روزنامه شرق در یادداشتی نوشت:

اخیرا رییس‌جمهور محترم به دو موسسه نظرسنجی دستور داد تا درباره رابطه ایران و آمریکا از مردم ایران نظرسنجی کنند. این دستور به‌معنای تمایل دولت برای شنیدن نظرات گروه‌های مختلف مردم است و می‌خواهد بداند مردم درباره یکی از مهم‌ترین مسایل کشور و اقدامات دولت چگونه فکر می‌کنند، تا چه حد موافق یا مخالفند و میزان موافقت و مخالفت در میان گروه‌های مختلف اجتماعی چگونه است. 
نظرسنجی همان صندوق رای است که در فاصله‌ زمانی کوتاه و درباره موضوعات مختلف به میان مردم آورده می‌شود. اغراق نیست اگر بگوییم نظرسنجی، هیچ جایگزین دیگری ندارد. نظرسنجی اگر با رعایت موازین علمی و به‌صورت بیطرفانه انجام شود، بازتابی دقیق از افکارعمومی و خواست عمومی مردم است.  اکنون که دولت به این روش روی آورده است و می‌خواهد یکی از مهم‌ترین مسایل پیش‌روی کشور را با اتکا به این روش علمی جلو ببرد، ضروری است به مقتضیات و پیش‌شرط‌های لازم آن توجه کند تا این تصمیم، اثربخش و کارآمد شود. تنها انجام نظرسنجی کافی نیست، آنچه نظرسنجی را به ابزاری دقیق در سیاستگذاری تبدیل می‌کند، استقلال، بیطرفی علمی و امکان گفت‌وگو درباره نتایج است.
وقتی مردم به پرسشنامه‌های نظرسنجی‌ پاسخ می‌دهند، انتظار دارند از نتایج آن باخبر شوند. محرمانه کردن نتایج موجب تمایل به تفسیر افراطی نظرسنجی می‌شود. محرمانه کردن فقط میلِ شنیدن «سخنان مگو» را افزایش می‌دهد و راه را بر درست شنیدن نتایج نظرسنجی می‌بندد.  مردم درباره مسایل مختلف داوری خود را دارند، اگر نظرسنجی‌‌‌ها منتشر شوند و درباره نتایج آن گفت‌وگو شود، هم اعتمادشان به‌نظرسنجی افزایش می‌یابد و هم زمینه‌ای برای اتفاق‌نظرملی را فراهم می‌کند. انتشار نتایج نظرسنجی‌ها می‌تواند به جریان گفت‌وگوی عمومی دامن بزند و از این طریق فهم ما را از دیگرانی که با ما متفاوتند و نظراتی مخالف دارند، افزایش دهد. در عین حال، اعضای جامعه و گروه‌های مختلف خود را در آینه نظرسنجی‌‌ها می‌بینند و آگاه می‌شوند که دیگر گروه‌ها و افراد نیز به اندازه آنان نسبت به سرنوشت جامعه حساسند. نتایج نظرسنجی، آینه‌ای است در برابر جامعه تا خود را بنگرد و عیب و حسن خویش را ببیند. تصورات خود را معقول کند و واقعی بیندیشد.

شرق در یادداشت دیگری به قلم بهروز گرانپایه از مسئولان رسانه ای دولت اصلاحات نوشته است:
11سال پیش در چنین روزهایی انتشار نتایج نظرسنجی از شهروندان تهرانی درباره روابط ایران و آمریکا توسط خبرگزاری رسمی ایرنا، التهاب شدیدی را در جامعه برانگیخت. نظرسنجی به سفارش مرکز پژوهش‌های مجلس و همزمان توسط سه موسسه وابسته به وزارت ارشاد، جهاد دانشگاهی و اطلاعات انجام شد و یافته‌های هر سه نظرسنجی که بر نظر مردم نسبت به انجام مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا متمرکز بود، با تفاوت‌هایی دوتا سه‌درصدی یکدیگر را تایید می‌کردند. در آن مقطع، بین 68 تا 76‌درصد شهروندان تهرانی موافق انجام مذاکره با آمریکا بوده و برقراری رابطه را در جهت منافع عمومی ارزیابی می‌کردند. انتشار نتایج نظرسنجی‌ها در رسانه‌های عمومی اما با واکنش‌ها و مخالفت‌هایی روبه‌رو شد. افراد و جریان‌هایی که موافق انعکاس این یافته‌ها نبودند، در مقام نفی و انکار نتایج نظرسنجی‌ها برآمدند و قاضی معروف تهران که این‌روزها ظاهرا متواری است، ماموریت یافت تا با شیوه‌های اختصاصی خود جعلی و نادرست‌بودن نظرسنجی را به اثبات برساند.







کد خبر 316079

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 168
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    کسانی که با رابطه با جهان موافقند مــچــکــریــم
    • تهی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      صدرصد موافقم
    • حسین بیگی ازعشایر قشقایی فارس A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      ما صددرصد موافق هستیم چون فشار اقتصادی کمرمان را شکسته واز اجناس درجه یک دنیا بی بهره ایم آرزو می کنم که هرچه سریعتر این مهم اتفاق بیفتد .تادل مرده مردم شاد شود. ازخداوند هم خواهانم که این اتفاق مهم تاریخی را چون معجزه میسر کند.
    • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      جناب قشقایی: ما صد در صد موافقیم یعنی چی ؟ این مایی که میگی چند نفرند ؟
    • بی نام MY ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      203 7
      رفراندم بگذارید بگذارید مردم برای سرنوشت شان تصمیم بگیرند
    • ف US ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      0 0
      موافقم
  • reza l US ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    باشه ببینیم روی این کفش بندازای همیشه درصحنه کم میشه یا نه
    • lمردبارانی IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      237 6
      کاش این نظر سنجی رو در مورد حذف یارانه ها هم میزاشتن تا ببینن مردم موافق این امر هستن یا نه ،خودشون بریدن و ودوختن .این هم نتیجه ی تورم بالای 40 درصد (تازه به گفته ی خودشون ! )، بیکاری فراوان . دولت ها همیشه به فکر خودشون هستن نه بفکر مردم .امیدوارم ایندفعه مردم با نظر مثبتی که به این طرح میدن تاحدودی از مشکلات حل بشه .
    • امینس A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      به عنوان کسی که به روحانی رای دادم باید بگم این طرح نظرسنجی یک اشتباه و یک اقدام عجولانه هست چراکه بر فرض مردم با 90 درصد به برقراری ارتباط رای بدن اون موقع ایران در واقع خودش رو در شرایطی میذاره که باید حتما و در هر شرایطی ارتباط برقرار کنه..لذا بهتر اینه که ایشون تایید مقامات بالا و رهبری رو که دارن و در واقع غالب مردم هم موافقن لذا بدون اینکه این اقدام منفعلانه رو انجام بدیم برای برقراری رابطه تلاش کنیم...خدایی اقدامات احمدی نژادی نکنیم دیگه!!!
    • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      حالا معلوم نیست از کیا و کجا نظرسنجی میشه بعد میگن مردم انقلابی مخالف هستن از آرمانهاشون عقب بشینن! بعدم میان و تو بوق و کرنا میکنن!!! بعد از این همه سال ملت خوب معنی نظرسنجی رو میدونن!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      551 9
      رای ما آری است
    • كامران IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      كسي از پرتاب كفش فيلم و عكسي منتشر نكرده، اعتراض هم كه آزاده، يا شعار زنده باد مخالف من مرده!!؟
    • بی نام CH ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      239 6
      تنها کشوری که در طول تاریخ ثروتمند بوده و به پول ما احتیاج نداشته امریکاست. بقیه کشورها همیشه به ایران آویزان بوده اند از چین گرفته تا شوروی از انگلیس گرفته تا آفریقا و همه کشورها ی درمانده
  • رامین IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    90 درصد مردم موافق رابطه هستن در صورتی که همراه با عزت باشه و در زندگی مردم تاثیر مثبت داشته باشه
    • سید سجاد IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      منفی دادم چون به خودت این اجازه رو دادی مثل خیلی ها یک درصد بدی بدون هیچ پشتوانه واقعی ! هرچند من هم موافقم
    • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      206 8
      بيشتر به 95 درصد موافق ميخوره نه 90 درصد!
    • مهندس IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      143 4
      19 رای منفی در برابر 1000 رای مثبت (تا این لحظه) یعنی موافقت بیش از 98٪ ( البته برای جامعه آماری آنلاین و خبرآنلاین خوان!) فکر میکنم بشه در جامعه به عددی در بین 75 تا 85 درصد موافق رسید.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    موافق رابطه هستم چون در اين دوره از زمان قطع رابطه براي هيچ كشور معنايي ندارد به جز ضرر
  • بی نام FR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    912 6
    نمردیم و یکی از ما هم نظر خواست !!
  • بی نام US ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    الان ٩٩٪ موافق و ١٪ جيره خوار روسيه و چين هستن كه همه مي شناسشان.
    • هادی IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      البته این افراد بیشتر از 1% هستند
    • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      منم كه مخالفم جيره خوار روسيه و چينم داداش
    • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      79 6
      بطور دقيق ١.٣٪
    • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      4 83
      یعنی موضوعی به نام استقلال معنا ندارد .به نظر شما همه تفکرات سرمایه داری یا کمونیسیتی دارند . ما چرا به خودمون اجازه میدیم نظر خودمونو نظر جامعه بیان کنیم . آیا این رفتار نشان دهنده شخصیت دیکتاتور معابانه ما نیست ؟ پس کی قرار است افراط و تفریط جای خود را به اعتدال (صراط مستقیم ) دهد ؟
    • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      170 2
      اینان جیره خور روسیه و چین نیستند اینان همان زالو هایی هستند که به پیکره کشور چسبیده و خون ملت را می مکند اینان از پایین ترین طبقه جامعه با زدو بندهایی به آن بالا رسیده و خود را تصمیم گیرندگان کشور و سرنوشت مردم میدانند
    • سامان IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      واقعا این کلمه جز تهمت و اهانت چیزی نیست سعی کن ادب داشته باشی
    • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      یعنی اون 99% هم جیره خوار آمریکا و اسرائیل و انگلیس هستند؟ زشته آدم اینجوری قضاوت کنه
    • باب اتش A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      100 3
      اقا هادی حالا شما 5درصد هم که حساب کنی بازم رقمی درمقابل اکثریت نیست
    • پيمان IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      8 34
      دوست عزيز، هر چند به نظر من هم راه حل مسائل با تمام كشور ها از طريق تعامل هست كه البته بايد انعكاسي از خواست ملت باشه. بنابراين تو اين مورد باهاتون موافقم. ولي اين عدد99% رو از كجا آورديد؟ آيا مبتني بر نظر سنجي واقعي هست يا نظر شخصي هست كه طي يك افراط گرايي به 70 ميليون نفر تعميم داده شده؟
    • منصور نوين IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      53 2
      راست ميگه بيشتر از 1% هستند به نظرم حوالي 1.1% باشند...
    • عمار A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      1 1
      نه اینکه آمریکا جونتون آویزون چین نیست. با کلی التماس تونست چین رو راضی کنه تا چین یه کم ارزش پول خودش رو در مقابل دلار بالا بیاره و اجازه بده آمریکا توی بحران اقتصادی یه کم نفس بکشه.در ضمن ما اص لا طرفدار سینه چاک چین و روسیه نیستیم . همونهام اگه در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل تمام دنیای اونها می ایستیم
  • حسين IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    با حفظ اصول انقلاب رابطه با تمام كشورها لازم است حتي با امريكا
  • محسن کیان پور A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    107 2
    ما که از خدامونه. اما اسرائیل و عربهای و روسیه و چین نمیزارن :(((
    • بی نام EU ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      84 3
      و همینطور تعداد معدودی افراد داخلی، که در فضای آرامش و شفاف نمی توانند ارتزاق کنند.
  • مهیار A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    موافقان رابطه به این نظر امتیاز بدین ببینیم که چند نفریم.
    • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      30 6
      این نظر شما چند تا لایک داره ؟ چند تـــــــــــــــــــــا !؟
  • بهمن IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    درسته که اکثریت مردم موافق برقراری یک رابطه سالم دوطرفه بین ایران و آمریکا هستند ولی خیلی جالب نیست که این حقیقت را در بوق و کرنا کنیم چون آنوقت نمیتوانیم امتیازات مناسبی از این مذاکرات بدست بیاوریم .
    • محمود A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      2 0
      بنظر من اینکه وجهه ما از نظر دمکراسی بالا میره و بیشتر میتونیم امتیاز بگیریم .چون اون وقت طرف میدونه با یک ملت طرفه نه یک دولت و عده ای خاص
    • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      82 1
      نظرسنجی سی ان ان: هفتاد و شش درصد آمریکایی​ها با ارتباط دیپلماتیک دو کشور ایران و آمریکا موافقند
  • بي نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    33 سال رابطه نداشتيم هرسال گراني بيشتر از سال قبل شد چند سال رابطه داشته باشيم شايد بهتر بشه؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      1 0
      33 سال استقلال داشتن رو تعامل نداشتن معنی کردیم
  • حسنعلی IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    اینقدر زود غش نکنیم چون اینجوری باید خیلی امتیاز بدیم ولی اگه در مسیر طبیعی و با قواعد بین المللی اقدام کنیم اونها هم می فهمن که این راه درسته و حقیقت داره و باید طبق واقعیات عمل کنن نه نگاه قلدرانه ای که تا کنون داشتن فقط عجله بیخودی نکنید و عزتمندانه عمل کنیم همه با هم ........
    • اميد IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      44 3
      بابا حسنعلي دايي
  • ايلا IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    288 3
    رابطه عزتمند باعث پيشرفت همه جانبه خواهد شد
  • عرشیا A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    49 1
    ایجاد رابطه توام با احترام متقابل زمینه ساز رشدشایستگی بین المللی و رشد اقتصادی برای ملت ایران است پس دیگر نباید دست دست کرد .
  • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    46 2
    میشه در مورد مهمتر از آن که ریشه همه مسائل است نظر سنجی بشه؟ : " انرژی هسته ای " آری یا خیر. آیا این حق مردم است که نظر بدهند ؟ بالاخره خیلی ها میاندیشند : " جلو ضرر را از هر جا بگیرید نفعه "
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    94 3
    بشرطی که معنی رابطه کاملا توضیح داده بشه خدای ناکرده سو تعبیر نشه
  • سعید IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    مرگ برتوای آمریکا
    • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      85 1
      تو و اون معدود لايك كننده هات به فكر آينده فرزنداتون نيستين
    • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      79 1
      معلومه سیری و وضع اقتصادیت خوبه حالا نمی دونم به کجا بندی و از کجا آوردی
    • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      46 1
      يكي بياد جواب اينو بده! خبر چاپ كن ديگه!
  • فرهاد A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    133 4
    تا موقعی که دولت درست نشه و مردم با دولت دوست نباشن با تمام دنیا هم که دوست باشی هیچ فایده ای نداره .
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    58 1
    رفراندوم بهتره !
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    241 3
    ما هم 100درصد موافق هستیم آخه این تحریم ها زندگیمو فلج کرده تو رو خدا کاری بکن به خاطر این مردم
  • پویان IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    41 2
    رابطه با آمریکا ویا هر کشور دیگر مورد تائید نظام (بجز رژیم صهیونیستی) که ضامن حفظ ارزشهای اعتقادی و منافع ملی کشور مان باشد و مثل روسیه و چین و هند و ونزوئلا و نیکاراگوئه و ... صرفا بستری برای غارت منابع ملی ما و قالب کردن کالاهای بنجل آنها نشود از نظر من نه تنها ایرادی ندارد بلکه میتواند مفید هم باشد .
  • خرد گرا IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    96 1
    با حفظ عزت و کرامت ملت ایران و احقااق حقوق قانونی نقطه عطفی در تاریخ ایران بعد از انقلاب ، رو به پیشرفت و ترقی خواهد بود. بیایید به حسن و تیمش اعتماد کنیم.
  • محمد A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    163 5
    یک سایت برای این منظور باید راه اندازی بشه. نظرسنجی باید اینترنتی باشه تا مردم بیشتری شرکت کنند. با استفاده از کد ملی هم میشه کاری کرد هرکی یک رای بده.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      31 3
      اینجوری فقط یک قشر خاص شرکت میکنند و نتایج دقیق نخواهد بود.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      0 0
      می تونه نظرسنجی هم از سایت باشه هم به صورت حضوری
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    45 0
    جناب دکتر نظر سنجی رو تو رای انتخابات دیدند! الان هم لطف کردند نظر خواستند دوباره.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    5 78
    داریم از رابطه با امریکا ذوق مرگ می شیم همین امریکای جنایتکار که دارو رو بر مردم ما تحریم کرد در واقع ملت رو بر خلاف قوانین بین الملل به پای دولت سوزوند ان هم به خاطر حق قانونی کشور لبخند که به ان ها می زنیم می گویند گزینه نظامی روی میز است یادمان نرود امریکا شیطان بزرگ است
    • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      23 2
      ملتی که خودش رفته رای داده و یک دولتی رو آورده بایدم پا سوزش بشه ! مگر اینکه بگیم دولت دهم منتخب مردم نبوده که یه بحث دیگه ای هست
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    53 1
    رابطه پشت پرده به درد ملت ايران نميخوره بايد علني و به نفع مردم باشه
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    51 0
    امیدوارم گروههای فشار اجازه دهند دولت برنامه های تایید شده خود را پیش ببرد. یاد بگیرید به خواست اکثریت احترام بگذارید گرچه نان شما در این است که نگذارید.
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    55 2
    درود بر محمد جواد ظريف با ظرافت
  • محمد IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    9 44
    به نظر من امریکا خوی استکباری خود را خواهد داشت و ما نمی توانیم خوی استکباری امریکا را تغییر دهیم . در مقابل معیار انقلاب ما هم یک سری ارزشهاست. و طبیعی است که هر دو کشور در این زمینه به دنبال حفظ منافع خود هستند. ما باید با درایت و سیاست دنبال منافع خودمان باشیم و رابطه با امریکا نیز مانند رابطه با روسیه و چین و سایر کشورها به نظر من با این شرایط اشکالی ندارد. طبیعی است روسیه و چین و خیلی از کشورهای دیگر که با ما رابطه دارند دلشان برای ما نسوخته.امریکا هم همینطور.
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    49 0
    موافقاش نظر من رو لايك و مخالفاش ديسلايك كنن، ما همه موافقييييييييييم
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    32 1
    در دنیای نوین ،و دهکده جهانی و تجارت بین المللی دیگر جایی برای مرگ بر1،2 ،3و....گفتن نیست. با سیاست ، زیرکی، و انسانیتی که ما ایرانیها داریم با تمام کشورها بر اساس منافع ملی و دموکراسی باید تعامل خردمندانه و به قول آقانرمش قهرمانانه داشته باشیم...
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    47 1
    مسوولين چرا صداي ملت رو نميشنون آقا اكثريت بالاي مردم ايران نميخوان با آمريكا قطع رابطه باشه، آقا نميخوااااان!
  • اعتدال IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    6 96
    آمریکا ، آمریکا ننگ به نیرنگ تو .....خون جوانان ما می چکد از چنگ تو
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    38 0
    سوال اينجاست كه آيا نتيجه نظر سنجي تاثيري داره؟ و اينكه آيا قراره نتيجش از صداوسيما پخش بشه؟!!! و اينكه آيا نهادي بر صحتش نظارت ميكنه؟! نكنه با اينكار بيان و پرونده رابطه رو براي هميشه ببندن؟!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    48 0
    موافق رابطه هستیم که هیچ موافق زودتربرقرارشدن هم هستیم چون دیگه فشارزندگی نفسمونو بریده.گرانی بیکاری شرمندگی وسرافکندگی پیش خانواده و......زندگی برامون زهر کرده
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    55 0
    اقا موافقيم. صد در صد موافقيم.
  • بی نام EU ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    41 0
    نياز ى به تظر سنجى نيست چون انقدر اختلاف آرا موافق ها نسبت به مخالف ها زياد هست كه احتياجى به نظر سنجى نيست
  • رنجبر IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    29 0
    موافق هستم رابطه با احترام متقابل و با حفظ منافع ملی.اقدام رئیس محترم جمهور محبوب بسیار شجاعانه ودر جهت نظر ملت ایران بوده
  • ناشناس1 IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    22 1
    مشروط به اینکه بامردم رو راست باشید وانچه که مردم نظر می دهند منتشرکنید بله ما دشمن هیچ کشوری وملتی نیستیم ما می خواهیم ایران اسلامی سربلند باشد ما صلح ودوستی ملتها در دهکده جهانی رامی خواهیم ما مرگ را برای هیچکس نمی خواهیم وداشتن رابطه با امریکا ما را از ارمانها واصول انقلاب اسلامی دور نمی کند بلکه درد ورنج برخی از سران کشورهای که سودشان در دشمنی و نبود رابطه ایران با امریکا است بیشتر می کند
  • بی نام EU ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    43 0
    من بعنوان یک شهروند ایرانی ونه خارجی با به این نظرسنجی 100درصد موافق هستم وبه مذاکرات ودوستی با دولت وملت آمریکا رای مثبت می دهم
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    31 0
    بایدبرای ترقی وآسایش مردم نه با امریکا بلکه تمام کشورهای اروپایی رابطه داشته باشیم تا به صلح ثبات برسیم
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    28 0
    با توجه به تجربيات بنده در خوندن كامنت هاي مردم در اين سايت و چند سايت ديگه! و همچنين جو حاكم بر جامعه ميشه گفت حدود 90 تا 95 مردم ايران موافق اين رابطه هستند،
  • كاووس A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    4 10
    رابطه خوب است ولي ما بايد خودمانه صادقانه كار كنيم ما اين چند سال ماشينهاي جديد مي ساختيم تحويل مردم مي داديم وحالا در تحريم تسمه تايم انهم نداريم اي كاش همان پيكان داشتيم كه همه قطعات توليد خودمان بود اينقدر به غربي ها ...وابسته نبوديم
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    40 1
    "قاضی معروف تهران که این‌روزها ظاهرا متواری است" هموني نيست كه 200 هزار تومن جريمه شد؟!‌ اون خيلي در حق ملت ايران جفا كرد.......
  • محمد مهدی IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    20 2
    من بد موافقم هاا
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    50 3
    راجب حجاب اجباری هم نطر سنجی بذارن تا واسه همیشه حل بشه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    26 1
    من موافق موافقم من میگم عوض باج به همه کشورا بیایم با منبع ارتباط داشته باشیم چه عیبی اره به خدا قران خدا غلط نمیشه
  • سرور A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    27 1
    من کاملا موافق هستم و امیدوارم با برقراری رابطه اقتصاد کشور درست شه بلکه واسه جوونای بیکاری مث من کار پیدا شه.والا
  • محمد A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    17 2
    اتفاقا آقای روحانی تصمیم درستی گرفتن ،بافهمیدن نظریات مردم ایشان بادلگرمی و اعتماد به نفس بیشتری می تونن برای کاراشون تصمیم صحیحی بگیرن چه خوب میشد تمامی مسئولین برای اجرای طرحهاشون از نظر سنجی استفاده کنن اینجور کیفیت کار بالا رفته و تصمیم گیری خیلی راحت تر، دقیق تر و سالمتر انجام می گیره به نظر من باید برای هدفمندی یارانه هم از مردم نظر بخوان شبکه سی سی ان امریکا طی یک نظر سنجی سه چهارم مردم امریکار خواستار مذاکره با ایران شدن پس بهتره ماهم اینکارو هر چه زود تر انجام بدیم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    16 1
    آدم همیشه بره سراغ منبع بهتر از اینه که جریانهای فرعی رو نگه داره موافق 100 در 100
  • رامین IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    22 2
    من فکر می کنم رابطه با هیچ کشوری به ضرر ایران و مردم ایران نیست. مخالفین این رابطه اسرائیل اعراب و بعضی از افراد داخل که با رابطه آمریکا مفافعشان در خطر می افته . بالای 90% مردم که واقعا هم در فشار شدید اقتصادی هستند خواهان رابطه با آمریکا هستند
  • علي IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    1 1
    هميشه طرفداران حق و حقيقت كم بوده وباطل انبوه از زمان پيامبر (ص) گرفته وزمان مولا علي (ع)و حالا هيچ فرقي نميكند مگر امام نفرمودند رابطه ما با امريكا رابطه گرگ وميش است وچگونه ميشود ظالم با مظلوم رابطه داشته باشد .آلان همه ضد امام هستند حتي رئيس جمهور و......پيامبر فرموده زماني ميرسد كه بدان بر نيكان مسلط ، دروغ زياد و.... فروختن دين به دنيا در آن هنگام قلب مومن در درونش آب ميشود چنان كه نمك در آب ، چرا كه همه زشتيها را مي بيندوبر تغيير آنها توانايي ندارد.همه در حال فروختن دينشان به دنياست خدا آخر عاقبت همه را به خيركند ؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    رابطه باید برقرار بشه
  • فرهاد IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    کاملا مخالف نظر سنجیه اینترنتیم چون این عزیزان فشارکی تو مسئله نت خیلی چیره دست هستند
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    77 1
    نتيجه انتخابات خودش نظرسنجي بود فكر نكنم نيازي به نظرسنجي باشه
  • هاوار IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    59 0
    ارتباط با اقدار بر قرار شود.به صلاح مردم ایران با فرهنک می باشد.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    1 0
    به عنوان یک کارشناس تاریخ معتقد به ایجاد رابطه عزتمند هستم.
