ایسنا نوشت:

بازرسان شیمیایی مستقر در سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در 10 روز آغاز مأموریت خود از سه پایگاه ذخیره سازی و تولید سلاح‌های شیمیایی بازدید و بخشی از تجهیزات و سلاح‌های شیمیایی دمشق را نابود کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل که هم اکنون در سوریه هستند با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند که این تجهیزات به دست کارمندان رسمی دولت سوریه و با نظرات بازرسان بین‌المللی نابود شده است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که اطلاعاتی که توسط دولت سوریه درباره سلاح‌های شیمیایی و مراکز آن ارائه شده، در حال بررسی است و در این زمینه نیز پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است.

این بازرسان که تعداد آنها هم اکنون به 60 کارشناس نظامی و شیمیایی رسیده، اعلام کردند که با جدیت به کار خود ادامه می‌دهند و تلاش خواهندکرد طبق توافق قبلی تا اواسط سال 2014 سلاح‌های شیمیایی سوریه و تجهیزات مرتبط با آن را از بین ببرند.

پیش بینی می‌شود روز دوشنبه 190 بازرس دیگر به سوریه اعزام شود که با این کار روند از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

شورای امنیت روز جمعه با درخواست بان کی مون برای تشکیل یک کمیته مشترک میان سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی موافقت کرد.

بان کی مون خواهان تشکیل کمیته‌ای 100 نفره از دو سازمان مذکور شده بود که مقر آن در دمشق دایر شود و پایگاه پشتیبانی و لجستیکی آن در قبرس باشد و به ریاست یک هماهنگ کننده غیر نظامی اداره شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =