ایسنا نوشت:

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: «تعطیلی‌» پنج‌شنبه مدارس در هیچ یک از مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش مورد تایید قرار نگرفته است، بلکه در مصوبه شورای عالی، سامان‌دهی زمان آموزشی مطرح است.

مهدی نوید ادهم یکی از مولفه‌های موثر در فرآیند تعلیم و تربیت نسل جوان را "زمان آموزشی" خواند و افزود: زمان آموزش چه به معنای میزان ساعات حضور دانش‌آموزان در کلاس، چه میزانی که در طول روز، هفته یا سال تحصیلی دانش‌آموزان به مدرسه آمده و در کلاس بوده‌اند و یا زمان آموزشی به مفهوم ساعاتی که بر ماده درسی در طول هفته یا سال اختصاص می‌یابد، تماما به عنوان مولفه‌های بسیار جدی در فرآیند تعلیم و تربیت مورد توجه کارشناسان بوده و می‌باشد.

وی ادامه داد: از همین منظر شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان شورای مجمع سیاست‌گذاری در آموزش و پرورش و به استناد سند تحول بنیادین، موضوع سامان‍‌دهی زمان آموزشی را در دستور کار خود قرار داده و برای استفاده بهینه از فرصت حضور دانش‌آموزان در مدرسه و خانواده، تدابیری را اتخاذ کرده است.

نوید ادهم بیان کرد: متاسفانه بخشی از این تدابیر تحت عنوان تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه در جامعه مشهور است، در صورتی که مصوبه از واژه "تعطیلی" استفاده نکرده است و برای استفاده بهینه از پنج‌شنبه در مدرسه یا خانواده و اختصاص این زمان به فعالیت‌هایی نظیر بازدید علمی، کارگروهی، فعالیت‌های اجتماعی و یا حضور در خانواده و انجام صله رحم و بازخوانی نظریه‌ها نکاتی را داشته است.

وی تصریح کرد: تغییرات انجام شده در نظام آموزشی کشور براساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است و مصوبات این شورا به مثابه قانون لازم الاجرا است، بنابراین اجرای این تغییرات، الزام قانونی دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: خوشبختانه دولت جدید التزام خود را به قانون و قانون‌گرایی بارها اعلام کرده است، بنابراین برنامه‌های تحولی به ویژه برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محتوای کاری دولت جدید و وزیر جدید است. هرچند ممکن است در فرایند اجرا و در برنامه‌های اجرایی تغییراتی داده شود و بخشی از کاستی‌ها و آسیب‌هایی که امروز به وجود آمده است مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد، لیکن کلیت امر به عنوان یک مصوبه لازم الاجرا، استقرار دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم خوزستانی IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    25 29
    به نظر من به عنوان یک معلم دبیرستان که فرزندی در مقطع ابتدایی دارد تعطیلی پنج شنبه ثمر و نتیجه ای جز خستگی مفرط دانش آموزان و کاهش یادگیری نداشته است. آقایان مسئول! باید آمد و دانش آموزان را زنگ آخر را مشاهده کرد که از فرط خستگی نای حرف زدن ندارند. این در حالی است که بسیاری از دانش آموزان سوئ تغذیه دارند و بدن آنها کشش هشت ساعت را ندارد.
    • آیدا A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      10 2
      تعطیلی پنج شنبه ها خوبه اما زمانی که این روز تعطیل براشون تعریف شده باشه نه اینکه بیکار تو خیابونا و پارکها ول باشن و زمانشون به بطالت بگذره و امکاناتی هم برا تفریح سالم نداشته باشن. در جامعه ما متاسفانه با توجه به اوضاع اقتصادی خانواده ها و عدم حمایت دولت از نوجوانان و کودکان همون بهتر که پنج شنبه ها تعطیل نباشه
    • من خودم تنها A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      6 5
      دقت کنید!!! شنبه تا چهارشنبه 5 روز است در صورتی که کلاس روز پنجشنبه 3 تا دوساعت است. و اگر درطول هفته تقسیم کنید با تعطیلی پنج شنبه نه تنها سرفه جویی نشده بلکه هزینه بردار است و به جای پنج شنبه باید پنج روز آن هم روزی دو ساعت در مدرسه بود.دلیل دوم هم این است که خستگی دانش آموزان و کاهش ضریب آموزشی را در بر دارد.در چه کشوری دو روز در هقته تعطیل است؟ به نظر من میتوان گفت که سه شنبه و چهارشنبه و پنج شنبه تعطیل باشد و بجای آن بچه ها از صبح تا شب در مدرسه باشند ولی به چه قیمت؟ مطمئنا ضریب آموزشی و بازده علمی سرسختانه پایین می آید و دانش آموزان در مقطع کاردانی و کارشناسی با مشکل مواجه خواهند شد.
    • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      3 0
      يكم بريد تحقيق كنيد در بيشتر كشور ها مدارس 2 روز تعطسل هستند و در فرانسه و برخي كشور هاي اسكانديناويو 3 روز تعطيل هستند
  • امین IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    26 5
    آقای ادهم تا همین چند ماه پیش طرفدار سرسخت تعطیلی 5شنبه ها بودیدبا تغییر دولت شما هم یکباره چرخش 180 درجه ای داشتید شیر فرهاد هم فهمیده بود اگر حرفش دائم تغییر کند به او می گویندحرفش بی ارزش است ضمنا طرحی که اکثر کارشناسان بی طرف وخانواده ها باآن موافقندوباعث بهبود روابط اعضای خانواده است بهتر است تا طرح یک شبه فوق برنامه در5شنبه ها
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    30 3
    آقای نوید چرادرزمان آقای حاج بابایی اعتراض نکردید؟ چیزی به خطر می افتاد؟
  • فرهنگی IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    3 3
    به نظر بنده اموزش فشرده دانش اموزان از شنبه تا چهارشنبه که ساعات اخر این پنج روز اصلا" مفید حال دانش آموز ومعلم نیست وخسته کننده وکسالت بار هم هست طبق روال سالهای قبلی اموزش ازشنبه تا پنج شنبه خیلی بهتر می تونه باشه از اضافه کردن یک ساعت به پایان روزهای اموزش که دانش اموز حوصله کلاس را ندارد وتعطیل پنج شنبه که دو روز موجب فرّار بودن مطالب هم میشه ، بهش تحول نمی گن این (تعطیلی)برای اونایی خوشایند است که حتی طول هفته هم از روند اموزش فعال طفره می رن اقای فانی محترم از شما خیلی عاجزانه خواهش می کنیم 1- تعطیلی پنج شبه خذف 2- این مجتمع ها رو خذف حذف حذف حذف حذف حذف کنید .
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    7 4
    تعطیل شدن روز های پنج شنبه هیچ امتیازی رو برای آموزش وپرورش نداشت تنها فرصتی بود برای استراحت مدیران مدارس وکادر اجرایی مدرسه خستگی دانش آموزا وتراکم بیش از اندازه درس در سایر روزها هم اثر مفید دیگری از این کار کارشناسی شده بود خلاصه بچهای ما شدن موش آزمایشگاهی آقایان وتنها کاری که میتوانند بکنن ایجاد استرس برای اولیاست نه کار دیگر
    • دانش اموز A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      5 2
      تعطیلی 5شنبه خعلی هم عالیه