فرمانده نیروی انتظامی از کشف 300 تن موادمخدر از ابتدای امسال تاکنون خبرداد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه، این میزان کشفیات، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "اسماعیل احمدی مقدم" در حاشیه دیدار با ژنرال "آندره دی جنارو" رئیس کمیته ملی مبارزه با مواد مخدر کشور ایتالیا،اظهار داشت: این کشور برای همکاری با پلیس جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته ابراز علاقمندی کرد، البته در گذشته کشور ایتالیا میزبان پلیس جمهوری اسلامی ایران بود و تقریبا همکاری مناسبی در زمینه تبادل تجربیات، مسائل فنی و همچنین روابط دوستانه ای با پلیس ما وجود داشت.

وی به شناخت خوب افسر رابط پلیس ایتالیا از اقدامات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: هیئت ایتالیایی در زمینه همکاریهای فنی، اطلاعاتی، تبادل تجربیات و تجهیزات با پلیس جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کردند. بنا به اذعان هیئت ایتالیایی، اقدامات پلیس جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر و نیز کشفیات بالای آن، بسیار حائز اهمیت و شگفت انگیز است.

احمدی مقدم، حجم زیاد کشفیات موادمخدر را حاصل همکاری و تعامل با کشورهای همجوار در زمینه های اقدامات فنی و اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: پلیس کشورهای دیگر از فساد در رده های بالایی خود رنج می برند، خوشبختانه طی سالهای اخیر حتی یک مورد دستگیری فساد در سطوح بالا و میانی پلیس مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته که این موضوع برای هیئت ایتالیایی بسیار جالب بود.

فرمانده ناجا در ادامه از کشف 300 تن موادمخدر از ابتدای امسال تاکنون خبرداد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه این میزان کشفیات 20 درصد افزایش داشته است البته اگر کشفیات دیگر دستگاه ها را به آن اضافه کنیم این میزان به 350 تن افزایش پیدا می کند.

 

قیمت موارد مخدر در تهران 6 برابر شده است/ تغییر لباس سربازان نیروی انتظامی
به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز یکشنبه در حاشیه دیدار با رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر ایتالیا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال جاری 5000 تن مواد مخدر در افغانستان تولید شده است تاکید کرد: بر اساس آمارهای دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل چندی قبل سالانه 8000 تن تریاک در افغانستان تولید می شد که 62درصد آن از مسیر ایران منتقل می شود این در حالی است که امروز با اقدامات ایران سالانه 1700 تن تریاک از مسیر ایران ترانزیت می شود که 500 تا 600 تن آن توسط پلیس کشف و ضبط می شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت مواد مخدر در آن سوی مرزهای ایران تاکید کرد: همزمان با بستن مرزهای کشور قاچاقچیان به صورت دزدانه و از مسیرهای سخت اقدام به ترانزیت می کنند. هم اکنون قیمت هر کیلو تریاک در مرز افغانستان 200 دلار است که این قیمت در مرز ما با ترکیه به 2200 دلار می رسد.

امروز قیمت مواد مخدر در تهران 6 برابر شده است که بخشی از آن ناشی از ارزش پول ملی و بخشی از آن نیز ناشی از برخوردهای پلیس است.

به گفته احمد مقدم هر زمان مبارزات پلیس افزایش پیدا می کند استفاده از مواد صنعتی نیز رونق می گیرد امروز در حالی که مشروبات الکلی در کشور به سختی وارد می شود عده ای سودجو اقدام به تولید این مواد در داخل کشور می کنند که همین امر موجب شده است مسمومیتها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه روشهای درمانی امروز باعث کاهش مصرف مواد مخدر در کشور شده است افزود: تا چندی قبل ایتالیا کشوراول دنیا در تحت پوشش قرار دادن معتادانش بود اما این رتبه امروز در اختیار ایران است 20 درصد معتادانی که مواد مخدر را ترک می کنند دیگر پس از درمان به سمت آن نرفته اما 80 درصد معتادان بازگشت دارند. اگر یک سوم معتادان کشور تحت درمان قرار گیرند اپیدمیها کنترل می شود.

رئیس پلیس کشور در خصوص تجهیزات پلیس در کشف مواد مخدر اظهار داشت: کشورهای اروپایی تا چند سال گذشته سگهای مواد یاب به سختی در اختیار ما قرار می دادند و اندک کشورهای صدقه دهنده اروپایی مقدار بسیار کمی پول به ما می دادند که بگویند ما در امر مبارزه شریک هستیم.

در حالی که از ما می خواستند به جای همین پول تجهیزات دریافت کنیم اما به جرئت امروز می گویم طی 6 سال گذشته تمام تجهیزات برای کنترل مرزها و حتی سگهای مواد یاب در کشور وجود دارد.

خبرنگاری از احمدی مقدم در مورد لباس سربازان پرسید که وی در پاسخ گفت: به نظرم لباس سربازان اکنون زیبا نیست. در حال مطالعه هستیم تا لباس متناسب با سربازان طراحی کنیم در طول خدمت سه دست لباس در اختیار سربازان قرار می گیرد که با گذشت زمان این لباسها مندرس می شود البته باید بگویم لباس باید راحت و دلچسب باشد چندی قبل اورکتی را در اختیار نیروها قرار دادیم که هیچ یگانی جز یگان امداد آن را بر تن نکرد و بعد از آن کاپشن مشکی رنگی را طراحی کردیم و به صورت آزمایش در استان سمنان در اختیار پلیس راهور قرار دادیم که استقبال بسیار خوبی از آن شد که اکنون نیز از این لباسها استفاده می شود ما معتقدیم جوانان در دنیای مد هستند و دوست دارند لباس کنونی تغییر کند اما از هر زمانی که شروع به تعویض لباس سربازان کنیم 20 ماه زمان نیاز است.

رئیس پلیس کشور در خصوص آخرین وضعیت خاوری گفت: فقط می دانیم او در کانادا است دولت و پلیس این کشور با ما همکاری نمی کنند.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه از معتادان جرم زدایی شده است به همین دلیل باید شهرداری آنها را جمع آوری و به مراکز بازپرروی منتقل کند افزود: امروز یگان انتظامی شهرداری تهران راه اندازی شده است و به زودی در شهرهای بزرگ از جمله مشهد راه اندازی می شود. یگان انتظامی وظیفه جمع آوری معتادان و پاکسازی ظاهر جامعه را دارد.

وی در خصوص فروش سیگار در کیوسکهای مطبوعات اظهار داشت: این موضوع صنفی است و اگر اتحادیه در این خصوص برخوردهای لازم را انجام نداده است. یا اینکه نامه ای را به ما ارسال کنند پلیس وارد عمل شده و در این خصوص اقدام می کند اما این موضوعات بیشتر جنبه صنفی دارد.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آریــــــا A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    در رابطه با لباس ... مگه نیروی انتظامی فشن شو هست که میگین باید رو مد باشه؟ :))))))
    • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      11 1
      لباس آبي روشن كه مال شهرباني كه قبل از تشكيل نيروي انتظامي داشت خيلي قشنگه
  • دوست پلیس A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    87 2
    ایول پلیس قیمت دلاری های مواد رو چه خوب دارن
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    75 4
    به همون نسبت افزایش قیمت مواد ، جرم و جنایت توسط معتادها هم افزایش پیدا میکنه!
    • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      60 2
      100% افزایش قیمت مواد یعنی افزایش جرم و جنایت و سرقت و ...
  • مجید IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    90 2
    در کل لباس رسمی ماموران کادر نیرو انتظامی اصلا ابهت نداره مخصوصا اون کلاه با لبه های دراز لیاس سربازا که داره تو تنشون گریه میکنه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    56 3
    خوبه ولی بیشتر از این که به ظاهر بپردازن بهتره که کلا یه فکر اساسی برای سربازی بکنند
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    59 1
    خدا خيرتون بده لباس سربازا واقعا فاجعه است :((((((((((
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    25 1
    سردار عزیز با احترام و ارج نهادن به زحمت کشان نیروی انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر.فکر نمیکنید مقدار زیادی از این افزایش قیمت مدیون و مرهون افزایش قیمت دلار به 3 برابر میباشد؟
  • فرزاد DE ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    18 18
    آقا سرباز اگه سرباز باشه با همین لباسم میتونه خوش تیپ باشه، خودم به شخصه دوران سربازیم خیلی رو تیپم حساس بودم و هیچوقت از یگانم لباس نمیگرفتم، خودم میرفتم خیاطی و با بهترین پارچه یه لباس خوش دوخت واسه خودم آماده میکردم، همیشه هم از تیپ لباس شخصیم جذابتر میشدم، خیلی ها بهم میگفتن وقتی تو رو میبینیم هوس سربازی میکنیم
  • علي A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    27 1
    قابل توجه سردار در خصوص جمله "از معتادان جرم زدایی شده است" در مجتمع مسكوني ما فردي معتاد زندگي مي كرد كه حدود 2 سال پيش به جرم اذيت و آزار همسايه ها و شكستن شيشه ها ناشي از توهم مصرف شيشه به زندان افتاد بعد از آزادي خانه ايشان محل تجمع قاچاقچيان و دزدان و خلافكاران منطقه غرب تهران(آيت الله كاشاني محدوده بهنام و مهران)شده بطوريكه نيمه شب با 3 دستگاه ماشين و1موتور به توزيع و پخش مواد بهمراه دزدي پل هاي آهني و لاستيك مردم مي روند و صبح ها خواب هستند موضوع بيبش از 20 بار به كلانتري مقتدر باغ فيض اعلام شد حتي به110 نيز گزارش داده شد كه اصلا رسيدگي نشده است آيا معني جرم زدايي از معتادان اين است؟آيا پليس در خصوص برخورد با اين افراد به اينگونه بايد عمل كند؟ و هزاران آيا ديگر.....
    • فاطمه A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      8 0
      علي آقااتفاقا چند روز پيش به مامور گشت كلانتري باغ فيض موضوع سرقت تجهيزات درب ريموت توسط معتادان خيابان بهنام اطلاع داده شد (2نفر بودند با يك موتور) خداوكيلي مامور گشت بي تفاوت نسبت به موضوع گذشت كرده پيشنهاد مي شود رئيس كلانتري باغ فيض بخاطر تامين كامل امنيت منطقه (خيابان بهنام-مهران) تشويق شود
  • ایرانی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    16 1
    مهمترین بخشش که برای عموم بود تغییر لباس بود که واقعا واجبه که انجامش بدن خداییش لباس نیروهای نظامی ما افتضاحه هم رنگ هم طرح هم ماشالا گشادیش
  • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    23 6
    بابا لباس چیه 21 ماه رو بکنید 18 . خستمون شد 10 ماه گذشته 11ماه دیگه هم باید بره. وااااای
  • داش مجید A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    13 1
    این خوبه که مواد مخدر را به راحتی و ارزان معتادان گیر نیارند اما همینها باعث افزایش جرمها از سوی همین افراد میشود ایکاشفکر افزایش برخوردها و برقراری امنیت در پی آن هم باشید سردار مردم کی افزایش امنیت رو به واقع حس خواهند کرد،مهمتریت و اصلیترین درخواست مردم از ناجا و در راس آن شما همین است
  • آرش IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    21 0
    آخ آخ لباسو که دیگه نگو خودم تو ناجا خدمت سربازیمو گذروندم لباس تو تن آدم زار میزنه
  • لاله US ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    18 1
    چرا هميشه سعي داريد صورت مسئله رو پاك كنيد؟ افزايش نرخ مواد يعني روز روشن توو خونه ات هم امنين نداري ديگه !!!!!!!!! جلوي ورودش رو بگيريد
  • امیررضا A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    7 0
    کلاه پلیس راهنمایی و رانندگی مثل کلاه پارکبان ها می مونه! آدم تو خیابون نمی تونه پلیس و پارکبان و از هم تشخیص بده ! لطفا همون کلاه های سابق رو برگردونن
  • قلی IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    3 0
    با احترام به خدمات نیروی انتظامی . تولید اشتغال .رفاه اجتماعی . افزایش درآمد سرانه . ایجاد مرکز تفریحی برای جوانان. ازدواج آسان. مسکن ارزان قیمت. خودرو مناسب و ارزان و ..... یعنی جرم زدایی کاهش جرم
  • کهنه سرباز IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    7 0
    لباس نیروی انتظامی باید یک لباس رسمی پیراهن و شلوار پارچه ای مانند همه کشورهای پیشرفته باشه . لباس استتار و پوتین برای ارتش و سپاه و مرزبانی در مناطق جنگلی و سرسبز مناسبه .
  • یاسر A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    2 1
    آقا مشکی رنگ عشقه .. مثل رنگ لباس پلیسای آمریکا