  • hamid A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    25 1
    نظر سنجي براي چي همين مثبت ومنفي كامنت ها را ببينيد حتي در سايت هاي تند رو همه چيز دستگيرتون ميشه
  • سمیرا BH ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    7 55
    روابط با امریکا‌!؟؟ کلا ارتباط داشتن خوبه!‌اما به چه قیمتی مهمه!!! آخر چرا مردم ما اینقدر کوته فکر و جو گیر هستند!؟ امریکا در پی منافع خودش است! برای ما هم خرما خیرات نمیکنه! شما چی!؟ شما هم فکر منافع ایران هستید؟
    • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      30 1
      معلومه هر کشوری به فکر منافع خودشه توی سیاست هیچوقت حلوا خیرات نمی کنند وقت این رسیده که ایران هم در پی منافع خودش باشه قطع رابطه با دنیا منجمله آمریکا به نفع ایران نیست به ضرر کشورهای غربی هم نیست. ایران چه نفعی از انزوا می بره؟
    • بی نام EU ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      1 0
      سمیرا خانم! آیا کمونیست های روس و چین بر عکس آمریکای استثمارگر!! بفکر منافع ما هستند!؟ از این دو کشور کمونیست یا لامذهب تا امروز چه سودی به ما رسیده؟ جز اینکه هر جا پای منافعشون در میان بوده به راحتی پای تمام قطعنامه و تحریم نامه ها علیه ایران را امضا کرده اند!!
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    23 1
    عزیزان مسئول ، کشوری که قدرتمند باشه هیچ ترسی از داشتن رابطه با کشور قدرتمند دیگه به خودش راه نمیده مگر اینکه اعتماد به نفس و عزت نفس نداشته باشه . حالا ما کجای کاریم !؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    25 5
    رفراندوم بگذاريد مگر نه اينكه ميزان راي ملت است خوب اشكالي داره بشرط اينكه درست خوانده شود و تقلبي در كار نباشد
  • صابر IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    33 1
    آقا من يكي كه موافق رابطه ام هركي موافقه مثبت بزنه به درصدو ارقامم كاري ندارم
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    25 1
    واقعا دیگه دوران بستن درهای کشور به روی بقیه تموم شده. این کارا مال اول انقلاب بود که مملکت ثبات نداشت. الان که ثبات داریم تقریبا، وقت دوست شدن با همه کشورها است. تو رابطه آدم می تونه امتیازاتی بگیره که بدون رابطه عمرا نمیشه. در ضمن تا اوباما هست باید این رابطه برقرار بشه، معلوم نیست رئیس جمهور بعدی آمریکا کی باشه و نظرش در این مورد چی باشه. حیفه این فرصت از دست بره.
  • محمود وند IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    32 0
    خدا رو شکر یه آدم عاقل پیدا شد به نظر مردم هم بها بده
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    30 1
    بهترین کار ممکن را می کند ولی خدا کنه تندروها تقلب نکنند و این نظر سنجی کاملا بی طرف باشد
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 27
    سفسطه موقوف! هدف شما از این رابطه قطعا کمک به مردم مستضعف نیست زیرا شما با این طبقه هرگز کاری نداشتید.
  • مهدی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    27 1
    همین حالا هم میشه با لایک هایی که روی مطالب زده میشه نتیجه نظرسنجی رو فهمید .....
  • نمامی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    27 2
    99درصد مرد موافق مذاکره هستند
    • خیر خواه مردم A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      9 2
      موافقیم 100% حسرت رابطه ی با امریکا رو دارم می خورم
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    62 1
    راهی بجز تعامل با تمام دنیا نیست شک نکنید
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    5 36
    اگه به نفع مملکت باشه خوب رابطه باید داشته باشیم اگه به نفع مملکت نیست همان خوب که قطع رابطه کنیم. البته این موضوع را باید دست اندرکاران مملکت بررسی کنند .
  • احمداهوازی A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    8 76
    نظر مردم کاملا مشخصه مرگ بر آمریکای جنایتکار
    • کرمانی A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      30 1
      این فقط نظر شماست اقای اهوازی.البته نظر بنده و فقط بنده تنها هم درود بر روابطی با امریکا که باعث بهبود رفاه ملت ایران و بنده شود.
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    24 1
    تا وقتی که دولت دستش تو جیب ملت باشه و مردم منتظر باشن دولت مشکلشون حل کنه همیچ چیز درست نمیشه!! صنعت باید خصوصی بشه م شرکت های خصوصی واقعی برای ارتباطاتشون تصمیم بگیرن البته دولت باید شرایطشو فراهم کنه که یکی از اونها داشتن رابطه مثبت با کل دنیاست
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    30 2
    به طور دقیق نمیتوان گفت که چند درصد مردم موافق و چند درصد مردم مخالف هستند.اما تقریبا میتوان گفت امروز کمتر کسی در کشور است که اثرات تحریم های ضدبشری امریکا علیه ایران را روی زندگی و معیشت خود احساس نکرده باشد و احتمالا اکثریت مردم با برقرای رابطه موافق هستند
  • آری IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    40 1
    من هم موافقم +++
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    29 2
    دیگه زمان این رسیده که تعصبات را کنار بگذاریم و بر اساس منافع ملی و بخاطر ملت با حفظ اقتدار و کرامت ملی رابطه با امریکا بر قرار کنیم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    30 2
    نیاز به رفراندم هست. با نظرسنجی کار درست نمی شود.
