کانادا، بوسنی و ایسلند نمایندگان خود را به اسکار فرستادند

نمایندگان سه کشور دیگر در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کانادا درام «گابریل» (Gabrielle) به کارگردانی لوییز آرشامبو را به عنوان نماینده خود در جوایز اسکار 2014 به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

این فیلم درباره زنی به لحاظ ذهنی، عقب‌مانده است که می‌کوشد مستقل باشد.

«گابریل» اولین بار در دنیا در جشنواره فیلم لوکارنو نمایش داده شد و جایزه فیلم منتخب تماشاگران را برد. این فیلم کبکی بعدا اولین بار در آمریکای شمالی در جشنواره تورنتو روی پرده رفت.

گابریل ماریون-ریوار بازیگر تازه‌کار در رمانس فرانسوی‌زبان «گابریل» نقشی نیمه‌زندگی‌نامه‌ای را بازی می‌کند و الکساندر لاندری بازیگر نقش مقابل اوست.

«یک بخش از زندگی آهن جمع‌کن» (An Episode in the Life of an Iron Picker) به کارگردانی دنیس تانوویچ فیلمساز بوسنیایی نماینده بوسنی و هرزگوین در جوایز اسکار است.

این درام اولین بار در دنیا فوریه پیش در بخش مسابقه بین‌الملل شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین نمایش داده شد و جایزه بزرگ هیئت داوران همچنین جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد (نظیف موییچ) را گرفت. فیلم جدید تانوویچ اخیرا در بخش سینمای معاصر جهان جشنواره تورنتو هم روی پرده رفت.

«یک بخش از زندگی آهن جمع‌کن» که تولید مشترک بوسنی و هرزگوین، فرانسه و اسلونی است، داستانی واقعی درباره یک اتفاق غیرمنتظره است که برای یک خانواده فقیر از اقلیت‌ روما در بوسنی و هرزگوین روی داد. نقش قهرمانان فیلم را شخصیت‌های واقعی بازی می‌کنند.

فیلم «یک بخش از زندگی آهن جمع‌کن» نماینده بوسنی در اسکار 2014
«یک بخش از زندگی آهن جمع‌کن» نماینده بوسنی در اسکار 2014 است

تانوویچ که برای درام ابزورد «سرزمین بی‌طرف» (2001) درباره جنگ داخلی در بوسنی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، در برلین درباره «یک بخش از زندگی آهن جمع‌کن»، گفت: «یک گزارش خبری درباره زنی که پس از یک سقط جنین غیرعمدی نتوانست تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرد، منبع الهام من برای ساخت این فیلم بود.»

«یک بخش از زندگی آهن جمع‌کن» با بودجه‌ای درحدود 17 هزار یورو (23 هزار دلار) در 9 روز با استفاده از یک دوربین دیجیتال روی دست فیلمبرداری شد.

ایسلند هم با فیلم «اسب‌ها و آدم‌ها» (Of Horses and Men)، اولین فیلم بلند داستانی بندیکت ارلینگسون در رقابت اسکار فیلم خارجی‌زبان شرکت می‌کند.

داستان این درام/کمدی 85 دقیقه‌ای که این هفته در جشنواره فیلم سن سباستین روی پرده رفت، در اجتماعی دورافتاده از پرورش‌دهنده‌های اسب روی می‌دهد و به گفته پیتر برادشاو منتقد روزنامه گاردین، اسب‌ها در فیلم به لحاظ دراماتیک حضوری تقریبا برابر با انسان‌ها دارند.

فیلمنامه «اسب‌ها و آدم‌ها» را خود ارلینگسون نوشته که در ایسلند یک بازیگر معروف و کارگردان تئاتر است.

فریدریک تور فریدریکسون تهیه‌کننده «اسب‌ها و آدم‌ها» است. او خودش یک کارگردان است و فیلم «بچه‌های طبیعت» ساخته او سال 1992 نماینده ایسلند در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان بود.

تاکنون 52 کشور نمایندگان خود در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال را معرفی کردند. مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اول اکتبر (9 مهر) به پایان می‌رسد.

اسامی پنج نامزد نهایی بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان پنجشنبه 16 ژانویه 2014 (26 دی) همراه نامزدان دیگر بخش‌ها اعلام خواهد شد.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود.

هالیوود ریپورتر / 24 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 1
    بوسنی خیلی فیلم های قشنگی میسازه