واحد مرکزی خبر نوشت:

رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا از بامداد امروز در غرب ژاپن آغاز شده است.

در این رزمایش مشترک که در استان شیگا واقع در غرب ژاپن و با شرکت نیروهای آمریکا و ژاپن آغاز شده است از هواپیماهای حمل و نقل ام . وی - 22 اوسپری نیر استفاده شده است . براساس گزارش های منتشرشده در این زمینه ، هدف از برگزاری این رزمایش مشترک کاستن از مسئولیت هایی است که پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه اوکیناوا در جنوب این کشور برعهده دارند .
به گزارش خبرگزاری شین هوا از اوزاکا، این رزمایش در حالی برگزار می شود که مخالفت ها با استقرار هواپیماهای ام . وی -22 به سبب موارد سقوط این نوع هواپیماها در مناطق مختلف جهان به شکل جدی ادامه دارد .

درهمین حال به گزارش خبرگزاری ایرنا، همزمان با رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، ارتش کره شمالی به حال آماده باش درآمد.
ارتش کره شمالی روز سه شنبه و یک روز پس از آغاز رزمایش مشترک آمریکا با کره جنوبی و ژاپن نیروهای خود را به حال آماده باش درآورد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری کره شمالی امروز با اعلام این خبرگزارش داد تا زمانی که رزمایش های خطرناک ارتش آمریکا در منطقه ادامه یابد چنین آماده باشی پابرجا خواهد بود.
ارتش کره شمالی دربیانیه ای رزمایش های دریایی مشترک آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرد.
این بیانیه می افزاید: به نیروهای ارتش کره شمالی اعلام شده هر زمانی که دستور دریافت کردند باید آماده اجرای عملیات باشند.
بیانیه ارتش کره شمالی آمریکا را مسوول هر فاجعه ای دانست که به دلیل حضور ناو هسته ای این کشور در منطقه بوجود خواهد آمد.
ناو هواپیمابر یو اس اس جورج واشنگتن که حامل بمب هسته ای و موشک های هدایت شونده است از دیروز با ناوهای جنگی ژاپن و کره وارد رزمایش گسترده دریایی در منطقه شده است .
ارتش کره شمالی با اشاره به اینکه آمریکا خود به مساله هسته ای شبه جزیره کره دامن می زند، تاکید کرد: اگر قرار است منطقه از سلاح هسته ای عاری شود باید تهدیدها از شبه جزیره کره رفع گردد.
کمیته وحدت کره شمالی هم با انتشار بیانیه ای نسبت به حملات پیشدستانه علیه آمریکا و کره جنوبی به دلیل برگزاری این رزمایش گسترده دریایی هشدار داده است.
این بیانیه اظهارات اخیر رییس جمهور کره جنوبی مبنی بر اینکه کره شمالی باید برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد، محکوم کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 2
    اینا تو جنگ جهانی زدن همدیگه رو لت و پار کردن حالا باهم رزمایش میدن!!!