  • مهدی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    22 2
    پیش بینی می شود. 70%موافق .15 %مخالف. 15%ممتنع
  • امین A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    21 1
    به نظر من باید با جهان ارتباط برقرار کرد و از موضع تعصب بیرون بیایم . مطمئن باشید اگر روابط درست نشه دودش فقط به چشم ما مردم عادی میره . مطمئن باشید هیچ کسی از داشتن ارتباط قوی با دنیای اطرافش ضرر نکرده و نمیکنه .
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    37 3
    يعني عراق را كه دستش به خون جوانان ايراني آلوده است گناهش كمتر از آمريكاست اگر عراق را بخشيديم خوب آمريكا راهم ببخشيم
  • میثم IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    21 1
    سلام میشه لطفا شما هم یه نظر سنجی بذارید. اینجوری به نوعی ما هم در یک نظر سنجی شرکت کردیم هرچند شاید مسئولان به نتیجه آن استناد نکنند ولی حداقل این است که ما هم نظر خود را اعلام کرده ایم
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    28 1
    یه سری مردم عوام و یه سری اقلیت سودجو مثل بابک زنجانی که متنفع می شوند از عدم رابطه مستقیم مخالف رابطه با آمریکا هستند
  • آری A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    29 1
    رابطه با تمام جهان همراه عزت و احترام متقابل بازی برد برد
  • مخلص روحانی A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    31 1
    بر اساس احترام متقابل و حفظ عزت و غرور ملی خواهان رابطه با همه کشورهای دنیاهستیم آمریکا که رو شاخشه .........
  • حمید A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    22 2
    70درصد مردم موافق ارتباط با تمام جهان بویژه آمریکا از راه دیپلماسی برابر حساب هستند
    • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      4 17
      مشکل اينه که امريکايي ها موافق برابري و احترام متقابل نيستند وگرنه ما با کسي دشمن نيستيم .
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    کسانی که مخالفند منافقند...
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    حالا اگه قرار بشه با آمريكا رفت و آمد كنيم چى بپوشيم ؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    25 2
    به نظر من این رابطه میتونه مفید فایده برا هر دو کشور باشه بالاخص برا ایران چون در این صورت هم بعضی از مشکلات اقصادی کشور حل میشه هم به کشورهای دیگه مثل روسیه و چین احتیاج نیست باج بدیم هم در زمینه علمی پیشرفت قابل توجهی خواهیم داشت
  • حسین EU ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    49 2
    موافقم
  • وطنم A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    43 2
    اقا بخدا ماهم موافقیم
  • کمال IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    9 2
    اگه بر اساس احترام متقابل باشه همه موافق هستن
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    8 1
    امتحانش ضررندارد
  • رابين A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    9 2
    نياز آمريكا به ما بخاطر تسلط بيشتر به خاور ميانه است ونياز ما به آمريكا براي فرار از خطر درماندگي اقتصادي و اوضاع نابسامان 90% مردمي است كه زندگي شان را فداي زنده ماندن كرده اند !! پس ما بيشتر محتاج رابطه هستيم تا اونها ! درضمن شعارهاي الكي واحساسي جز گرفتاري مضاعف فايده اي ندارد به عقل مان رجوع كنيم.
  • سمناني IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    14 1
    درود بر صلح و آرامش.من هم راي آري ميدهم به رابطه با آمريكا.دلمون واسه آرامش تنگ شده
  • هاشمی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    41 1
    کار خیلی خوبی است
  • علی A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    11 2
    حالا این نظر سنجی کی واز چه کسانی انجام میشه اگه کسی میدونه بگه....................؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    6 1
    هر ارتباط باعث میشود انسان در زمان مشکلات یک راه فرار بیشتر برای رهایی از مشکلات داشته باشد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    از قدیم گفتن به دوستت نزدیک باش به دشمنت نزدیکتر.
  • صادق IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    2 0
    صد در صد موافقم
  • مرتضی A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    16 2
    شک نکنید بالای 90 درصد موافق برقراری رابطه ا امریکا هستن. بابا گذشت زمان انزا و افراطهای بیش از اندازه. دنیادنیای ارتباطات و رابطه است. قابل توجه تندروهای خشکه تعصب. زنده باد ایران آباد و شاد.
  • حامد A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    30 3
    با رابطه 100% موافقم
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    9 3
    عمرا اجازه نظر سنجی رو بدهند
  • مریم IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    12 2
    موافق
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    14 4
    آنچه عیان است چه حاجت به بیان است؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    18 2
    نظرسنجی در کل ایران باید انجام بشه نه فقط شهر تهران
  • اح IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    17 1
    کی باید به نظریات مردم توجه کند ؟
  • ولی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    31 2
    از تمام کارهای روحانی که برای برقراری ارتباط با آمریکا انجام دادند حمایت وقدر دانی میکنیم وبرای کسانی که موجودیت خود را به خصومت با دیگر کشور ها مدیون هستندو حرفهای تازه ای بلد نیستند ابراز تاسف می نماییم
  • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    اصولا نظرسنجي كار بسيار خوبيه، چون روي بعضي ها را كه هميشه خودشان را «ملت ايران» به حساب مي آورند، حسابي كم مي كند
  • س .م.ی A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    ما فعلا"داریم به کشورهای باج میدیم که نه متعهد به قردادها هستند و نه فناوری مدرنی دارن. وهرطوری که میخواهن بامارفتارمیکنند.ولی بهتره که باامریکا بطور مناسب روابط برقراربشه تااگه بی تعهدی هم بود مال یه کشوره نه مال چند کشور فرصت طلب بی کیفیت .
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    مگه فقط مرد تهران آدمند.اگه کل کشور رو نظر بگیرید میبینید که 70درصد مرد مخالفند
  • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    1 0
    روابط هوشیارانه و با در نظر گرفتن منافع مردم و مملکت که مشکلی بوجود نمی آورد درود بر شما مردم متفکر
  • فرهاد A1 ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    6 1
    کسی حتی بین مسئولین ارشد نظام هم با رابطه مشکلی نداره. فقط گفتن بشرط احترام متقابل و با حقوق برابر. مخالفت کیهان و چندتا تندرو در اقلیت هم به حساب نمیاد. مشکل اینجاست که مقامات امریکایی نمیخوان رابطه داشته باشن. چون به احترام متقابل و حقوق برابر اعتقاد ندارن. نظرسنجی در ایران برای چی؟ در امریکا باید نظرسنجی بشه نه ایران.
  • جواد IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 0
    رابطه با همه کشور ها به نفع مردم هست ومن هم با رابطه ایران وآمریکا موافق هستم ولی به شرط احترام متقابل
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    2 0
    خب منم کاملا و 120 % با برقراری ارتباط موافقم ...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    همه پرسی برای همین موضوعات در قانون اساسی پیش بینی شده . هم برای رابطه با آمریکا هم موضوع انرژی هسته ای و هم برای بقیه موضوعات که رابطه مستقیمی با زندگی و معیشت مردم دارد باید رفراندم برگزار شود
  • بی نام EU ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    چرا نظ رم را چاپ نكرديد ما هزار در هزار موافقيمرابطه ها خوب شود تا مردم نفس بكشند
  • مهدي آرام نژاد A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    با رابطه ي با آمريكا پس از طي مراحل ديپلماتيك و كارشناسي شده كاملا موافقم . اما رجوع به راي گيري اگر راي بياورد رئيس جمهور با يك اجبار و الزام مواجهه شده و در اين راه بايد امتياز بيشتري بپردازد. اما اگر به فرض محال اين موضوع راي نياورد هزينه هاي سنگيني بر مردم وارد ميشود . آقاي روحاني ! حال كه مردم و نمايندگان مردم و مقام رهبري همه و همه اين اختيار را به شما داده اند با قدرت تمام تصميم گيري كنيد و رفراندم را پس از طي روال ديپلماتيك به انجام برسانيد تا بر وزن دولت و مردم فهيم ايران افزوده گردد. / با سپاس
  • بی نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    من موافقم وباید رای گیری شود به صورت رفراندم و ازاد
  • بی نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    1 0
    آیا هنوز میزان رای ملت است ؟
  • کیان IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 0
    موافقم
  • جعفر IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    8 0
    100/ موافقم ما هم كه هالو نيستيم كه آمريكا بخواهد گولمون بزنه
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    7 0
    در طول تاریخ نارویی که از زوسیه خوردیم ، خیانتی که رسیه به ایران کرده است هیچ کشوری این قدر خیانت نکرده است . رای ما آری
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    4 0
    موافقم
  • اغلو A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    1 0
    هیچگاه اسلام باب مذاکره و مصالحه با اهل کتاب و حتی کفار را نبسته با این شرط که امتیازها بده بستان باشد
  • کاظم IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    با سلام مخالفین عزیز فکر می کنید از قطع رابطه کی ها سود می برند؟
  • حمید GB ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    آقای روحانی لطفا" یه نظرسنجی درباره این یارانه ها بزارید.ببینید مردم این چندرغاز پول رو میخوان با این همه گرونی هایی که بیشتر به خاطر ندونم کاریهای دولت قبلی بود یا نه امیدوارم اون کساییکه ماه به ماه جیرشون رو میارن دم در تحویلشون میدن هم یه روزی بتونن مردم عادی رو که باید کرایه خونه و مغازه و ... رو با این همه نابسامانی اقتصادی با هزار بدبختی جور کنن بزارن بعد اظهار نظر کنن. ممنون
  • بي نام نام اشنا A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    تاكي ميخواهيد فضاي رياكاري ودروغ رابراين كشور حاكم كنيد رابطه با امريكا به نفع ماست بااين اوضاع اقتصادي به نفع ماست آيا نمي دانيد فقر ايمان راازبين مي برد

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین