سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد :تعداد کشته‌های جهانی آنفولانزای خوکی 8 ماه بعد از کشف این ویروس در ماه آوریل از مرز 10 هزار نفر گذشته و به عدد 10 هزار و 582 نفر رسید.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد :تعداد کشته‌های جهانی آنفولانزای خوکی 8 ماه بعد از کشف این ویروس در ماه آوریل از مرز 10 هزار نفر گذشته و به عدد 10 هزار و 582 نفر رسید.

اطلاعات اولیه نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر بعد از کنترل نسبی این بیماری در نیمکره شمالی بدتر نشده است.

بر اساس گزارشی که توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است تا تاریخ 13 دسامبر سال جاری بیش از 208 کشور در سراسر جهان از ابتلای تعدادی از مردمشان به آنفولانزای خوکی خبر دادند و تا کنون حداقل 10 هزار و 582 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که در آخرین گزارشی که در تاریخ 6 دسامبر توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شده بود ، آمار کشته شدگان 9 هزار و 596 نفر بود.

این سازمان هم‌چنین در ادامه گزارش اضافه کرده است که انتفال ویروس آنفولانزای خوکی هم‌چنان در سطح جهان به صورت فعال وجود دارد و این ویروس هم‌اکنون به طور گسترده در سطح جهان منتشر شده است.

البته تعدادی از کشورها از جمله 10 کشور اروپای غربی و شمالی از کم‌شدن آمار مبتلایان به آنفولانزای خوکی خبر داده اند ، اما در بعضی از کشورها مانند سوئیس ، مونتنگرو ، جمهوری چک و چند کشور دیگر تعداد مبتلایان هم‌چنان رو به افزایش است.

آنفولانزای خوکی هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی به خصوص قزاقستان و قرقیزستان نیز گسترش پیدا کرده و در بعضی از کشورها مانند افغانستان ،  عمان و قسمتی از خاورمیانه به بالاترین حد خود رسیده است.

البته در بعضی از کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن ، شمال و جنوب چین و تایوان تعداد مبتلایان رو به کاهش است.

خبرگزاری فرانسه ، 18 دسامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 31357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =