های اخیر افرادی که اقدام به امر به معروف می‌کردند از سوی بدحجابان مورد گستاخی و جسارت قرار گرفتند. بنده هنگامی که به یک خانم جوانی که با همسرش در خیابان بود به دلیل بدپوششی تذکر دادم با رفتار بسیار زننده همسر وی مواجه شدم که به بنده گفت دوران شما گذشته و به تاریخ پیوسته‌اید. بنابراین در مقطع کنونی نیاز داریم تا دولت جدید در حوزه فرهنگی و مسائل مربوط به حجاب و پوشش به طور مشخص موضع خود را مشخص کند.
  • بی نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    واقعیت تلخ اینست که حرف شوهر آن خانم بی حجاب ، شاید خیلی هم(به فهم خودش) بی ربط نبود، آن موقع که گفت :« شما به چه حقي به خانم من بابت حجابش تذکر داديد و ... » وقتی حمایت نباشد همین می شود که دیگر ناهیان منکر جرات امر و نهی کردن را نمی کنند چون پشتوانه ای ندارند. مزد دغدغه و عمل به شرع مقدس را با کتک خوردن و چاقو خوردن می گیرند و دیگر هیچ.
  • یاسین A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    اگه یه بچه خطایی ازش سرزد معمولا به کسی که بچه ازش حرف شنوی داره تذکر میدن. توو این قضیه هم بهتر بود حضرت آیت الله به شوهر اون خانم تذکر میداد. البته بهتره تذکر طوری در خفا باشه که باعث حقارت مرد در چشم زنش نشه. درهرصورت قوه قضائیه باید این مرد را طوری تأدیب کنه که باعث عبرت بقیه بشه. طوری که: 1ـ قبل از اینکه کسی بهش تذکر بده ، خودش به زنش تذکر بده. 2ـ دیگه هیچکس به خودش اجازه نده حتی اگه در اجرای امر به معروف هم اشتباهی مرتکب شده باشه ، کتک کاری و بی حرمتی کنه.
    • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      فقط درود می فرستم بر آیت الله توکل -استاد اخلاق اسلامی در حوزه- که روح امر به معروف را زنده کردند. کلامی زیبا از علی علیه السلام است که می فرمایند دراخرالزمان حق پوستین وارونه میپوشد که حق باطل وباطل حق نمایانده میشود و مومنین و حق گویان به کناری زده شده ودروغگویان به احترام برخورد میشود . این سخن براستی حکایت زمان ماست که در حکومت اسلامی نظاره گر جولان از خدا بیخبران و سکولار های نان به نرخ روزها هستیم وما مادران دلسوخته باید بسوزیم ودم نیاوریم.
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    مسئولان اینقدر به فکر آخرت مردم هستند که آخرت خودشون یادشون رفته !! این همه ریا و دروغ و رانت و رشوه و فساد و هتاکی که متاسفانه هم زیادیه میشه نشانه فراموشی آخرت هست.. زدن یه پیرمرد کار زشتیه .. اما باید زمینه چینی برخوردی را مطالعه کرد.. درون تعدای از مردم پر از نفرت شده.. نفرت از همه چیز .. واقعیت را نباید کتمان کرد.. چرا مقیاس ارزش مداری شده بالا رفتن و پایین اومدن میل جنسی آقایان؟ مقیاس بهتری نیست ؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      جریان خزنده بدحجابی نزدیک به بی‌حجابی این روزها در سایه اهمال‌کاری مسئولین به معضلی تبدیل شده و می‌رود که بی‌حجابی یک عده اقلیت پررو در معابر و اماکن عمومی عادی شود. مسئولین نزد خداوند چه جوابی دارند بدهند؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    البته که آیت اله توکل فردی است فرهیخته و با خدا ولی توهمین تهران در منطقه 2 نزدیک معاونت اجتماعی منطقه 2 اوباشانی هستند که به زنان و دختران مردم رحم نمیکنند و کارهای خلاف شرع میکنند چرا جلوی این افراد را نمیگیرند که خانمها در جای جای این مملکت با آرامش حرکت کنند امر به معروف یا همانگفتن و تشویق به کردار نیک فقط مختص روسری و چادر خانمها نیست جلوی افراد شرور را بگیرید ایا زنان بد حجاب فقط مورد آزار و اذیت قرار میگیرند یااین اوباش که به هیچ چیز رحم نمیکنند از آیت الله توکل میخواهیم و همچنین دیگر مسولان که امر به معروف را فقط به حجاب زنان محدود نکنند بلکه امنیت اجتماعی را افزایش دهند که زنان ما با امنیت از منزل خارج و بازگشت نمایند .
