کدام مناطق تهران در زلزله بیشتر آسیب می بیند؟/ بالاشهری ها در خطر

هر گاه در یک شهر کشورمان زلزله می آید تا مدتها حرف و حدیث درباره زلزله تهران هم شنیده می شود و تا مدتها مسئولان در این باره اظهار نظر می کنند که اگر تهران زلزله بیاید خسارت فراوانی وارد می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست خبری که با خبرنگاران به مناسبت روز ایمنی دربرابر زلزله و بلایای طبیعی داشت به معرفی نا امن ترین مناطق تهران در زمان زلزله پرداخت و گفت: مناطق یک، سه و چهار از جمله مناطقی هستند که بیشترین فرسودگی را دارند و در زلزله بیشترین خسارت را می‌بینند.

عزیز‌الله رجب‌زاده در ادامه گفت: متأسفانه برخی از پل‌های شهر تهران هنوز ایمن نیستند و اگر خدایی نکرده زلزله‌ای در تهران بیاید، امداد‌ رسانی بسیار سخت خواهد بود.

او گفت: در زمان زلزله بیش از 60 درصد کسانی که در زیر آوار می‌مانند در ساعات اولیه نیاز به نجات دارند که اگر نجات پیدا نکنند جان خود را از دست می‌دهند، برای همین ما مدیریت بحران را در مناطق و محله ها اجرا می کنیم تا همه آموزش ببینند.

رجب زاده به فرسودگی بیمارستان های تهران هم اشاره کرد و گفت: همچنین اکثر بیمارستان‌های شهر هم قدیمی هستند. با مکاتباتی که با مسئولان مربوطه داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که خیلی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قابل مقاوم‌سازی و بازسازی نیستند و حتما باید تخریب و دوباره ساخته شود.

او درباره ایمنی مدارس شهر تهران هم گفت: تعدادی از مدارس شهر تهران در حال مقاوم‌سازی هستند اما اکثر مدارس غیرانتفاعی در ساختمان‌های اجاره‌ای هستند و این جای نگرانی دارد.

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران منطقه 22 امن ترین منطقه در تهران است و کمترین بافت فرسوده در این منطقه وجود دارد.


هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی
از هجدهم تا بیست و چهارم مهر‌ماه در ایران به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نام‌گذاری شده است. سازمان پیشگیری مدیریت بحران شهر تهران به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی دستورالعمل و بخش‌نامه‌ای را به سازمان‌های تخصصی ابلاغ کرده است .برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با رویکرد آشنایی شهروندان با بلایای طبیعی در مناطق و محلات، برگزاری 248 مانور در نواحی و محلات، برگزاری جلسات فوق‌العاده در ستاد‌های مدیریت بحران، برگزاری گردهمایی‌های مختلف در نواحی و مناطق، آماده‌سازی و عملیاتی کردن 13 قلم تجهیزات در نواحی مختلف از جمله اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی است.
نام روزهای هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در جدول زیر آمده است:

تاریخ نام روز
20 مهر مدیریت بحران همزیستی با طبیعی و راه‌های کاهش خسارت
21 مهر
مدیریت برای نظارت و قانون‌گرایی شهروندان
22 مهر
مدیریت بحران، استاندارد و مقاوم‌سازی پژوهش
23 مهر
مدیریت بحران، هماهنگی دستگاه‌های مسئول
24 مهر مدیریت بحران، بیمه حوادث طبیعی
25 مهر مدیریت بحران، رسانه، مدیریت بحران رسانه
26 مهر مدیریت بحران، آموزش خانواده و عوامل انسانی

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    149 4
    خدا اون روز رو برای هیچ کس نیاره... اگر تهران زلزله بیاد فاجعه ست تا جایی که دنیا رو هم تکون میده...
    • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      69 8
      باید دعا کرد...
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    148 3
    اراکی هستم امیدوارم همه هموطنانم همیشه سالم باشن . از خدا میخوام نه در تهران و نه در هیچ شهر دیگری زلزله نیاید . امیدورام همه سالم باشن . مردم تهران هم سالم باشن.همه جای ایران سرای من است.
    • ایران دوست IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      40 1
      من تهرانی هستم و امیدوارم هم وطنان اراکی هم همیشه در سلامتی و تندرستی زندگی کنند...
  • جمال IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    30 3
    پايين شهر همون صداي ماشينها و دود و دم از صدتا زلزله بدتره
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    10 0
    آسيب پذيري مناطق نه تنها به بافت ساختمانها بلكه به فاصله از گسل زلزله زا و خصوصيات ژئوتكنيكي و توپوگرافي منطقه بستگي دارد
  • مجی A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    7 0
    این خواست خدا نیستش که ربطی هم ب دعا اینجور چیزا نداره! متاسفانه ایران زلزله خیزه و فعال تا حیات روی کره زمین وجود داره این شرایط پابرجاس صفحه عربستان همواره ب ایران فشار وارد میکنه و چون صفحه ی اوراسیا یک صفحه fixed و solid هست این وسط ما در منگنه قرار داریم!
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    37 10
    اونی که منفی داده منظورش چیه؟
    • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      11 3
      ایرانی نیست اونی که منفی داده
    • کوروش A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      4 2
      منظورش این بوده که فشار شما را ببره بالا،سئوال کنی کی منفی داده اون ببینه حال کنه! یکبار نشد یه کامنت نبینیم و ۲۰ تا کامنت پشت سرش که چرا یه نفر منفی داد،خوب داد که داد،دوست داشت داد،مگه منفی کنتور داره؟ آقا بقول یکی از رجال کشور بذار اینقد منفی بدن تا منفی دونشون بترکه.
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    51 1
    الویت اول مدارس هستند نو باوگان مظلوم رابی پناه نگذاریم. مصرانه از دولت مردمی اقای روحانی خواهانیم بدین موضوع بیشتر اهمیت دهند.
  • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    13 1
    باور نمیکنید هر روز که اسم زلزله رو میشنوم چند بار مسیر اداره تا مهد کودک بچم رو تو ذهنم مرور میکنم. خدایا به عظمت اسم بزرگانت ما رو حفظ کن.
  • بی نام FR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    20 4
    منطقه ۲۲ هم که پر از لوله های اصلی گازه برادر میرن هوا همه !!!
  • علی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    10 1
    با این جور اخبار قیمت خونه های بالای شهر کم نمیشه خیالتون راحت
  • مقیمی A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    4 1
    از زبان مسئولین : حالا هر وقت زلزله آمد یک کمیته تحقیق تشکیل میدیم ببینیم مقصر کیه ؟؟؟
  • حسن A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    6 0
    اینهمه ثروت و دارایی خدا به ما داده که درست از آنها استفاده کنیم مسئولین موظف هستنند جلوی بریز و بپاش و دزدی ثروت مملکت رو بگیرن و انها را درجهت آسایش مردم ایران هزینه کنند چرا که فردا بابد بابت هر ریال پاسخگو باشند
    • کیو مرث A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      6 0
      اینجا ایران است دوست عزیز !جای که هر مسئولی اگر اشتباهی کرد نه تنها پاسخگو نیست بلکه مدعی هم میشود!!! چون هیج چیز در این کشور بر اساس شایسته سالاری نیست .