حادثه برای هواپیمای زائران حج در کرمان روایت های متفاوتی دارد.

ایسنا درباره این حادثه نوشت: یک فروند هواپیمای مسافربری حامل حجاج ایرانی در فرودگاه بین‌المللی کرمان دچار حادثه شد.

محسن صالحی مدیرکل بحران استان کرمان با اعلام این خبر گفت: یکی از هواپیماهای جابه‌جایی حجاج امروز به دلیل ترکیدگی لاستیک دچار سانحه شد.
مدیرکل بحران استان کرمان با بیان اینکه هفت تن از حجاج در این حادثه دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند، بنابر اطلاعات واصله به دست ما، پنج تن از ناحیه کمر و دو تن دیگر نیز از ناحیه دست و پا دچار آسیب‌دیدگی شده که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
به گفته صالحی، این هواپیما مربوط به شرکت‌های هواپیمایی داخل کشور نبود.
وی درباره آخرین وضعیت حاکم بر فرودگاه بین‌المللی کرمان نیز گفت: در حال حاضر شرایط در این فرودگاه عادی است.
حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز از انتقال پنج مصدوم حادثه خارج‌شدن هواپیمای مسافربری در فرودگاه کرمان خبر داد و گفت: در این حادثه که به علت ترکیدگی لاستیک رخ داد، امدادگران نسبت به انتقال پنج مصدوم به مراکز درمانی اقدام کردند.
وی افزود: امدادگران جمعیت هلال‌احمر تنها نسبت به ارائه آمار و عملکرد خود اقدام می‌کنند.

همچنین فارس نوشت: پرستار بخش اسکرین اورژانس بیمارستان شهید باهنر کرمان گفت: 10 مجروح سانحه هواپیمای حجاج بیت‌الله الحرام در بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری شدند.

مهناز اکرمی اظهار داشت: تاکنون 10 نفر از مجروحان حادثه هواپیمای زائران مدینه منوره در فرودگاه کرمان در بخش اورژانس بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری شده‌اند.

وی حال عمومی مجروحان را رضایت‌بخش اعلام کرد و بیان داشت: شکستگی مجروحان این حادثه جزئی است و تنها یک نفر به دلیل عارضه ترومای کمر در بخش CPR بیمارستان شهید باهنر بستری شده است.

 

ترکیدگی لاستیک هواپیمای حجاج صحت ندارد
اما معاون سازمان حج و زیارت در گفت و گو با فارس چنین چیزی را رد می کند: معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: ترکیدگی لاستیک هواپیمای حجاج کرمانی صحت ندارد و دلیل تأخیر پرواز نقص فنی هواپیما بوده است و هم اکنون تمام زائران در سلامت کامل در سالن ترانزیت فرودگاه حضور دارند.

غلامرضا رضایی در خصوص ترکیدگی لاستیک هواپیمای حجاج گفت: این خبر از هر منبعی که منتشر شده است کاملاً غیر موثق است پرواز حجاج کرمانی قرار بود ساعت 15 و 30 دقیقه پرواز کند که به دلیل نقص فنی نتوانسته پرواز کند و هم اکنون هواپیمای جایگزین از فرودگاه امام خمینی(ره) به سمت فرودگاه حرکت کرده است تا پرواز انجام شود.

وی ادامه داد: هم اکنون همه زائران در سلامت کامل در سالن ترانزیت حضور دارند و تغذیه و خوراک در اختیار آنها قرار گرفته است تا ساعت 18 که پرواز آنها انجام شود و اینگونه تأخیرها و نقص فنی‌ها طبیعی است و در هر پروازی ممکن است اتفاق بیفتد.

معاون حج و عمره سازمان حج تصریح کرد: این هواپیما بر روی باند دچار نقص فنی شده است و تمام مسافران تخلیه شده‌اند تا پرواز جایگزین آنها انجام شود و مجروح شدن مسافران اخبار غیر موثق است.

همچنین مدیرکل دفتر ایمنی و سوانح سازمان هواپیمایی کشوری از وقوع سانحه برای هواپیمای حامل حجاج کرمان به مدینه خبر داد و به ایسنا گفت: خوشبختانه در این واقعه اتفاق خاصی برای هیچ یک از زائران پیش نیامده و فقط پنج نفر از زائران دچار گرفتگی عضلات شدند.

مهدی علی عسگری گفت: پرواز 5070 هواپیمای بویینگ 747 شرکت هواپیمایی ماهان ساعت 15:10 به وقت محلی هنگان برخاستن از باند فرودگاه کرمان به مقصد مدینه با ترکیدگی لاستیک مواجه شد.

وی افزود: در این رویداد 419 زائر بیت‌الله ‌الحرام و 25 خدمه عازم مدینه بودند به سرعت از هواپیما خارج شدند.

مدیرکل دفتر ایمنی و سوانح سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: خوشبختانه اتفاق خاصی برای هیچ یک از زائران پیش نیامده و فقط پنج نفر از زائران دچار گرفتگی عضلات شدند.

علی عسگری افزود: این هواپیما در حال حاضر در فرودگاه است و زائران با پرواز دیگری اعزام خواهند شد.

وی گفت: علت این واقعه و نقص فنی آن پس از انجام بررسی‌های لازم اعلام خواهد شد.

 

47282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    6 53
    ترکیدگی لاستیک و آسیب دیدن مسافرها تکذیب شده
    • بی نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      25 0
      بیراه نگو اخوی ! 20و 30 هم تأیید کرد
    • مهدی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      1 0
      بابا دروغ بخدا گناه داره من اهل کرمان هستم و زودتر از اخبار و رسانه ها متوجه این سانحه شدم توی کرمان همه می دونن بیمارستان شهید باهنر کرمان هم غلغله بود البته زیاد اتفاق سنگینی نبود و هواپیما آسیب ندیده بود ولی تکذیب؟ نمی فهمم چه معنایی داره. خوب اتفاقه میفته چرا دروغ؟!!!!!!!!!!
  • جاوید IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    123 3
    نکنه این هواپیما هم اسکانیا بوده؟؟؟
    • آرمان A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      6 0
      نوچ لاستیکش از جنس درجه 4 چینی بوده برادر!
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    91 7
    باز هم پای یک تایر چینی در میان است!!!!!1
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    17 57
    بدون شک کاپیتان سرعت غیرمجاز داشته و نتونسته کنترل کنه. اینم از خلبانان ایرانی !
    • بی نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      35 2
      دوست عزیز کاپیتان خیلی ماهر بوده ک تونسته تو سرعت تی کاف ک بالاتر از ۱۴۰کیلومتر در ساعته هواپیما ب اون بزرگی رو با باک های کاملا پر از سوخت نگه داره اگر خدایی نکرده هواپیما دچار اتش سوزی میشد ۴۵۰نفر ب راحتی کشته میشدن.
  • بی نام GB ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    2 0
    جالبه هر مسئولی یه چیزی گفته. یکی گفته هواپیما داخلی نبوده، یکی گفته بوییننگ ماهان بوده، یکی میگه 7 نفر زخمی شدن، اون یکی میگه 10 نفر، یکی هم که کلا تکذیب می کنه عجب شیر تو شیریه
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    1 0
    لاستیک چینی بوده
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    2 0
    پیدا کنید پرتقال فروش را... بارم سه نمره!
  • ماجد IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    3 0
    خب راستشو به ملت بگين،،وقتي مدير كل بحران يه استان و پرستار بخش بيمارستان اينو تاييد كردن چرا شماها تكذيب ميكنين،،لابد اگه هواپيما سقوط كرده بود هم تكذيب ميكردين!
  • محمد A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    30 0
    والله ما نزديك فرودگاهيم اگه تكذيب مي كنند پس اين همه اورژانس براي چي هي مي رن تو فرودگاه؟
  • بهمن IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    3 0
    ما از آقای روحانی میخواهیم همین یک مشکل لاستیکها را حل کند بقیه مشکلات خیلی مهم نیست !