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    ضمن محکوم کردن رفتار غیر انسانی ضارب.فکر می کنم با توجه به عدم نتیجه دهی انواع روشهای امر به معروف ونهی از منکر در مورد حجاب چاره ای نیست جز به رسمیت شناختن حجاب حداقلی این گروه از خانم ها وتحمل کردن.البته قابل ذکر است بیشترین امار طلاق وخیانت به همسر متعلق به همین خانواده های غیر مذهبی هستش پس وقتی خودوشون تو همین دنیا مکافات عملشون رو می بینند چرا ما به خودمون زحمت هدایتشون رو بدیم وقتی خودشون دوست دارند اینجوری باشن
  • سوشا A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    چرا نظرات این خبر +و- نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      چون متاسفانه یه عده ای نمیدونم چه جوری به صورت فله ای و رگباری به نظرات مثبت و منفی میدن. خصوصا در مورد نظرات مذهبی که یه دفعه در عرض چندثانیه یه عده ی معلوم الحال میان چندصد منفی میدن و میرن. بنظرم همین که مثبت و منفی ها در مورد مطالب مذهبی برداشته شده کار درستیه. ممنون خبرآنلاین.
    • ایلیا A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      سوشا عزیز من هم اعتراض کردم ولی نظرات منو درج نمیکنند .نذاشتن مثبت و منفی انگار به نعفشان نیست
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    آیافروشندگی در مترو فقط با هدف کسب در آمد است یا فرهنگ ما را هم نشانه گرفته اند.فروش این به اصطلاح ساپورت ها از مترو شروع شد اینقدر فروختند و تبلیغ کردند و سلیقه خانم ها را تغییر دادند تا حالا به اینجا رسیدیم . وقتی این مظاهر نمایش تن را می فروختند کسی نگفت چه می کنند . چرا باید در مترو فقط در ظهر ماه مبارک رمضان آب خنک فروخته شود و در دیگر مواقع سال نه...مراقب باشیم همین که مترو ما را با سرعت جابه جا می کند ما را از فرهنگ اسلانی ایرانی مان دور نکند . فکری به حال آسیب شناسی مترو هم بکنیم تا دیرتر نشده
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    در حریم شخصی خودش مشکلی نداره-ولی در جامعه مشکل پیش میاد-اگر کسی در جامعه به دلیل بد حجابی به خانم تعرض کرد انتظار حمایت قانون را نداشته باشد چون قبلاقانون توسط خانم زیر پا گذاشته شده
  • ریاحی IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    سلام. من از مسئولین کشورم می خواهم و انتظار دارم اجازه ندهند که هوسهاي يک عدّه معدود و يک گروه کوچک و اندک در داخل جامعه، موجب اغواي ذهن و فکر دختر و پسر جوان و مرد و زن مؤمني شود که هيچ انگيزه فسادي ندارند. شما بايد جلوي آن‏گونه افراد را بگيريد. همه مسئولان بخشهاي مختلف کشور در اين زمينه مسئولند. اجازه ندهيد عدّه‏اي با تکيه به نام آزادي – که واقعاً بايد بر عنوان مظلوم آزادي گريست که چه سوء استفاده‏هايي از اين نام مي‏شود ـ منکرات وفحشا و بي‏بندوباري را در جامعه رايج کنند. جلوی بدحجابی را بگیرید.
    • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      من به عنوان يک دختر ايراني و مسلمان شرم دارم وفتي مي بينم خانم هاي ايراني اين همه بدحجاب و بي شرم شدند از خودم بدم مي ياد
  • وفا IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    من که میگم اگه میشد یه قانوني تصويب کرد که همراه با جمع‌آوري زنان بدحجاب از سطح جامعه، مردانشان را مي‌گرفتند و در مورد آنها اعمال قانون مي‌کردند، شايد مدت‌ها پيش‌تر اين معضل از سطح جامعه رفع شده بود. آيا مردي كه اينگونه ناموسش را به خيابان مي‌آورد، و دست در دست و شانه به شانه او در جامعه حرکت مي‌کند، در حالي که چشم‌هاي زيادي، و نه به بزرگواري و مقام و منزلت ناموسش، بلکه شهواني و شيطاني به او خيره شده‌‌اند، شايسته تعزير نيست؟
  • بچه شمال IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    من به نظرم کار آقای آیت الله توکل یک کار الهی و پرپاداش بوده. من خودم بچه شمالم. وضعیت بدحجابی اینجا نگران کننده ست. حضور خودروهای گرانقیمت در سواحل، پخش موسیقی‌های زننده با صدای بلند، حرکات غیراخلاقی و رقص مختلط و همچنین استفاده از پوشش‌های غیراسلامی، از جمله مواردیه که با اعتراض جدی مردم و گردشگران مواجه میشه و حتی تذکر مردم به این افراد هم باعث نشده تا دست از اقدامات غیراخلاقی خودشون بردارند؛ یعنی ساحل دریای خزر که قراره یکی از اماکن تفریحی برای خانواده‌های ایرانی باشه، به محل عیاشی و اعمال منافی عفت عده‌ای خاص تبدیل شده.
  • مختار A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    امربه معروف بعد نماز واجب است بعدشم از بس الگوي حجاب در عرصه سينما داريم اين اتفاقا مي افته!!!!!!!! افرادي كه آلان اين كارها را ميكنن در زمان ظهور هم مقابل آقا امام زمان هم قانع كردنشان سخت است كه يكي از مشكلات اساسي آقا همين است در آخر بايد به اين شخصي كه قلدري كرده بايد بگم كه بد نيست يك نگاهي به صفحه هاي حوادث روز نامه ها بندازد وببيند كه چقدر موضوع تجاوز جنسي صورت ميگيرد كه 80 درصدآن به بد حجابي اشخاص برميگردد.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    سلام.ضمن محکوم کردن این رفتار غیر انسانی.فکر می کنم با توجه به عدم نتیجه گیری از روشهای مخنلف امر به معروف ونهی از منکر به ناچار باید حداقل حجاب این گروه از خانم ها رو به رسمیت بشناسیم وقتی کسی به چیزی اعتقاد نداره به زور نمیشه هدایتش کرد در ضمن صدمات اینگونه هنجار شکنی ها هم متوجه خود این افراد هستش مثلابررسی ها نشون داده طلاق وخیانت به همسر در خانواده های غیر مذهبی بیشتره.
  • طالب IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    من به حجاب زن این شخص کار ندارم - ولی شک ندارم که خواسته عقده خالی کنه یه پیرمرد را زده . این آدمها ذلیلند - اگه یه گردن کلفت بهش میگفت عین موش میگفت چشم . با پوزش از زنان ایرانی متاسفانه بعضی با نیت سوئ تو خیابونها میچرخند . نباید جلو اینها را گرفت ؟ اونها که بچه دارند و برای بچه هاشون زحمت کشیدند میفهمن چی میگم
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    من پیشنهاد می کنم به جای کلمه بد حجاب از واژه بی حجاب استفاده شود. آخه حجاب یه معنی خاصی داره که اگه مراجعه کنید می بینید که میشه پوشش بدون جلب توجه و ایحاد تبرج ( مثل برج نمایان شدن ) که در قرآن اومده بنابراین این چیزی که خیلی از زنها متأسفانه تو جامعه ما می پوشند اصلا حجاب نیست و کلا حجاب یا هست یا نیست و حد وسطی به نام بد حجاب نداریم
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    مقصر اول دولت است که هیچ کمکی برای جمع آوری این ساپورتها و مانتوها نمی کند برای اینکه جوانان را با این چیز سرگرم کندو خودشان هر کاری که دوست دارند انجام دهند.مقصر دوم صداسیما و سینمای افتضاح ما این است به هیچ وجه الگوی خوبی برای جوانان نیست.اما سوم شما.. خاسته یا ناخواسته در گیر این بی بند و باری می شوید به طوری که اصلا به هیچ وجه دوست ندارید همسر ،خواهریا حتی مادرتان از این مانتوها و ساپورتها بپوشند به طوری که با همسرتان برای خرید یک مانتو بیرون می روید می بینید اون مانتویی که دوست دارید با حجاب باشد خیلی محدود و گران است و تصمیم می گیرید از مانتوهای بازار خرید بکنید...
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    اگر شبها به بعضی از بوستانها نظیر بوستان پاکنژاد در شهرک غرب سری بزنید با چشمان خود خواهید دید که کار از بد حجابی گذشته است. چه کسی مسئول به وجود آمدن این وضعیت است؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    در بومهن زندگی می‌کنم و محل کارم تهران است. متأسفانه در طول مسیر گاهی مشاهده می‌شود خانمها در داخل خودرو حجاب را رعایت نمی‌کنند و تا رسیدن به عوارضی هیچ‌کس جلوی آنها را نمی‌گیرد. قبح این مسئله ریخته شده و به یک امر عادی دارد تبدیل می‌شود. لطفا هرچه سریع‌تر این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهید.
    • بی نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      طی این سالها در مقابل هر رفتاری ضد دینی سکوت­ها کرده­ایم اما در مورد خط قرمزهایمان، از جمله میراث حضرت فاطمه زهرا (س) که عزیزانم فدای ایشان، هیچ تسامح و تساهلی به خرج نخواهیم داد.
