انتخاب نوشت:

مکالمه میان دو رئیس جمهوری ایران و ایالات متحده آمریکا، به دلیل تعطیلی پایان هفته در فرانسه، امروز دوشنبه و در آغاز هفته در نشریات این کشور بازتاب داشت.

فیگارو نشریه صبح چاپ پاریس، می نویسد: در دنیای سیاست، به ندرت مشاهده شده است که یک مکالمه تلفنی، تا به این اندازه موجب برانگیخته شدن آرزوها و نگرانی‌ها شود.

نویسنده با اشاره به آخرین تماس میان رهبران سیاسی ایران و آمریکا، محمدرضا شاه پهلوی و جیمی کارتر در سال 1979، همزمان با وقایع انقلاب اسلامی، خاطرنشان می کند: تماس تلفنی روز جمعه، هزاران پرسش دیگر را مطرح می‌کند که آیا به راستی امکان حل مشکل برنامه هسته ای ایران وجود دارد؟

به نوشته فیگارو، بطور قطع دولت آمریکا هم به چنین پرسش‌هائی می‌اندیشد و چشم اندازی که در برابر این پرسش‌ها قرار دارد از اندکی از خوش‌بینی تا بدبینانه ترین پاسخ‌ها امتداد می یابد.

فیگارو تأکید می کند که در دنیای سیاست آنها که خوش‌بینانه به مسائل می نگرند، حرکت دیپلماتیک روز جمعه را نشانه ای امیدوار کننده برای بهبود روابط و نزدیکی میان دو کشور ارزیابی می کنند.

نویسنده تمامی پرسش‌هائی را که می تواند در این راستا مطرح باشد را در یک جمله چنین خلاصه نموده است: آیا تحریم‌های جامعه بین المللی مؤثر واقع شدند و یا ایران تنها با هدف ایجاد شرایط برای دریافت "اکسیژن" بیشتر و "زمان خریدن" برای دستیابی به اهدافش، راضی به پذیرش شرایط کنونی شده است؟!

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • kerza A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    17 69
    اگه بخواهین !!!!! این تماس که معلوم نشده چه کسی اول به طرف مقابل زنگ زده !!!!!!!!!1 درکتاب گینس ثبت کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
    • رشتیه اصلاح طلب A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      4 1
      این که معلوم شد اوباما زنگ زده رکورد نامه های بی پاسخ احمدی نزاد و رکورد قطعنامه بر علیه یک کشور به لطف تدبیر جناب معجزه هزاره سوم و رکورد گرانی وچند برابر شدن قیمت کالا در عرض چند ماه برای ثبت ابدی در گینس باید ثبت بشه همچنین رکورد سخنرانی برای صندلیهای خالی
    • بی نام US ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      0 0
      هنوز مطلب آقاى ظريف رو نخونديد؟ آقاى ظريف همه چيز رو توضيح داده.
  • بابك A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    1 1
    مسخره شو در اوردين ديگه بابا ول كنيد اههههههه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    26 4
    اوباما و روحانی مچکریم.