حواشی حضور روسای جمهور پیشین در دانشگاه​ها / دانشجویان چگونه به استقبال می روند؟

امروز حسن روحانی در قامت رئیس دولت یازدهم به میان دانشجویان می​رود.

سید صادق روحانی: حضور قبلی وی در دانشگاه تهران مربوط به دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات سخنرانی کرد و بعد هم پای پیاده تا دانشکده حقوق و علوم سیاسی ،جایی که سال​ها پیش درس حقوق را آنجا آموخته بود، رفت. اما این بار در قامت رئیس جمهور به دانشگاه می​رود. اما سنت حضور روسای جمهور در دانشگاه باز می​گردد به دوره دولت هفتم و ریاست جمهوری سید محمد خاتمی. خاتمی نخستین رئیس جمهوری بود که روز 16 آذر که روز دانشجوست به دانشگاه رفت و در میان دانشجویان سخنرانی کرد. تا پیش از آن بزرگداشت روز دانشجو از سوی دولت  خلاصه می​شد در پیامی که وزرای علوم در روز دانشجو صادر می​کردند.

البته یکبار در سال 1373 آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت در اجتماع دانشجویان بسیجی  دانشگاه​های علوم پزشکی کشور حضور یافت اما این سخنرانی بیشتر شبیه سخنرانی وی در جمع بسیجیان بود تا دانشجویان. وی در این سخنراین تاکید کرد که حضور بسیجیان در دانشگاه‌ها نوید حضور اسلام و انقلاب در آینده کشور است و دانشجویان بسیجی باید به همگان ثابت کنند که بسیج در همه صحنه ها از جمله صحنه علم و دانش نیز سرآمد است. این سخنرانی حاشیه​ای نداشت و شبیه  دیگر سخنرانی​های رسمی رئیس جمهور بود.

پس از انتخابات سال 76 و روی کار آمدن دولت اصلاحات فضا کاملا تغییر کرد. بخش قابل توجهی از حامیان خاتمی را دانشجویان تشکیل می​دادند و خود او نیز توجه ویژه​ای به دانشجویان داشت. از این رو زمینه برای حضور وی در دانشگاه آماده بود. نخستین حضور خاتمی در دانشگاه باز می​گردد به سال 1377 در دانشگاه صنعتی شریف. این سخنرانی درحالی انجام می​شد که پرونده قتل داریوش فروهر و همسرش موضوع داغ آن روز​ها بود و سایه خود را بر این سخنرانی هم انداخته بود. وی در صحبت​های خود گفت: بنده با قاطعیت این جنایت را پیگیری می‌کنم و این عملی محکوم است. وی عنوان کرد که برای شناسایی عاملان قتل فروهر و همسرش تا آخر جلو خواهد رفت.

خاتمی در پاسخ به اتهام لیبرالی بودن دولت هم گفت: همانطور که غربزدگی بد است، ضدیت با لیبرالیزم به نوعی فاشیزم دچار می‌شود. خاتمی همچنین به اهمیت اجرای قانون و برخورد با متخلفین از قانون اشاره کرده و گفت: اگر کسی از چارچوب قانون بیرون برود، برخورد می‌کنم و به پای قانون کشاندن نیز از طریق قانون خواهد بود.

خاتمی سال بعد هم به دانشگاه رفت و اینبار دانشگاه علم و صنعت میزبان او بود.سخنرانی او در این دانشگاه دربردارنده مسایل سیاست خارجی بود و به خصوص مساله رابطه با آمریکا در سخنان وی محوریت داشت. رئیس جمهور درباره رابطه خاص ما با آمریکا و وجود دیوار بلند بی اعتمادی میان دو کشور، با اشاره به بعضی خیانت های آمریکا در حق مردم ایران از جمله کودتای 28 مرداد 32 گفت: وقتی ما می‌گوئیم میان ما و آمریکا دیوار بلند بی اعتمادی است، شعار نمی‌دهیم. ملت ایران احساس می‌کند از 28 مرداد 32 تا پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی ها بر سرنوشت ما مسلط بودند و آیا این ملت حق ندارد خسارات وارده و تحقیرها و توهین های روا داشته شده در این مدت را ناشی از سیاست های آمریکا بداند؟... مسئله دشمنی ما با امریکا نیست، بلکه مهم تر از آن یک فلسفه و دیدگاه است که این ملت ذلت را نمی‌پذیرد و اساس روابط میان ملت ها را احترام متقابل می‌داند.

خاتمی به به وقایع کوی دانشگاه هم اشاره کرد و گفت که عده ای میخواستند دانشجویان را مظهر خشونت معرفی کنند اما خوشبختانه جامعه دانشگاهی ما با تدبیر و شکیبایی راه خود را از آشوبگران جدا کرد. از روند پیگیری پرونده کوی دانشگاه شخصا راضی نیستم، و انتظار دارم با سرعت عمل و دقت بیشتری این پرونده بررسی شود که متهمان بعد از مدتی طلبکار نشوند و دانشجویان نیز بدهکار نشوند. همچنین خاتمی در واکنش به جمله یکی از دانشجویان که گفت « خاتمی، آخرین امید رسیدگی به مسئله کوی دانشگاه است»، گفت: من از شما می‌خواهم که این دیدگاه را اصلاح کنید؛ شما نباید منتظر قهرمان باشید.

این حضور خاتمی حواشی خاص خودش را داشت. عده ای از دانشجویان تصویر بزرگی از کارت عضویت خاتمی در بسیج را در دست داشتند و در مقابل عده دیگری هم شعار می​دادند: « انحصار حیا کن، دانشگاه را رها کن»

سال 79 دانشگاه تربیت مدرس میزبان رئیس دولت اصلاحات بود و حواشی این سخنرانی به مراتب بیش از سال گذشته آن بود. در این مراسم که عده‌ای با تصاویر خاتمی و مصدق در میان جمعیت حضور داشتند، رئیس جمهور گفت: ما هنوز بلد نیستیم چگونه یکدیگر را تحمل کنیم، باید مواظب باشیم که وقتی یک گروه با رأی اکثریت روی کار می‌آید، اقلیت را کنار نزند و نیز اقلیتی که در انتخابات رأی نیاورده با هر شیوه ای قصد کنار زدن اکثریت را نداشته باشد. خاتمی به حضار در سالن گفت: امروز هرگونه سخن از تغییر در قانون اساسی که به تغییر نظام تعبیر شود، خیانت به ملت و اصلاحات است. وی در پاسخ به کسانی که درباره قتل‌های زنجیره‌ای شعار می‌دادند " خاتمی، خاتمی، افشا کن، افشا کن"؛ گفت:چیز پنهانی نیست که افشا شود، و این توقعات هم نابجاست... قتل‌های زنجیره ای یک غده سرطانی بود که در دستگاه امنیتی ما قرار داشت که تا آنجا که به بنده مربوط می‌شد، عاملان قتل ها شناخته شدند، و غده سرطانی از وزارت اطلاعات حذف شد که اگر همراهی رهبر انقلاب در این زمینه نبود تلاش ما به جایی نمی‌رسید. در این مراسم برخی از اظهارات رئیس جمهور با واکنش منفی حاضران روبرو شد و آنان برخی سخنان وی را هو کردند.

سال 83 که آخرین حضور خاتمی در دانشگاه در کسوت ریاست جمهوری بود پرحاشیه​ترین حضور وی نیز بود. از آنجا که برای سخنرانی رئیس جمهور سالن نسبتا کوچکی را نسبت به جمعیت استقبال کنندگان پیش بینی کرده بودند، در حین سخنرانی، هجوم دانشجویانی که بیرون سالن بودند باعث شکسته شدن شیشه های درب سالن گردید . این اتفاق خود هیجاناتی را بوجود آورد.عده ای از دانشجویان در هنگام سخنرانی خاتمی فریاد می‌زدند  « بسه دروغ، بسه دروغ»؛ که خاتمی پاسخ داد شما باید منطقی باشید. بعد از سخنان نماینده برخی از تشکل‌های دانشجویی، عده ای از دانشجویان فریاد زدند «‌مرگ بر دیکتاتور- خاتمی؛ تو به ما پشت کردی» که خاتمی پاسخ داد: نه هنوز رویم به طرف شماست. خاتمی ادامه داد: باید دموکراسی را قبول داشته باشیم. فقط دیکتاتورها هستند که غیر خودشان را قبول ندارند... ما باید عقاید مختلف یکدیگر را تحمل کنیم ... »‌؛ که عده ای شعار دادند: « باز دروغ، باز دروغ». رئیس جمهور گفت: « اگر بنای شما بر این است که من حرف نزنم من پا می‌شوم و می‌روم. اگر به من حق می‌دهید که حرف بزنم لطفا ساکت باشید و هرکس نمیخواهد برود بیرون تا کسان دیگر بیایند داخل». خاتمی همچنین گفت: «حالا نوبت من است»؛ عده ای شعار دادند « مزخرف، مزخرف». خاتمی گفت: انشاءالله بعد از من کسانی خواهند آمد که خوب عمل خواهند کرد.

سال بعد از آن محمود احمدی​نژاد به دانشگاه رفت. اما برخلاف خاتمی که در سال آخر با توهین و مخالفت روبرو شده بود او در همان سال اول شاهد اتفاقات حاشیه​ای زیادی بود. احمدی​نژاد دانشگاه امیرکبیر را انتخاب کرده بود. در این مراسم دانشجویان شعار می‌دادند «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» احمدی‌نژاد گفت: شعار همه دانشجویان و افتخار آنها این است که دیکتاتوری را در هر لباسی می‌شناسد و سرکوب می‌کند و امروز هم بزرگترین دیکتاتوری آمریکا است که لباس حقوق بشر بر تن کرده است... دانشجویان آگاه ما در همه صحنه‌ها خواهند ایستاد. در حالی که تعدادی از دانشجویان به شعارهای خود علیه رئیس جمهور ادامه می‌دادند، احمدی‌نژاد گفت:یکی از ویژگی‌های دانشجویان تحمل سخنان دیگران است و شما باید نشان دهید که دانشجو آگاه است، می‌میرد، اما از بیگانه ماموریت نمی‌پذیرد. شما به اندازه کافی حرف زدید و شعار دادید، اما حالا وقت آن رسیده که حرف برادر کوچک خود را که از دانشگاه برای برپایی عدالت قیام کرده، بشنوید.

در قسمتی از سخنرانی رئیس‌جمهور عده‌ای از دختران دانشجو که علیه رئیس‌جمهور شعار می‌دادند، دوربین صدا و سیما را به زمین پرتاب کرده و شکستند. همچنین در بخش دیگری از مراسم همهمه در سالن برای برهم ریختن برنامه سخنرانی به اوج خود رسید. در بخش دیگری از سخنرانی احمدی نژاد شروع به آتش زدن تصاویر احمدی‌نژاد کردند که احمدی‌نژاد در واکنش به این موضوع عنوان کرد: پیشگامان ما در راه دفاع از آزادی حقیقی و عدالت مانند شهید رجایی جان و تنشان را سوزاندند و افتخار امثال بنده رسیدن به آن جایگاه و سوختن در راه تعالی این ملت است. آمریکایی‌ها بدانند ما اگر هزار بار هم بسوزیم، یک سانتی‌متر از آرمانهایمان عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

این حاشیه​ها در سخنرانی سال اول احمدی​نژاد دیگر تکرار نشد. علت هم این بود که در مراسم بعدی معمولا سالن محل سخنرانی با طرفداران و حامیان دولت پر می​شد. اما این به معنی بی حاشیه بودن این سخنرانی ها نبود. سال 86 یک نمونه از این سخنرانی​هاست. وقتی احمدی​نژاد برای سخنرانی به دانشگاه تهران رفت خیلی از دانشجویان تجمع اعتراضی کردند و علیه او شعار دادند. رئیس جمهور هم به جای سخنرانی در یکی از دانشکده​ها، تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه را برای سخنرانی انتخاب کرد.همچنین همزمان با سخنرانی وی عده​ای از دانشجویان در یک تریبون آزاد بر علیه او سخنرانی می​کردند.برخی از سخن دانشجویان حول این موضوع بود که رییس جمهوری ایران به دانشگاه کلمبیا می رود و به پرسش های دانشجویان پاسخ می دهد ولی حاضر نیست که سخنان دانشجویان ایرانی را بشنود و به سوالات آنها پاسخ دهد.

حالا حسن روحانی می​خواهد برای اولین بار به دانشگاه برود و در جمع دانشجویان سخن بگوید. باید دید که برخورد دانشجویان با وی چگونه خواهد بود. آیا با آغوش باز به استقبال او می​روند ؟

219219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 79
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    78 13
    انشاا... همه دانشجویان با روی باز از رئیس جمهور تدبیر و امید استقبال می کنند .
    • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      15 5
      هاشمی پاینده باد
    • محمد A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      3 9
      روحانی توی اولین مصاحبه اش اگه یادتون باشه گفت : من اومدم و میدنم وضع خرابه و وقتی سکان ادراه ی کشور رو توی دستش گرفت کفت من میدونستم وضع خرابه ولی نه تا این حد . از زمان دولت های قبلی هر کی اومده یه چیزی از این ایران کنده مثل کفتارهایی که به یه جشم مرده حمله کنند از آیت الله بهجت خدا رحمتش کنه پرسیدن این وضع چه جوری درست میشه گفت برید دعا کنید امام زمان ظهور کنه . اللهم عجل لویلک الفرج
  • علي A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    24 8
    دفاع وحمايت از ريس جمهور حمايت از اصل نظام جمهوري اسلامي ودلگرمي ايشان در مسير سخت ديپلماسي است كه دانشجويان روشنفكر حتما به ان توجه ميكنند
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    69 9
    حرف خاتمی یجور آینده نگری بود شایدم اون روز خبر داشت قرار چه بسر ملت بیاد "انشاءالله بعد از من کسانی خواهند آمد که خوب عمل خواهند کرد."
    • بی نام A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      5 5
      رفتار دانشجویان با افتخاری واقعا شرم آور بود
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    30 11
    روحانی مچکریم
  • سامان A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    69 8
    سال های اخر خاتمی عزیز چه درد و رنجی رو تحمل کرد ، با فشاری پر از اندوه رفت و دعای بر ملت کرد ، 9 سال گذشت همان مرد تدبیر کرد تا اعتدال برگردد، درد همچون قده سرطان ماند ، تا بعضی ها فهمیدند ؛ آنچه که به نام دموکراسی و دیکتاتور گفتند ، انچه که کشور نیاز داشت ، نه کودتا نه رفراندوم ، اعتراضات مدنی و اصلاحات بود ، حال همان مردم کسی را انتخاب کردن تا خط آن سالهای دور را تازه برود با این تفاوت که شرایط پیرامون دیگر در آن نقطه نیست اما همچان امید هست
    • گمنام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      0 0
      اواخر دولت خاتمی همون کسایی که بش رای داده بودن هو اش میکردن تاجایی که بچه بسیجی ها توآخرین سخنرانی هاش(یادم رفته کجابود )باحضورفعالشون نمیذاشتن همون کسایی که بش رای دادن چهره ی رییس جمهور ایران رو خراب کنن
  • محسن صادقیان IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    در سال 73 بنده دانشجوی دانشگاه امیر کبیر بودم که آقای هاشمی رفسنجانی برای سخنرانی و جلسه پرسش و پاسخ به دانشگاه ما آمد و حواشی جزعی داشت و آنهم اعتراض دانشجویان به فیلتر کردن سئوالات آنان و به نحوه سخنرانی نماینده ولی فقیه در دانشگاه امیر کبیر و عدم اجازه سخنرانی به نماینده دانشجویان که در برنامه گنجانیده شده ولی عملی نگردید، بود
    • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      دانشجوی دانشگاه امیر کبیر , جزعی؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      25 3
      جزعی؟! واقعا بی سوادی و جهل عجیبی در فضای دانشگاه موج می زند. دانشجو و استاد همه از نادانی رنج می رند. چند روز قبل در کلاسی نشسته بودم و دانشجویی از نحوه ساخت تخت جمشید و اهرام مصر چیزی پرسید جواب استاد تاریخ این بود ارتباط با موجودات ماورالطبیعه.
    • میثم IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      20 2
      آقای بی نام دانشجوی ادبیات نبوده که گیر های الکی میدین فقط همین هست که هیچیتون درست نیست !
    • ناصر IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      12 0
      اگر این موضوع صحت داره با خبر بالا همخونی نداره تو خبر هاشمی با دانشگاه علوم پزشکی رو اورده نه امیر کبیر احتمالا خبر باید اصلاح شه
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      27 4
      به چهره محمود دقت کنید................
    • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      16 5
      شما دانشجوی "عمیر کبیر" نبودی احیاناً؟
    • علی A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      11 4
      اگه شما دانشجو بودی جزئی رو درست می نوشتی عزیزم
    • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      11 1
      جزئی
    • حمیدرضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      19 3
      حالا این بنده خدا کلمه جزئی رو اشتباه تایپ کردی بجای اینکه به اصل مطلبش بپردازین گیر دادین به جزعی؟؟؟ حالا شما به بزرگواریتان ببخشید
    • بی نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      5 0
      فقط يك درصد احتمال بديد كه صفحه كليد اين بنده خدا حرف همزه رو نداشته.
    • بی نام A1 ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      4 0
      شاید این بنده خدا نتونسته کلید مورد نظرش رو روی صفحه کلید پیدا کنه. شما از کجا میدونید که بلد نبوده؟
  • هموطن IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    13 2
    لطف خداوند و خواسته ملت درتغییر مدیریت و توسعه کشور با انتخاب آقای روحانی رقم خورده است تا دشمنان کشور اسلامی نتوانند جتگ جدیدی را بر ما تحمیل کنند. دشمنان خارجی ناراحتند و در داخل کسانی هستند که از برقراری ضابطه و قانون در کشور ضرر خواهند کرد. اینان به هر اقدامی دست خواهند زد.مواظب حفظ حرمت رئیس جمهور منتخب در اجتماعات باشید.
  • پرند US ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    8 8
    در این برهه از زمان حضور ریس جمهور در فضای باز دانشگاه به مصلحت و در اولویت کاری نیست چون ممکن است بعضی گروه ها و جریان های همیشه افراطی دست به حاشیه سازی بزنند و دانشجوی واقعی باید هدف اصلی را پیگیری مسائل هسته ای و کاهش فشار تحریم ها برجامه را ارجیت بدهد .
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    دولت دکتر روحانی با داشتن کابینه قوی چه از لحاظ سیاسی و چه اقتصادی میتواند منجی مردم ایران باشد اگر ... خودمان اجازه دهیم با صبر و بردباری و حمایت بی دریغ از ایشان و دولتشان بی شک ایشان دارای منتقد هستند اما انها نباید اصل احترام را فراموش کنند و بدانند دکتر روحانی با طرز تفکر ی که دارد نوید آینده روشنی برای ابران زمین خواهد بود
    • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      8 10
      من هم طرفدار روحانی ام اما جوجه رو آخر پاییز می شمارند
  • حميد A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    104 3
    من هم يك خاطره از حضور آقاي رفسنجاني در دانشگاه امير كبير دارم فكر مي‌كنم اولين دوره رياست جمهوري ايشان بود دانشجويان در مورد محافظت شديد از ايشان در ملاقاتها و سفرها اعتراض داشتند كه ايشان در پاسخ به شوخي گفتند اگر محافظت نكنيم دوستان شما ما را ترور مي كنند ( منظورش گروهك مجاهدين بود) .
    • شریفی A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      8 12
      بله رفسنجانی خیلی توهین ها کرده فراموش کردیم حتی علیه مهندس بازرگان نوهین وتهدید در نماز جمعه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    ببينيم كه برنامه افراطيون چي هست
    • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      19 1
      مرگ بر افراطی گری...
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    48 7
    خاتمي خيلي مظلوم بود.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    37 5
    خاتمی عزیزم گفته بودی" انشاءالله بعد از من کسانی خواهند آمد که خوب عمل خواهند کرد" چه زود پیش بینی ات به واقعیت پیوست !!!! نکند دلت شکست ونفرین کردی ؟؟!! حیف وصد حیف که قدر توزا ندانستیم!
  • !!!! IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    32 1
    چقدر این جمله رو الان قشنگ با گوشت و پوست و استخوان خودم حس میکنم که:"خاتمی گفت: انشاءالله بعد از من کسانی خواهند آمد که خوب عمل خواهند کرد."
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    31 1
    سال 83 من دانشجوی سال اول کارشناسی دانشگاه تهران بودم،در سالن سخنرانی هم بودم،یادم نیست که در دانشکده علوم بود یا فنی،شعار "بسه دروغ" دانشجوها رو یادم میاد،سال 87 هم که در حال فارغ التحصیلی بودم یادمه که پلاکاردی در راهپیمایی های درون دانشگاه تهران برای پیشواز انتخابات ریاست جمهوری بعدی دست میگرفتند که "خاتمی؛خاتمی؛معذرت معذرت"؛واقعا کاش اینو زودتر میفهمیدیم که یک تجربه 8 سالۀ تلخ که تلخیش از زیر زبون و دندونمون نمیره رو به بار نمیاوردیم.
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    8 0
    یکبار هم در سال فکر میکنم 84 آقای رفسنجانی به دانشگاه تهران دانشکده فنی اومدن که کلا 15 دقیقه هم سخنرانی نکردند و وقتی یکی از دانشجویان فریاد زد که "زندانی سیاسی به چه معناست؟" ایشون سالن رو ترک کردند و رفتند،البته کلا فضا به قدری شلوغ بود که نمیشد حرف بزنه ایشون،فقط دانشجوها (که به احتمال خیلی زیاد تعداد زیادی از افرادی که فضا رو شلوغ میکردند از دانشجویان دانشگاه تهران نبودند چون برای دانشجوها چهره هاشون شناخته شده نبود)سر و صدا و بلوا میکردند.
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    36 1
    هیچ کس قدر خاتمی رو ندونست... حیف...
  • aryan A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    38 3
    حالا با رفتن پدیده ای مثل احمدی نژاد همه قدر خاتمی رو میدونن.
  • علی EU ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    32 1
    دانشجویان بدون تردیدتا انتهاپشت حسن روحانی خواهندایستاد،همان دانشجویانی که سال 83 علیه خاتمی شعارمیدادن،امروز حامی روحانی وخاتمی هستند..اگراحمدی نژادواحمدی نژادهادر8سال گذشته نبودندما امروز ارزش خاتمی وروحانی رانمیدانستیم..خاتمی امروز10برابرسال 84 محبوب است واین محبوبیت رامدیون احمدی نژاداست.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    22 0
    ميبينيم كه دانشگاه ما هميشه از سطح جامعه جلوتر و پيشرو تر بوده...دانشجويان ماهيت احمدي نژاد را در همان سال اول شناختند
  • نورالدین IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    6 23
    هرکی به احمدی نژاد اعتراض کرده خواسته صنفیش رو مطرح کرده و هرکی به روحانی اعتراض کنه افراطی هست.!
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    15 2
    ...."از دانشگاه برای برپایی عدالت قیام کرده" بزرگترین دروغ قرن...
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    16 1
    باشد كه معقولانه رفتار كنيم البته آقاي روحاني نبايد دانشگاه را منحصر در تهران بداند و به دانشگاههاي بزرگ ديگر استانها هم برود
  • kurd boy GB ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    21 1
    امیدوارم دانشجوا روزای سیاه 8 سال اخیر رو فراموش نکرده باشند و یادشون باشه سید هیچ وقت به ما دانشجوا پشت نکرده و نخواهد کرد.نباید اشتباهات گذشته رو تکرار کنیم و پشت دکتر روحانی رو خالی کنیم
  • ایمان IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    12 0
    دانشگاه ما که این جور اهل مرده باد وزنده باد و شعار زده باشه و زود قضاوت باشه وای به حال جامعه ما
  • مهر IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    1 16
    به نظر من گروه حامی اصلاح طلب ها معمولا خوب رفتار نمیکنن شما نوشتید سال به سال به حاشیه های خاتمی افزوده شد و این ممکنه از عملکردش باشه که صبر همه رو سر آورده بوده ولی اینکه از همون سال اول کار احمدی نژاد حاشیه داشت نشون میده که این گروه اصلا کاری به این کارا ندارن و زنده باد مخالف من شعاری و شعری بیش نیست نمونش خانم راستگو
  • dana IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    4 6
    متاسفانه کسانی در این دولت تدبیر وامید هستند که دارند بی تدبیری می کنند یکی از شرکت های زیر مجموعه وزارت صنعت معدن تجارت به نام شرکت شهرک های صنعتی تهران اقدام به تعدیل نیرو های قراردادی وساعتی نموده که موجب خشم ونفرت ونارضایتی کارکنان شده است آخه این کجای دنیا رسمه که نیروهایی که دارای سوابق چند ساله می باشند واکثرا متأهل ودارای فرزند می باشند به یکباره با روی کار آمدن این دولت زندگی ودنیای خود را نابود شده بدانند این رسم کدام دولت عدالت محور ودین مداره با انجام این کارها چه هدفی رو دنبال می کنیم نه مشکل کمبود بودجه است چون این کارکنان تا اکنون داشتند کار می کردند وروزی از خدا می گرفتند اما متأسفانه این بنده خداست که جنایت وبی رحمی در نهادش نهفته است این نیروها با کوله باری از تجربه وآموزش
  • علي IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    20 1
    خاتمي: بعد از من كساني خواهند امد كه خوب عمل خواهند كرد . سال بعدش شروع دوران ٨ساله احمدي نژاد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    18 0
    من بدشانسترین دانشجوی ایرانم، سال 84 وارد مقطع کارشناسی شدم، سالی که احمدی رییس جمهور شد.سال 92 از مقطع ارشد دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم.سالی که احمدی ریاستش بر دولت پایان یافت.این سه سالی که دانشجوی دانشگاه تهران و کوی دانشگاه بودم، آرزو به دل موندم یه سخنرانی سیاسی، یه همایش سیاسی درست و حسابی تو دانشگاه تهران برگزار بشه...هییییییییییییی
  • sina A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    13 2
    من خودم امروز دانشگاه بودم در جو شدیدا امنیتی هیچکدام از دانشجویان به سالن برگزاری مراسم راه ندادند وعده ی خاص با داشتن کارت دعوت اجازه ورود داشتند وجمع کثیری از دانشجویان در محوطه دانشگاه جمع شده بودند وفقط نظاره گر تشریفات مراسم بودند.جای سوال دارد که مراسم آغاز سال تحصیلی بدون حضور دانشجویان دانشگاه تهران چه معنای دارد؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    8 0
    اینها همه نشانه زنده بودن دانشگاه است و دانشجو در حالی که از نخبگان جامعه است اما جوان است و تازه راهپیمایی در مسیر پرچالش زندگی را شروع می کند. امیدوارم نشاط به دانشگاهها برگردد و روسای جمهور صبر خود را در شنیدن صدای نسل جوان دوچندان کنند. از زمان آقای خاتمی که این پروزه به میدان آوردن نسل جوان و تحصیلکرده شروع شد بنظرم خیلی پیشرفت کرده ایم.
  • دانشجو IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    38 8
    مرغ شد 7000 تومن
    • پيام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      23 5
      اينها دسته گلهاي رئيس جمهور( سابق)منتخب شماست.
  • حداد A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    97 7
    سال 83 دانشجوها نگفتند «مزخرف، مزخرف»! بلکه میگفتند «بازم حرف بازم حرف». که بعدش خاتمی گفت «بعد از من کسانی خواهند آمد که ...» خبرآنلاین عزیز! این اشتباه «تندرو شادکن» را اصلاح کن! درود بر خاتمی
    • مهدی A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      31 2
      دقیقن حتی فیلمش هم هست
    • بی نام A1 ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      1 0
      همون هم توهین به خاتمی بود
  • احمد عبد الله زاده IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    دولت نهم ودهم به ریاست احمدی نژاد بیش از 50 سال ریاست دولتهای هاشمی وخاتمی برای ملت شریف ایران اسلامی خدمت کرد / هرچند احمدی نژاد در آخرین سال ریاستش بد اخلاقیهای زیادی علیه مسؤلان نظام داشت که باید قانوناً به آنها رسیدگی شود / اما هرگز مانند هاشمی و خاتمی برای براندازی ولایت فقیه ونظام مقدس جمهوری اسلامی خطائی نداشت / هاشمی و خاتمی هر دو برانداز بودند و در فتنه های سال 77و 78 و82 و 88 ماهیت پلید خود را افشا نمودند و هم اکنون نیز در پی براندازی نظام شمشیر را از رو بسته اند / تمام فتنه ها و فتنه گری ها از اطاق فکر هاشمی رفسنجانی و خاندان غرب گرایش صادر می شود / اگر هاشمی و برادران خاتمی تا کنون کاری علیه نظام صورت نداده اند نتوانسته اند
    • !!!! IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      35 5
      معلومه که تو این 8سال بهت خیلی خوش گذشته!!!مردم تو 24خرداد بهتون نشون دادند که کیارو میخوان و دیگه حنای فتنه و فتنه گری و براندازی گفتناتون براشون رنگ نداره!!!
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      27 4
      دولت احمدی نژاد تمام زحماتی که از انقلاب تا زمان بر سر کار اومدنش کشیده شده بود به باد دادند... احتمالا شما دچار توهم فانتزی شدین... یا شما نون خورش بودین که این حرفو میزنید...
    • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      18 1
      خدمت به شما بله
    • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      21 1
      ان کس که نداندونداندکه ندانددرجهل مرکب ابدالدهربماند
    • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      21 1
      بزرگوار این 50 سال از کجا شما آوردی؟! بعد 11 روز مرخصی! جناب احمدی نژاد یادتونه؟! نامه نگاری های متعدد با رهبری یادتونه؟! عدم تمکین به حکم رهبری یادتونه؟! ولایت مداری رو شما لطف کن یه توضیح بده مام تو خط بیایم
    • سعید IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      9 1
      تو خوبی
    • ناشناس A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      16 1
      فک کنم بری یه مصاحبه بالینی بگیری خوبه ها چون بدجور داری توهم میزنی
  • بهرام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    7 1
    روسای محترم جمهور نباید از این گونه حرکات دلگیر بشوند. اینها نشانه وجود آزادی واقعی و نبود دیکتاتوری در کشور است . باید شکر بگوییم ضمن اینکه نمک اینگونه جلسات هم هست .... اعتراض نباشه که جلسه بی نمکه!
  • محسن A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    73 9
    من دانشجوی دانشگاه تهران هستم.امروز که رییس جمهور اومد رفتار خوبی با دانشجویان نشد.همه جا رو بنر کشیده بودن که رییس جمهورو نبینیم.صحبت های ایشونم پخش نکردن.ما برای عوض شدن این چیزا رای دادیم نه بدتر شدنش.از ایشن بعید بود همچین برخوردی!!!!
    • سجاد IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      16 3
      محسن جان به خاطر شلوغی بیش از حد ومحبوبیت دکتر تدبیر وامید بود که شما توفیق زیارت پیدا نکردی یا شاید کم سعادتی بعضی ها. بی خودی دولت رو تخریب نکن.
    • خشایار IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      23 1
      قصور از ریاست دانشگاه است نه از رییس جمهور
    • مرتضی A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      3 0
      شاید مسوولین دانشگاه مخالف دکتر روحانی هستن؟ البته شاید
  • مهدی A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    18 4
    با سلام در دولتهای آقایان هاشمی و خاتمی هیچگاه مردم در این فشارهای اقتصادی نبودم یادمان باشد که آقای احمدی نژاد تمام تصمیماتی که میگرفت از روی خودمحوری و غرایز شخصی بود ایشان با طرح مسئله بگم بگم باجخواهی میکرد و حق سکوت میخواست اصلا فلسفه این رفتار فقط و فقط باجخواهی از دیکران بود از آقای مشایی که قبلا در وزارت اطلاعات کار کرده بود استفاده کرد تا شناسایی اطلاعات محرمانه از مسئولین حق السکوت بگیره اگرمسئله ای نیاز به گفتن داره خوب باید گفته بشه و اگر نه چرا هی بگم بگم راه افتاد مگر نه اینکه در خلوت تنهایی هر کسی برید یک اشتباهی پیدا میشه ما یادمان باشد که همه انسان هستیم و جایز الخطا .
    • طلا IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      0 0
      فشار های اقتصادی ول کن تحت فشار روحی بودن.
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    27 3
    دانشجویانی که به محمدخاتمی توهین کردندلیاقت شان همان بیکاری دردوره احمدی نژادبود
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    15 1
    عبدالله زاده جان وقتی میخوای نظرت اعلام کنی قبلش یه کم فکر کن و منطقی باش خودت خجالت نمیکشی این همه منفی گرفتی
  • nashnas A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    8 0
    اگر قانون تمام کمال برای همه اجرا نشود نمیوان به جای رسید چون عدهای جنگل های شمال را تصرف میکنند و شالیزارهارا تغییر کاربری میدهند و ساختمان سازی میکنند بی بروا کالای قاچاق وارد میکنند و خودروی قاچاق وارد با مبالغ زیادی وارد جیب خود میکنند در دنیای امروز غیر از افریقا چتیین چیزی وجود ندارد
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    16 0
    من دانشجوی دانشگاه تهرانم.امروزم سر کلاس نرفتیم که بیاییم پایین و قرار بود سخنرانی رییس جمهور رو بیرون از تالار هم پخش کنن ولی متاسفانه پخش که نشد هیچی مسیولین حراست برخرد خوبی بادانشجویانی که منتظر آقای روحانی بودند که از تالار بیرون بیان نداشتند و دانشجویان هم در اعتراض به این وضع یاردبستانی من و میخوندندو جلوی فنی اعتصاب کردند.
  • بی نام JP ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    4 24
    همین دانشجویان یه روزی به مکردولت کدخداپرست پی خواهندبرد.
  • رضا A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    12 0
    اما قبول کنیم که ماها هم افراد عادیمون هم تحصیل کرده هامون ظرفیت و درک رفتار دمکراتیک رو نداریم و فقط اداشو در میاریم .صحبت کردن و حرف زدن با رییس جمهور ظرفیت میخواد که ما نداریم ، ماجرا های بالا رو که نقل کردین همینو ثابت میکنه .
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    15 0
    بنظر عکسارو با قصد و نیته خاصی گذاشتید چون آقای خاتمی در اکثر عکساشون چهره ای خندان دارند ولی در اینجا چهره عصبانی ازشون گذاشتید با دستی که داره تبدیل به مشت میشه البته هدفم که روبروشون گذاشتید!!!!!
  • مهدی A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    0 6
    درودبرشرف احمدی نژادکه نماد عزت وجوانمردی بوده وهست خاک برسرکسانی که افتادن به پای آمریکاااااااااا
  • ایرانی IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 7
    مثل احمدي نژاد ديگه پيدا نميشه،همه ي ايران تهران نيست اينو احمد ي نژاد ثابت کرد حالا چن تا تهراني جو گير شده ميان کامنت ميذارن 8 سال تلخو،دلتنگي برا خاتميو هاشمي. شما به پرونده آقاي هاشمي و خاتمي هم نگاه کنين هاشمي که فقط خودشو پسراش سيربشن پول گيرشون بياد کافيه براشون. خاتمي هم که اومد ديدين وضع حجاب و فرهنگ اسلامي رو به چه منجلابي کشوند. همه تون بترسين از روزي که دولت هاشمي و خاتمي و آمريکا و اسراييلو جگر خواران سلفي به همراه لشکر يزيدوشمردر يک گروه مي شوند وبه جنگ با دولت هايي چون دولت احمدي نژاد و پشتوانه بزرگش يعني امام زمان ميروند. تا آن روز بنشينيد و در غفلت باشيد،ننگ ومرگ برشماباد اين نظر پخش نميشه چون کاملا صحيح وخلاف سيستم باند بازي آقايان است
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    1 0
    انتخاب و چیدمان عکسها خیلی زیرکانه است! جالب بود ....