مهر نوشت:

وزیر دادگستری گفت: باید بر روی لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست اصلاحاتی انجام شود تا تبصره ماده 27 این لایحه برای افکار عمومی مسئله‌ ساز نشود.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک درباره لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، گفت: سازمان بهزیستی توضیحات لازم را در مورد این قانون داده است و این قانون، قانونی پیشرفته و ارزشمند است و زوایای خوبی را برای حقوق کودک مورد توجه قرار داده و بنا شده اطلاع‌رسانی در این زمینه شود.

وی با تاکید بر اینکه روح قانون، عدم ازدواج فرزندخوانده با سرپرست است، ادامه داد: این موضوع در موارد استثنایی امکان‌پذیر است که قانونگذار هم اشاره داشته با نظر دادگاه انجام شود؛ بنابراین باید اصلاحاتی انجام شود تا چنین مسائلی برای افکار عمومی مساله‌ساز نشود. بنا شده که ما این موضوع را پیگیری کنیم تا این دغدغه برطرف شود ضمن این که احکام شرعی باقی بماند ولی مساله‌سازی نکنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به تبصره ماده 27 لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست ادامه داد:‌ اساس فرزندخواندگی این است که ازدواج با فرزندخوانده صورت نگیرد که ما پیگیر حل شدن این موضوع در تبصره لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست هستیم.

پورمحمدی درباره برگزاری ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهار کرد: بحث اصلی این جلسه در زمینه حقوق کودک و شهروندی است. از آنجا که قوانین اسلام و قانون اساسی بسیار غنی هستند، می‌توان گفت فوق‌العاده به حقوق در کشورمان بها داده شده است، ولی متاسفانه یکی از نقصهای ما در اجرا و عدم هماهنگی است که چنین نشستهایی ما را در اجرای قوانین و هماهنگ‌سازی کمک می‌کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    8 85
    جالبه که وزیر دادگستری هم قانون مورد نظر را نخوانده است . این ماده از قانون حرفی در مورد ازدواج سرپرست با فرزند خوانده نزده است بلکه گفته : اگر سرپرست بخواهد ازدواج نماید یعنی اگر سرپرستی که دارای فرزند خوانده است ، دختر مجرد یا فردی باشد که همسرش را از دست داده و بخواهد ازدواج نماید ، فردی را که به همسری انتخاب می نماید باید صلاحیتش توسط مراجع قانونی و دادگاه و ... تایید گردد . نه اینکه سرپرست با فرزند خوانده ازدواج نماید . در تبصره همین ماده هم صریح آمده است که ازدواج سرپرست با فرزند خوانده ممنوع است .
    • بی نام DE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      46 5
      اعتماد بنفس زيادي هم خوب نيستااااا...آقاي کارشناس!!!
  • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    72 7
    چــرا نمــایـنده ها روزه ی سـکـوت گـرفتــن؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    81 4
    لطفا قانون را به نوعی ننویسید که هر فردی نتواند برداشت سلیقه ای کند!! این قانون گنگ و ضد حقوق کودک است.
  • مهربان توسی A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    46 7
    مگه میشه دادگاه اجازه ازدواج پدرخوانده و دختر رو بده؟!!
  • بی نام DE ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    34 3
    اجازه ازدواج پدرخوانده با دخترخوانده در روزگار ما فقط باعث سوء استفاده شده و کاملآ ضد انسانی است
  • امین A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    24 2
    چه قانون مسخره ایی
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    17 1
    منتقدین و دوستانی که فکر میکنن کارشناس حقوقی هستن لطف کنن و اول برن خود قانون رو بخونن بعد اظهار فضل کنن.
  • رها A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    36 6
    دوستانی که بحث حکم اسلام را پیش میکشند توجهی به مقتضیات زمان هم دارند؟ اگه به این دوستان باشه که هنوز باید برده داری مجاز باشه و هر مردی بتونه بدون محدودیت با کنیزهاش همبستر بشه!!!!!