ادعای خنده دار اریک اشمیت درباره امن تر بودن آندروید در مقایسه با پلتفورم اپل

وقتی اریک اشمیت در جلسه پرسش و پاسخ در سمپوزیوم گارتنر/ITxpo گفت آندروید گوگل امن تر از آی او اس اپل است، خنده حضار در سالن مملو از جمعیت ترکید.

 

جملات مستکبرانه اریک اشمیت از بورد اجرایی گوگل درباره امن تر بودن پلتفورم آندروید در مقایسه با پلتفورم موجود روی آیفون اپل، در حالی مطرح شد که چندی پیش 900 میلیون دارنده آندروید بدلیل وجود حفره ای آشکار روی گوشی شان، مورد تهدید مستقیم هکرها قرار گرفته بودند.

دیوید ویلیس، تحلیلگر گارتنر و مدیر تحقیقات در بخش ارتباطات و امور سیار (Mobility) خطاب به اریک اشمیت گفت: شما خطاب به تماشاچیان این سالن که می گویند آندروید پلتفورم اصلی آنها نیست چرا که امن نیست! چه جوابی دارید؛ اظهار داشت: امن نیست؟ بسیار امن تر از آیفون است! (خنده حضار)

وی که در جمع تکنیکی ترین تحلیلگران دنیای آی تی  و موبایل سخن می گفت ادامه داد آندروید را بیش از یک میلیارد کاربر در دنیا استفاده می کنند و با تست های امنیتی واقعی سنجیده می شود. وی همچنین در مورد اعتراض عمومی دیگر در مورد اینکه آندروید تکه تکه است (صدای اعتراضی از وسط سمپوزیوم برخاست و بلافاصله اشمیت با پاسخ خود، صدای معترض را خاموش کرد)، تاکید کرد: طبق موافقتامه با شرکای بزرگ فروشگاه آندروید، به روز رسانی شده و این فاکتور، موفقیتی بزرگ محسوب می شود.

آندروید گسترده ترین سیستم عامل در بازار جهانی مطابق با آمار بوده و گوگل مدعی است با جلی بین 4.3 و افزودن دو ویژگی جدید، پلتفورم خود را امن تر کرده است.

اشمیت افزود با توجه به این ایده که در آینده هیچ چیز امن نیست، امنیت بر اساس هر اپلیکیشن و برای هر کاربر به صورت ویژه، تبیین و تعریف خواهد شد.

از بحث گوگل به عنوان توسعه دهنده اپلیکیشن های انترپرایز گرفته تا Google Now، هکرهای چینی، جی میل، مدیریت گوگل، حریم شخصی؛ چیزی بود که در 45 دقیقه پرسش و پاسخ میان اریک اشمیت و حضار رخ داد اما مخلص کلام در مورد پوزخندهای حضار به اظهارات اریک اشمیت در مورد مقایسه امنیت آندروید و آیفون اپل بود که چند بار باعث خنده های ویلیس و همکارش دروو ریویس Drue Reeves و سایر تحلیلگران شد.

اریک اشمیت

منبع: زد دی نت، اسلش گی یر

56501

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    49 46
    شاید منظور ایشون از امنیت قابلیت اعتماد به سازنده است . چون آیفون اپن سورس نیست و به هیچ اپی اجازه نمیدهد به بعضی فایل های محافظت شده و بانکهای اطلاعاتی و بعضی مجوزها دسترسی داشته باشد، بعضی ها به این باورند که آیفون در پس زمینه اطلاعات مهم را جاسوسی می کند.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      59 60
      ای او اس از نظر امنیت اطلاعات بی نظیره بهتره شما رو هم توهم توطئه برنداره.
    • بی نام EU ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      18 7
      آخه من موندم مایی که کلا مصرف کننده هستیم آخه چرا می خوایم نظر تخصصی بدیم؟! اگر میخواید دیده شید، برید جاهای دیگه خودعلم نمایی کنید! یادمان باشد حتی متخصصین کامپیوتر و گوشی هم در ایران فقط و فقط و فقط مصرف کننده است. فقط می تواند نظر(آماتورانه) خودش را دهد نه اینکه نقد تخصصی کند.
    • محمد IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      4 3
      یعنی تا حالا 27 برنامه نویس موبایل به این نظر مثبت دادند ؟
    • محمد IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      22 0
      منم به عنوان یک فرد که 14 ساله برنامه نویسی می کنم کاملا حرف علی رو تایید می کنم . چرا ؟ چون در نرم افزار های اپن سورس وقتی من برنامه نویس به سورس دسترسی دارم می تونم به راحتی حفره های امنیتی رو پیدا کنم و گزارش بدم ولی در آیفون به مرور زمان حفره های امنیتی مشخص میشه ، حتی میبینیم آی او اس 7 با کلی سرو صدا ریلیز میشه بعد می بینیم که حفره های امنیتی خیلی ساده ای رو جلوگیری نکردند . خنده حظار شاید بخاطر نادیده گرفتن امنیت فوق العاده بلک بری بوده. آقا و خانمی بی نام که میگید : ای او اس از نظر امنیت اطلاعات بی نظیره بهتره شما رو هم توهم توطئه برنداره.! بهتره علمی حرف بزنی !
    • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      11 1
      اگر آی او اس از نظر امنیت بی نظیر بود ، باراک اوباما و مسئولان سیا از بلک بری کانادا استفاده نمی کردند. لطفا با دلیل صحبت کن!
    • علی A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      6 1
      اون دوستی که فرمودند نظر آماتورانه ! اگر این نظر آماتورانه با سند باشد دیگه آماتورانه نیست قبول دارید ؟ اینم سایت zdnet (با تشکر از محمد) http://www.zdnet.com/iphones-most-vulnerable-among-smartphones-7000013129/
  • احمد A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    60 59
    اپل یک محصول بی نظیره
    • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      27 1
      اپل یک شرکت است، محصول نیست.
    • مهدی A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      17 1
      اپل یک کمپانی هست ... .
    • امیرحسین RU ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      12 2
      اپل یک برند هست نه محصول
    • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      15 3
      اپل محصول نیست کمپانیه عزیزم !
  • محمد هادی IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    45 68
    اندروید مضخرفترینه، پولم که به آیفون نمیرسه فقط منتظرم ویندوز فون نرم افزارش نصب و دسترسیشون زیادتر و راحت بشه درجا میرم رو ویندوز فون 8
    • کاوه GB ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      8 5
      برو
    • ازمابهتران US ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      19 10
      دوست عزیز اطلاعاتت ضعیفه! اپل فقط اسم در کرده! تحفه ای نیست.
    • رضا A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      13 5
      شما بهتره بري از جي ال ايكس كه از تو جيب راحت در مياد بخري! اندرويد واقعا هم عالي هستش... به اندازه ي 100 برابر موهاي سرت اپ داره..
  • 1100 A1 ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 12
    اندروید اندروید مرگ به امنیت تو هک گوشی های ما میچکت از فکر تو
  • بی نام A1 ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    15 1
    "جملات مستکبرانه اریک اشمیت" مستکبرانه یه چیز دیگه ست عزیز من. متکبرانه!
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    13 3
    شاید امن تر نباشه اما بهتر که هست
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    8 5
    فقط اوپن سورس
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    16 4
    اما طرفدارای اندروید خیلی بیشترن.در هر حال من که اندروید رو ترجیح میدم.
  • من IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    6 1
    اندروید بهترین سبک ترین و امن ترین سیستم عامل جهان حتی خیلی بهتر از سیستم عامل های دسکتاپ مقایسه اندروید با ویندوز لینوکس مک به خوبی توانایی های این سیستم عامل را اشکار می کند پلاگین های ازار دهنده ویندوز نصب سخت نرم افزار در لینوکس به علاوه انحصاری بودن مک تماما ویژگی هایی هستند که در اندروید نیست امیدوارم سازندگان سیستم عامل به زودی به این نتیجه برسند که بهتر است هسته سیستم عامل های خود را مشترکا طراحی کنند و تنها شل انها متفاوت باشد تا براحتی هر نرم افزاری در هر سیستمی نصب شود
    • بی نام A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
      3 0
      البته یه مشکلی در حرف شما وجود داره، سیستم عامل آندروید بر پایه یک نسخه از لینوکس است. در واقع آندروید نسخه خاص‌سازی شده از لینوکس برای ادوات قابل حمل است. تنها از ایده ماشین مجازی به خوبی استفاده کرده و نرم‌افزارهای تولید شده برای آن به راحتی روی ادوات مختلف تولید شده توسط کمپانی‌های مختلف اجرا بشوند.
  • بهروز IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    1 0
    درود . هر روز این بحث های بیهوده رو در وبسایت های فناوری میبینم نارنجی گویا ای تی و .... و خبر انلاین . فردی که هیچ اطلاعی از فلسفه ، سیستم لینوکس نداره میاد میگه چون اپن سورسه پس امنیتش پایینه یا یکی میاد از گرون فروشی اپل میگه . خوب سیاست ها متفاوته دلیل نمیشه که ما بگیم مرگ بر این مرگ بر اون . تو تکنولوژی بحث تکامله . خیلی از ایده هایی که الان به واقعیت تبدیل شده برمیگرده به سال های دهه 60 میلادی . متاسفانه احساسی نظر میدین . برین بخونین اطلاع کسب کنین . در مورد گنو و جنبش نرم افزار آزاد بخونید . شاهکار نیست نصب ابونتو روی دسکتاپ یا ریختن یه آپ روی گوشی یا تبلت مبارک . ما امکانات سخت افزاری رو تو ایران نداریم ولی حد اقل در زمینه نرم افزار میتونیم خودمون رو بالا بکشیم .
  • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    0 0
    راست میگه من تازه فرق اندرویدبا ویندوز را فهمیدم.
  • مجید IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    خدا وکیلی برید یکم تحقیق کنید بعد بیاید نظرات کارشناسانه و تخیلی بدید اینکه ios از آندروید بهتره شکی درش نیست ولی باز نظر هر کس میتونه متفاوت باشه اونایی که پول ندارن محصولات اپل رو بخرن بیخودی سعی نکنن آندروید رو بزرگتر جلوه بدن علت فراگیر شدن آندروید قیمت پایین اونه که حتی شرکت هایی که اسم درست و حسابی ندارن میان تبلت و گوشی آندرویدی میسازن انوقت این گوشی یا تبلت حتی قابل مقایسه با سیمبین نیست چه برسه به ios بعد میگن که آمار کاربرای آندروید بیشتره من به شخصه با همه سیستم عاملها کارکردم هر کدوم مزایا و معایبی داره ولی به نسبت ios از بقیه سرتره از هر لحاظ