ایرنا:

معاون دبیرکل سازمان ملل با ستایش از نقش جمهوری اسلامی ایران در پذیرش آوارگان کشورهای همسایه بویژه افغانستان و عراق گفت ایران در زمینه مقابله با بلایای طبیعی و کمک های اضطراری دارای نظامی پیشرفته و است و سازمان ملل متحد خواستار افزایش سطح همکاری با ایران در زمینه کمک های اضطراری بویژه به آوارگان سوریه می باشد.
به گزارش ایرنا والری ایموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسانی که به تازگی از ایران بازدید کرده است از افزایش سطح همکاری با کشورمان در زمینه کمک های منطقه ای و بین المللی استقبال کرده و آن را برای برنامه سازمان ملل برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده در مواقع اضطراری بسیار مهم توصیف کرد. 

وی که هماهنگ کننده کمک های اضطراری سازمان ملل نیز می باشد، تصریح کرد: ایران دارای نظامی توسعه یافته برای مقابله با بلایا و حوادث اضطراری می باشد و همواره در مواقع ضرورت، امکانات و دانش خود را در اختیار دیگر کشورهای حادثه دیده قرار می دهد.
وی با ابراز خرسندی از دیدار از ایران و امضای تفاهم نامه همکاری با جمهوری اسلامی گفت: همکاری با ایران به منظور مقابله با بحران های فزاینده در سطح منطقه و جهان بسیار مهم می باشد.
معاون دبیرکل سازمان ملل افزود: ایران ظرفیت بالایی برای مشارکت در آماده کردن نظام کمک های بشردوستانه در اختیار دارد.
والری ایموس همچنین از کمک های مردم و دولت ایران در پذیرایی از آوارگان کشورهای همسایه بویژه مردم ستم دیده عراق و افغانستان ستایش کرد و خواستار کمک جامعه بین المللی به ایران در این زمینه شد.
وی همچنین گفت که با مقام های کشورمان از جمله وزیر امور خارجه و رییس هلال احمر ایران درباره کمک رسانی به مردم سوریه رایزنی کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =