بالاخره وبا به ایرانی ها هم رسید؛ ۳۸ ایرانی مبتلا به وبا

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت بهداشت؛ دکتر محمود نبوی گفت: از تعداد 214 نفر کل مبتلایان به بیماری وبا در کشور، 175 نفر از اتباع افغانی، 1 نفر از اتباع پاکستانی و 38 نفر ایرانی است.

وی افزود: تعداد فوت شده ها کماکان همان 6 نفر مهاجران خارجی غیرقانونی بوده اند که به دلیل عدم مراجعه به مراکز درمانی فوت شده اند.

دکتر نبوی با تاکید بر این مطلب که اپیدمی وبا در کشورهای افغانستان و پاکستان بوده است بیان کرد: بیماری وبا بیشتر از طریق کارگران افغانی و پاکستانی به کشور وارد شده است و ایرانی هایی که به بیماری وبا مبتلا شده اند بیشتر کسانی هستند که در تماس مستقیم با اتباع افغانی بوده اند و البته همگی آنها درمان شده اند.

وی در ادامه گفت: اکثر موارد ابتلا به بیماری وبا مربوط به مهاجران غیرقانونی وارد شده به دو استان سیستان و بلو چستان و کرمان است.

وی تاکید کرد: در دو هفته گذشته هیچ موردی از ابتلا به وبا در تهران گزارش نشده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    57 4
    متاسفانه اتباع افغان و پاکستانی براحتی وارد کشور میشوند . درست است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر ایران مرز ندارد ؟ در ندارد؟ چند میلیون افغانی در ایران باشد خیال مردم افغانستان راحت میشود؟؟؟؟؟ اگر دویست هزار تا افغانی در ایران بود حرفی نبود اما چرا باید سه میلیون افغانی در ایران باشند؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      9 33
      چون هم زبان و هم نوعند و پارسی
    • nima A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      21 4
      هشت ميليون افغانى. 1 مىلىون پاکستانى . 5 مىلىون عراقى. 3 مىلىون سورى . در کشور هستن. شما اينارو بىرون کنيد شش ماه نشده زندانها خالى جرم و جنايت در کشور کم اعتياد از بين ميره
  • م.خ IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    36 4
    بازم این افغانی ها!! خب بیرونشون کنید ... همینطور می خواین دست رو دست بذارید ؟
    • كاپيتان IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      5 26
      چرا در مورد همزبانان تان اينجور نظر ميديد ما تركها اكه اذربايجانيها و تركيه ايي ها بياييند شهرمامون خوشحال هم ميشيم.بالاخره هم نوع شما هستند هواشون رو داشته باشيد
    • بصیر A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      4 1
      کاپیتان افغانی هستی و از حمایتت معلومه. مثالی هست که میگه مهمان عزیزه مثل نفس اما وقتی بیاد و بیرون نره خفه میکنه .امیدوارم روز برسه که امثال تو مزاحم ناخوانده در ایران نباشید
  • رویا IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    7 15
    بهتر مدیرکل محترم به جای آنکه منشا بیماری ایرانی ، افغانی ،پاکستانی اعلام کند از شرایطی که این بیماری فراگیر می شود صحبت کند و داستان ایدز ومنشا آن را تکرار نکند . ما که درحکومت هیتلر زندگی نمی کنیم که این مسائل به این روشنی وبا مبنای علمی را به قومیت ها نسبت می دهیم و حا صل آن حمله به دانش آموزان افغانی مدارس وخواستار حدایی وتفکیک انها از سایر بچه ها . کمی انسانی تر نگاه کنیم .
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    13 4
    حضرات ! اینها نشانه های فقر یک ملت است ، ملت غنی چنین بحرانهایی ندارد
  • حسن ستارپور A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 1
    اول خدمت فرمانده محترم نیروی انتظامی عرض میکنم که شما فرمودید که وبا ربطی به افغانی هانداره آیا 175 نفر افغانی مبتلا به وبا برای آلوده بودن اینها کافی نیست تا کی مماشات ؟ افغانی ها چطور به راحتی و با پرداخت مبلغی به راحتی هر جاکه بخوان میان و میرن؟ کی این هرج و مرج پایان میگیره و تا کی مردم باید هزینه سهل انگاری و چشم بستن به حضور چند میلیونی و بی حساب وکتاب این اجانب رو باید بپردازن؟
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 1
    آقایان مسئول وقتش نرسیده کاری برای خاتمه حضور و بازگرداندن افغانها به کشورشان بکنید؟ آقای وزیر بهداشت یک سر به بیمارستانها بزنید ببنید که وضع دارو ودرمان چقدر اسفناکه حالا افغانها هم شدن قوز بالا قوز .چرا کسی به فریاد مردم نمیرسه .تا کی باید تاوان افغانی ها رو ما باید بدیم .افغانی ها رو اخراج کنید
  • آنتی افغان A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 1
    کم بدبختی داریم حالا وبا هم اضافه شد.مبارک باشه . هر چی به وجود افغان ها اعتراض میکنیم کسی توجه نمکنه .بنابر این یک پیشنهاد دارم به حامیان افغان ها مثل آقای زیباکلام یک نامه بنویسید به آقای روحانی کلا مرز ایران و افغانستان رو جمع کنن اینجوری دیگه مرزبانی هم نیاز نیست .هزینه ها میاد پایین.
  • وبا برده A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    4 0
    مبارک باشه
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    3 1
    خدا نابودشون کنه که دست از سر ایران برنمیدارن