رقابت سالانه طراحی لوگوی گوگل در انگلستان با معرفی برندگان سال 2009 خاتمه یافت. برنده لوگوی امسال، طرحی از دختری پانزه ساله بود که با الهام از مستند مشهور دیوید اتنبرو، طبیعت زمین را به نمایش درآورد.

شعبه گوگل در انگلستان، هر سال رقابتی را با عنوان Doodle4Google برگزار می‌کند. در این رقابت که ویژه کودکان و نوجوانان 5 تا 16 سال است، داوطلبان باید لوگویی را برای وب‌سایت گوگل طراحی کنند و امسال، نخستین بار بود که شرکت‌کنندگان مجاز به استفاده از طراحی‌های رایانه‌ای بودند.

لوگوی گوگل یکی از پرطرفدارترین لوگوها در وب‌سایت‌های اینترنتی است و هرازگاهی متناسب با رویدادهای مهم روز، تغییر می‌کند. رقابت امسال نیز با موضوع قهرمان من (My Hero) برگزار شد.

برنده جایزه اول رقابت امسال، نوجوانی پانزده ساله به‌نام سوفی ردوود است که عنوان طرح خود را سیاره زمین (Planet Earth ) نامیده است. او این طرح را با الهام از مستند تلویزیونی مشهور دیوید اتنبرو رسم کرده که با همین نام که در سال 2006 / 1385 از بی‌بی‌سی پخش شد.

سوفی ردوود در گفتگو با خبرنگار تلگراف درمورد طرح خود می‌گوید: «دیوید اتنبرو قهرمان من است. برنامه‌های طبیعت او وافعا امیدبخشند. بیش از پنجاه سال است که او زیبایی‌های زمین را به مردم نشان می‌دهد و به ما آموزش می‌دهد چگونه از این دنیای طبیعی حفاظت کنیم».

جایزه سوفی ردوود علاوه بر استفاده از این طرح در وب‌سایت گوگل، یک مجموعه ابزارهای رایانه‌ای برای مدرسه و سفر به دفتر مرکزی گوگل در کالیفرنیا به همراه خانواده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 31430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معترض IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    لوگوی تولد نیوتون چی؟!؟!؟!؟!؟