فارس نوشت:

بنابر جداول گمرک قیمت هر خودروی وارداتی بیش از ۶.۵ برابر خودروی صادراتی است و در نیمه نخست سال جاری صادرات خودرو ۹۰ درصد کاهش داشته است.

در شش ماهه نخست سال جاری 5 هزار و 208 دستگاه خودرو به ارزش 16 میلیون دلار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 91 درصد و به لحاظ ارزشی 90 درصد کاهش داشته است.

بنابراین گزارش، میانگین قیمت هر خودرو سواری صادراتی در این مدت 3 هزار 87 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 45 درصدی داشته است.

عمده‌ کشورهای مقصد صادرات خودروی سواری طی 6 ماه نخست سال جاری آلمان، عراق و آذربایجان بوده است.

در این مدت 22 هزار و 222 دستگاه خودرو به ارزش 464 میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 6 درصد و به لحاظ ارزشی 8 درصد افزایش داشته است.

به گزارش فارس میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی در این مدت مبلغ 20 هزار و 879 دلار بوده است که نزدیک به 6.5 برابر هر خودروی صادراتی است و نسبت به سال گذشته با کاهش 5.6 درصدی مواجه بوده است.

کشورهای مبدأ واردات خودروی سواری شامل امارات، چین و جمهوری کره است.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    77 1
    آلمان ؟ از ایران خود رو وارد کرده یعنی؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    71 0
    کدوم ماشین ایرانی 3 هزار دلاره؟؟!!! تازه این میانگینه یعنی احتمالن زیر این قیمت هم بوده (اگه چند مدل ماشین با قیمتای متفاوت باشن) اگه به این قیمتای مفت و کلی خدمات نمیدادن و البته اگه ارزش پول ایران پایین نبود این عراق و آذربایجان هیچوقت سمندای ایرانی رو نمیخریدن هیچوقت!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    66 1
    فکرک نم یکی از گروههایی که نمیذارن قیمت ارز بیاد پایین همین خودروسازا باشن!! اگه ریال ارزشش بره بالا دیگه فروش خودرو به این قیمت واسه اینا اصلن به صرفه نخواهد بود (همینجوریشم به نظر صرفه نداره!!!!)
  • یه حرفایی A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    68 0
    خوب معلومه برادر من، وقتی پراید، یا بهتر بگم "ارابه مرگ " با این قیمت سرسام آور و با اون امکانات خنده دار تو ایران فروش میره و مردم از سر نداری و ناچاری مجبور ن اینو بخرن، میخوای صادر کننده گرام بره ماشین ملی!!! رو اونور آب بفروشه.؟! نه برادر من همینجا میندازه به خودی با سودی چند برابر، تازه مسولیت هم نداره در قبال کالاش.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    2 0
    پایینترین قیمت خودروی صفر در سطح بین المللی حدود 12 تا 15 هزار دلاره. اونوخ ایران ماشین 3 هزار دلاری صادر میکنه!!!!!!!!! تا کی باید این توهینا رو ببینیم و این حقارتهارو؟؟؟!!!!
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    47 0
    یعنی میانگین خودردهای صادرتی برابر حدودا۱۲ میلیون تومان ولی من خودروی زیر ۱۲ میلیون ندیدم یک ایرادی هست واقعا باید پیگیری بشه
  • خلیج فارس IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    5 0
    آره عزیزم واسه مدارس شون میخوان که به اونا نمونه ماشینها معیوب و غیر استاندارد را نشون بدن اونا واسه این کارا به خودشون اجازه ساختن این نوع ماشینا رو نمیدن