روحانی: حمایت​های نوع دوستانه از مردم سوریه را انجام خواهیم داد/ قول رئیس جمهور به مردم/6/

رئیس جمهور گفت: ما حمایت های نوع دوستانه خودمان را به مردم سوریه انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه گفت و گوی زنده تلویزیونی خود درباره موضوع سوریه و خاورمیانه گفت: منطقه خاورمیانه همواره حساس بوده و هم اکنون حساس تر است. منطقه هم اکنون با دو مشکلی که دشمنان آفریدند رو به رو است که یکی از آنها اختلافات قومی و یکی دیگر تروریسم است.

وی با اشاره به اهمیت سوریه برای منطقه گفت: در سوریه امروز شرایط به جنگ داخلی تبدیل شده است. در آنجا مشکل داخلی و مداخله گری خارجی می بینیم و مخصوصا بهانه اخیری که آمریکایی ها و حامیان آن شروع کرده​اند. آنها به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی می خواستند مداخله کنند و ایران در این زمینه بسیار فعال بود. علاوه بر مذاکرات بنده، وزیر امور خارجه با بیش از 35 وزیر امور خارجه درباره سوریه گفت و گو کرد.

وی گفت: امیدواریم این تلاش ها کم کم به ثمر بنشیند و امید ما این است که جنگی آغاز نشود. اگر موفق بشویم سوریه را از جنگ دور کنیم گام موفقی برای منطقه برداشته ایم.

رئیس جمهوری با بیان این که هر ابتکاری که در برای جلوگیری از جنگ باشد را حمایت می کنیم، گفت: ما با سلاح شیمیایی کلا مخالف هستیم. نظر ما این است که کل منطقه عاری از سلاح شیمیایی باشد. اگر جنگی آغاز شود ما این جنگ را در این منطقه بسیار خطرناک می بینیم و اول هم دامن کسانی را فرا می گیرد که شروع کننده جنگ هستند. البته ما حمایت های نوع دوستانه خودمان را به مردم سوریه انجام خواهیم داد.

وی با بیان این که دو تشکر به مردم بدهکار هستم، گفت: از مردم و رسانه ملی تشکر می کنم و قول می دهم این برنامه تکرار خواهد شد و در فاصله های کوتاه باز هم گزارش های لازم را خدمت مردم تقدیم می کنیم.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    36 10
    حمایت نوع دوستانه از مردم ایران چی؟ نمیکنین؟
    • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      1 0
      دوست عزیز همین حرف ایشون نشانه ی خوبیه
    • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      6 10
      اونا برادران ديني و جزو امت واحد اسلامي هستن!
  • ليلي A1 ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 1
    آفرين به اين سخنان فهيمانه
  • ایرانی A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    1 2
    ما فکر می کردیم با دولت جدید همه چیز بهتر میشه اما انگار همه چیزبدتر شده.دیگه باید از خوردن گوشت - تخم مرغ- کره- ماست- مواد سرخ کردنی( روغن ) - برنج و..... دوری کنیم . به جای اینکه قیمتها بیاد پایین همه چیز داره میره بالا دیگه باید به خوردن نون خشک هم قانع باشیم صبحانه: نون خشک با آب گرم ( خوردن چایی ممنوع به دلیل بالا رفتن قیمت چایی خشک) ناهار : نون خشک با آب سرد شام : نون خشک با اگر سیب زمینی ارزون بود با سیب زمینی آپز
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    5 5
    مردم سوریه را داشتید؟خوشم اومد پس بشار رفتنی است!!