قاضی پور: فروشگاه لوازم یدکی داشتم/ شورای رقابت نباید اجازه دهد خودروسازان خون مردم را در شیشه کنند

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس و عضو ناظر شورای رقابت در کافه خبر حضور پیدا کرد و در رابطه با صنعت خودروسازی توضیح داد.

محمد هیراد حاتمی:

نادر قاضی پور ساده حرف می زند و چندان برای جملاتی که می خواهد بگوید مقدمه چینی نمی کند. سریع جواب سوالی که از او پرسیده می شود را می دهد و در این رابطه ملاحظات چندانی ندارد. نکته جالب اینکه صراحت کلام او یک چارچوب اصولی مطرح می شود. خبرسازی او در یکسال اخیر با نطق هایی که در مجلس مطرح کرده بیشتر شده است. نقطه اوج این خبرسازی ها در رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم بود. آنجا که او به عنوان مخالف با برخی وزرای پیشنهادی دولت روحانی پشت تریبون مجلس قرار گرفت و در خاتمه با آنها خوش و بش کرد. شاهد آن هم عکس یادگاری قاضی پور با وزیر بهداشت به عنوان یک قاب ماندگار در حافظه تاریخی ایران باقی ماند؛ درست پس از اینکه به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت سخن گفت. قاضی پور عضو ناظر شورای رقابت است. عضو ناظری که به زعم خودش نظارت مستحکمی دارد و بر این اساس می گوید باید قیمت خودرو را شورای رقابت تعیین کند و اجازه ندهد خون مردم را در شیشه کنند. در روزهای نخست شهریور سال جاری نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس و عضو ناظر شورای رقابت مهمان کافه خبر بود که متن کامل این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

ما می خواهیم در رابطه با خودرو با شما گفت و گو کنیم. اصلا شما با خودروی شخصی در شهر تردد می کنید؟

مجلس شورای اسلامی یک واحد موتوری دارد که 24 ساعت در خدمت نمایندگان ملت هست. من 5 سال و نیم نماینده مجلس هستم تا کنون یک بار خودروی مجلس دنبال من نیامده است. شاید دیر وقت مجبور شوم از خودروی مجلس استفاده کنم. جایی را که نشناسم با خودروی مجلس می روم. اگر مسیر مشخص باشد از وسایل عمومی استفاده می کنم.

چرا؟

علاقه دارم با مردم باشم و حرف مردم را بشنوم.

شما که نماینده مردم تهران نیستید؟

قانون اساسی می گوید نماینده مجلس در تمام ملت ایران مسئول است. اعتبارات تهران در مجلس تصویب می شود. ما باید بدانیم که تهران پایتخت مسلمانان جهان است. مرکز مبارزه با استکبار جهانی است. اگر ما به تهران برسیم به نفع نظام و انقلاب است.

شما که در نقد های سیاسی حضور فعال دارید چرا در یک کمیسیون اقتصادی عضو هستید؟

 از آنجاییکه استان آذربایجان غریب ما دچار بی رحمی سرمایه گذاری قرار گرفته است قسم خوردیم بیاییم که کشاورزی را از سنتی به نیمه صنعتی تغییر دهیم. همجنین صنعت هم رونق پیدا کند تا بتواند سرمایه گذاری پایدار و درآمد پایدار در آذربایجان به وجود آید.

فعالیت اقتصادی دارید؟

 منظور شما فعالیت اقتصادی شخصی است؟

بله. همچین فعالیتی دارید؟

به هیچ عنوان.

منظور از فعالیت اقتصادی کارخانه صنعتی به طور صرف نیست. زمین کشاورزی هم ندارید؟

من کشاورزی دارم. کارگر هستم. وقتی به آذربایجان می روم مدام فعالیت می کنم. من قبل از اینکه کارمند شوم فروشگاه قطعات یدکی داشتم.

