ایسنا نوشت:

 مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که در صورت عدم پایبندی سوریه به تعهداتش درباره سلاح‌های شیمیایی، واشنگتن گزینه نظامی را درباره سوریه بعید نمی‌داند.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان ان، اعلام کرد: اگر دولت سوریه به تعهدات خود درباره سلاح‌های شیمیایی پایبند نباشد، توسل به گزینه نظامی علیه این کشور بعید نیست.

وی گفت: آمریکا اگر بخواهد به گزینه نظامی علیه سوریه روی آورد، به تنهایی این اقدام را انجام خواهد داد.

رایس همچنین درباره قطعنامه شورای امنیت در خصوص سلاح‌های شیمیایی سوریه تاکید کرد: به عقیده من چیزی که مهم است این است که مردم نسبت به آنچه قطعنامه شورای امنیت محقق کرده، آگاهی یابند.

وی در ادامه تاکید کرد: در متن قطعنامه شورای امنیت با کلماتی واضح و مشخص تاکید شده که اگر طرف سوری به طور کامل به تعهداتش پایبند نباشد، اقداماتی براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل اتخاذ خواهد شد.

فصل هفتم منشور سازمان ملل تنها فصل این منشور است که در آن استفاده از زور مجاز است.

رایس در پایان تاکید کرد: اگر بخواهیم موافقت بین‌المللی درباره استفاده از زورعلیه سوریه را به دست آوریم، نیاز داریم به شورای امنیت بازگردیم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    14 32
    عامل صهیونست و هدایت کننده سیاستهای رئیس جمهوری آمریکا ( سوزان رایس ).
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    12 18
    خيلي دوست داره اداي كاندوليسا رايس رو دراره
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    12 30
    ننگ بر تروریسم. حکومت امریکا باید شرم کنه نه فقط به خاطر حمایت از تروریسم در سوریه بلکه به خاطر حمایت از تروریست ها در سراسر در تاریخ ننگ اورش . حکومت امریکا امروز به بزرگترین دشمن ازادی در جهان تبدیل شده و در کنار استاد پیشکسوتش انگلیس و اسراییل جنایتکار معلوم نیست چه نقشه ای برای اینده ی جهان داره. از اون طرف هم که عربستان سعودی و نوعثمانی های خیالباف رو داریم که دنبال زیاده خواهی های خودشون هستند و با این شرایط وضعیت جهان به کجا بیانجامه حقیقتن باعث وحشت هر انسان متمدن و ازادی خواهی هست که میدونه چه اتفاق وحشتناکی ممکنه بیفته
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    12 4
    مردم ازادی خواه جهان و مردم خود امریکا باید حکومت این کشور رو مجبور کنند با تروریست ها مبارزه کنه ، نه اینکه بدتر بهشون میدون بده
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    13 13
    شما امريكايي هاي جنايتكار دبگر رمق جنگيدن نداريد.اينهم حيله جديد جناب اوباما است.