روزنامه الشرق الاوسط نوشت منابع اگاه مصری اعلام کردند سفر اتی رئیس دستگاه اطلاعات مصر به اسرائیل به معنی نزدیک شدن به توافق برای مبادله اسراء بین این رژیم و طرف فلسطیینی نیست .

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، منابع اگاه در مصر اعلام کردند عمر سلیمان تا ساعاتی دیگر به اسرائیل سفر خواهد کرد اما این سفر بدین معنی نیست که به توافق برای مبادله اسراء بین تل اویو و طرف فلسطینی نزدیک شده ایم .

این در حالی است که محمد خلیل نائب رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان مصر تل اویو را به مانع تراشی در تلاشهای قاهره برای انجام مبادله اسراء و برقراری صلح متهم کرد در ادامه این گزارش امده است سلیمان میانجیٍ مصریٍ نزدیک به مذاکرات دشوار بین اسرائیل و فلسطینیها و همچنین بین گروههای فلسطینی به شمار می رود . منابع مصری گفتند وی به دعوت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز به تل اویو می رود.
این منابع به الشرق الاوسط گفتند اسرائیل شروطی درباره مبادله اسرا دارد و فلسطینیها نیز شروطی دارند که به اولویتهای ازادسازی اسراء از زندانهای اسرائیلی مربوط می شود. مصر و المان تلاش می کنند قرارداد مبادله اسراء انجام شود که شامل ازادی حدود هزار فلسطینی درمقابل ازادی گلعاد شالیت خواهد بود.

ده هزار فلسطینی در زندانهای اسرائیل زندانی هستند واسرائیل با ازادی زندانیانی که در حملات منجر به قتل اسرائیلیها شرکت داشتند ، مخالفت می کند یا اینکه با ازادی این دسته از زندانیان موافقت می کند با این شرط که انها دیگر به اراضی فلسطینی باز نگردند شرطی که طرف فلسطینی ان را نمی پذیرد. این در حالی است که خبرگزاری رویترز پیش از این به نقل از یک مقام فلسطینی نزدیک به مذاکرات اعلام کرد قرارداد مبادله اسراء تا چند روز اینده نهایی خواهد شد .وی در عین حال افزود یا نهایی می شود یا اینکه مانعی بروز می کند و به تاخیر می افتد.

کد خبر 31289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =