تسنیم نوشت:

محسن کوهکن رئیس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری در اجلاس سرای این جبهه که با حضور فعالان سیاسی اصولگرا در موسسه موتلفه اسلامی در حال برگزاری است، با اشاره به فعالیت‌های جبهه متبوعش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعد از برگزاری انتخابات در اولین جلسه شورای مرکزی، اعضا تحلیلی واقع‌بینانه از انتخابات داشتند؛ هر تشکلی که در انتخابات فعالیت می‌کند باید بعد از انتخابات تحلیلی از حضور خود در عرصه انتخابات ارائه دهد و اگر این اقدام را انجام ندهد فقط پوستر، تابلو و شعار کار سیاسی دارده است.

وی با بیان اینکه در شورای مرکزی جبهه پیروان ایرادات و پیشنهاداتی زیادی بر روند فعالیت‌های سیاسی انتخابات ارائه شد، افزود: 32 مورد اشکال، ایراد و ضعف و 18 مورد پیشنهاد به ما رسید. یکی از ایرادات این بود که جبهه پیرون در مراودات و لابی‌های خود با گروه‌ها، اهل سهم دادن است تا سهم گرفتن. برخی از دوستان و برادران ما معتقدند ما در اصولگرایی باید براساس چارچوب‌ها و اهم و مهم حرکت کنیم.

کوهکن در ادامه به فرآیند انتخابات شورای شهر تهران اشاره کرد و با بیان اینکه اصولگرایان در تلاش بودند تا در این انتخابات یک لیست واحد ارائه دهند، به انتقاد از عملکرد برخی از افراد که باعث شد عدم ارائه لیست واحد شد، پرداخت و در این باره تاکید کرد: متاسفانه دوستان و برادرانی به زحمت افتادند و دچار ذهنیتی شدند که با آن ذهنیت می‌خواستند خود به تنهایی حضور پیدا کنند و نیازی به سایر اصولگرایان ندیدند.

کوهکن به یکی دیگر از ایراداتی که به شورای مرکزی جبهه متبوعش ارائه شده، اشاره کرد و گفت: برخی از دوستان و اعضا معتقدند که جبهه پیروان در تصمیمات منطقه‌ای موفق است تا تصمیمات ملی و کلان، آنها در این راستا به انتخابات ریاست جمهوری اشاره می‌کنند. جبهه پیروان در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نداشت اما وارد شد و از علی‌‌اکبر ولایتی حمایت کرد.

وی ضمن تشکر از محمدرضا باهنر برای عدم ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: وی براساس تحلیلی واقع‌بینانه تصمیم گرفت، بنا بود هر فردی که در نظرسنجی‌ها جلوتر است، بماند و حقیقتا در بین این 5 نفر دعوایی نبود.

کوهکن خاطرنشان کرد: 3 نفر از این 5 نفر داوطلب انتخابات نشدند و هزینه‌ای را به اصولگرایان تحمیل نکردند و یک نفر از آن 2 نفر هم کنار کشید. البته برخی از برادران و دوستان ما براساس خودتحلیلی وارد صحنه می‌شوند و براساس اطلاعاتی که دارند می‌خواهند تا آخر بمانند که این اتفاق را ما در انتخابات دیدیم.

 

گفتنی است محمدرضا باهنر، منوچهر متکی، یحیی آل اسحاق، مصطفی پورمحمدی و محمدحسن ابوترابی​فرد پنج نامزد مورد نظر جبهه پیروان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بودند که پس از مشورت با جامعه روحانیت مبارز، ابوترابی فرد را به عنوان نامزد نهایی خود برگزیدند. اگرچه توافق شده بود که تنها نامزد نهایی در انتخابات ثبت نام کند اما منوچهر متکی هم ثبت نام کرد. پیش از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، متکی انصراف داد و نام ابوترابی​فرد هم در لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری گذشته از سوی شورای نگهبان ارائه نشد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    10 4
    کوهکن عزیز، واقعا با این افراد میخواستید به پاستور راه پیدا کنید!!! امیدوارم در سایر مسائل اینطور فکر نکنید!
  • شریف A1 ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    2 0
    آقای کوهکن فولادشهر داره استان میشه، کجایی که ببینی!