کارمند کجا بودید؟

من در استانداری آذربایجان غربی مشغول بودم. بعد از اینکه دانشگاه تمام شدم کارمند بودم. قبل از دانشجویی فروشگاه قطعات یدکی داشتم.

بعد که کارمند شدید سرنوشت آن فروشگاه چه شد؟

من از روزی که کارمند شدم فعالیت بخش خصوصی خودم را تعطیل کردم.

به شخصه فکر می کنید فعالیت دولتمردان در بخش خصوصی خوب است؟

خوشبختانه یا متاسفانه از 24 ساعت حدود 20 ساعت در اختیار نظام هستم. بنا براین فرصت فعالیت در بخش خصوصی را ندارم.

به اقتصاد دولتی بیشتر اعتقاد دارید یا اقتصاد به شیوه بخش خصوصی؟

علاقه من این است که دولت در اقتصاد موضوع حاکمیت را داشته باشد اما اجازه دهد بخش های خصوصی بتوانند با نظارت دولت فعالیت آسان داشته باشند. نباید اجازه دهیم اقتصاد رانت خواری حاکم شود.

اقتصاد رانتی در ایران حاکم است. برخی کارشناسان می گویند این موضوع هم به دلیل وجود نفت است. شما قبول دارید؟

این دیدگاه کارشناسان است.

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه من این است که در جمهوری اسلامی افراد سالم خیلی زیاد هست. افراد کاردان هم خیلی زیاد است. اگر امروز ما افغانستان و عراق نشدیم مدیون زحمت های نیرو های کاری نظام هستیم. مثالی در این رابطه می توانم مطرح کنم. در ماه مبارک رمضان همه روزه هستند و یک فردی در منظر دید روزه خواری می کند. نمی توان به صرف دیدن همین یک فرد گفت: « هیچ کس روزه نیست. »

پس یعنی یک تعدادی رانت خوار وجود دارد؟

رانت خوار هست اما کم است. بر این اساس قوه قضاییه باید با شدیدترین مجازات با آنها برخورد جدی کند. به خصوص آنهایی که مسئول هستند. حتی نمایندگان مجلس که در مقام اجرایی نظام هستند وقتی خلافی انجام می دهند باید مجازات شوند.

نادر قاضی پور

شما در کمیسیون صنایع مجلس فعال هستید. حواشی ای که برای خودرو در یک سال گذشته به وجود آمد را چگونه ارزیابی می کنید؟

دادستانی کل کشور لازم است تا پرونده مفتوح خودروسازان را مفتوح تر کند. کار کارشناسی در این رابطه صورت بگیرد. با افرادی هم که با گروه های انحراف وصل هستند بررسی جدی کند.

بحث را بازتر می کنید؟

چه افرادی می خواهند خودروسازی را بشکنند تا قیمت آن پایین تر بیاید و از بورس بخرند؟ این افراد انگشت شمار هستند. به لطف خدا چند روز پیش یکی از این افراد را گرفتند.

قیمت خودرو در یک سال دو برابر شد. در برخی خودرو ها حتی بیش از دو برابر شاهد افزایش قیمت بودیم. علت آن را چطور تحلیل می کنید؟

عدم مدیریت سبب چنین اتفاقی شد.

یک جمله که گفته شود عدم مدیریت قیمت خودرو را سه برابر کرد مردم را راضی می کند؟

خیر. عدم انظباط مالی خودروسازان خیلی موثر بود. 8.5 درصد عدم انضباط مالی است. در کشور هایی که بی برنامه هستند این رقم 3 درصد است. در کشورهایی هم که با برنامه هستند این رقم صفر است. یعنی شما خودرویی که 100 میلیون تومان می خرید 8 و نیم میلیون تومان اضافه می دهید. این رقم بی لیاقتی شرکت های خودروساز است. اسم این شرکت ها خودروساز است و بانکدار نیست.

یعنی دارید اشاره می کنید به اینکه شرکت های خودرو ساز رفتند و سهام بانک خریدند؟

بله. اسم این شرکت های خودرو سازی نباید بانکدار و زمین دار باشد.

شما در کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت که به عنوان عضو ناظر حضور دارید تلاش کردید جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرید؟

من در شورای رقابت عضو ناظر هستم اما نظارتم کامل است. خودروسازی را باید از حیات خلوت دولت و از دست سیاسیون نجات داد.

شما فکر می کنید تعرفه واردات خودرو را باید کم کرد؟

از من می پرسی؟ یعنی نظر شخصی ام را بگویم؟

بله. به طور شخصی در این رابطه چه نظری دارید؟

تعرفه واردات خودرو باید بالا برود اما کیفیت خودرو در داخل باید بالا برود. همچنین قیمت خودرو با کیفیت بالا باید کاهش پیدا کند. ماشین های سواری که در ایران تولید می کنیم باید با استانداردهای جهانی بالا تولید شود. از سوی دیگر این تولید باید با قیمت کمتری صورت گیرد تا مردم بتوانند استفاده کنند. اجازه ندهیم خودروی لوکس خارجی وارد شود. خودمان همان را بسازیم. این اعتقاد من است.

در رابطه با تولید و واردات خودرو های سنگین چه اعتقادی دارید؟

 در رابطه با خودروهای سنگین به خصوص خودرو های معدنی که خودمان تولید نمی کنیم تعرفه را پایین بیاوریم تا زمانیکه بتوانیم خودمان تولید کنیم. در حال حاضر چنین خودروهایی نمی توانیم تولید کنیم پس بهتر است با تعرفه پایین واردات صورت گیرد تا کارمان راه بیفتد. سپس خودرو سنگین که تولید کردیم تعرفه را بالا ببریم. می دانید که ما کمترین سرمایه گذاری را در صنایع داریم.

نادر قاضی پور
نقدی که به استدلال شما در رابطه با تعرفه واردات خودرو های سواری وجود دارد این است که سالیان سال تعرفه خودرو بالا بوده اما ما به ازای آن تولید خودروی داخلی با کیفیت بالا صورت نگرفته است. تحلیل شما از این موضوع چیست؟ آیا قبول دارید؟

من می گویم وقتی تعرفه بالاست انحصاری است. باید شورای رقابت قیمت گذاری کند.

شما اساس ساز و کار شورای رقابت را قبول دارید؟

چرا قبول نداشته باشم؟

یعنی می گویید شورای رقابت حتما باید فعالیت کند؟

شورای رقابت بخشی است. نمایندگان سه قوه و به اضافه نماینده بخش خصوصی در آنجا عضو است. کسی به جز تجدید نظر شورای رقابت نمی تواند احکام آن را ملغی کند و جرم است. شورای رقابت به این نتیجه رسیده که تولید خودرو با این وضعیت انحصاری است. من هم اعتقاد دارم انحصاری است. بنابراین قیمت خودرو را شورای رقابت تعیین کند و اجازه ندهد خون مردم را در شیشه کنند.

شما در حالی از تعرفه بالای خودرو با افزایش کیفیت دفاع می کنید که بسیاری از کاربران خبرآنلاین از این موضوع گلایه دارند. آنها می گویند تا چه زمانی باید هزینه این موضوع را پرداخت کنند. در این رابطه چه نظری دارید؟

نباید نفع شخصی را در این رابطه در نظر گرفت. ما در شرایطی هستیم که خیلی از کشورها از ما نفت نمی خرند. حساب های ما را می بندند. داروهای مورد نیاز بیماران ما را نمی دهند و آن وقت این انصاف است که ما از آنها خودرو بخریم؟ کشوری که همسایه آن افغانستان و عراق است و با این وجود امنیت دارد چرا باید دلار هایمان را بدهیم و خودرو وارد کنیم؟ می توانیم در ایران خودرو تولید کنیم. ماشین آلاتی که نمی توانیم تولید کنیم مانند ماشین آلات معدنی باید تعرفه آن صفر شود اما قطع به یقین ماشین سواری را می توانیم تولید کنیم. البته کیفیت باید بالا برود. قیمت هم باید پایین بیاید. مردم حق دارند گلایه داشته باشند. وقتی ترمز یک خودرو نمی گیرد و تلفات جاده ای به وجود می آید همه ما را ناراحت می کند. من اشاره کرد که اول از همه باید کیفیت خودرو های تولیدی داخل بالا برود.

یعنی شما به تولید داخلی خودرو نقد دارید؟

بله. ما عملکرد بد خودروسازان داخلی را تایید نمی کنیم. ما در رابطه با سیاست خودرو سازی حرف می زنیم. 

 

عکس ها: لیلا افشار

3939

 

کد خبر 312229

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    410 3
    سالهاست که این دو مونتاژکار خودرو در حال ظلم کردن هستند. مگر ادعا ندارند که جزء خودروسازان جهان هستند پس چرا لابی می کنند که خودرو وارد نشود؟؟؟ چرا مردم را آرزو به دل گذاشتند
    • محمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      54 3
      جانا سخن از زبان ما می گویی
    • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      6 85
      ده ها هزار نفر در این صنعت شاغلن. منافع این بقول شما مونتاژ کارها از ضررشون برای کشور بیشتر هست. افراط نکنید و عقل هم خوب چیزیه.
    • شایان IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      44 1
      در پاسخ به بی نام (بی نام دوشنبه 18 شهریور 1392 - 19:58:39) حدود 42 سال حمایت از صنعتی که تاکنون مونتاژ کار مانده است کافی نیست آقای عقل کل ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! رشد و پیشرفت در زمانی میسر است که رقابت باشد انحصار آفتی برای مدیران است چراکه خلاقیت را از آنها می گیرد.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    229 1
    جالبه كه همه مسولان بلدن كه كشور ما بايد چه بشود و به كجا برسد ولي بلد نيستن كه چگونه بايد بشود و نقش خودشون رو بي خيال ميشن. كاش بجاي حرف كمي هم عمل بود.
  • بهرام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    170 2
    جاده میاندوآب ارومیه 20ساله داره تعریض میشه هنوزهم هرروزچندین کشته میده دریاچه ارومیه هم که خشک شدچون کشورهای دیگه به مادارونمیدهندماهم ازاونهاماشین نخریم تاهم ازبی دارویی بمیریم هم سوارارابه مرگهای داخلی بشویم بمیریم بسه توروخدا8سال مردم روباانرژی هسته ای حق مسلم ماست سرکارگذاشتیدوحاصلش فقروبدبختی وبیکاری وفسادواختلاس ودشمنی باهمه دنیاماکه توی این نسل سوختیم اخه واسه آیندگانمون هم که چیزی نزاشتیم دلمون به این سختی هاخوش باشه دریاهامون خشکیدرودهاوتالاب هارانابودکردى جنگل راقلع وقمع کردیم این هم وضع فرهنگ واقتصادمان..توروخدااین رو به برادرقاضی بورمنتقل کنید
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    172 3
    فقط بگيد:چرامردم كشورمانبايدخودروهايي مثل كرولا،ياريس، كه اولي ١٥ودومي ١٠هزاردلاره !ولي درعوض ايمن،كم مصرف وپاكه روبه قيمت واقعي بخرن؟؟مگه درامدمردم ماازاعراب حاشيه خليج بيشتره كه بايد چندبرابراوناپول خودروبدن؟؟؟شمااگه واقعا كارشناسيد محاسبه كنيد صرفه جويي دربنزين،هواي پاك،ايمني مردم و....اگه بنفع جامعه نبود،بزاريد خودروسازان همون اشغال هاشون به قيمت خون پدرشون بدن مردم
  • خاک ایران A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    93 1
    خودرو ساز نگو بلا بگو آهن به قیمت طلا بگو در استفاده از خودرو داخلی رعایت نکات زیر الزامی است: استفاده از کلاه و پوشش ایمنی، داشتن کفش با کفی زخیم جهت هنگامی که ترمزها عمل نمی کنند، داشتن شیپور جهت هنگامی که بوق کار نمی کند، همراه داشتن طناب جهت بوکسل کردن،همراه داشتن چندین کپسول آتش نشانی، پراید سواران پول کنار کذاشته جهت کفن و دفن.
    • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      61 1
      عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    70 1
    این مسئولین انگار تو یه دنیای دیگه زندگی میکنن. سالهاست خودروسازی در ایران انحصاری بوده و هر روزم بدتر شده حالا بازم همنون حرفارو تکرار میکنن!!!!!!
  • شهروند IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    89 1
    ایشون میگه تعرفه گمرک رو بالا ببرن . خوذرو سازان داخلی ما کیفیت جهانی دارند ؟! 405 واسه 30 سال پیشه کیفیت جهانیش چی میگه ؟ چرا به مردم ظلم میکنید برای سر پا نگه داشتن سایپا و ایران خودرو ؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    29 1
    با بهرام موافقم.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    29 1
    خسته نباشید. آقا اینکه سوال جوابا کوتاه بود آدمو راغب می کرد تا تهش بخونه. آخ عالی بود. مخصوصا اونجاش که می پرسی ازش دیدگاه شما چیست.
  • armin A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    42 2
    ای ول به همه که واقعا میدونیم چقداشتباه می کنیم بااین اوضاع ولی بازهم میریم ازین ماشینها باقیمت فوق بالا وبی کیفیت میخریم ومیگم ماشین دازیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • حمید25 IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    34 1
    هیچ دولتی زورش نرسید کاری کنه.
  • پویا IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    45 1
    چی؟ تعرفه بالاتر برود ولی کیفیت بالا برود؟ کیفیت پرایدو ببرن بالا؟ یا این که پیکان وانت با کیفیت تولید کنن؟ تعرفه و دلالی از این بیشتر که یه خودرو 12 هزار دلاری رو باید 90 میل براش پول بدیم؟ میشه بفرمایید این خودرو سازا چه ماشینی رو تا به حال انحصارا طراحی و تولید کردند؟ ما مردم بمظلوم هم باید پول یه خودرو روز اروپا رو بدیم به یه قوطی حلبی ساخت داخل! اینا همه حق الناس و ظلم به مردمه نمی دونم چه طور می خواید اون دنیا پاسخگو باشید. خدا همرو به راه راست هدایت کنه.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    40 1
    چرا باید خودرو یا بقولی یه تیکه آهن پاره بشه کالای بسیار لوکس؟؟!!! چرا پولی که میشه واسه خرید خونه و بالا بردن کیفیت زندگی خرج کرد باید به خودرو داده بشه؟؟!! اگه شما نماینده ی مردمی که بیشتر مردم (شایدم همشون) خواهان برداشته شدن تعرفه ی گمرکی هستن پس از زبان کدام مردم سخن میگویید؟؟!!
  • سینا IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    34 2
    جناب قاضی پور همشهری ما و دوست عزیزما : از شما بعیده 30 سال بنام مردم بکام خودروسازان با قیمتای ......... ماشین بنجل به مردم دادن و این همه هم کشته دادیم زمانی بود نصب سهام سری suv مرسدس بنز مال ایران بود و یا اولین و بهترین ماشین های فلان کارخانه اول به ایران میومد یا توسط ایران خودرو (ایران ناسیونال سابق) تولید میشد ولی الان چی پراید سال 1370 405 سال 1370 پیکان سال 1350 و ... 206 پلاس رو بنام 207 میدیم مردم بهتر نیست حداقل یه سال هم تعرفه گمرک رو صفر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی میافته مگه خون مردم ایران و سوریه یا عرق کمرنگ تره که اونا بهترین رو سوار میشن و ما .......
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    6 48
    آقا حرف شما درست.خودروی داخلی فرغون. ولی به این پرسش من جواب بدهید.الآن با 5000 دلار آیا می توان ماشن نو در خارج از ایران خرید یا نه؟
    • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      21 0
      شما چه ماشینی رو 5000 دلاری میگید؟ پراید؟ اگه ماشین نو نشه خرید ماشین دست دوم (در حد نو) با امکانات خیلی بهتر از پراید نو میشه خرید(تو اینترنت میتونید پیدا کنید). خب از طرف دیگه اگه پراید حریفی نداره پس چرا از بازار آزاد میترسن؟ تعرفه هارو وردارن با این قیمت دلار پراید حریفی نداره، پس چرا باز اینکارو نمیکنن؟؟!!
    • پویا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      20 0
      عزیز جان اونجا با 5 هزار دلار شاید خودرو ندن ولی نمیان پول خودرو رو یه جا ازت بگیرن کلی شرایطو تسهیلات آسون هست به عنوان مثال شما میتونی یه هیوندای آی 20 رو با 2700 دلار پیش قسط و شرایط خیلی اسان باز پرداخت خرید کنی.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      18 0
      پراید که خودرو نیست!ولی با ۸۰۰۰ دلار همین ام جی ۹۰ میلیونی رو میشه خرید
    • سینا IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      39 0
      بحث سر قیمت نیست چون شما با 5000 دلار میتونید در ایران پراید بخرید با این کیفیت...شما در ترکیه و کلا اروپا میتونید با حداقل پرداخت در هر ماه بهترین ماشین رو داشته باشید طوری قسط بندی میشه که فشار به اقتصاد خانواده نیاد.شمایی که دارید طرفداری میکنید از محصولات داخلی لیاقتتون همین پراید باقی خواهد ماند فقط کافیست گمرک برداشته بشه اونوقت میبینیم کسی خودروی داخلی میخره باز یا خیر !
    • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
      15 0
      اگه پراید اینقدر شرایط خوبی داره که میتونه رقابت کنه پس چه هراسی از برداشتن گمرکی دارند؟! ماشین دست دوم (در حد نو) که امکاناتش بسیار بیشتر از ماشین صفر داخله در کشورهای دیگه افت قیمت زیادی داره و شاید در همین حدود 5000 تا گیرت بیاد (گوگل کن میبینی). همچنین کم قیمت ترین ماشین حدود 15 هزاره (کمی پایینترم هست) و این معادل درآمد تقریبیه نیم سال یه کارگره در آمریکا
  • علی A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    27 0