  • كامل IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    از اين استاد معظم بپرسيد و ايشان هم از خودشان بپرسند ! چرا بعد از گذشت سي و چها رسال مملكت داري به شيوه جاري چه نيازي به امر به معروف فردي است . چرا با وجود اينكه تمام امكانات كشور دستمان بوده به چه دليل نتوانسته ايم به اصطلاح اين منحرفين از معروف را هدايت كنيم .مگر نه اينكه اين استاد محترم خود از دست اندركاران بوده است. در اين كشور چرا با استفاده از رانت هاي متنوع اقدام به چپاول مردم عادي مي شود ولي كاري در مورد امر به معروف نمي شود.
    • بی نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      چون همه مردم به وظیفه شون عمل نکردن. امر به معروف وظیفه همگانی است. همه مكلف به امر به معروف و نهى از منكرن . اگرهم امر و نهى خودشون رو بى‏تأثير ديدند، نبايد اونو ترك كنن، بلكه بايد تلاش کنن تا با اخلاص عمل، امر و نهى خودشونو مؤثر کنن و اساس شريعت رو زنده نگه دارن . دامنه تأثير هم اونقدر گسترده و عميقه كه نمیشه اون رو در چارچوب محدودى گنجوند و اگر سخنى در جايى اثر فورى نداشت، نباید کلا از مؤثر نبودن آن به‏طور مطلق سخن بگیم.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    خب اقا صبر می کرد تا مرد پیاده شد اورا امر به معروف میکرد چرا خانم را امر بهمعروف کرد
  • م. A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    ما زنان این جامعه تو ایران بزرگ شدیم این همه دخالت تو زندگی مردم فقط تاثیر منفی داره. دبیرستان که بودم برا نماز ظهر می رفتم نمازخونه. یه روز سر ظهر ناظم اومد دم در ،دفتر به دست واستاد، رفتم ازش پرسیدم چی کار می کنه،گفت اسمامونو می نویسه برا نمره انظباط دادن.(اونایی که نمیومدن نمرشون کم می شد) بعد اون روز دیگه نرفتم نماز اول وقت تو مدرسه بخونم. الان سال ها می گذره از اون روزا همه چی عوض شده ولی هنوزم وقتی کسی میاد سر اسلام و اینا بهم امر و نهی می کنه لجم می گیره. شما های که خودتونو گذاشتید جای خدا به مردم می گید چه طور زندگی کنن بدونین دارید تیشه به ریشه ایمان جوونا می زنید. گوری زندگی کنید که مردم جذب شما بشن بخوان مثل شما باشن.
    • بی نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      0 0
      کسایی که مدعی هستیدد زمان و دوره امر به معروف و نهی از منکر گذشته باور کنید در خیالات خود به سرمی‌برید. دوستان عزیزم امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت همیشگی دینی و قرآنی و سنت پیامبر (ص) است و به هیچوجه نمی‌توانیم بگوییم که عصر آن گذشته است مگر اینکه بگوییم عصر اسلام گذشته است که صحیح نیست.
  • بی نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    نظرات را کامل خوندم و تعجب کردم که چطور یه عده ای اینقدر راحت از بی حجابی دفاع کردن. بنظر من همه ی مسئولین و مردم باید با قاطعیت در مقابل این قضیه بی حجابی و مقابله با فریضه نهی از منکر قد علم کنند و قائله را براندازی کنند.
  • جواب به دوستان IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    جواب به بعضی از دوستان که گفتند اگر دیدی امر به معروفت اثر ندارد، انجامش نده باید بگویم چه بسا كه ما کسى را امر به معروف كنيم و از منكر بازداريم، اما آن شخص به گفته ما ترتيب‏اثرى نمى‏دهد و همچنان روش خود را دنبال مى‏كند. امـا باز در اين صورت نمى‏توان نتيجه گرفت كه گفته ما بى‏تأثير بوده است، شايد پس از ما ديگرى و ديگران باز او را امر و نهى كنند و بدين‏ترتيب برآيند اين چند امر و نهى، موجب به صلاح آمدن آن شخص شود. اگر هم هيچ كس اثرى و ثمرى از اين امر و نهى نبرد، باز همين كه آمر با امر و نهى خود نشان مى‏دهد كه زنده است و مرده متحركى نيست و جامعه درمى‏يابد كه هنوز كسانى هستند كه در برابر منكرات حساسيت نشان مى‏دهند، خود بيش‏ترين تأثير را دارد.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین