۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

فارس نوشت:

امیر سابق قطر تلاش دارد تا حمد بن جاسم نخست‌وزیر معزول این کشور را دبیرکل سازمان ملل کند تا هم برای قطر وجهه‌ای بین المللی کسب کرده و هم وی را از سیاست داخلی این کشور دور کند.
خبرگزاری فارس: تلاش قطر برای کسب دبیرکلی سازمان ملل/نخست وزیر سابق قطر نامزد پیشنهادی این سمت

 روزنامه فرامنطقه‌ای العرب چاپ لندن نوشت که حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق دولت قطر سعی دارد بعد از اخراج حمد بن جاسم وزیر خارجه وی از سوی تمیم امیر جدید قطر پستی بین‌المللی برای وی فراهم کند. حمد در این راستا سعی می‌کند وی را به عنوان کاندیدای جانشینی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد معرفی کند که در سال 2016 مسئولیت وی به پایان خواهد رسید.

این روزنامه به نقل از منابع عربی نزیک به خاندان حاکم در قطر نوشت که شیخ حمد در حال حاضر به دنبال بررسی نحوه قرار دادن حمد بن جاسم به عنوان دبیرکل جدید سازمان ملل متحد است و اعتقاد دارد قطر می‌تواند تا آن زمان هجمه تبلیغاتی را به نفع حمد بن حاسم برای تصاحب این سمت انجام دهد.

منابع نزدیک به خانواده سلطنتی قطر در ادامه اعلام کردند: قطر در سال 2006 در رسیدن بان کی‌ مون - که در آن زمان وزارت خارجه کره جنوبی را بر عهده داشت- به سمت دبیرکلی سازمان ملل نقشی محوری ایفا کرده است.

قطر از جمله کشورهای نادر عربی است که از انتصاب بان کی‌ مون به این سمت حمایت کرد، این درحالی است که کشورهایی چون عربستان مخالف این مساله بود.

تلاش حمد بن خلیفه برای حمایت از نامزدی حمد بن جاسم جهت انتصاب سمت دبیرکلی سازمان ملل تنها به دلیل سابقه کاری حمد بن جاسم و راضی کردن وی نیست، بلکه وی به دنبال دور کردن وی از سیاست داخلی قطر است.

این روزنامه می‌افزاید که امیر قطر به شدت از نخست‌وزیر سابق و افراد خانواده‌اش متنفر بوده و بر اخراج حمد از سمت خود اصرار داشته است. شیخ حمد نیز از اعمال نفوذ نخست وزیر خود برای تضعیف جایگاه تمیم در صورت مرگ خود نگران است.

برخی از منابع قطری نیز فاش کردند که حمد بن جاسم خود را لایق انتصاب سمت امیری قطر می‌داند، چرا که وی یکی از اعضای خانواده سلطنتی حاکم در قطر است و تجربه بسیار بیشتری نسبت به امیر تمیم دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    29 3
    همین مونده بود!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    26 6
    خدا اون روزو نیاره
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    15 15
    حداقل بهتر از بشار و پوتینه .
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      4 4
      حالا مگه قراره پوتین یا بشار دبیر کل بشن که میگی ازونا بهتره؟؟!!
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    12 1
    مثل جام جهانی
  • پوریا EU ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    27 3
    ما هم میتونیم با آقای خاتمی این جایگاه رو به دست بیاریم...
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    7 2
    اين نوشته بيشتر به شوخي شبيه بود ايشان اصلا در اين حد نيستند
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    5 2
    متاسفانه با زیاده خاهی های امریکا امروز هم سازمان ملل بخش بزرگی از قدرتش رو از دست داده
  • حامد A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    7 7
    از قطری ها به مردم منطقه خیلی رسیده، فقط مونده ریاست سازمان ملل رو هم به دست بگیرن تا همراه با برادرای سعودی شون کل دنیا رو پر از سلفی گری و وحشی گری کنن! فقط دخالتهای بی مورد قطر درکنار عربستان و ترکیه که هزاران تکفیری رو وارد سوریه کردن، از یک طرف باعث شد که جنگ سوریه از مسیر اصلی خودش که جنگی بین یک عده مخالف سوری با حکومت بود، خارج بشه و از طرف دیگه باعث شد که اعضای القاعده انقدر قدرت بگیرن که به هیچکس از عرب و کرد و مسیحی و ... رحم نکنن و با خیال راحت به هر جنایتی که خواستن دست بزنن. حالا اگه فردا قطری ها به مقامهای بالای بین المللی برسن، معلوم نیست به چه کارهایی که دست نمیزنن.
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    4 0
    بادمجونم شده قاطي ميوه ها!