همزمان با آغاز هفته یروی انتظامی سرداراحمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در مراسم صبحگاه مشترک گفت امروز دغدغه مردم سارقان خرد،موادفروشان،معتادان ونزاع و شرارت در برخی نقاط کشور است .

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مقدم به شرایط امنیت کشورهای پیرامون که مردم آنها برای زنده ماندن خود و اعضای خانواده شان از وجود تروریست ها تلاش می کنند، اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل نسبت به این وقایع است.
سردار مقدم با اشاره به اقدامات موثر ناجا در خصوص مواد مخدر از افزایش 20 درصدی کشفیات مواد افیونی طی این مدت خبر داد و گفت:سخت گیری ها و اقدامات پلیس در موضوع مواد مخدر موجب شده تا قیمت آن شش برابر افزایش یابد و از سوی دیگر با توجه به این شرایط معتادان نیز به سمت درمان گرایش پیدا کنند.
فرمانده ناجا خاطرنشان کرد:جرائم خشن مانند سرقت، قتل، آدم ربایی شرارت طی چند سال اخیر نیزکاهش چشمگیری پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه شبکه های تروریستی امروز جهانی شده اند گفت:در دنیا امروز با توجه به وجود بسترهای ارتباطی، مجرمان توان بیشتری پیدا کرده اند به گونه ای که شبکه های تروریستی،مواد مخدر و تهاجم فرهنگی ا ز طریق ابزار رسانه ها و ... امنیت و هویت جوامع را هدف گرفته اند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مجرمان و طراحان جرم به دانش روز دنیا دسترسی دارند و این موضوع کار را پیچیده‌تر کرده است، گفت: افغانستان کانون تولید موادمخدر است و امروزه شاهد آن هستیم که بعضا برخی تحصیل‌کردگان به کمک قاچاقچیان آمده و به تولید موادمخدر صنعتی در شهرهای داخلی اقدام می‌کنند .
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروزه دشمن تلاش دارد از راه فساد اخلاقی و موادمخدر، جامعه را به تباهی بکشاند گفت: امروز موادمخدر و فساد اخلاقی پایه همه جرایم است. به گونه‌ای که نمی‌توان بین معتاد و سارق فاصله زیادی قائل شد و حتی بخشی از اوباش‌گری افراد و زورگیری آنان برای تامین پول در راستای خوشگذرانی می باشد.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد:هرچند فشار دشمن و مشکلات بودجه گاه اخلال ایجاد می کند اما در اراده ما تاثیری نداشته و امسال نیروی انتظامی ذره‌ای در مسیر برقراری نظم و امنیت مردم کوتاه نیامده است.
خبر خوش فرمانده ناجا
سردار دکتر احمدی مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به خبر خوش نیروی انتظامی در هفته ناجا گفت: خودروها و موتورسیکلت های که منع قضایی ندارند، رفع توقیف می شوند و ما تلاش داریم روند رهاسازی را تسهیل کنیم.
وی در خصوص تخفیف جرائم رانندگی در هفته ناجا نیز اظهار داشت: این از اختیارات نیروی انتظامی نیست و اگر دست ما بود جریمه نمی کردیم اما سعی داریم روند خدمت رسانی را در این هفته تشدید کنیم.
فرمانده ناجا افزود: با افزایش ساعت کار مراکزی در ناجا که مردم برای دریافت خدمات به آنجا مراجعه می کنند تلاش داریم تا در مدت زمان بیشتری به امور مردم رسیدگی کنیم.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی رزی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    12 1
    ای بابا بازم تورم .....
  • ساسان A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    8 3
    هرچی گران تر شود بهتر شاید بعضی از جوان ها حداقل پول خوردن گوشت و مرغ و ...را داشته باشند ولی پول مصرف مواد مخدر را نداشته باشند . بهتر از این است که برعکس باشد
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    14 3
    و به تبع آن آمار سرقت و خفت گيري و .... نيز افزايش خواهد داشت
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    8 5
    یعنی شیشه چقدر بوده که الان ۶ برابر شده ۱۵۰۰ تومانه واقعا اگه کاری نمیکردن چی میشد
  • آرش A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    8 2
    بالا رفتن قيمت مواد مخدر موجب مي شود كه قاچاقچيان تمايل بيشتري براي وارد كردن اين مواد به داخل كشور داشته باشند. اين كار درست نيست. بايد قيمت مواد مخدر به گونه اي تعيين شود كه خارج كردن آن از كشور جهت فروش در كشورهاي ديگر براي قاچاقچيان به صرفه باشد. شايد به نظر دور از ذهن باشد اما تنها راه كنترل اعتياد در كشور اين است كه آن را به عنوان يك كالا بپذيريم و براي كم كردن مي زان تقاضا در بازار از روشهاي اقتصادي بهره بگيريم.
  • داود A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    22 2
    فقظ قیمت مواد مخدر سنتی گرون شده و گرنه قیمت شیشه و کراک و ... ارزونتر هم شده که این اتفاقا خیلی بده. کاری که شیشه می کنه از تریاک خیلی خطرناکتره.
    • بی نام RS ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      3 2
      اصل بدبختی واسه تریاکه
  • وحید A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    2 0
    شخص معتاد برای رسیدن به مواد از هیچ تلاشی فرو گذار نیست... و با افزایش قیمت مواد به جرم بیشتری دست می زند...
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    4 0
    این کار بی فایده ست، معتادین با این شرایط به پدر و مادر های بیچاره (که دست بر دعا برای راحت شدن از دست فرزند معتادشون دارن) فشار میارن... کلا باید مواد مخدر ریشه کن بشه...