مهر نوشت:


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مذاکراتش با رئیس جمهوردر خصوص انتصاب سخنگوی زن در وزارت خارجه گفت: به روحانی گفتم سخنگوی وزارت خارجه بیانگر سیاست خارجی یک دولت اسلامی و دینی است، لذا نباید در این خصوص خلاف آیه قرآن عمل کرد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتصابات اخیر دولت گفت: چون آقای روحانی مدعی هستند که فراجناحی عمل میکنند باید در دولت  از همه جریانها به خصوص جریان حزب الهی که در کشور شناخته شده هستند استفاده کند، نه اینکه همه نیروهای حزب الهی را حتی در رده های دوم و سوم کنار بزنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به انتخاب یک زن به عنوان سخنگوی وزارت خارجه گفت: در خصوص این موضوع با رئیس جمهور در حاشیه اجلاس خبرگان صحبت کردم.

وی گفت: در دیدارم با روحانی به آیه هجده سوره مبارکه زخرف اشاره کردم و گفتم از جناب عالی در این خصوص انتظار نداشتیم .البته باید از زنان عالمه و فاضله در دولت استفاد کرد اما سخنگوی وزارت خارجه بیانگر سیاست خارجی یک دولت اسلامی و دینی است،لذا نباید در این خصوص خلاف آیه قرآن عمل کرد.

1717

کد خبر 312024

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 104
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    در قرآن ار سخنگویی زن در وزارت خارجه سخن گفته نشده و برداشت و تفسیر شما از آیات قران شخصی و برای خودتان حجت است
    • صدای جوانان IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      جناب علم الهدي از خود آقاي روحاني حزب اللهي تر تو دولت؟
    • موافق A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      من با سخنگو بودن خانم كاملاً موافقم . ولي وقتي ديشب براي اولين بار در شبكه خبر مجري شبكه با خانم افخم تلفني در مورد حمله افغانها به كنسولگري ايران صحبت ميكرد ، واقعاً مايه ناراحتي همه شد. خانم افخم كلي جملات رو غلط و اشتباه ادا كردند و اصلاً توانايي و فن بيان نداشتند . بدتر از همه از ناشي گري موضوع رو وارونه توضيح دادند كه مجري براي اينكه ادامه ندن خداحافظي كرد. ميتونستن يه خانم توانمندتر و بليغ تر انتخاب كنن...
    • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      ا چرا به احمدی نژاد نگفتید وزیر زن خلاف آیه قرآن است
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    از کی تا امروز در قرآن کریم در باره سخنگوی وزارت خارجه هم حکم اومده؟!
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    شگفت زده شدیم!!!!!!!!!!!!!!! جسارتا از طرف یک زن ایرانی
  • ایران IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    از کجا معلومه که خانم افخم حزب الهی نیست ویا به زعم آقای امام جمعه مشهد حزب الهی ها فقط بعضی از آقایان هستند وخانمها فقط باید خانه داری کنند ضمناٌ کجای قرآن آمده که سخنگو نمیتواند زن باشد.
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    يعني قران صراحتا گفته انتصاب يك خانم براي وزارت امور خارجه بودن گناه است؟!! راستي كسي كه جانانه بعد از واقعه كربلا سخنراني كرد كه بود؟؟
    • مرتضی A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      هزاران احسنت به این نظر. . .
    • حسین A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      عجب جوابی دادی
    • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      عجب جوابی بی نظیر بود. کاش روحانی ام اون لحظه این جواب به ذهنش اومده باشه
    • يک حسابدار A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      آفرين بر اين نکته بيني جانانه
    • شين نون A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      416 9
      آفريـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
    • حسن A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      واقعاً مرحبا به این جواب،
    • هومن IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      لذت بردیم از جوابتون . زنده باشید
    • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      257 8
      دوستان لطف داريد! اما وجدانا آدم كفري ميشه از بعضي اظهار نظرهاي اينچنيني اونم از كساني كه بايد الگوي ديني جامعه باشند
    • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      مرسییییی
    • محسن A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      90 7
      دروود بر تو ای بی نام...
    • فاضل A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      118 7
      خدایی جوابت قشنگ بود از افراط در دین و .... خسته شدیم
    • حميد IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      91 11
      دمت گرم به اين ميگن جواب
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      98 7
      خیلی حضور ذهنت عالی بود
    • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      83 10
      هزار افرین... امیدوارم امام جمعه حزب اللهی مشهد نظرات و بخونه!!!!!
    • بی نام GB ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      89 10
      بسیار عالی بزن لایکو
    • بی نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      15 42
      اگه مردی بود که می تونست از حق امام حسین دفاع کنه حضرت زینب حاضر نبود با یزید شراب خوار بحث کنه. حضرت سجاد در اون موقع مریض بودند و گهگاه از هوش می رفتند. در ضمن وقتی مرد حاذق تر از این خانم هست چرا این کار! این کار دولت بیشتر تبلیغاتی!
    • پدیده IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      12 8
      راستي كسي كه جانانه بعد از واقعه كربلا سخنراني كرد كه بود؟؟ تبارک الله.... هزاران احسنت به این نظر...
    • ربیع.ون A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      9 4
      احسن به جواب منطقی شما
    • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      9 19
      با عرض معذرت از دوستان عزیز اگر به بودن یا نبودن خانم سخنگو اعتراض دار ید خواهشا پای وقایع کربلا را به میان نکشید چرا که قیاس صحیح نیست . حضرت زینب (س) 2یا 3 جا سخن گفتن که بجهت حفظ جان امام سجاد (ع) بود که یکجا امام از ایشان تقاضای سکوت کردند متشکرم
  • طالبان A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    ای خـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • حامد IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    وای خدااااااااااااا الانه که سرمو بکوبم به تختم
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    شما لازم نیس به روحانی جون من تذکر بدی ، چون این جای تذکر نداره !!
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    از زنان فقط باید در خانه استفاده کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    من که تضاد این انتخاب را با این آیه نفهمیدم.
    • سید A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      54 92
      به نظر من خانم افخم ابهت قاطعانه جواب دادن رو نداره . امیدوارم کم کم با تجریه بشه
    • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      سید جان! وزارت امور خارجه گود زورخانه نیست که "جواب قاطعانه" لازم داشته باشه. بلکه عرصه دیپلماسی و گفتگوست. سیاست "جواب قاطعانه" هشت سال پیگیری شد و نتیجش اینه که میبینیم
    • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      88 7
      اقا سید تا منظور شما از قاطعانه چی باشه .اگه منظور اینه که مثلا قاطعانه بگه امریکا تا یکسال دیگه محو می شه یا بگه قطعنامه های سازمان ملل چرک کف دسته یا اینکه قاطعانه و برای اثبات حرفش خانه نشین بشه یا اینکه قاطعانه از اختلاس کننده ای حمایت کنه مسلما نه تنها ایشون که در دولت روحانی چنین فرد قاطعی پیدا نخواهد شد.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    خدا این علم الهدی را برای ما نگه بداره!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    دین اسلام همیشه به زنان ارزش داده ، قدرت سیاسی گرفتن یک خانوم خلاف موازین شرعی نیس ، بلکه نشون دهنده تفکر روشن دینمونه ! همین امثال شما هستند که جوونا رو از دین دور می کنید ، ما افراط نمی خواهیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم ...
  • سید علی حسینی IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    335 8
    یعنی یک روئیس جمهور چقدر قدرت تصمیم گیری داره ؟ ما هزار تا امام جمعه داریم همه باید نظر همه انها پرسیده بشه !
    • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      174 2
      نه بهتره از این پس به جای برگزاری انتخابات ، بگن امام جمعه ها فقط بیان و رئیس جمهور انتخاب کنن که دیگه اینقدر این آقایان امام جمعه در حال تذکر دادن به رئیس جمهور منتخب مردم نباشند.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    274 2
    سخنگوی اسیران کربلا در دربار یزید که بود ؟
  • عباس IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    95 4
    خبر آنلاین خوبم مگر هر کس هر چی گفت باید بنویسی؟ پس ارزش خبری چی میشه؟ اعتماد خوانندگان رو از دست نده ای بهترین سایت خبری، ای خبرآنلاین
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    191 3
    آقاي علم الهدي درخصوص حضرت زينب توضيح دهند
    • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      زمانی که حضرت زینب صحبت کردند امام سجاد در بستر بیماری بودند
    • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      95 1
      زمانی که حضرت فاطمه از حق دفاع کردن چی؟ حضرت علی در بستر بیماری بودند؟
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    126 3
    به عنوان یک اصولگرا معتقدم کار آقای ظریف به دلایل مختلف خوب و درست بود پیشنهاد میکنم برای عربستان یک سفیر زن انتخاب شود.
  • حميد 0098 A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    307 5
    در قرآن چيزي در مورد سواستفاده از بيت المال نيومده كه شما متذكر آن شويد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مردم از گشنگي فقر و بدبختي و گراني بي دارويي و بيكاري .... به تنگ اومدن شما ناراحت نشدين حالا واس اين گونه مسائل اونم بخاطر اينكه مخالفت خودتونو با رئيس جمهور نشون بدين نطق بيان ميكنين
    • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      8 238
      حرف ایشون غیر قابل قبوله ولی شما چطور گشنه هستید و به نظر میاد نون کپک زده می خورید ولی کامپیوتر و اینترنت دارید و وارد خبرآنلاین میشید؟
  • اسد A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    211 6
    یکی از افتخارات جهان تشیع سخنوری وخطابه های اتشین بی بی زینب است.
    • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      هر كس و هر چيزي رو با مقدسات مقايسه نكنيد اين كجا!!!!! و آن كجا
    • مجید A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      شما که این همه از بی بی زینب مایه میزارید آیا بهش هم اعتقاد دارید!
    • سید A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      خدایا مارو ببخش که حضرت زینب (س) رو با خانم افخم مقایسه میکنیم
    • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      138 6
      نه فقط تو اعتقاد داری
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      68 1
      مجيد اولا بله اعتقاد داريم ثانيا اگر هم نداشته باشيم گوينده اين سخنان كه بهش اعتقاد داره! اونه كه بايد حواسش جمع باشه!
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    141 5
    بنا برگفته های آقای علم الهدی حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) خلاف قران عمل میکردند
    • سید A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) از حق دفاع میکردن ، کاری به بازی های سیاسی نداشتن . اینجا بحث حق و باطل نیست
  • سعید A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    98 3
    جناب علم الهدی باور کنید این طرز تفکر خیلی وقته که به تاریخ پیوسته....
  • آرمين IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    88 1
    آيا كسى (را شريك خدا مى‌كنند) كه در زر و زيور پرورش يافته و در (هنگام‌) مجادله، بيانش غير روشن است؟ خوب آيه شريف بالا براي چي نازل شده ؟ براي سخنگويي وزارت خارجه ؟ خدا جنس زن را به خاطر زن بودنش نسبت به جنس مرد تحقیر نمی کند بلکه هر مخلوقی ( چه مرد و چه زن ) را پائین تر و ناشایست تر از آن می داند که با پروردگار مقایسه شود و یا به او نسبت داده شود ... ( توجه به آيات 15 تا 19 اين سوره توصيه ميشه) تازه هنوز بين مفسران در مورد اينكه منظور از (در زر و زيور پروش يافته ) چيست ، جاي بحث است ! بعضي ميگن بتها رو شريك خدا مي دونستند بعضي ميگن دختران رو شريك خدا مي دونستند وبرخي ميگن آيه براي خرد كردن استدلال اعراب جاهل نازل شده
