انبار بزرگ کالا در شرق پایتخت در آتش سوخت/ 2 آتش نشان مصدوم شدند

آتش سوزی گسترده یک انبار وسیع مواد غذایی و مواد شیمیایی در جاده دماوند با تلاش چهار ساعته آتش‌نشانان 8 ایستگاه مهار و کاملا خاموش شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، پس از اطلاع رسانی این حادثه در اولین دقایق بامداد امروز پنجشنبه به سامانه 125، با توجه به وسعت محل و گستردگی آتش‌سوزی بلافاصله ایستگاه‌های 19، 32، 60، 103، 92، 56، 31 و71 آتش نشانی تهران به همراه 10 دستگاه تانکر آب، 9 دستگاه فوماتیک و دو دستگاه خودروی حمل دستگاه های تنفسی این سازمان در ساعت 6 دقیقه بامداد به محل آتش‌سوزی واقع در خیابان جاده دماوند، بعد از سه راه تهران پارس اعزام شدند.
امیر مهدیانی، مدیر عملیات منطقه 6 سازمان آتش نشانی تهران درباره مشاهدات اولین نیروهای اعزامی از این حادثه گفت: در لحظات اولیه سه ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد که فرمانده اولین نیروها با دیدن وسعت و حجم زیاد شعله های آتش که تمامی انبار را در برگرفته بود، بلافاصله تقاضای نیروی کمکی کرد که متعاقب آن 5 ایستگاه دیگر هم در محل انبار حاضر شده و عملیات خاموش کردن این آتش سوزی وسیع را آغاز کردند.
وی افزود: محل حادثه انباری در قالب سوله ای به وسعت بیش از 2600 مترمربع بود که از داخل به چند بخش تقسیم بندی شده بود و درآن مقادیر زیادی انواع و اقسام کالا از قبیل برنج و روغن و... با بسته بندی های قابل اشتعال کارتن و کاغذ در کنار انواع مواد شیمیایی مثل قوطی های اسپری حشره کش و خوش بو کننده چیده شده بود.
وی با اشاره به این که انفجار قوطی اسپری ها عملیات خاموش کردن آتش را برای نیروهای آتش نشانی پر خطر کرده بود، افزود: در این حادثه به علت انبارداری غلط و چینش غیر اصولی مواد غذایی در کنار مواد شیمیایی این آتش سوزی به سرعت در داخل سوله گسترش یافت که هم اکنون کارشناسان درحال بررسی آن هستند که چگونه در لحظات اولیه بروز این حادثه، شعله های آتش به کل انبار سرایت کرده بود.
وی ادامه داد: باتوجه به قفل بودن درهای آهنی این انبار، آتش نشانان مجبور شدند با استفاده از تجهیزات، درهای ورودی را برش داده و سپس به داخل انبار نفوذ کنند.
مدیر عملیات منطقه 6 آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان به علت وسعت زیاد آتش سوزی از 4 جهت مشغول عملیات شدند و توانستند در ساعات اولیه حجم انبوه آتش را به کنترل خود در آورده و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کنند.
مهدیانی با اعلام این که بر اثر شدت حرارت سقف انبار کاملا فرو ریخت و خسارات مالی فراوانی ببار آورد، در خصوص تعداد مصدومین این حادثه اظهار داشت: در جریان این آتش سوزی به تنها نگهبان این انبار و همچنین افراد حاضر در محل آسیب جانی نرسید و فقط دو نفر از آتش نشانان به هنگام عملیات خاموش کردن این آتش سوزی دچار مصدومیت شدند که یک نفر از آنان به دلیل شدت صدمات وارده به بیمارستان انتقال یافت و آتش نشان دیگر توسط عوامل اورژانس در محل حادثه به طور سرپائی مداوا شد.
وی اضافه کرد: در این عملیات افزون بر 140 آتش نشان و 50 خودروی آتش نشانی حضور داشته و عملیات خاموش کردن این آتش سوزی را انجام دادند که درحال حاضر با خاموش شدن کامل آتش، نیروهای سه ایستگاه همچنان در محل حضور داشته و عملیات لکه گیری این آتش سوزی را برای جلوگیری از آتش سوزی مجدد انجام می دهند.
این مدیر آتش نشانی درخاتمه اظهار داشت: هنوز دلیل بروز آتش سوزی مشخص نیست و کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی آن هستند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =