تسنیم نوشت:

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، شنبه شب، از پیروزی حزب دموکراتیک اقلیم کردستان عراق به رهبری «مسعود بارزانی» در انتخابات پارلمانی این منطقه شمال عراق، خبر داد .
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از «کونا»، «سربست مصطفی» رئیس کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در کنفرانس خبری اعلام کرد،« حزب دموکراتیک کردستان با کسب 719 هزار در استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک، برای اولین بار در انتخابات پارلمانی این منطقه به پیروزی رسید.»
سربست افزود:« پس از حزب دموکراتیک کردستان، جنبش تغییر به ریاست نیچروان مصطفی با کسب 464 هزار در سه استان و حزب اتحادیه میهنی کردستان به ریاست جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق با کسب 330 هزار، بیشترین آرا را در انتخابات پارلمانی این منطقه کسب کردند.»
طبق گفته کمیسیون عالی انتخابات، دو حزب «اتحادیه اسلامی کردستان» 178 هزار و حزب «تجمع اسلامی کردستان» هم 113 هزار و 260 رای به دست آوردند.
کمیسیون عالی انتخابات در عین حال تاکید کرد، تاکنون 95 درصد از کل آرا شمارش شده است و روند شمارش بقیه آرا ادامه دارد .
مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، روز گذشته قبل از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این منطقه، گروه های سیاسی را به قبول نتایج و استقبال از آن دعوت کرده بود.
از سوی دیگر، یکی از اعضای شورای رهبری حزب دموکراتیک کردستان عراق اعلام کرد، حزب دموکراتیک پس از ائتلاف با همپیمان استراتژیک خود یعنی اتحادیه میهنی و پیوستن اقلیت ها به این ائتلاف دولت تشکیل خواهد داد.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    11 0
    درود بر کردهای شریف ، زنده باد ایران و ایرانی در هر کجای جهان که هست. موفقیت کردها باعث شادی هر ایرانی و هر ازادی خواهی در جهان هست و باعث وحشت تروریست ها و زورگویان ضد بشر. امیدوارم رابطه ایران بزرگ و اقلیم کردستان روز به روز بهتر و بیشتر بشه
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    6 1
    به قول ملا مصطفی بارزانی هر کجا کردها زندگی می کنند آنجا ایران است