  • حقیقت گو A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    123 1
    ببینم جناب آقای علم الهدی عزیز! در لابه لای تفاسیر شما از قرآن، حکمی در مورد اداره ی یک خبرگزاری توسط یک زن چیزی وجود دارد؟!!!!! خوب می دانید کدوم خبرگزاری رو می گم!!! همونی که اتفاقا توش از شما خیلی تعریف و تمجید هم میشه!!!! راستی حکم شرعی تعریف و تمجید یک خبرگزاری با مدیریت یک خانم، از یک آقایچیه؟!!!!! کاش لااقل به جای اینکه از قرآن مایه بگذارید استدلال خود را بیان می کردید، یا لااقل اون آیه ای را که ازش چنین استنباط بدیعی کردید را ذکر می کردید
  • sona IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    180 7
    آقای علم الهدی شما لطف کنید به خدا دستور دهید ما زنان را نابود کند تا خیال شما راحت بشه من نمیدونم مقوله ما زنان چر اینهمه اسباب دغدغه شماست شما از خدا هم دارید جلوتر قدم برمیدارید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خبر انلاین تو هم کامنت من سانسور کن ممنونم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    31 92
    من با نظر ایشون کاری ندارم ولی به نظر من از خانمها هزاران جای دیگر دولت استفاده در شان میشد کرد ولی اینکه جلوی غربیها و خارجیها یک بانوی محجبه با چادر سیاه قرار دهیم از نظر اونها خیلی جلوه خوبی نداره. آقای روحانی راست میگه توی معاونتهای وزارت خارجه خانم قرار میداد. دکور وزارتخونه رو دلیل نداره کسی بذارن که ازنظر خارجی ها منسوخ و قابل انتقاده. متاسفم که راهش رو بلد نیستیم
    • نینا IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      46 4
      من کاری به بحث های سیاسی ندارم چون ادم سیاسی نیستم ولی ما ایرانیا چرا انقد ظاهر بین هستیم؟اگه قرار بود اروپایی هام مثل ما فکر کنن باید به جای کاترین اشتون ,مونیکا بلوچی رو میذاشتن مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ,یا آلمانیا به جای انگلا مرکل ,هایدی کلوم رو به عنوان نخست وزیر انتخاب میکردن,در پست های سیاسی مهم تجربه و کاراییه نه ظاهر,شما فکر کردی همه زنای اروپایی شبیه کاترین اشتون هستند یا مثل اون لباس میپوشن؟تازه به نظر من خانم افخم بسیار خانم آراسته ای هستند و چهره مهربانی دارند
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    56 1
    آقای علم الهدی بهتره یک نگاهی به عکس پشت صفحه ای که خانم افخم انتخاب کرده بود در فیس بوک بندازید که در برخی سایتها منتشر شده بود.
  • احمد A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    73 1
    ایات قبل و بعد را اگر ملاحظه کنید دقیقا این دیدگاه وجود دارد که تفاوت گذاشتن بین زن و مرد در اعراب جاهلیت مورد نکوهش قرار گرفته است و اصلا معنای ایه این نیست که زنها نمیتوانند سخنگوی خوبی باشند.
  • علي A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    57 1
    اين ترجمه آيات سوره زخرف برداشت شما چيست؟آیا از میان مخلوقاتش دختران را براى خود انتخاب كرده و پسران را براى شما برگزیده است؟! (۱6) در حالى كه هرگاه یكى از آنها را به همان چیزى كه براى خداوند رحمان شبیه قرار داده ( به تولد دختر) بشارت دهند، صورتش (از فرط ناراحتى) سیاه مى‏شود و خشمگین مى‏گردد! (۱7) آیا كسى را كه در لابلاى زینتها پرورش مى‏یابد و به هنگام جدال قادر به تبیین مقصود خود نیست (فرزند خدا مى‏خوانید)؟! (۱۸) آنها فرشتگان را كه بندگان خداوند رحمانند مؤنث پنداشتند; آیا شاهد آفرینش آنها بوده اند؟ ! گواهى آنان نوشته مى‏شود و (از آن) بازخواست خواهند شد! (۱9)
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    64 3
    به عنوان یک اصولگرا معتقدم به دلایل مختلف کار آقای ظریف مینی بر انتخاب سخنگو زن درست بود پیشنهاد میکنم یک سفیر زن در عربستان منصوب بشه.
  • پوریا IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    73 1
    دقیقا میشه بگی کدوم سوره راجعبه سخنگوی وزیر خارجه گفته؟؟؟؟؟؟؟
  • سرباز ولایت IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    79 1
    ایشون همون کسی نبودن که به مردم میگفتن اشکنه بخورین و ماه ها این حرف علت تحقیر ما در دنیا شده بود اگه مشکلی در این مورد بود مراجع باید اظهار نظر میکردن نه شما بودن در هاله ای از نور و حضور اماام زمان در جلسات بر خلاف آیات قرآن نیست واقعا.............
  • شهاب یوسفی IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    51 2
    با سلام و احترام جناب آقای الم الهدی خطبه معروف مسجد کوفه را حضرت فاطمه (س) فرموده اند یا امام علی (ع)؟ با تشکر
  • مصطفی دانشجوی حقوق IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    34 2
    سخن گوی مظلومیت حسین ابن علی بعد از کربلا احیانا خانوم نبود؟!البته شما قطعا توجیه خاصی دارید واسه این که فقط واسه خودتون حجته...
  • saeed IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    25 1
    این معنی آیه 18 سوره مبارکه زخرف آيا آن كه در پيرايه زيور و پرورش مي يابد و در مجادله و حجت آوردن بيان روشن و رسا ندارد – يعني دختر- شايسته فرزندي خداست؟! من آیه های قبلی و بعدیش رو هم دیدم چیزی در مورد سخنگوی وزارت امور خارجه توش نبود
  • داور IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    66 2
    بابا يكي اينا رو بيدار كنه كه : 1- دين و قران رو اينقدر ملعبه سياست بازي قرار ندهند 2- دولت حق دارد افراد مورد نظرش را انتخاب كند 3- حزب اللهي نام خانوادگي شما و دوستانتان نيست 4- راستي آيه اي در مورد وزير بهداشت شدن و يا نشدن آنها در قران نيامده بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 4- اينقدر قيم بازي درنياوريد مردم قيم نمي خواهند
  • امیر از کاشمر EU ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    82 2
    قرآن از پادشاهی به نام بلقیس در سورۀ سبأ تمجید فراوان کرده و او را بر همۀ مشاوران مردش که طالب جنگ بودند ترجیح داده و حق طلبش دانسته. سایر زنان قرآن نیز همینگونه سخن می گویندو از حق دفاع می کنند. زنان زمان پیامبر و امام علی نیز چنیند تا دورۀ بنی امیه و بنی عباس که رفته رفته زنان را از صحنه حذف کرده و به حرمسراها بردند. خود قضاوت کنید تفکر جناب علم الهدی دنبالۀ تفکر کیست؟؟؟؟؟
    • بی نام EU ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      16 0
      دمت گرم!!
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    57 2
    امثال آقای علم الهدی از انتخاب مردم و نه به تفکرات امثال ایشان به شدت عصبانی و ناراحت هستند
  • علی CZ ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    32 0
    معنای آیه 18 سوریه زخرف..آیا کسی که در پیرایه و زیور پرورش می یابد و به هنگام جدال قدرت تبیین ندارد ؟ (باید شریک خدا قرار گیرد) 1- قرآن هم بیان می فرماید که دلیل عدم قدرت تبیین زنان آن زمان به روش پرورش آنان که همانا در پیرایه و زیور پرورش یافتن است؛ مربوط می شود 2- پس می توان نتیجه گرفت که زنانی مثل خانم دکتر که در شرایطی متفاوت پرورش یافته اند از این امر مستثنا می باشند 3- اگر زنان دیگر هم خواهان پیشرفت هستند باید از زیور و پیرایه درآیند
  • کریم A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    46 1
    چرا هر نظرشخصی و صنفی دارید یا به قران کریم و یا به ائمه معصومین نسبت می دهید شاید احساس شما دراین است ملت اهل خواندن قرآن و روایات نیستند و میشود هر چه در ذهن دارید به خورد ملت دهید
  • درویش A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    38 1
    جناب آقای علم و الهدا شاید شما سفیر و سخنگوی قیام عاشورا حضرت زینب را از ذهن به فراموشی سپرده اید و یا خطبه حضرت زهرا در مقابل کفار و یا ..................... بهتر نیست باکمی مطالعه بیان نظر فرمایید و یا خدای ناکرده قصد ندارید نعذ به الله منکر آنان شوید
  • پرهام معماری A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    65 2
    آقای علم الهدی قیام امام حسین (ع) در نبود صدای زینب بی اثر بود حتما متوجه باشید چه میگوئید از شما بعید است که صدای عدالت خواهی زنان مسلمان بلاخص زن ایرانی را نادیده بگیری این انقلاب مدیون زنان و شیر زنان این مملکت است
  • سمناني IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    50 1
    الحق كه عضو جبهه پايداري هستيد شما.به اسم قرآن و به كام شما؟؟!!!!!!
  • ناشناس IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    30 1
    لطفا آذرس بدید ماهم قرائت کنیم.
  • رضا A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    49 1
    خدمت آقای علم الهدی عرض کنم بد نیست برید و خطبه ی فدکیه را بخوانین. و بعد بگین این خطبه را یک مرد خواند یا حضرت زهرا سلام الله علیها ؟!!!! بفرمایید عزیزم.
  • نارنیکا IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    35 1
    کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود. با اجاره حاج آقا علم...........!!!!!!!!
  • غزل A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    28 1
    آقا پرهام ممنون ازت که اینجوری از ما زنها دفاع کردی خیلی مردی کاش یه زمان رئیس جمهور بشی تا به ما زنها بها بدی
  • نوروزی IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    32 1
    آقای علم الهدی ما دو بانوی مطرح در اسلام داریم ( حضرت فاطمه و حضرت زینب) که عقبه و عملکردشون مشخصه، پس حضور ایشون در انظار بین الملل هیچ مشکلی نداره نکته دوم اینکه بهترین تریبون برای تبلیغ زن مسلمان همین سمت و جایگاه است. زن مسلمان با پوشش اسلامی، سخنگوی کشور اسلامی و مبلغ زن ایرانی.... حضور ایشون یعنی زن بودن و حضور داشتن در مجامع بلندپایه به روش اسلامی! حسن آقا دست گلت بابت انتخابت درد نکنه ما که قبولت داریم
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    41 1
    اتفاقا سخنگویان همه زن بودند.. حضرت زینب و فاطمه سلام الله .. منتها اسلام اونا اسلام رحمانی و با عطوفت هست نه اسلام طالبانی و بی رحم
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    54 2
    چرا از دین مایه می زارید ؟ چرا به اسلام و قرآن ظلم می کنید ؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    4 76
    به نظر من راست میگه زن اصلا ابهت لازم را برای سخن گوی نداره واقعا متاسفم
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    27 2
    هرچند قياس كامل نمي باشد ولي سخنگوي قيام كربلا زينب بود . جنسيت مطرح نمي باشد هدف لياقت وشجاعت است. آيا سخنگوئي وزارت خارجه با پوشش كامل رساندن فرهنگ ايران اسلامي به دنيا نيست؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    30 1
    خدا رحم کنه .آیا هرکسی هر طوری دلش میخواد میتونه کلام خدا رو تفسیر کنه؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    8 38
    خداییش خانم افخمی در حد سخنگوهای قبلی نیست جدا از زن و مرد بودن سخنگوهای قبلی که آقای ظریف در جای دیگه ازشون استفاده کرده خیلی سخنورتر بودن قشقاوی مهمان پرست و این آخری که اسمش یادم رفته واقعا سخنگو بودن خانم افخمی کارش سخته چون جایگزی چند تن از بهترین دیپلماتها شده
  • سپهر A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    4 47
    آیت الله مكارم شیرازی این مسأله را به خوبی تبیین نموده است: «برای محكوم كردن این تفكر خرافی از ذهنیات و مسلمات خود آنها استفاده می كند كه جنس مرد را بر زن ترجیح می دادند. درست است كه زن و مرد در پیشگاه خدا در ارزش های والای انسانی یكسانند، ولی گاه استدلال به ذهنیات مخاطب تأثیری در فكر او می گذارد كه وادار به تجدید نظر می شود».40
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    24 10
    با چادر نمیشود سخنگو بود. کاری هم به دین و اعتقاد ندارم اما تاثیر مثبتی در افکار عمومی ندارد. وگرنه در صلاحیت این خانم و کلن تمام خانمهای تحصیلکرده این وزارت خانه که شکی نیست.
    • حسین IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      2 8
      با چادر نمیشود سخنگو بود! اما بی چادر خیلی کارها می شود کرد.
  • رامین A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    35 1
    چون آقای علم الهدی از قران مثال زدند من هم از دین مثال میزنم مثل این که ایشون سخنرانی انقلابی حضرت زینب علیه السلام رو بعد از عاشورا یادشون رفته؟
  • حمید IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    37 2
    ایه 18 سوره؟ ی مبارکه زخرف آيا كسى كه در زر و زيور پرورش يافته و در مجادله بيانش غير روشن است (۱۸) الان این چه ربطی داشت؟؟؟؟
  • نازنین عبدی IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    17 3
    بحث مقایسه حضرت زینب و خانم افخم نیست ماهیت اشکال دار بودن حضور یک خانم در نماد سخنگویی بی نهایت توهین آمیز است مخصوصا زمانی که توجیه اهانت هایمان را کلام خدا قراردهیم.گرامی ترین ما نزد پروردگارمان با تقواترین هایمان است نه زن یا مرد بودنمان.
  • ایمان آرا A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    26 2
    وقتی حزب الهی بر مبنای شایسته سالاری استخدام نشده و فقط به خاطر حزب اللهی بودنش بوده، چه رده اول چه رده دهم باید اخراج بشه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    23 3
    اتفاقا اینکار نشون میده که ما مسلمونا برای زن ها ارزش قائلیم و مرد و زن رو برابر میدونیم همچنین باعث ترویج حجاب هم میشه !
  • بی نام DE ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    27 3
    انتخاب سخنگوی چادری نشانۀ اعتدال و احترام به تودۀ زنان نیست ، این خانم نماد یک تفکر و طبقۀ خاص اعتقادیست ...اما طبق معمول احساساتی شدیم و ذوق کردیم !!!!!
  • كمال IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    31 3
    جسارت شخص مهم است نه جنسيت
  • رها A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    7 0
    به نظرم ده ها سال آقایون این پست و داشتند و به هیچ جایی نرسیدیم نوبتی هم باشه نوبت ما خانم هاست! قدری تامل کنید خدا را چه دیدید شاید فرجی شد!
  • سینا IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    9 2
    من یه بار با یکی از اساتید توی کلاس به خاطر حقوق خانمها و تائیراتی که توی جنگ تحمیلی داشتن بحث می کردم . نتیجش این شد که جلوی همه خانمهای حاظر در کلاس گفت که : گمونم شما خیلی زن ذلیلی! . اینطوریه دیگه . افکار اینجور آدما رو نمی شه عوض کرد . مثل شاخه ای می مونه که یه عمری کج رشد کرده . حالا اگه بخوای راست نگهش داری میشکنه . تفکرشون واقعی نیست کاملا مرد سالارانست . فقط مسائلی رو که نفع آقایون هست رو قبوا دارن نه واقعیات رو . به نظر من نباید بهشون خرده گرفت دوستان عزیز . تا زشتیهای این جور افراد و عدم ملاحظشون نسبت به واقعیات دنیای امروز وجود نداشته باشه ، قشنگیهای دنیا رو نمی شه دید . نمی دونم ولی شاید بهتر باشه که فقط با دقت رصد کنیم این مسائل رو . قضاوتش هم به عهده تاریخ .
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    2 15
    با نظر آقاي علم الهدي موافقم ؛ مگر حضرت رسول (ص ) حضرت فاطمه را مسوول كارهاي داخل منزل نگذاشتند؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    2 22
    آقاي علم الهدي حرف درستي زده اند.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین