فارس نوشت:

احمد مسجد‌جامعی در دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: لازم می‌دانم گزارشی را درباره روند انتخاب شهردار و جلسه انتخاب شهردار بدهم. این جلسه حاشیه‌های فراوانی داشت.

وی ادامه داد: پیش از انتخاب شهردار تلاش‌های برخی رسانه‌های وضعیت دیگری را پیش‌بینی می‌کرد اما نتیجه دیگری رقم خورد. بنده از رسانه‌ها سپاسگزارم؛ برخی محافل پیش‌بینی می‌کرده‌اند جلسه انتخاب شهردار پرتنش باشد و به بن‌بست برسد ولی برخی هم از سر صدق این تحلیل را داشتند و فکر می‌کردند شورا برای انتخاب شهردار به نتیجه نخواهد رسید.

مسجد‌جامعی افزود: انتخاب شهردار بسیار مهم است اما به جهت همین حساسیت ما در جلسه هیئت رئیسه شورا طرحی را برای برگزاری نظام‌مند جلسه پیش‌بینی کردیم.

وی درباره چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: روند کار این گونه بود که برای سالم ماندن فضای انتخاب شهردار و فارغ از موضع‌گیری‌های بیرونی تصمیم مناسب گرفته شود و از تمامی نامزدهای تصدی شهرداری تهران دعوت کنیم با هم در جلسه حضور داشته باشند و در جریان گزارش یکدیگر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: به این ترتیب براساس قرعه‌کشی منتظر ماندیم هر دو نامزد در جلسه شورا حضور داشته باشند که محسن هاشمی زودتر آمد و خواستیم تا آمدن محمدباقر قالیباف در اتاق انتظار بماند تا شائبه هیچ تخلفی در نگاه و ذهن دوستان نرود.

مسجد‌جامعی خاطرنشان کرد: با رسیدن قالیباف محسن هاشمی هم زمان به جلسه شورای شهر آمدند و در محل پیش‌بینی شده قرار گرفتند و برای صحبت و ارائه برنامه نیز قرعه‌کشی کردیم و قالیباف براساس قرعه‌کشی صورت گرفته گزارش و برنامه‌های خود را درباره شهرداری اعلام کرد.

وی افزود: قالیباف در گزارشش اشاره‌هایی به سابقه همکاری خود با هاشمی داشت و متقابلا هاشمی نیز همین کار را کرد. این ادبیات هاشمی به نحوی بود که آباد به هاشمی گفت شما که با هم رابطه همکاری خوبی دارید چرا به نفع قالیباف کنار نمی‌روید؟ هنوز هم دیر نشده است؟

وی گفت: فضای جلسه را با این وضعیت حفظ کنید و با آنکه از بیرون تصور می‌شد مقایسه کنید. هاشمی نیز در جواب آباد گفت قالیباف نمی‌گذارد کنار بکشم و او هم تایید کرده که من نمی‌گذارم.

مسجد‌جامعی خاطرنشان کرد: در پایان جلسه برای رأی‌گیری خواستیم هر دو نامزد شهرداری تهران جلسه را ترک کنند که هنگام ترک جلسه هاشمی خواست از راهی که آمده برود و من از هاشمی خواستم که با قالیباف برود و بنده نیز دو سه بار به پشت قالیباف زدم و این حرکت نشانه قدردانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از سه ماه مشارکت همه گروه‌های ذی‌ربط جلسه انتخاب شهردار برگزار شد و این یک پیروزی برای نظام است و ما نیز تبریک می‌گوییم و امیدواریم در دوره جدید شهرداری شرایط بهتری برای مشارکت همه صاحب‌نظران در امور شهری فراهم شود.

وی گفت: بنده تلاش می‌کنم از هر دو مدیر باادب، با اخلاق و کاردان استفاده کنم و امیدوارم با فضایی که می‌سازیم کسی نتواند شادابی ناشی از حماسه سیاسی شهروندان را به کامشان تلخ کنند و شورای شهر را محل خدمت به مردم می‌دانیم.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    12 46
    از راستگو جز راستی انتظاری نیست! رای خانم راستگو از نظر امت حزب الله ایران اقدامی عقلانی و منطقی و به دور از تعصبات حزبی بوده زیرا عملکرد بسیار روشن و جهادی دکتر قالیباف در شهرداری تهران مورد تایید و وثوق اکثریت می باشد؛ اگر منظور از اصلاح طلبی خشک نظری و لجاجت بازی غیرمنطقی و دیکتاتوری باشد باید اعضای آگاه و عدالتگرای این حزب در ماندن و یا ساختار این حزب تجدید نظر کنند!
    • بهروز A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      44 6
      ناراحتی ما از خانم راستگو به خاطر شکستن عهدشان است مثل سعید مرتضوی که قول شرف داد استعفا بدهد و به قولش عمل نکرد
  • بی نام IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    36 14
    راستگو و دنیا مالی حماسه سیاسی را تلخ کردن نه کسی دیگه!این خیانت است که با اسم اصلاح طلبی رای بیاری ولی با کسی دیگه ببندی
    • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      15 38
      راستی چرا اصلاح طلبان از رای الهه راستگو ناراحت و به این خاطر به او نا سزا می گویند،؟ راستی چرا اصلاح طلبان را شایسته سالاری بر نمی تابد؟
    • ابراهیم IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      6 2
      مشکل اینجاست که ما قبول نداریم خانم راستگو به شایسته رای داده. آقای قالیباف خوب کار کرده، اما نواقص هم کم نداره. چون شما اصولگرایی،بخاطر همین رای خانم راستگو رو به حق تفسیر میکنی. اما اونایی که به ایشون رای دادند نظر دیگه ای دارند. پس بهتره شما ناظر باشی و حرف نزنی و بذاری اونایی حرف بزنند که به ایشون رای دادند و حالا حس میکنن به رایشون خیانت شده و به اصلح رای ندادند