    خودروسازی ما هیچ توجیه ملی ندارد و فقط کار انه توجیه در آمد و ثروت برای افراد خاصی هست والسلام
  • عربلو A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    34 0
    وزير ميگه توليد خودرو انحصاري نيست ، اگر راست ميگي پس چرا واردات بر اساس تعرفه منطقي كه حق طبيعي مردم براي سوار شدن به يك خودرو روز ، شيك ، ايمن ، با بهترين امكانات و تكنولوژي و .... مي باشد آزاد نيست ، آقاي نماينده ، بنده كار كرده ام و در آمدم حلال مي باشد و خمس و زكاتم را نيز پرداخت مي كنم و نيز پولم را از راه اختلاس هاي گوناگون و زدوبند هاي اقتصادي كه در اين چند ساله انقلاب شده به دست نياورده ام و اين حق من است كه صاحب يك خودروي خوب و با قيمت مناسب باشم و نه به اجبار ، مجبور به تهيه اين ارابه هاي مرگ داخلي با قيمت هاي آنچناني شوم
  • ايران A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    28 0
    خدمت همه دوستان و هموطنان عزيزم عرض ميكنم ما ميتونيم فقط با اين درد دل كردنها كمي خودمون رو اروم كنيم چون تا زماني كه زنده ايم شعار ميشنويم، بياييد لااقل براي فرزندان ايندمون دعا كنيم كه مثل ما دچار اين معضلات نشن.
  • حسین IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    12 0
    فارغ از این بحث ها و نظرات دوقطبی آنچه که بیش از همه در حال آسیب زدن به مردم است اینکه متاسفانه مسولان ما مدام در حال اختراع چرخ هستند و یا تصمیمات حیدری نعمتی میگیرند وگرنه اکثر این مسایلی که مردم مارا آزار میدهد در دنیای مدرن حل شده است انوقت ما اینجا مدام در حال نواختن سرنا از سر گشادش هستیم انهم لابد بدین جهت که مسولان چون نوازنده نیستند و بهشون فشار نمیاد!فقط بحث ماشین نیست دیگر تصمیمات اقتصادی صنعتی کشاورزی فرهنگی را ببینید!اینجا یک مقام امنیتی در مورد مسایل فرهنگی صحبت میکند تصمیمات اقتصادی توسط سیاسیون گرفته میشود وغیره.اینگونه در مورد موضوعات اقتصادی صحبت کردن مثل قضیه شیرو در فیلم سلطان و شبان است که به گوسفندان میگفت امر میکنم بایستید!جناب قاضی پور کیفیت یک الزام درونی است......
  • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    19 2
    سلام خبرآنلاین خواهش میکنم خواهش میکنم نظرم رو حذف نکن آقای قاضی پور میشه بگید یخچال خونتون مارکش چیه؟ تلویزیون چی؟ ماشین لباسشویی؟ مردم عزیز وقتی ما هیچ تولید خوبی نداریم چطور انتظار داریم خودرو باید عالی باشه!!! بابا باید کمک کرد به تولید اونوقت انتظار داشته باشیم، فقط خواهش میکنم منصفانه قضاوت کنیم
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    9 1
    به به ،،،اصلا خاطرات روزاي راي اعتمد رو واسم زنده كرديد
  • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    21 0
    چندین سال است این دو خودرو ساز خون مردم مکیدند وسودهای نجومی کردندوحتی درکشورهای دیگه هم شعبه زدند حالا ممکنه مملکت در حال تحریمه کمتر سود بکنند یااصلا سود نکنند باید مردم را درک کنند به قول معروف سستی بازار از دلال است مجلس باید یک گروه تحقیق وتفحصی بفرسته ببینه در طول این چندسال چه ظلم هایی این ارابه مرگ ساز درحق ملت کردند نیسان وانت صفر سیبکش در میره میافته ته دره پراید تولید میکنه نه ترمز داره نه امنیت داره به والله اگر قانون باشد می بایست نصف خون کسانی که در جادها می میرند باید این دو خودرو ساز پرداخت کنند اصلا اقا این دو کارخانه تعطیل کنند مثل همان زمان قدیم با خر وقاطر سفرکنیم بهتره چیزی که به ضرر ملته مانمی خواهیم
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    21 0
    البته اگه هنوز خونی مونده باشه که بکننش تو شیشه
  • شمالی IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    5 0
    آقای محترم وسط دعوا نرخ تعیین نکن دارو مشمول تحریم نیست .علت کمبود دارو به دلیل عدم تخصیص ارز کافی برای واردات آن است آقای نماینده؟؟!!
  • اریان A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    ما باید بدانیم که تهران پایتخت مسلمانان جهان است. مرکز مبارزه با استکبار جهانی است. اگر ما به تهران برسیم به نفع نظام و انقلاب است. دوستان یعنی بقیش مهم نیست ...
  • امیر رضا زیبا کلام DE ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    0 0
    خلایق هرچه لایق وسلام

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین