برنامه​های امروز ظریف در بغداد: دیدار با کفیل ریاست جمهوری عراق و دو پیام به نوری المالکی

محمدجواد ظریف در نخستین سفرخارجی خود به عتبات عالیات رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ظریف در بدو ورود خود به فرودگاه بغداد مورد استقبال همتای عراقی خود هوشیار زیباری قرار گرفت. وی همچنین در فرودگاه بغداد به میان خبرنگاران رفت و رایزنی پیرامون شرایط خطیر منطقه را دستور کار رایزنی‌های خود در عراق عنوان کرد.

وی همچنین گفت که از دوست قدیمی و برادر عزیزم آقای هوشیار زیباری و دولت عراق بخاطر استقبال گرم تشکر می کنم، انتخاب اولین سفر به مقصد عراق نشان‌دهنده اهمیت عراق برای جمهوری اسلامی ایران و توجه دولت تدبیر به روابط با همسایگان و به ویژه عراق است.

ظریف اضافه کرد: امیدوارم در این سفر در رابطه با مسائل دو جانبه و شرایط خطیر منطقه با دوستان عراقی گفتگوهایی داشته باشیم.

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق نیز در جمع خبرنگاران انتخاب نخستین مقصد وزیر خارجه ایران به عراق را نشان‌دهنده عمق روابط تهران و بغداد عنوان کرد و به وی خیر مقدم گفت.

ظریف پس از استقبال رسمی در فرودگاه بغداد به دیدار نوری المالکی نخست وزیر عراق رفت و در این دیدار پیام​های حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و اسحق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور را به وی ابلاغ کرد. مالکی نیز شروع به کار دولت جدید در ایران را به مقامات ایرانی تبریک گفت. طرفین در این دیدار در خصوص تحولات منطقه و همکاری های دوجانبه رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به عراق سفر کرده است در ادامه دیدارهای خود با خضیر الخزاعی کفیل ریاست جمهوری عراق دیدار کرد.

ظریف در این دیدار از حضور الخزاعی در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور ایران تقدیر و پیام حسن روحانی را به وی ابلاغ کرد.

دیدار با اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق و زیارت عتبات عالیات از دیگر برنامه​های ظریف در سفر به عراق است.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =