این خودسرها چیزی از نرمش قهرمانانه نفهمیده​اند

محمد دامادی

رفتار شنیع، دور از انتظار  و بدوی عده​ای اندک در استقبال از رئیس جمهور ادامه تندروی هایی است که بعضا در تاریخ 35 ساله این انقلاب مشاهده شده و گویا اراده ای بر برخورد با آن وجود ندارد.

مشخص است که در سایه فقدان چنین اراده ای می شود به نوه بنیانگزار جمهوری اسلامی در سالگرد عروج آن پیرفرزانه توهین کرد، رئیس مجلس جمهوری اسلامی را در سالروز پیروزی انقلاب با لنگه کفش نواخت و...به یاد دارم چند ماه پیش و در جریان طرح سوال از رئیس جمهور وقت،بنده به عنوان یکی از طراحان سوال از ایشان ،چگونه با تهدید و برخوردهای فیزیکی همین جماعت به اصطلاح خودجوش روبرو شدم تا به عینه درک کنم که در همین نظام جمهوری اسلامی و در شرایطی که یک نماینده مجلس از اختیارات قانونی خود استفاده می کند ،چگونه  عده ای بصورت  گزینشی به اجرای سخنان معمار انقلاب که فرموده بود:«مجلس در راس همه امور است» عمل می کنند. آنها که آن روز یقه نماینده را جمع می کردند بعد ها در عمل نشان دادند که نوک انگشت اشاره شان به رئیس مجلس بود. امروز ترسم این است که انگشت اشاره مهاجمین به رئیس جمهور جای دیگری را نشانه گرفته باشد.

یقیین بدانید که عمل این جماعت شبیه ترین اعمال به عمل خوارج است که از مولا و رهبر خود پیشی گرفتند و خود را در مقام تشخیص در موقعیت برتری قرار دادند. امروز هم چنین است.بی شک رفتار رئیس جمهور در نشست سالانه سازمان ملل و سخنان وی که اینبار نه خطاب به صندلی های خالی که خطاب به حاضرین در جلسه ایراد شد جنبه عملی نرمش قهرمانانه بود و حداقل دستاوردش بازگشت اعتباری ست که با تندروی ها و ماجراجویی ها در سیاست خارجی بی اعتبار شده بود. حداقل دستاوردش این است که دنیا فهمید که ما نیز می توانیم با ادبیات محترمانه سخن بگوییم. در این میان ساده لوحانه است که آنچه در نیویورک صورت گرفته را بدون هماهنگی با رهبر معظم انقلاب و سیاست های کلی نظام فرض کنیم. بنابر این می شود رفتار آن جماعت اندک را در روز شنبه «نه به سیاست های کلی نظام» تلقی کرد مگر آنکه بگویند این فقط یک نمایش بود!

صد البته که نباید خودمان را گول بزنیم. آن جماعت با هر هدفی که آمده بودند و هر ماهیتی که داشتند بی شک «خود جوش» نبودند.کما اینکه در کمتر از 24 ساعت دم خروس از زیر بقلشان بیرون زد و عکسشان دست به دست در فضای مجازی  چرخید.امروز و برای جلوگیری از تکرار چند باره تاریخ نوبت ،نوبت اقدام نهادهایی ست که پیش از این و در دفعات مشابه پیشین جای خالی آنها بشدت محسوس بود.

این نه یک در خواست شخصی بلکه خواست همه کسانی ست که بیش از سه دهه گذشته را در جستجوی اعتدال گاهی دست به دامن چپ و گاهی دست به دامن راست شده اند  تا به امروز برسند.

*نماینده ساری در مجلس

/21929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    34 3
    خوب گفتی آقای دامادی - چرا یه عده به خودشون اجازه چنین جسارتهایی می دن
  • مردم IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    24 5
    باید دست کسی که کفش پرتاب کرده قطع بشه برای همیشه...دیگه واقعا تحمل این حرکتهارو نداریم.
  • عرشیا A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    38 1
    اگه یه بررسی جامع انجام بشه بدون تردید ریشه های اصلی این جسارت کور به دومین مقام رسمی کشور پیدا میشه .البته همه ما میدونیم که چه جریانی پشت این برنامه بوده .مگه نه ؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    15 1
    احسنت و آفرین جانا سخن از زبان مامیگوئی.... اما ای نهاد های مسئول گوش اگر گوش شما و ناله اگر ناله ماست آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    55 1
    افراطی می میرد .... منطق نمی پذیرد!!
  • رشتیه اصلاح طلب IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    14 0
    بله واقعا مشخص شد از ستاد شجره طیبه حامیان انتخاباتی دکتر فرصت وظرفیت بودند البته خیلی خودجوش
  • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    16 0
    سخنانتون وزین و منطقی بود متشکرم شما نمایندگان در مجلس نباید بگذارید افراطیون بیش از این اجازه مانور داشته باشن
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    9 0
    آیا بعضی از تجار که تحریم ها آن ها را میلیاردر کرده نیز مانند وهابی عربستان و قطر و امارات و ترکیه مخالف بر داشته شدن تحریم هایند و اگر اینطور است بهتر نیست بخاطر مردم رفقای تجاری را عوض کنند تا ارزش پول ملی هم کمی افزایش یابد و مردم هم از تجارت ٱن ها فایده ای ببرند؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    30 0
    من کاملا با این سخنان موافقم آنها قطعا از طرف گروههای افراطی تندرو وبی منطق اجیر شده اند تا مانع سیاست ها و فعالیت های مثبت رییس جمهور شوند.
  • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    31 0
    خود جوش هستن دیگه!!! یعنی در دمایی که دیگران نه تنها جوش نمی آورند بلکه به وضعیت تعادلی نزدیک می شوند اینها جوش می آورند.
  • یک ایرانی A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    24 0
    چرا این افراد باید اینطور گستاخانه عمل کنند پشت اینها کیست؟باید مجازات شوند
  • رزمنده دوران دفاع مقدس A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    11 0
    افرین به صراحت در گفتار شما نمایند محترم،با نظرات شما موافق هستم که درشرایط حساس کنونی که هرگونه حرکت و صحبتی زیر ذره بین است باید همگان دقت لازم را انجام دهیم و بدور از جناح سیاسی خود بفکر ایران عزیز باشیم و همدل با تصمیمات سازنده مدیریت اجرائی کشور حرکت کنیم و از همه مهمتر احترام همدیگر را داشته باشیم تا به جهانیان ثابت کنبم ملت و مسئولان ایران عزیز صلح دوست و آزاداندیش هستند. و بپذیریم که ایران متعلق به همه اقشار ایران است و با منطق و گفتگو میتوانیم اختلاف بین گروهای سیاسی را حل کنیم . به امید سربلندی ایران و ایرانی
  • علیرضا جلودار A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    10 0
    "گویا اراده ای برای برخورد با رفتار شنیع، دور از انتظار و بدوی عده​ای اندک در استقبال از رئیس جمهور، وجود ندارد!!!!" آقای مهندس دامادی، انشاء ا... اراده ای در این دولت تدبیر و امید برای برچیدن این خمیه شب بازی ها و عروسک گردانی ها بوجود خواهد آمد،البته به شرطی که اراده ای برای برخورد قاطعانه با مسببان حادثه 22 بهمن قم از سوی قوه قضائیه و مجلس اصولگرا وجود داشته باشد.
  • ممد RS ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    10 0
    باید برخورد بشه.
  • مصطفی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    25 0
    رحمت به اون شیر پاکی که مادرت بهت داده خوردی جوون.باید همه در مورد رفتار زشت با رییس جمهوری که عزت ملی رو داره به ما برمیگردونه مثل این شیر بچه موضع گیری کنند.
  • بی نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    33 0
    ساری عجب نماینده ای داره!
  • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    البته چاره ای نیز جز این نوع حرکت ها نیست. تو هم سنت کم است و در جبهه و جنگ نبوده ی و شهید و زخمی نشده ای. امام راحل هم امریکا را دشمن اصلی معرفی کرده بود. ادعاهای خودکفایی و اقدامات هم دروغ بوده. همه چیز حداقل طی 2 سال اخیر 3 برابر شده. تو هم چاره ای نداری جز اینکه این حرفها را بزنی.
    • حسین احمدی A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      12 1
      هم در جبهه بوده ام و هم زخمی شد ام و هم شهید داده ام و ایا این جماعت هم آنچه می نمایند بوده اند ؟؟
  • چگوارا A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    9 199
    بالأخره اعتراضات مردمی به مقامات در همه جای جهان وجود داره و مسئولین ما باید مثل مسئولین اروپا و آمریکا انتظار هر برخوردی رو از طرف مردم داشته باشن. رئیس جمهور منتخب هم با 50/7 درصدی رأیی که اورده از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار نیست. مخصوصا الآن که غرور ملی مردم خدشهفدار شده.
    • دولت آبادی IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      43 3
      چگوارا هم جبهه پایداری بود و ما نمیدونستیم ؟ اسم مردم رو رو خودتون نزارید که حالمون بد میشه !!
    • محسن EU ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      76 5
      غرورملی موقعی خدشه دارشد که هیچ مقام مهم جهانی حاضربه دیداربا رئیس جمهورسابق کشورمان نبودوخیلی موارددیگرکه همگان می دانند وبرخی نیز به خاطرازدست دادن منافعشان نمی خواهند مسائل امروزرادرک کنند.
    • میثم A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      44 3
      اینکه مردم مردم که میکنی منظورت کیا هستند؟! 40 و خرده ای درصد بقیه!؟ که تازه بیشترشون مخالف سیاست به اصطلاح تهاجمی و به وضوح مبتدیانه دولت قبلی بودند و به کسان دیگری غیر از کاندیدای دولت رای دادند. درضمن میخوای کامنت بذاری اسم قهرمانان ملی رو نذار و خودت رو الکی بزرگ نکن! مثل بزرگ کردن 2 در صد مقابل 50.7 درصد میمونه!
    • رضا A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      2 25
      نه دیگه میثم جون جر نزن.49.3 در برابر 50.7 تموم شد و رفت.بعدشم چرا ناراحت میشی؟چهار سال پیش شما 35 درصد بودین ما 65 درصد و اونجوری خون به دل ما کردین.حالا نوبت ماست
  • بی نام US ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    112 3
    خودسر اسمش رویش است. یعنی غیر از قرائت خود از قضایا چیز دیگری را قبول ندارد، هیچ حرف دیگری را.
  • رضا A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    چیزی که شما از نرمش قهرمانانه فهمیدی باج دادنه عزیز
    • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      27 0
      خب تو که فهمیدی بسه! حتما نرمش قهرمانانه شما باج دادن به روسیه و سوریه است؟
  • ایرانی A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    140 5
    مگه مملکت ایران برای همین تعداد اندک تندرو و افراطی هستش که برای اینده مملکت و رئیس جمهور تعیین و تکلیف میکنن؟یعنی چی که هر کاری توی این مملکت میخواد بشه این افراطیون میان وسط میدون؟نا سلامتی هفتاد میلیون نفر جمعیت داریم.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    14 0
    فتنه گران جدید درراهند.
  • کمال A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    4 16
    حالا کمی قدر مرد بزرگ دکتر محمود احمدی نژاد رو میفهمین
  • کربلایی US ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    6 67
    ازکجا معلوم لنگه کفش از خود شماها پرتاب نشده که اسم بچه بسیجی ها رو خراب کنین . ما هیچوقت جلوتر از مولایمان نبوده و نیستیم و نخواهیم بود . خون هزاران شهید رو فروختن به قیمت شکم . همه میدونیم که چه کسانی تکه تکه شدن که اسم ایران سرافراز بمونه . یعنی این همه خون این همه ایستادگی هیچ !
    • بی نام IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      14 0
      یعنی از همون پرچمی که کنار اسمت محل زندگیت رو نشون میده معلومه که چقدر راستگویی.خیلیها تو آمریکا و اسراییل و کشورهای عربی هستن که از نتیجه دادن این مذاکرات میترسن بعد میان تو سایت های ایرانی کامنت میذارن تا تبلیغات منفی کنن و روحانی رو زیر فشار بذارن.ما برای سربلندی ایران زمین، تا آخر پشت دکتر روحانی رییس جمهور عزیزمون هستیم و در مقابل این کارشکنی ها می ایستیم
    • صلح طلب EU ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      18 0
      کربلایی عزیز شما که دم از بسیج و بسیجی میزنی چرا آی پی که باهاش کانکت شدی آی پی به قول خودتون شیطان بزرگه؟؟ نکنه تو هم بعععععععععله؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      16 0
      ازبيان شما اقا معلومه كه لنگه كفش كارشما نبوده.ما خود از خانواده شهدا هستيم.مثل اينكه پيام شهدا رو متوجه نشدين.عزت ايران وايراني نه فسادوفقرو.....
  • تورج A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    12 1
    اگه بگیرن بلا سرشون بیارن دیگه از این غلطا نمیکنن
  • x IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    10 1
    از یک در گرسنگی میاد از در دیگه ایمان میره...
  • شویلاشت A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    7 1
    از نماینده محبوب شهر خودمون جناب اقای مهندس دامادی کمال تشکر رو داریم که با جملات زیبا حرف 70 میلیون رو زدید